Державні медіа Угорщини часом посилаються на RT – журналіст

budapestbeacon.com

Він розповів «Радіо Свобода», що угорці відчувають присутність пропаганди РФ.

«Дивно, що державні ЗМІ іноді поширюють таку пропаганду, наприклад, вони використовують RT як джерело, і я думаю, що такі медіа є частиною цієї пропаганди», – зазначив пан Мадьярі.

Він долав, що хоча в країні немає угорської версії RT, але є сайти, щодо яких «складається враження, що на них писали не в Угорщині, а в Росії».

Петер Мадьярі стверджує, що в країні є також невеликі онлайн-ресурси, які поширюють дезінформацію угорською мовою. Проте, на його думку, їм не потрібно бути великими, адже деякі державні ЗМІ на них і так посилаються.

Журналіст розповів, що в мережі є й активні тролі: «Ми не можемо це довести, але я думаю, що є такі тролі – організовані російською пропагандою. Минулого року я був на конференції в Бухаресті і багато працівників онлайн-медіа казали, що від кінця 2013-го – початку 2014 року вони відчули прихід цих тролів і вони були дуже активними».

Основною темою російської пропаганди в Угорщині, на думку пана Мадьярі, є загальна ситуація в Росії.

«Наприклад, атомна електростанція, яку будуватимуть росіяни, і те, що з цим не буде ніяких проблем, – зазначає журналіст. – Якщо про Україну, то це, наприклад, дезінформація про MH17. Поширювали фотографію і казали, що цей літак збив український винищувач, але ця світлина була зроблена за два роки до трагедії».

За словами виконавчого директора Центру євроатлантичної інтеграції та демократії в Будапешті Даніела Барти (Dániel Bartha), в їхній країні пропагандистам працювати складно, адже угорська мова не є слов’янською. Тож Кремлю не вистачає персоналу для реального впливу на інформаційний порядок денний.

«Від 80 до 200 сайтів в Угорщині транслюють меседжі Кремля, але не більше десятка з них є впливовими, – наголосив пан Барта. – Активна робота ведеться на сторінках у Facebook, найбільші з яких мають 40–50 тисяч підписників. Вони нібито не є відкрито проросійськими, нібито дають альтернативну точку зору. Але контент-аналіз показує, що вони працюють на російську пропаганду».

На думку Даніела Барти, ледь не головною проблемою є відсутність реакції на кремлівську пропаганду з боку угорського уряду, деякі представники якого часом говорять російськими штампами. Зокрема, це відбувається тоді, коли мова йле про проблему мігрантів. Серед інших популярних тем, на думку експерта, дискредитація НАТО і Євросоюзу та розслідування щодо збитого в небі над Донбасом у липні 2014 року літака «Малайзійських авіаліній».

Як писав MediaSapiens, раніше еспертка Центру міжнародних відносин (Center for International Relations) Агнешка Островська повідомляла, що в Угорщині російська пропаганда присутня не лише у маргінальних чи нішевих медіа, але й у великих ЗМІ – сайтах, газетах та телеканалах, які займають, як правило, провладну позицію.

Нагадаємо, дослідниця російської пропаганди у Чехії нещодавно заявила, що популярною темою російської пропаганди в країні лишається авіакатастрофа MH17, а про постать Степана Бандери в підозрілих онлайн-медіа повідомляють вже рідше.

comments powered by Disqus