Вчені: Twitter і Facebook не поєднують людей, а ізолюють від реальності

00:00,
23 Січня 2011
1677

Вчені: Twitter і Facebook не поєднують людей, а ізолюють від реальності

00:00,
23 Січня 2011
1677
Вчені: Twitter і Facebook не поєднують людей, а ізолюють від реальності
Американські науковці вбачають у стрімкому поширенні віртуального спілкування соціальну та психологічну загрозу.

Дедалі більше науковців виступають із критикою нових медіа, убачаючи психологічні чи соціальні проблеми в поширенні спілкування між людьми за допомогою соціальних мереж, мікроблогів та смс-повідомлень, пише газета The Guardian. Нью-йоркський кореспондент видання Пол Херріс запропонував читачам добірку критичних праць американських дослідників, присвячених впливу нових медіа на людську та суспільну свідомість.

 

Шалене захоплення онлайн-спілкуванням можна трактувати як модерну форму психічного  розладу, стверджує викладач соціології Массачусетського технологічного інституту Шеррі Теркл у своїй новій книзі «Самотні разом». «Навіть якщо певна поведінка стає типовою, вона може виражати проблеми, які раніше вважались патологією», - наголошує соціолог. Книга спричинила сенсацію в Америці, найбільшою мірою охопленій пошестю соціальних медіа. Шеррі Теркл запросили на гумористичне шоу The Colbert Report. Там вона розповіла, як бачила на похоронах людей, які щось набирали на своїх айфонах. Цікаво, що в своїх попередніх книжках авторка значно більш схвально відгукувалась про сучасні технології.

 

Згідно з новими переконаннями Теркл, технології прагнуть домінувати в нашому житті й роблять нас менш людяними. Те, що вони дають нам змогу краще комунікувати, є ілюзією – насправді вони ізолюють нас від справжньої людської взаємодії, заганяючи в кіберреальність, яка є лише дешевою підробкою реального світу. «Ми винайшли технології, що сприяють розвитку та натхненню, але дозволяємо їм робити нас мізерними», - пише Теркл.

 

У своїй книзі «Мілини» (The Shallows) Ніколас Карр пише, що інтернет змінює наш спосіб мислення, погіршуючи здатність оперувати великими і складними масивами інформації, такими як книжки або журнальні статті. Навіщо щось пам’ятати, якщо завжди можна запитати у ґуґла? Детальніше з позицією автора можна познайомитися у статті Is Google Making Us Stupid?у журналі Atlantic (англійською мовою).

 

Кібер-скепсисом просякнута книга білоруського емігранта Євгена Морозова «Марення мережі» (The Net Delusion).  На його думку, соціальні мережі виховали покоління «актипофігістів» (slacktivists), ледачих і впевнених у тому, що клікання мишкою – така сама форма активності, як витрачання часу та грошей у реальному світі. «Інтелектуальне майбутнє Сполучених Штатів туманне», - пише у своїй книзі «Найтупіше покоління» (The Dumbest Generation) викладач університету Еморі Марк Бауерляйн.

 

Професор Вільям Кіст, освітній експерт Кетського університету в Огайо, каже, що новітні способи комунікації справді починають лякати людей. Одначе він не погоджується з думками Шеррі Теркл повністю. «Коли я заходжу до кафе й бачу, що всі присутні мовчать, втупившись у свої ноутбуки, я розумію, що вона має на увазі, говорячи, що ми перестаємо розмовляти одне з одним, - каже Кіст. – І все ж це не перестає бути спілкуванням. Я не погоджуюсь із нею, як на мене, не варто бачити цю ситуацію в аж настільки чорно-білих тонах». Гостроти цій дискусії додала нещодавня історія Симони Бек, яка попередила про намір накласти на себе руки в Facebook, але ніхто з її френдів не сприйняв це всерйоз. На думку деяких науковців, запеклі суперечки знаменують необхідність вироблення загальновизнаного етикету соціальних медіа.

 

«Медіаграмотність»

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2024 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду