Як написати хороший заголовок

00:00,
12 Квітня 2011
17247

Як написати хороший заголовок

00:00,
12 Квітня 2011
17247
Як написати хороший заголовок
  Коротше, активніше, більше інтриги, пам’ятайте про гугл.  

 

1. Враховуйте специфіку вашого видання. Якщо це газета, то читач вже купив її і напевне що принаймні прогляне. Якщо ж це онлайн-видання і ви придумуєте заголовок для новин у стрічці – не варто викладати все цікаве у заголовку. Дізнавшись про те, «хто, що, де, коли» із нього, користувач сайту не клікатиме і не читатиме саму статтю, ви втрачатимете відвідуваність. Тизерні заголовки у новинах традиційно вважалися поганим тоном, але якщо робити їх у 50% чи у 30% і залишати інтригу лише в одному моменті, чітко виклавши решту меседжу – це припустимо.

 

2. Використовуйте якомога більше дієслів. Із тих варіантів дієслів, з яких обираєте, надавайте перевагу коротшим.

 

3. Пишіть так, щоб було зрозуміло, хто робить заявлену дію. Уникайте пасивного стану. «Черновецький планує знести Софію», а не «Софійський собор планується знести».  

 

4. Робіть заголовок «зірковим». Добре, якщо у нього винесене ім’я відомої людини. Якщо дійова особа сама по собі не знаменита, а цікаве її місце роботи – виносьте його.

 

5. Заголовки, що закінчуються знаком питання, залишаються прерогативою таблоїдів. Виданням, які вважають себе серйозними, не варто ними зловживати: 5% від загальної кількості, не більше.

 

6.  Заголовок може створювати синергію з ілюстрацією. Коли йдеться про статтю, проілюстровану карикатурою або колажем з зображенням усім відомих героїв матеріалу, цілком припустимий публіцистичний заголовок, абстрактно-символічний і неінформативний. Але за ним має дуже інформативний лід.

 

7. Водночас треба пам’ятати, що з точки зору пошукової оптимізації неінформативні заголовки – дуже погані. Пошукові машини сприймають лише ключові слова, які із заголовку переходять у текст і там повторюються кілька разів. Вдалі ключові слова – це власні назви: імена, географічні назви тощо.

 

8. Уникайте непевності. «Може бути», «вірогідно», «імовірний», «є всі шанси» і подібні до цих слів поруч з описом потенційної сенсації псують ефект заголовку. Краще виберіть те, що вже сталося, і подайте факт.

 

9. Науково доведено, що найлегше сприймаються меседжі, які містять до 7 семантичних одиниць. Тобто найбільш комфортним буде заголовок, в якому до 7 слів (не включаючи службові). Вершина ж редакторської праці – заголовок з одного-двох-трьох слів, з якого все зрозуміло.

 

10. Апелюйте до емоцій, але не висловлюйте їх у заголовку. Емоції у читача мають викликати факти, виняток – пряма мова з інтерв’ю.

 

11. Якщо в заголовку є незрозуміле більшості ваших читачів слово, то його наявність має бути виправдана. І не варто частити з такими словами.

 

12. Придумали каламбур для заголовку? Вбийте його у пошукову систему і дізнайтеся, скільки редакторів придумали його до вас.

 

13. Коли заголовок готовий, абстрагуйтеся і перечитайте його з точки зору читача: вам зрозуміло, цікаво, хочеться читати далі? Чи ви вже бачили аналогічну новину минулого тижня?  Привчіть себе робити цю розумову вправу із кожним заголовком.

 

«Медіаграмотність»

 

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2024 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду