У Раді пропонують змінити принцип формування універсальної програмної послуги

www.adnpolitico.com

Відповідний законопроект № 3504 «Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (щодо уточнення умов розповсюдження програм телерадіоорганізацій у складі універсальної програмної послуги)» вони зареєстрували 23 листопада.

Автори законопроекту пропонують, щоб до УПП входили як ефірні аналогові, так і цифрові телеканали, але водночас приватні мовники за бажанням могли бути вилучені зі складу УПП на певній території.

Якщо приватний мовник не хоче входити до УПП на певній території, він має подати відповідну заяву до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, яка має протягом 15 днів її розглянути та розмістити на своєму сайті інформацію й повідомити провайдерів про виключення телеканалу зі складу УПП. Провайдери протягом 10 днів з дати направлення Нацрадою повідомлення зобов’язані виключити телеканали з пакету програм УПП. Якщо провайдер продовжує ретранслювати телеканал, виключений зі складу УПП, його ліцензію може бути анульовано в судовому порядку за поданням Нацради.

Автори законопроекту нагадують, що УПП було запроваджено у 2006 році – у період монопольного становища провайдерів програмної послуги (кабельних операторів) великих міст на ринку доступу ТБ сигналу до споживача, коли виключення низки ефірних телеканалів з пакету однієї з найбільших багатоканальних (кабельних) мереж призвело до їх банкрутства. На думку авторів, чинні на сьогодні умови формування УПП, які є практично незмінним протягом останніх 9 років, не в повній мірі відповідають принципу свободи підприємницької діяльності, оскільки не дозволяють українським телеканалам, у тому числі і приватним, на власний розсуд обирати умови розповсюдження свого сигналу у мережах провайдерів.

Відповідно до чинного законодавства УПП включає в себе ефірні аналогові телеканали (а також супутниковий парламентський телеканал «Рада»), і в кожному населеному пункті склад УПП відрізняється – залежно від кількості доступних в ефірі мовників. У великих містах УПП налічує близько двох десятків телеканалів.

Дискусії про доцільність існування УПП в такому вигляді тривають не перший рік. Наприклад, обговорюється можливість включення до складу УПП виключно суспільних, державних і муніципальних телеканалів.

Цього року активними прихильниками зміни УПП стали самі ефірні телеканали, які раніше лобіювали нинішній склад УПП. Зокрема, за скасування УПП виступила медіагрупа StarLightMedia, яка вирішила перейти до нової моделі відносин із провайдерами. Вона укладає угоди з провайдерами й починає стягувати з них плату за свій контент. Детальніше про це в інтерв’ю MediaSapiens розповыв директор зі стратегічного розвитку StarLightMedia Федір Гречанінов. Ідею StarLightMedia підтримує й група «1+1 медіа».

Плюси й мінуси цієї реформи медіаринку проаналізував директор з розвитку нішевого телеканалу HD Fashion and Lifestyle Андрій Соломаха в статті на MediaSapiens.

comments powered by Disqus