Керівництво ТВі ігнорує суд у справі невиплати зарплат працівникам – НМПУ

Як інформує прес-служба НМПУ, історія з паном Козмуляком доволі типова для телеканалу ТВі. Журналіст Віктор Козмуляк на роботу був прийнятий за «усним трудовим договором» з 2013 року. Відповідно й приступив до виконання своїх обов’язків, однак, як з’ясувалося згодом, жодного запису в трудовій книзі та наказу про працевлаштування не було. Згодом, за даними профспілки, керівництво телеканалу заявило, що Віктор Козмуляк на телеканалі не працював і відмовилось виплатити йому заробітню плату.

У процесі судового засідання було оголошено позовні вимоги та допитано свідків. Представники телеканалу ТВі на судове засідання не з'явилися.

«Випадок з Віктором Козмуляком не поодинокий, - коментує ситуацію заступник голови НМПУ, старший юристконсульт Олександр Тарасов, - менеджмент "Інфо24" в особі пана Урбанського та його попередників систематично порушував трудове законодавство, оформлюючи працівників без запису у трудову. Таким чином, керівництво каналу скоріш за все переслідувало подвійну мету - ухилитись від сплати податків та поставити працівників у "кабальну" залежність, зробити їх соціально незахищеними. Однак директорат не врахував тієї обставини, що відповідно до чинного КЗПП, трудовий договір вважається укладеним і коли наказ чи розпорядження не були видані, але працівника фактично було допущено до роботи (ч.4 ст.24 КЗПП). Саме фактичне допущення до роботи на каналі "Інфо24" Віктора Козмуляка й підтвердили сьогодні свідки».

Наступне судове засідання призначено на 10 листопада, на 16.30.

НМПУ нагадує, що на сьогоднішній день Голосіївським райвідділом міліції щодо телеканалу ТВі порушено кримінальне провадження за ст.172 Кримінального кодексу України (грубе порушення законодавства про працю), ст.175 КК України (невиплата заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат).

З 23 березня телеканал ТВі припинив мовлення. Директор каналу ТВі Ольга Манько повідомила«Телекритиці», що «у зв'язку зі складною економічною ситуацією в країні, а також з тим, що канал є дотаційним, його діяльність призупинено до кращих часів». При цьому канал заборгував працівникам зарплату за три місяці.

20 березня працівники ТВі блокували канал з вимогою виплатити борги по зарплаті. Детальніше про проблеми на ТВі читайте в інтерв'ю представників колективу. 30 березня директор ТОВ «Інфо24», на яке оформлена ліцензія на супутникове мовлення каналу ТВі, Максим Урбанськийзаявив, що борги по зарплаті будуть виплачені співробітникам телеканалу «після відновлення платоспроможності підприємства», але конкретних термінів не назвав.

22 квітня Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики вирішив звернутися до прокуратури Києва та МВС щодо порушення прав співробітників телеканалу ТВі.

Із 27 квітня ТВі відновив мовлення. В інтерв'ю «Дусі» Максим Урбанський пообіцявврегульовувати фінансові суперечності з колективом індивідуально в кожному випадку, та звинуватив у багатьох проблемах каналу попереднього керівника Ольгу Манько. Пані Манько ці звинувачення відкинула.

6 травня стало відомо, що Голосіївське районне управління внутрішніх справ ГУ МВС у місті Києві почало службове розслідування бездіяльності міліції щодо поданої Незалежною медіа-профспілкою України заяви про порушення трудових прав працівників телеканалу ТВі. Водночас, за заявою НМПУ відкрито кримінальне провадження за статтями 356 (самоправство) і 175 (невиплата заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат) Кримінального кодексу України, восьми особам уже вручені повістки. Згодом провадження може бути відкрито і за статтею 172 ККУ (грубе порушення законодавства про працю).

27 травня колектив телеканалу ТВі за участі Незалежної медіапрофспілки України (НМПУ) та профспілки «Асоціація праці» провели акцію протесту біля Голосіївського районного управління УМВС у Києві.

У другій половині червня телеканал ТВі знову припинив роботу. При цьому заборгованість перед працівниками погасили частково.

У серпні Національна рада з питань телебачення і радіомовлення двічі оштрафувала телеканал ТВі за відсутність мовлення.

comments powered by Disqus