Заборона телеканалу «Дождь» підриває свободу преси в Україні – Freedom House

RFE/RL

Про це йдеться у заяві організації. 

«Заборона владою трансляції телеканалу «Дождь» – цензура, що обмежує доступ українців до вибору точок зору», – сказав Роберт Герман, віце-президент Freedom House з міжнародних програм. 

Він також додав, що для жителів України «життєво важливо, щоб вони мали доступ до незалежного висвітлення подій в Росії на одному з небагатьох незалежних російських ЗМІ, що залишилися, особливо, коли російські війська займають частину території України». 

Нагадуємо, що 12 січня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення вилучила російський телеканал «Дождь» із Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України. 

Зокрема, телеканал «Дождь» вилучено з переліку через трансляцію в його ефірі забороненої українським законодавством реклами (закон забороняє розміщення реклами в ефірі російських телеканалів, що ретранслюються в Україні), а також через трансляцію інформації, що посягає на територіальну цілісність України («Дождь» зображає Крим як територію Російської Федерації). Рішення про вилучення має набути чинності через місяць після оприлюднення.

Зазначимо, 5 січня у Чорноморську (Одеська область) активісти громадської організації «Ветерани АТО та інваліди "Рапіра"» добилися від місцевого кабельного оператора «Клен» відключення російського телеканалу «Дождь».

Генеральна директорка російського телеканалу «Дождь» Наталя Синдєєва відреагувала на рішення Національної ради з питань телебачення і радіомовлення (Нацради) заборонити мовлення каналу на території України.

За її словами, відповідно до умов договорів з усіма провайдерами України, мовлення «Дождя» на всій території країни здійснюється через IP-з'єднання без прямої комерційної реклами. І Нацраді, за її словами, було про це повідомлено 8 серпня 2016 року. Після цього, як зазначає Синдєєва, претензій щодо невідповідності змісту телеканалу українському законодавству «Дождь», начебто, не отримував. Крім того, за її словами, «телеканал керується російським законодавством при зображенні карти Росії».

comments powered by Disqus