Медіа з TED-присмаком: як журналістам працювати з платформою ідей

Фото: tedxnormal.com

Крутий сторітелінг

Згідно з офіційною ліцензією TED, спікер будь-якої конференції TEDx обмежений виступом до 18 хвилин. Щоби вкластися в цей час, команда TEDxKyiv, наприклад, упродовж декількох місяців займається окремо підготовкою спікерів. Протягом цього часу ідея огранюється, додається історія, формується ключове повідомлення спікера. Усе це спікер робить самостійно, адже команда не впливає на контент.

Це означає, що журналісти мають доступ до низки невідшліфованих історій та інших ідей, про які не встигає розповісти спікер у визначений час — тобто це чудова можливість для великого інтерв’ю або статті. Ба більше, часто спікери — це експерти у своїй галузі, а отже йдеться також про доступ до роботи за тематичними напрямами: освіта, наука, технології. І якщо вони розповідають про власний бізнес та дослідження, то за принципом снігової кулі ви отримуєте доступ і до інших учасників ринку. Проекти створюються командами, які можуть змінювати цілі індустрії, а отже там буде ще більше історій, які можуть зацікавити вашого читача.

Тематичніть і доступ до експертних знань

Унікальність руху TED полягає в тому, що він ніколи не обмежується однією темою. TED — це міжгалузева конференція, тож контент тут — про все на світі. Це дозволяє учасникам розширити своє бачення світу, долучитися до нових контекстів, подумати про речі, які лишаються поза їхнім професійним розвитком.

Український медіаринок досить специфічний і переважно політизований, та з'являється дедалі більше нішевих проектів і тематична спеціалізація журналіста от-от увійде в моду. Отже, саме час шукати свою тему. На офіційному сайті ted.com можна обрати цікаві вам категорії, а в них шукати експертів та їхні дослідження, формувати теми для майбутніх статей. Окрім того, є можливість проштудіювати ті чи інші тематичні напрямки, в яких зроблено добірки есеїв і TED-talks, що нагадують радше сторінку якогось онлайн-курсу.

Іноді тематичні відео можуть розказати про абсолютно неочікувані речі, які змінять підхід до розуміння історії. До слова, Моніка Левінські на глобальній конференції TED у 2015 році  розповіла історію 1998 року, яка змінила уявлення про цю жінку та її роль в американському суспільстві.

Мовне питання

Оскільки офіційний слоган TED-руху звучить як «ідеї, варті поширення», на сайті є можливість обрати налаштування мови для субтитрів, щоби якомога більше людей змогли подивитися відео. Якщо ви плануєте вивчати англійську та вдосконалювати її, можете обрати субтитри англійською. Якщо ви дивитеся відео не англійською мовою, то можете обрати в налаштуваннях українські субтитри. Є ще можливість долучитися до перекладу інших роликів: отут детальна інструкція.

Формування порядку денного

В інтерв’ю The Ukrainians Майкл Андерсон сказав, що журналістська спільнота має «змушувати аудиторію мислити» та в міру провокувати її. TED-відео, публікації з блогів або колонки спікерів можуть стати приводом для публічної дискусії не лише у звичних термінах «перемога» та «зрада», а й змушувати людей думати, як розвивається світ, стежити за трендами, мислити не з позиції жертви і не про те, «як виправляти помилки», а думати, як же рухатися далі, й виховувати візіонерські погляди. Медіа як соціальний інститут має значний вплив на процес соціалізації особистості, то чому би не згадати, що крім інформування, у медіа є також прекрасні функції просвітництва та виховання?

Робота зі спільнотою

Коли проводять події формату TEDx, одна з головних ідей пов’язана з розвитком місцевої спільноти. Медіагалузь також зауважує тренд, пов’язаний із розвитком локальних медіа. Таким чином, якщо ви, наприклад, власник медіа в Тернополі, ви можете долучитися не лише як медіапартнер події TEDxTernopil, але й допомогти зрозуміти вашу спільноту, долучитися зі своїми пропозиціями щодо контенту, зробити свій внесок у розвиток TED-руху з позиції бізнесу.

Серед світових медіа є приклад спецпроектів від CNN, а серед українських медіа до TED-руху активно долучаються «Українська правда» та інтернет-журнал «Платформа».

Співпраця в підсумку завжди ефективніша для всіх — організаторів, партнерів та учасників події. Тому якщо ви можете визначити одним із ключових завдань для свого медіа роботу зі спільнотою, то варто думати і про довгострокові проекти й партнерство, адже навколо TEDу завжди збираються цікаві, прогресивні люди, з бажанням змінювати світ і створювати нове.

Підбірка TED-роликів про медіа та журналістику

Пам’ятаєте скандальні розслідування Panama Papers, які не оминули України? Журналіст Джеральд Райл розповідає про те, як 350 журналістів-розслідувачів працювали разом.

Куди медіа варто рухатися, коли навколо постійно з’являються та вдосконалюються технології? Цього року в Україні почали говорити про віртуальну реальність, але VR — це не нова історія. Та вже невдовзі вона дозволить показувати історії абсолютно інакше, змінюватиме роботу ньюзрумів та всієї медійної індустрії — про це сказала у своєму виступі Нонні де Ла Пенья (Nonny de la Peña), яка працює в напрямі поєднання журналістики та віртуальної реальності.

Інформації та новин дуже багато. Чи залишиться щось із цього важливим за п'ять — десять років? Медіаексперт Кірк Сітрон розповідає про «довгі новини» й чому це важливо.

Останніми роками серед української медіаспільноти все більше говорять про кібербезпеку та приватність. Навіть якщо ви не маєте мільйонних офшорних рахунків, це не означає, що можна оминати питання приватності в інтернеті. Ось що каже журналіст Глен Грінвальд про добро та зло, філософію та кримінал.

Ще в середині XIX століття з’явився концепт, що «медіа — це четверта влада», а отже ЗМІ мають неймовірний вплив на формування демократичних процесів у країні. Девід Патнем розповідає про свободу, демократію, цензуру і творчість, а також про обов’язки медіа.

І, звісно, класичне: Джуліан Ассанж про WikiLeaks. До речі, радимо й фільм The Fifth Estate подивитися, якщо не бачили ;)

 

comments powered by Disqus