У Львові пройде міжнародний Студентський Медіасимпозіум

Це перший щорічний Медіасимпозіум, який започатковує Школа журналістики Українського Католицького Університету.

Науково-практичний Студентський Медіасимпозіум (СМС) покликаний створити нову академічну платформу для обміну ідеями, проектами й результатами наукових досліджень між молодими науковцями і знаними медіадослідниками з України та з-за кордону на базі Школи журналістики Українського Католицького Університету.

СМС’2014 охоплює три напрями: медіадослідження, медіакритику, нові медіа. Детальну програму можна почитати тут і тут

Про те, як виниклад ідея такого симпозіуму, які його завдання, розповідають організатори.

Марія Титаренко, ідейний розробник і координатор СМС’2014, доцент кафедри медіакомунікацій Школи журналістики і медіакомунікацій УКУ:

СМС для нашої команди – це великий експеримент і виклик. Адже ми організовуємо його вперше. Він не подібний до звичних конференцій, тому що розгалужується на три самодостатні платформи з цілком різними форматами проектів і вимогами до учасників. Ми прагнемо впровадити в Україні нові матриці академічної співпраці поміж аплікантами та дискусантами на міжнародному рівні. Географія учасників виявилась несподівано широкою, а рівень поданих на конкурси робіт перевищив наші сподівання. Найбільший виклик полягав у тому, що підготовка і попередня робота учасників із дискусантами припала на складні революційні часи «Майдану» в Україні, коли вся країна перебувала і досі перебуває під загрозою війни. А попри це, наші смс’ники таки прибули до Львова, за що ми їм невимовно вдячні.

Ідея СМС’у виникла понад рік тому. За цей час він зазнав неабияких трансформацій – воістину, як корабля назвеш, так він і попливе. Частка транс- у назві першого Симпозіуму, далебі, виказала свою силу гравітації: відповідно до ситуації у країні переносились дедлайни, змінювався контент фінальних робіт, підкориговувались назви, скорочувався склад учасників. Пишучи ці рядки, я вірю, що ця маленька, але така впливова частка транс- маркуватиме лише позитивні зміни на всіх можливих рівнях; і що наші наукові, медіакритичні та мультимедійні меседжі знайдуть своїх адресатів, не втраплять у спам і не підчеплять дорогою небезпечних вірусів.

Висловлюю щиру вдячність усім, хто вірив і працював разом з нами. Відтепер я певна, що цьогорічний СМС можна також розшифровувати як: Сміливість і Міжнародна Солідарність.

Юлія Голоднікова, куратор СМС’2014, доцент кафедри медіакомунікацій Школи журналістики і медіакомунікацій УКУ:

Чому СМС?

Одного разу, а трапилось це навесні 2000 року, Говард Рейнольдс на вулицях Токіо помітив, що люди якось дивно поводяться: вони вдивлялися в екрани мобільних телефонів, щоб прочитати текстові повідомлення – СМС. Спостерігаючи за ними, дослідник замислився над тим, що людство стоїть на порозі відкриття не тільки нової технології, а й кардинально іншої форми комунікації.

Сучасний власник мобільного телефону хтозна чи зможе обійтися без СМС: явище «текстингу» захопило нас, обіцяючи нові горизонти розвитку медіакультури.

І не тільки. За допомогою СМС ми швидко знаходимо один одного, висловлюємо почуття, здійснюємо ритуали і встановлюємо порядок дня.

Завдяки СМС стало можливим скликати «миттєвий натовп», що привело до нової форми виявлення протесту і солідарності. Говард Рейнольдс зрозумів, що мобільна комунікація – це не лише данина часу – допустимість того, що колись нам здавалось неможливим: прискорення і зміна якості взаємин у суспільстві.

Концепція Медіасимпозіуму і його назва – «СМС» – відображають стан теперішнього часу, в якому ми вже не відчуваємо величезної дистанції поміж минулим і майбутнім, географічними кордонами і культурними відмінностями. «Час СМС» – це коли ми можемо контактувати один з одним через веб-системи й обговорювати найважливіші питання, як проблеми нашого спільного дому, коли ми потребуємо зберегти культуру мислення і щоб хтось підтримав наші ідеї. «Час СМС» – це бази даних, експертні групи і наукові інновації.

Ми хочемо краще розуміти цей час. Разом з Вами ми сподіваємось дізнатись більше про сучасність, відкриваючи потенціал медіакомунікацій і розширюючи межі науки.

Навіщо?

Щоб навчитися співпрацювати і надсилати світові ті СМС-повідомлення, які наповнюватимуть його гуманітарними знаннями.

Майкл Андерсен, Голова Програми Danida:

Будьмо чесними, друзі (а це не поганий навик для журналіста) – є пребагато нудних і недочасних конференцій та семінарів у світі, ба навіть із добірними фуршетами і чудовою компанією, але не більше. СМС у Львові обіцяє бути чимось цілком інакшим – як ніколи відповідним до цієї історичної миті, чітко вловлюючи  тенденції і водночас ставлячи собі за мету виокреслити довші перспективи і глибші висновки. Рідко яка подія, що розкриває роботу нових медіа, могла би бути краще спланованою в часі, властиво, із чим я особисто  вітаю  організаторів. Відвідуючи цей неймовірний університет і спілкуючись із його викладачами, сповненими ентузіазму, я впевнений, що формат симпозіуму буде відмінним. Але тепер усе залежатиме від вас, дорогі учасники, зробити його якнайкращим. Насолоджуйтесь.

Студентський Медіасимпозіум’2014 відбудеться за підтримки Міністерства закордонних справ Данії та консалтингової компанії NIRAS

comments powered by Disqus