Чоловіки в фільмах розмовляють у два рази частіше, ніж жінки - дослідження

The Reel / 21 Jump Street

Лабораторія інженерної школи аналізу та інтерпретації сигналів Вітербі при університеті Південної Каліфорнії розробила інструмент, який автоматично проаналізував майже 1000 сценаріїв. В систему завантажили більше 53 тисяч діалогів із тисяч сценаріїв на Daily Script і IMSDb, за участю понад 7 тисяч персонажів. Виявилося, що персонажі-чоловіки говорили в фільмах більш ніж в два рази частіше, ніж жінки: на чоловіків припало 37 тисяч реплік, тоді як на жінок - всього 15 тисяч. Окрім того, в проаналізованій базі фільмів жінки виконали 2 тисячі ролей, а чоловіки - 4,9 тисяч.

Також вчені проаналізували, хто входить в знімальні групи. Режисери-чоловіки в 12 разів частіше знімають фільми, чоловіків-сценаристів в сім разів частіше залучають до проектів, а чоловіків-продюсерів в три рази більше, ніж жінок. Водночас на посаді директора з кастингу жінки працюють в два рази частіше. При цьому дослідники підкреслили, що це ніяк не впливало на стать підопічних акторів і персонажів.

Система також змогла проаналізувати зміст діалогів, які відбуваються між пероснажами. Так, персонажі-жінки здебільшого мають більш позитивні та емоційні репліки, пов’язані з сімейними цінностями. Чоловіки частіше розмовляють про досягнення, про смерть та використовують більше нецензурної лексики. Найбільше з усіх лаються темношкірі персонажі, а латіноамерінци частіше за інших говорять про секс і сексуальність. Також чим старший персонаж - тим частіше він говорить про релігію. Також старшим персонажам властива більш спокійна манера розмови. Також мова старших людей в кіно традиційно асоціюється з чоловічими персонажами.

Співавтор дослідження Аніл Рамакрішна (Anil Ramakrishna) вважає, що виправити таку нерівність у репрезентації чоловіків та жінок на екрані можна, залучивши до роботи більше сценаристок. «Сценаристи при виборі слів для діалогів свідомо чи підсвідомо погоджуються з встановленими нормами про гендерну приналежність», - зазначив дослідник. За його словами, коли жінки працюють в команді сценаристів, то жіночі персонажі в результаті з'являються на екрані на 50% частіше.

Нагадаємо, згідно з минулорічним дослідженням університету Маунт Сент Мері у Лос-Анджелесі, жінки утричі частіше оголюються в американському кіно, ніж чоловіки. 26% жіночих персонажів у сотні ліпших стрічок в американському прокаті у 2014 році були зображені оголеними, напротивагу 9% чоловічих персонажів.

Також дата-спеціаліст Амбер Томас (Amber Thomas) вирішила проаналізувати гендерну рівність на основі топ-10 найкасовіших фільмів 2016 року. У підсумку, лише 26% діалогів припадали на жінок. 

comments powered by Disqus