Дослідження «Практика використання “мови ворожнечі” (hate speech) українськими ЗМІ»

Експерти об’єднання «Центр контент-аналізу» провели дослідження використання «мови ворожнечі» в українських ЗМІ – презентація результатів відбувалась під час конференції в НСЖУ, присвяченій цій проблемі.   

Контент-аналіз був проведений на основі моніторингу 940 828 повідомлень українських ЗМІ та 1500 провідних українських блогерів у Facebook за серпень 2015 року за темами Росії, Криму та Донбасу за допомогою системи моніторингу ЗМІ «Медіатека».

MediaSapiens публікує повні результати дослідження.

За результатами контент-аналізу встановлено, що рівень використання «мови ворожнечі» в українських ЗМІ – не високий (1,7% від кількості повідомлень на тему Донбасу, Криму та Росії). «Мова ворожнечі» переважно використовується у повідомленнях щодо агресії Російської Федерації та значно менше – для оцінки дій донбаських сепаратистів.

Найбільш вживаними в українських ЗМІ є 9 груп слів і виразів, які мають принизливу оцінку, для висвітлення подій на Донбасі, Криму та Росії, а саме: «ватнік», «москаль», «рашизм»/«рашист», «мордор», «лугандон», «колорад», «раша»/«рашка», «кацап» і «московіт».

Контент-аналіз ТОП-50 українських ЗМІ (за кількістю аудиторії) засвідчив, що найбільше вдаються до «мови ворожнечі» такі медіа: «Корреспондент.net», 24tv.ua; TSN.ua, «Цензор.net», «Голос України», «Укрінформ», «ЛігаБізнесІнформ», «Газета по-українськи» та «Сегодня.ua».

ЗМІ переважно цитують інших спікерів (53%), які використовують «мову ворожнечі». Утім, 47% – авторські публікації у ТОП-50 ЗМІ, що здебільшого припадають на колонки (блоги) «гостьових» авторів – громадських та політичних діячів.

«Медіатека» – вітчизняна онлайн-система моніторингу ЗМІ, яка в режимі реального часу збирає повідомлення із ТБ, преси (центральної і регіональної), інтернет-видань і 1500 лідерів думок у Facebook. Щоденно в базу завантажується близько 50 тис. повідомлень українських медіа. За допомогою інтелектуальної системи пошуку «Медіатека» дозволяє відстежувати та отримувати максимально релевантні стрічки повідомлень.

«Центр контент-аналізу» – об’єднання експертів із дослідження ЗМІ, комунікацій та управління репутацією. Значний досвід і володіння новітніми методиками дозволяє експертам «Центру контент-аналізу» оцінювати ефективність комунікацій, проводити репутаційні аудити, виявляти інформаційні загрози, розробляти стратегії їх усунення та будувати ефективні комунікації. 

 

 

 

 

comments powered by Disqus