Дослідження «Практика використання “мови ворожнечі” (hate speech) українськими ЗМІ»

Дослідження «Практика використання “мови ворожнечі” (hate speech) українськими ЗМІ»

10:19,
8 Вересня 2015
16890

Дослідження «Практика використання “мови ворожнечі” (hate speech) українськими ЗМІ»

10:19,
8 Вересня 2015
16890
Дослідження «Практика використання “мови ворожнечі” (hate speech) українськими ЗМІ»
Дослідження «Практика використання “мови ворожнечі” (hate speech) українськими ЗМІ»
Найбільше вдаються до «мови ворожнечі» «Корреспондент.net», 24tv.ua та TSN.ua, а найбільш вживаними прикладами мови ворожнечі є «ватнік», «москаль», «рашизм»/«рашист», «мордор» та інші – результати дослідження «Центру контент-аналізу».

Експерти об’єднання «Центр контент-аналізу» провели дослідження використання «мови ворожнечі» в українських ЗМІ – презентація результатів відбувалась під час конференції в НСЖУ, присвяченій цій проблемі.   

Контент-аналіз був проведений на основі моніторингу 940 828 повідомлень українських ЗМІ та 1500 провідних українських блогерів у Facebook за серпень 2015 року за темами Росії, Криму та Донбасу за допомогою системи моніторингу ЗМІ «Медіатека».

MediaSapiens публікує повні результати дослідження.

За результатами контент-аналізу встановлено, що рівень використання «мови ворожнечі» в українських ЗМІ – не високий (1,7% від кількості повідомлень на тему Донбасу, Криму та Росії). «Мова ворожнечі» переважно використовується у повідомленнях щодо агресії Російської Федерації та значно менше – для оцінки дій донбаських сепаратистів.

Найбільш вживаними в українських ЗМІ є 9 груп слів і виразів, які мають принизливу оцінку, для висвітлення подій на Донбасі, Криму та Росії, а саме: «ватнік», «москаль», «рашизм»/«рашист», «мордор», «лугандон», «колорад», «раша»/«рашка», «кацап» і «московіт».

Контент-аналіз ТОП-50 українських ЗМІ (за кількістю аудиторії) засвідчив, що найбільше вдаються до «мови ворожнечі» такі медіа: «Корреспондент.net», 24tv.ua; TSN.ua, «Цензор.net», «Голос України», «Укрінформ», «ЛігаБізнесІнформ», «Газета по-українськи» та «Сегодня.ua».

ЗМІ переважно цитують інших спікерів (53%), які використовують «мову ворожнечі». Утім, 47% – авторські публікації у ТОП-50 ЗМІ, що здебільшого припадають на колонки (блоги) «гостьових» авторів – громадських та політичних діячів.

«Медіатека» – вітчизняна онлайн-система моніторингу ЗМІ, яка в режимі реального часу збирає повідомлення із ТБ, преси (центральної і регіональної), інтернет-видань і 1500 лідерів думок у Facebook. Щоденно в базу завантажується близько 50 тис. повідомлень українських медіа. За допомогою інтелектуальної системи пошуку «Медіатека» дозволяє відстежувати та отримувати максимально релевантні стрічки повідомлень.

«Центр контент-аналізу» – об’єднання експертів із дослідження ЗМІ, комунікацій та управління репутацією. Значний досвід і володіння новітніми методиками дозволяє експертам «Центру контент-аналізу» оцінювати ефективність комунікацій, проводити репутаційні аудити, виявляти інформаційні загрози, розробляти стратегії їх усунення та будувати ефективні комунікації. 

 

 

 

 

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2024 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду