Медіа схильні стигматизувати жінок, які вживають багато алкоголю - дослідження

Dope Inc.

Також результати дослідження показали, що медіа більш негативно зображають жінок, які схильні випивати, ніж чоловіків. В рамках дослідження було проаналізовано 308 новин, опублікованих протягом двох років в семи британських національних газетах. 

Медіа також викривляють обсяг алкоголю, який в середньому споживають жінки та чоловіки, та по-різному зображають пияцтво, залежно від гендеру. Дослідники вказують, що в новинах здебільшого пов'язують надмірне споживання алкоголю жінками із можливими наслідками для їх зовнішності. Жінок в цьому контексті зображають виснаженими, вразливими, соціально трансгресивними та обтяжливими для їх компаньйонів чоловічої статі.

Дослідники припускають, щоб ці образи можуть дати читачам неточне розуміння того, що таке пияцтво і які його наслідки. Кріс Паттерсон (Chris Patterson) з Університету Глазго коментує це так: «Висвітлення в ЗМІ жіночого пияцтва стосується не тільки здоров'я чи порушення громадського порядку; воно також виконує функцію моралізаторства, має патерналістську роль, відображаючи більш широкі соціальні очікування щодо суспільної поведінки жінок».

Окрім того, що медіа несправедливо стигматизують жінок, таке висвітлення в ЗМІ створює проблему з точки зору інформування населення про серйозну проблему в сфері охорони здоров'я.

«Отриманідані свідчать про те, що пияцтво позиціонується як чоловічий вид діяльності. Статистичні дані вказують на те, що чоловіки п'ють більше, ніж жінки в дійсності, але засоби масової інформації зображують це інакше», - розповідає дослідник. 

Керол Емслі (Carol Emslie) з Каледонійського Університету Глазго також підтверджує, що у Великобританії чоловіки п'ють більше, ніж жінки, і частіше помирають від причин, пов'язаних з алкоголем. «Тим не менш, непропорційна увага ЗМІ до жінок, які схильні вживати надмірну кількість алкоголю, включаючи заголовки і фотографії, які використовуються, може змусити громадськість думати, що це в першу чергу від алкоголізму страждають молоді жінки», - прокоментувала результати дослідження вона.

«Алкоголь став більш доступним, він більш агресивно рекламується на ринку, ніж це було протягом багатьох десятиліть, і надмірне вживання алкоголю впливає на всі верстви населення», - зазначила Керол Емслі.

Як писав раніше MediaSapiens, фейковий профіль в Instagram змусив 44 тисячі користувачів задуматись про проблему алкоголізму. Незвичайний проект створило агентство BETC на замовлення французької організації Addict Aide (Допомога залежним - ред.) в межах кампанії «Like My Addiction».

 

comments powered by Disqus