Pew Research Center: Медіа виходять із кризи, онлайн-видання перегнали пресу за прибутками, платний доступ себе не виправдовує

00:00,
14 Березня 2011
1296

Pew Research Center: Медіа виходять із кризи, онлайн-видання перегнали пресу за прибутками, платний доступ себе не виправдовує

00:00,
14 Березня 2011
1296
Pew Research Center: Медіа виходять із кризи, онлайн-видання перегнали пресу за прибутками, платний доступ себе не виправдовує
Згідно з дослідженням, медіа втрачають контроль над своєю аудиторією, поступаючись виробникам технологій.

Медійна індустрія починає виходити з кризи після «двох жахливих років», вважають дослідники американського Pew Research Center for Excellence in Journalism. 14 березня центр оприлюднив черговий звіт «Стан медіа» (http://stateofthemedia.org)із статистичними даними та оцінками ситуації на світовому медіаринку.

 

Згідно із результатами дослідження, на медіаринку відбуваються позитивні зрушення – зростає пропозиція роботи й прибутки, знижується кількість звільнень. Але разом із тим проблеми, пов’язані із структурними змінами, загострюються. Засоби масової інформації стають дедалі більш залежними від партнерства з компаніями, які допомагають розширити технологічні можливості, але при цьому втрачають контроль за ключовою інформацією про свою аудиторію, а отже, про власне майбутнє. Йдеться про соціальні мережі та агрегатори новин, від яких медіа узалежнюються, прагнучи збільшити аудиторію і наростити трафік своїх інтернет-ресурсів. Одначе найжорсткішу оцінку здобула діяльність компанії Apple, яка бере з видавців третину доходів від продажу передплати для мобільних пристроїв, та ще й обмежує доступ до інформації про читачів.

 

Автори звіту доходять висновку, що ситуація ХХ століття, коли медіа були посередниками для тих, хто хотів дістатись до своїх покупців і клієнтів, змінилась – у ХХІ століття посередниками стають розробники технологічних рішень, інтернет-сервісів та пристроїв. Саме вони контролюють доступ до аудиторії, тоді як медіа втрачають можливість збирати й аналізувати інформацію про тих, хто споживає їх продукт.

 

Одначе частина медіа приймає цей виклик і бореться за знання про свою аудиторію: деякі ЗМІ запроваджують власні технологічні рішення для просування й продажу новин. Наприклад, телекомпанії NBC й CBS, журнал Forbes та ще кілька, перелічені у звіті, намагаються повернути собі контроль за аудиторією.

 

На думку  авторів звіту, є явні ознаки того, що процес міграції преси в інтернет досягнув ключового історичного етапу. Зокрема, кількість нових робочих місць для журналістів у виключно онлайнових новинних сайтах уперше перевищила кількість скорочених робочих місць у паперових виданнях. Згідно з соціологічними дослідженнями, серед американців уже більше тих, хто отримує новини з інтернету, ніж тих, для кого головним джерелом є газети.

 

За прогнозами (точні цифри ще не підраховано), прибутки новинних сайтів від реклами 2010 року вперше перевищать прибутки друкованих видань. Утім, велика частка прибутків дістається не виробникам контенту, а сервісам, - розмаїтим агрегаторам новин, платформам поширення контенту тощо. До того ж, за дослідженнями Pew Research Center, 79% користувачів інтернету ніколи або дуже рідко клікають на рекламні банери.

 

Тим часом ідея платного доступу до онлайн-новин (paywall) себе не виправдовує. Лише третина американців є лояльними, себто постійними, користувачами певних новинних сайтів, і лише 19% опитаних готові платити за їх контент.

 

«Медіаграмотність»

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
phototimes.ru
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2024 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду