Урядам все складніше зберегти довіру громадян через соцмережі - дослідження

Richard Drew/AP, The Guardian

Дослідження провела група WPP за участю професора Нгаіре Вудс (Ngaire Woods) з Оксфордського університету. Зменшення впливу центральної влади і її нездатність ефективно взаємодіяти з громадянами підживлює популізм, радикалізацію та екстремізм в суспільстві, цитує результати дослідження The Guardian.

«Коли люди відчувають себе проігнорованими, непочутими і нерепрезентованими, вони звертаються до альтернативних джерел інформації. Якщо уряд не спілкуються з громадянами належним чином, громадяни йдуть за інформацією в інше місце» - йдеться в доповіді. Окрім того, соцмережі створюють ефект «кімнати з відлунням», який відфільтровує протилежні точки зору і коментарі.

«Це створило відчуття, що вся інформація є безкоштовною та рівнозначною. Людям усе легше спілкуватися одне з одним, що допомагає колись маргінальним групам створювати потужні та видимі громадські організації. Технології розшарували аудиторію і дозволили поширення дезінформації, підтвердженої як анонімними користувачами, так і політиками. І це відбувається з дедалі більшою швидкістю», - пояснює WPP.

У доповіді також відзначається, що нині у громадян є найширший доступ до інформації, ніж будь-коли раніше. Вони можуть отримати підтримку від однодумців швидше, ніж від будь-якої державної установи чи адміністрації .

Зміни в ЗМІ, помітне зростання ролі соціальних медіа, привели до звуження впливу центральної влади. Групи можуть ефективно поставити себе в опозиції до уряду з використанням дуже малого обсягу ресурсів. Такі групи не вимагають процесів перевірки або обмірковування, через які проходять державні установи.

Дослідники вважають, що вирішити цю ситуацію можна лише через більшу відкритість урядів, забезпечення доступу в реальному часі до влади та її представників та більшої персоналізації в комунікації між урядом та громадянами. 

Нагадаємо, в минулому році дослідження USAID «У-Медіа» показало,що 67% респондентів використовують інтернет для отримання новин. Також українці до 35 років дедалі більше отримують новини не з новинних веб-сайтів, а з агрегаторів новин, на кшталт ukr.net, і соціальних мереж, таких, як Facebook та ВКонтакте.

comments powered by Disqus