На противагу фейкам якісні медіа зможуть посилити свої позиції у 2017 році - опитування Reuters Institute

Фото: pixabay.com

Такі результати нещодавнього дослідження «Тренди та прогнози-2017 у журналістиці, медіа та технологіях» (Journalism, Media and Technology Trends and Predictions 2017), представленого Інститутом Ройтерз із вивчення журналістики (Reuters Institute for the Study of Journalism) при Оксфордському університеті.

В опитуванні, що проводилось у 2016 році, взяли участь 143 респонденти з 24 країн. Усі вони - редактори, керівники ЗМІ, фахівці з цифрових стратегій. Автор дослідження, Нік Ньюман (Nic Newman) вважає, що відповіді медійників вказують на те, що вони вбачають у поширенні фейків «шанс для якісної журналістики виділитися».

Поширення фейкових новин послабить чи посилить позицію медіа в онлайні? 70% респондентів вважають, що посилить. 17% - що послабить. 8% вважають, що немає різниці. 5% вагаються з відповіддю.

Кевін О'Салліван, головний редактор Irish Times в рамках дослідження прокоментував, що якісні видання мають бути більш наполегливими та безстрашними в роботі, озвучуванні цінностей, які підтримують таку журналістику. Інший редактор з онлайн-видання, який побажав говорити на умовах анонімності, додав: «Новинні видавці не можуть дозволити собі взагалі відмовитись від платного доступу. Водночас нам потрібно бути там, в новинних стрічках людей, кидати виклик брехні та дезінформації. Соціальні медіа та подібні платформи тепер є лінією вогню».

Дослідження також передбачає, що в 2017 році відбудеться надзвичайно потужний розвиток сервісів з фактчекінгу, Facebook і Google вже інвестують в них. Велика кількість таких сервісів вже існують у вигляді розширень до браузерів та ботів-месенджерів.

Інша, цілком передбачувана зміна, стосується зв'язків між платформами на кшталт Facebook та редакціями. 46% респондентів почали більше перейматися роллю та впливом подібних платформ, порівнюючи з минулим роком. 56% вважають, що в цьому році Facebook Messenger буде дуже важливою частиною організації ініціатив, які відбуваються за межами редакції. 53% кажуть те ж саме про WhatsApp, а 49% - про Snapchat.

В цілому, 78% опитаних вважають, що Facebook буде найважливішою платформою для інвестицій в цьому році. На користь Youtube висловилися 25% медійників, а за Twitter - 13%.

 

 Учасники опитування також висловили стурбованість з приводу фінансової стійкості. 24% респондентів, які працюють в онлайн-виданнях, заявили, що вони більш стурбовані фінансовими питаннями, ніж в минулому році. Серед  працівників преси ця цифра навіть вища - 33%. Лише 8% сказали, що вони менше турбуються через гроші. Серед комерційних пріоритетів редакцій у 2017 році очікується рух від отримання доходу за рахунок рекламних площ в бік отримання прямої оплати від читачів за підписку - за таку модель висловилися 46% опитаних. Також 42% висловилися за монетизацію спонсорського  контенту - у вигляді тексту чи відео.

 

На яких моделях отримання доходу онлайн-медіа сфокусуються у 2017 році? 46% опитаних обрали прямі платежі від читачів за підписку. 42% - розміщення спонсорованого контенту. 40% - показ реклами. 22% - за рахунок різноманітних заходів. Послуги створення контенту та маркетингу - 18%. 16% - через покупку членства, тощо. 13% - за допомогою електронної комерції.

Серед інших прогнозів Reuters Institute for the study of Journalism:

  • Важливу роль почне відігравати нотифікація. 69% опитаних, які працюють в онлайн-виданнях відзначили розвиток та покращення цього інструменту, як «дуже важливі» пріоритети в 2017 році

  • Видавці будуть створювати власні платформи для контенту та реклами у спробі конкурувати з платформами на кшталт Facebook. Один з найбільших медіаконгломератів Скандинавії Schibsted вже створив свою власну платформу.

  • Редакції все більше переходитимуть до створення та показу нативної реклами (спонсорованого контенту).

  • «Робо-журналістика» все частіше буде використовуватися для розширення діапазону та кількості матеріалів. Press Association планує експериментувати з автоматизацією новин в цьому році.

  • Зростатиме кількість розслідувань, зроблених за допомогою комп'ютерного аналізу. Згідно з результатами дослідження, ця тенденція виникла після скандалу з Панамським архівом (Panama Papers): обсяг даних був настільки великим, що без спеціальних інструментів пов’язати між собою ключові фігури в політиці та фінансах було б вкрай складно.

MediaSapiens раніше публікував медіапрогнози від Nieman Lab на 2017 рік. Зокрема у них йшлося про вирішення проблеми фейкових новин за допомогою автоматизації та технологічного вдосконалення фактчекінгу, покращення якості контенту в ЗМІ з метою отримувати більше доходів від якісних рекламних кампаній та зміни в моделі співпраці з платформами на кшталт Facebook. Перша частина прогнозів Nieman Lab доступна за посиланням, другу частину читайте тут

comments powered by Disqus