Аваков і його «картковий будинок». Моніторинг теленовин за 30 жовтня – 5 листопада 2017 року

«Інтер», який активно критикував Арсена Авакова за найменшого приводу і без нього, різко змінив тактику. Цього тижня  на каналі не критикували Антона Геращенка за озвучування версій резонанснх злочинів, як це робили раніше, а про затримання сина міністра Олександра Авакова взагалі відмовчалися. Активно на його захист стали «1+1» та «Україна».

 Найбільш гучними подіями стали кримінальні новини: вбивство Аміни Окуєвої, вбивство депутата від БПП на Луганщині Сергія Самарського. Попри очевидні проблеми із безпекою у країні, аргументовано цю тему не обговорюють. Лише транслюють заяви керівництва: посилити, покращити, забезпечити. Тим часом СБУ звітує про розкриття гучного вбиства свого полковника в Маріуполі, і лише ТСН на «1+1» озвучує альтернативну версію від родичів затриманої.

30 жовтня, понеділок

Про вибори у об’єднаних територіальних громадах (ОТГ), які відбулися 29 жовтня з низкою інцидентів, результати яких на аналізованому тижні  продовжували встановлювати, не говорили у вечірніх праймових новинах на ICTV, «112», «UA:Першому» та СТБ. 

Про вибори в ОТГ на каналі «Україна» подали тільки дані від БПП, за якими кандидати від партію лідирують у більшості громад. Про результати інших партій, які лідирують, зазначили одним реченням та повідомили про порушення загалом і найбільш кричущіший випадок у Дніпропетровській області.

На 5-ому каналі також говорили про лідерство БПП, але з посиланням на дані Комітету виборців України та інформацію зі сторінки БПП на Facebook. Також повідомили результати спостереження за виборами за даними громадянської мережі «Опора».

На «1+1» в центрі уваги опинився «Укроп», хоча хід виборів коментують і експерти, зокрема, координаторка «Опори» Ольга Айвазовська. Але у сюжеті наголошується на небачено високому результаті  партії «Укроп» – четверта позиція по країні, у матеріалі двічі звучать коментарі нардепа-укропівця Тараса Батенка. 

На «Інтері» з теми виборів розпочали випуск. Спершу сюжет про їхній перебіг – в основі інцидент на Дніпропетровщині. А щодо результатів окремим повідомленням далі спершу про заяву самої партії лідерства «Батьківщини», а потім те ж саме – від БПП. В обох випадках джерело – самі партії, тож лише ретранслюються їхні меседжі, а не журналісти розбираються у дійсних результатах.

З власними оцінками щодо вибуху біля офісу телеканалу «Еспресо» виступив нардеп Ігор Мосійчук. Він вважає, що це був замах, направлений на нього персонально. На ICTV, «Україні», 5-ому, «Інтері» та «UA:Першому» - повідомляючи про це, забули нагадати про кілька інших версій, які розслідує СБУ. Як відомо, правоохоронці не відхиляли версій нападу на інших потерпілих, зокрема політолога Віталія Балу, чи журналістів каналу «Еспресо».

На «Україні» у підводці наголошували, що версію, ніби мішенню був загиблий колишній співробітник поліції Михайло Морміль, Мосійчук вважає хибною. Принаймні у такому викладі хоч згадується наявність яальтернативних версій. На «UA:Першому» нагадали про стан інших потерпілих, але все одно немає бекґранду про всі версії, що розглядаються. Йдеться тільки, що Мосійчук не згоден із версією прокуратури. Не говорили про брифінг Мосійчука на «112», «1+1» та СТБ.

На «Інтері» заяви Мосійчука обернули проти нього, мовляв, політик піариться, а поліція відмовчується: «Ведущая: И пока радикал трубит о покушении, зарабатывает политические бонусы, здоровье других пострадавших не позволяет им раздавать комментарии. А вот что мешает силовикам рассказать о ходе следствия - неизвестно. Сегодня мы обратились к ним с запросом, но ответ так и не получили». 

Оскільки праймові випуски новин виходять у різний час, про вбивство Аміни Окуєвої йдеться вже у найбільш пізніх: на «UA:Першому» та СТБ. На суспільному каналі повідомили про напад з посиланням на нардепа, радника міністра внутрішніх справ Антона Геращенка. На СТБ з повідомлення про це почали випуск, але не вказали джерело інформації. Далі у випуску на СТБ – включення Інни Кондратюк із місця розстрілу авто, в якому їхали Аміна та її чоловік Адам Осмаєв. У довідці про Аміну головний акцент на патріотизмі, участі в Майдані й АТО. Нагадали про попередній замах на подружжя та про те, що замовники досі не встановлені. На 112-му ця тема стала провідною вже пізніше після аналізованого нами випуску о 19.00., зі зрозумілих причин.

Найбільш системно і наполегливо за судовими справами щодо злочинів проти Майдану стежать на 5-ому каналі. У випуску повідомили про хід двох процесів: побиття активістів 18-19 лютого, викрадення Михайла Вербицького та Ігоря Луценка.

На «Інтері» розповідають про погіршення ситуації зі свободою слова в Україні. Ведуча посилається на дані Міжнародної федерації журналістів. Висновок по Україні був оприлюднений у жовтні, він базується на даних НСЖУ і заявляє по 75 випадків агресії проти журналістів. Наприклад, інша організація, яка системно моніторить стан свободи слова, «Інститут масової інформації»,  нарахував 24 напади на журналістів і понад 70 випадків перешкоджання за 10 місяців. Тож, очевидно, трактування агресії до журналістів у цих організацій розходиться. «Інтер» також не бере до уваги, що у вересні низка медіа-організацій зазначили, що стан розслідування злочинів проти журналістів дещо покращився, але досі є незадовільним.

На каналі «Україна» піарили фонд Ріната Ахметова, який надає допомогу мешканцям Донбасу. Також паркетно подали візит прем’єра Гройсмана до Канади: «Елена Кот, ведущая: Украина способна совершить экономический прорыв. И самым ярким результатом этого станут демографические показатели. Украинский премьер рассказал канадским СМИ, какой видит Украину через 5 лет». Не інформативним було повідомленя і на «Інтері». ICTV наголосили на обговоренні економічного партнерства між країнами.

На «Інтері» засвітився Сергій Каплін, вимагає збільшити норми споживання газу для населення. На «1+1» вийшов промо-сюжет власного проекту телеканалу «Танці з зірками». 

31 жовтня, вівторок

Найбільш резонансна тема у новинах – вбивство Аміни Окуєвої. Деякі канали навіть завчасно її поховали.

На ICTV, «Україні», «1+1» та «Інтері» у сюжетах були присутні коментарі свідків стрілянини. Всі сюжети про це вбивтсво зводяться до версій про замовлення з боку Росії. Для наочності перебігу подій інфографіку підготували на «1+1» та «Інтері». «Україна», «1+1» та «Інтер» у репортажах про злочин розповіли про знайдену журналістами гільзу вже після того, як на місці вбивства завершили роботу оперативники. Експертний коментар був у сюжеті на «Інтері». Криміналіст, адвокат Ярослав Куц припустив, що характер обстрілу свідчить, що мішенню була саме Аміна.

На «112» та 5-ому з посиланням на «112» пролунала версія, озвучена прокурором Дмитром Чібісовим, що вбивство Окуєвої може мати зв’язок із вибухом біля офісу каналу «Еспресо», у якому постраждав нардеп Ігор Мосійчук. Аміна була помічницею нардепа на громадських засадах і попереднього тижня з чоловіком вони озвучували версію, що замах на Мосійчука могли організувати люди Кадирова.

Окремі сюжети з біографією Аміни вийшли на ICTV, «1+1», «UA:Першому» та СТБ. Версії про її минуле дещо розходяться. На ICTV вона від народженя Наталія Нікіфорова, на СТБ – Анастасія Нікіфорова, на «UA:Першому» в такі подробиці не вдаються.

А от на «1+1» цій інформації наче закликають не вірити: «Кор. Наталя Нагорна: Російські ЗМІ навіть викладали у мережу її документи, за якими Аміна Окуєва насправді чи то Наталія, чи то Анастасія Никифорова. В особистій переписці з ТСН стверджувала, це лише спосіб російських ЗМІ відволікти увагу від замаху на їхнє подружжя».На спростування наводиться переписка з Аміною, в якій немає прямої відповіді, чи жінка насправді змінювала ім’я.

 Найбільш емоційний сюжет вийшов у Артема Сорокіна на СТБ. Відеоряд супроводжує зворушлива мелодія, що ще більше провокує на щемливі почуття. 

 «Інтер» з посиланням на неназвані ЗМІ повідомив: «Ведущая: Горячая новость. Некоторые СМИ сообщают, что похороны Амины Окуевой уже состоялись». СТБ взагалі про це повідомили як факт, без посилання на джерело: «Ведуча: Аміну Окуєву поховали сьогодні без публічного прощання, на цьому наполягла її мати». Як відомо, поховання відбулося у Дніпрі 1 листопада.

Цього ж дня голова СБУ Василь Грицак відзвітував про затримання підозрюваної у вбивстві полковника СБУ Олександра Хараберюша. Також у новинах радо поширили заяви Олександра Турчинова про посилення заходів безпеки. Це явно реакція на гучне вбивтсво, і низку звинувачень у поганій роботів контррозвідки. Але самі претензії до безпеки не лунають, лише вимоги Турчинова посилити антитерористичний захист. Такі повідомлення поширили на ICTV, «UA:Першому», на 5-ому з цієї заяви почали вечірній випуск новин.

А от про ще одну гучну справу – затримання трьох осіб, зокрема сина міністра внутрішніх справ Олександра Авакова, за підозрою в розкраданні бюджетних коштів у так званій «справі рюкзаків»,  примудрилися змовчати канали «Україна» та «Інтер». Решта намагалися більш-менш повно інформувати, хоча заяви на захист Авакова та аргументи про політичне замовлення кількісно переважають. Наприклад, 5-ий канал поширив і заяву Арсена Авакова і прес-служби МВС з тотожним змістом. «1+1» дали фрагмент заяви «Народного фронту», і повідомили, що намагалися отримати реакцію Адміністрації Президента.

Найбільш несподіваною тут є мовчанка «Інтера», який системно тривалий час згадував «Народний фронт», Авакова і його команду переважно в негативному ключі. Маючи вагомий привід продовжити дискредитацію Авакова, якого «Інтер» називав головним замовником підпалу офісу інформаційної служби каналу, раптом про затримання сина за підозрою у корупції  взагалі не інформують ніяк. Звинувачення міністра зникли і з сайту «Подробностей» – лишився там тільки екс-радник Авакова Ілля Ківа.

До того ж на «Інтері» в цей день без жодного звичного для каналу глузування  поширили й заяву Авакова про зняття варти довкола протестувальників під Верховною Радою: «Ведущая: На своей странице в "Фейсбуке" министр заявил - отныне он не намерен тратить государственные деньги на подобные спец-мероприятия. И, цитирую - не намерен "охранять дальше этот хлам под Радой». В такій же подачі Авакова зацитували на ICTV. А на «UA:Першому» це повідомлення розширили коментарями поліції про обстановку біля табору мітингарів та самих активістів, нагадали і їхні вимоги. Тож сюжет Дмитра Грінченка збалансований і повний, на відміну від подачі «Інтера» та ICTV. 

Про затримання екс-керівника Держуправління справами Ігоря Бакая у Москві повідомили тільки на «1+1», «112» та «Інтері». «Плюси» називають його «завгоспом Кучми» та характеризують переважно як хабарника з непрозоро нажитими статками. Але у метаріалі так чітко і не озвучується, які звинувачення йому висунули в Росії – можна лише здогадатися, що це пов’язано із його численними боргами. 

На «Інтері» ж озвучують, що закидають Бакаю шахрайство. Але саме повідомлення доволі стримане: «Ведущая: Бывшему чиновнику грозит до 10-ти лет лишения свободы. В украинском МИДе от комментариев воздержались. Кто такой Игорь Бакай - напомним в нашем материале. … Кор.: Проверка Контрольно-ревизионного управления в 2005-м установила, что Госуправление делами под руководством Игоря Бакая - незаконно потратило более восьмисот миллионов гривен. Бакай свою причастность к преступлениям отрицает». Також стримано, стисло, але інформативно подали на «112».

На ICTV, «Україні» та «Інтері» знову наголошується на нібито перемозі БПП на виборах в ОТГ. Але «Інтер» також виділив «Опозиційний блок», який хвалиться своїм результатом «Кор.:  … несмотря на использование властью админресурса, фальсификации и подкупа, - заявляют в «Оппоблоке».

У випуску на каналі «Україна» Володимир Гройсман називає країну ринком нових можливостей і нахвалює темпи зростання економіки, також на «Інтері» прем’єр хвалився темпами реформ.

На «Інтері» Сергій Каплін звинуватив у хабарництві екс-мера Миколаєва Олександра Сєнкевича.

Про фонд Ріната Ахметова знову розказували на каналі «Україна». Також на каналі проанонсували чергову гру футбольного клубу Ахметова «Шахтар».

На «1+1» новинний ефір використали для анонсу свого шоу «Модель XL».

1 листопада, середа

Про наступний етап справи з рюкзаками та обрання запобіжного заходу Олександру Авакову знову повідомили всі, крім «Інтера».

На каналі «Україна» у включенні Павла Тирського лише один коментар від САП. Абсолютна більшість коментарів у матеріалі – на підтримку Авакова: від Антона Геращенка, Іллі Ківи, заяви «Народного фронту» і представника МВС, який запевняє у належній якості придбаних наплічників.

Далі нардеп від «Народного фронту» Микола Княжицький каже, що справа Авакова нібито має на меті відволікти увагу від екстрадиції екс-голови Держінвестпроекту Владислава Каськіва. До речі, про це інформували всі канали, і переважно збалансовано. 

На 5-ому навпаки переважали аргументи обвинувачення у справі Авакова. Але кореспондентка пояснила, що захист тільки-но почав озвучувати свою позицію, тому розширити їхні аргументи пообіцяла в наступному випуску.

На «1+1» після включення із суду зацитували Twitter Арсена Авакова: «Наталія Мосейчук, ведуча: Ну і сьогодні ж міністр внутрішніх справ через мережу Twitter звернувся до своїх дописувачів із проханням коментувати його стосунки з президентом без пересмикування і спекуляцій». Міністр порівняв версії про його конфлікт із Президентом зі сценарієм серіалу «Картковий будинок».

Решта каналів доволі збаласновано подавали аргумени захисту й обвинувачення у «справі наплічників». 

Сергій Тарута став гостем студії на каналі «Україна». Говорив про те, що Ксенія Собчак не має шансів стати президентом РФ зараз, а з Росією Україні варто будувати добросусідські стосунки.

На «Інтері» вийшов матеріал про мітинг педагогів нібито через недостатнє фінансування галузі. У повідомленні – жодного коментаря, імені чи назви організаторів акції. Також на «Інтері» знову висвітлювали тему розслідування злочинів проти журналістів. Знову з посиланням на дані НСЖУ, ігноруючи висновки інших медіа-організацій. Під благими намірами – адже дійсно є злочини проти журналістів, що лишилися безкарними, наприклад убивство Павла Шеремета, – у матеріалі йдеться виключно про негативні тенденції без виходу на конструктив. 

Також на «Інтері» Сергій Каплін виступав із вимогами перезапуску парламенту.

Далі у випуску груба неточність: «Екатерина Лысенко, ведущая: На Донбассе сегодня - без потерь». Таке зведення ввечері 1 листопада дійсно подав штаб АТО. Але ще о 17 годині про загибель майора Сергія Сиротенка повідомили в Нацгвардії. Тож це вчергове ілюструє очевидну потребу моніторити обстановку на фронті з кількох джерел.

На «1+1» Валерія Ковалінська досліджувала версію родичів затриманої Юлії Просолової, якій закидають вбивство полковника СБУ Олександра Хараберюша. Родичі твердять, що з жінкою не було зв’язку 12 днів і припускають, що в цей час вона вже могла перебувати в СБУ, де на неї міг чинитися тиск.

На каналі «Україна» розповідали, що родина пенсіонерів на Донеччині не вижила б без допомоги Ріната Ахметова. Далі у випуску проанонсували матч ФК «Шахтар». Глядачів готували до трансляції гри та «футбольних пристрастей» на цьому каналі.

2 листопада, четвер

 На ICTV знову говорили про вибори в ОТГ, згадуючи тільки БПП та «Батьківщину»: кожна політсила присуджує перемогу собі, а коментарів від незалежних експертів, спостерігачів та офіційних даних з тервиборчкомів у матеріалах немає. 

На «Інтері» продовжили розвивати тему проблем у фінансуванні освіти. Профпілківці скаржилися на скорочення субвенцій із держбюджету. Очевидно, ці процеси пов’язані з децентралізацією. Але у матеріалі немає коментарів від посадовців, які можуть пояснити зміни у фінансування галузі. А далі Юрій Бойко від імені «Опозиційного блоку». розповідає освітянам про шкідливість нового закону про освіту та необхідність його скасування.

На «1+1» вийшло інтерв’ю з Олександром Аваковим, він говорив переважно про політичні мотиви кримінальної справи, у якій він фігурує, озвучував перебіг подій, а от питання до нього по суті претензій НАБУ в сюжеті Дмитра Святненка не прозвучали. Тут акцентується і що Аваков-старший «втручатися не став». Хоча заяву з політичними оцінками поширювала прес-служба МВС. Завершується сюжет таким коментарем: «Олександр Аваков: Сейчас главная моя задача - это защитить мое честное имя в суде, этим я и буду заниматься столько, сколько это займет времени».

 Хоча на «1+1» цю розмову з Аваковим називають ексклюзивною, поспілкуватися він встиг і   з журналістами каналу «Україна». Тут вийшов матеріал зі спростуванням одного із доказів обвинувачення: «Ведущая: Видеоразговор о закупке рюкзаков для МВД используемое прокуратурой в качестве главного доказательства в суде - фальшивка. Об этом программе "Сегодня" заявил один из главных фигурантов дела Александр Аваков». Відсутність позиції обвинувачення ведуча пояснює тим, що НАБУ і САП не змогли надати коментарі у стислі строки. Але крім коментарів, у випуску немає навіть бекґраунду про суть обвинувачень у справі рюкзаків. 

На каналі «Україна» знову анонсують чергову серію «Герократії» зі звинуваченнями режиму Саакашвілі у злочинах. Анонс іде після повідомлення про вимогу прокуратури Грузії про екстрадицію екс-президента. Далі репортаж про допомогу дітям Донбасу від Ріната Ахметова. А також сюжет-ода про перемогу його ФК «Шахтар».

Мораторій на критику на «Інтері», застосований до Авакова,  не поширився Олега Ляшка і керівника департаменту Нацполіції Дмитра Бута. Обох одним махом вимагав перевірити Сергій Каплін: «Ведущая: Лотереи радикалов и декларации полицейских-миллионеров должна проверить парламентская комиссия. Об этом на своей странице в "Фейсбуке" написал лидер Соцпартии Сергей Каплин. По его словам, во главе угла - декларации чиновников первого эшелона власти. К примеру, лотерейное везение Ляшко на полмиллиона и элитная недвижимость в подарок родителям от главного следователя Бута». Це і все повідомлення, ніяких бекграундів і пояснень, чому з усіх претензій до декларацій високопосадовців, наполягають лише на цих.

До паркетних новин на «Інтері» зараховуємо повідомлення про відкриття каналізаційного колектора в Києві. Про сам колектор майже не йдеться – де саме він прокладений, в чому цінність його проведення. Тільки хвалебні коментарі Віталія Кличка та Геннадія Зубка, що це найдовший, найякісніший, найбільш довгоочікуваний колектор.

3 листопада, п’ятниця

Черговий резонансний злочин – у центрі уваги вбивство депутата Сєвєродонецької міськради від БПП Сергія Самарського. На ICTV вбивство чомусь коментує Сергій Шахов із партії «Наш край», вимагає негайного розслідування. Його компетентність робити такі заяви не очевидна, у сюжеті немає пояснень, чому слово дають саме йому. Хоча з відкритих джерел відомо, що раніше Шахов був колегою Самарського, депутатом Сєвєродонецької міськради.

Усі канали наголошують, що йдеться ймовірно про замовне вбивство і саме акцентують на політичній та громадській позиції вбитого депутата.

По справі Авакова звітували представники НАБУ і САП у парламенті.На ICTV, висвітлюючи це, лише стисло нагадали позицію захисту, переважали коментарі обвинувачення: «Ведуча: Арсен Аваков каже про політичний тиск і непрофесійність слідчих. Натомість керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Назар Холодницький запевняє:  жодного тиску і політики».

На 5-ому взагалі не згадували, що обвинувачені називають справу політично мотивованою. На «112» сюжет побудували у формі запитань від депутатів та відповідей від директора НАБУ Артема Ситника. Звучали і незручні питання, наприклад, про закупівлю одягу для НАБУ у тієї ж фірми, котрій закидають розтрату бюджетних коштів.

На каналі «Україна» навпаки представників обвинувачення запитують лише, звідки відео нібито розмови молодшого Авакова із Чеботарем, але відповідь на це – таємниця слідства. Навіщось у матеріалі після коментаря Ситника кореспондент Юрій Гула змінює тему: «Кор: Правда, директор НАБУ не упомянул, что антикоррупционный суд еще не создан. За соответствующий закон должна проголосовать Верховная Рада». Хоча суд не має відношення до суті аргументів, утім авторське «але» ніби натякає, що це якось спростовує слова директора НАБУ по суті обвинувачення. У сюжеті переважають виступи на захист  Авакова-молодшого: нардепів Андрія Тетерука та Антона Геращенко, екс-радника міністра внутрішніх справ Іллі Ківи та ще одного фігуранта справи Сергія Чеботаря.

Аналогічна ситуація на «1+1», але сюжет про дещо інше. Тут в основу матеріалу взяли заяву Антона Геращенка про те, що НАБУ замовляли у тої самої фірми, до якої висувають претензії щодо рюкзаків, спортивні костюми та сорочки. Кореспондент Ігор Бондаренко каже, що ціни на закупівлі були завищені, але приклади аналогів з цінами не наводить. Це судження у коментарі спростовує директор НАБУ Артем Ситник. А сюжет завершується такими висновками: Кореспондент: Директора НАБУ такі звинувачення не дивують, бо ловити і садити корупціонерів доводеться під шаленим тиском. Депутати вимагають скасувати вибірковість у пошуках нечистих на руку. // Андрій Тетерук, народний депутат України: Якщо ви хочете, щоб вас називали агентом будь-якого впливу. Станьте агентом закону і це зніме будь-які обвинувачення в обслуговуванні будь-яких політичних або інших інтересів».

День артилериста обернувся «паркетом» Петра Порошенка на ICTV. На «1+1» репортажно говорили і Порошенко, і самі артилеристи, і описали нову техніку. На  5-ому крім виступів гаранта давали інформацію про втрати серед цього роду військ, а на «UA:Першому» взагалі обійшлися без першої особи і досить повноцінно поінформували про свято. Вдалося дотриматися і гендерного балансу: розповіли про нагороджених артилеристку та артилериста, обійшовшись без стереотипних фраз про «ніжних і мужніх».

 

На каналі «Україна» піарили Сергія Таруту: «Ведущая: 4 месяца простоя, но теперь Днепровский металлургический комбинат в Каменском снова работает. Простаивал из-за отсутствия сырья во время блокады Донбасса. 10 тысяч сотрудников 4 месяца были в вынужденном отпуске, а городской бюджет потерял существенные поступления, ведь комбинат  - главный донор. Найти выход из ситуации помог народный депутат Сергей Тарута». Незмінно допомагає вижити мешканцям Донбасу Рінат Ахметов, Марина Порошенко відкривала інтерактивний простір у Львові, Борис Колесніков підтримує обдаровану молодь – все це також у новинах «України».

Далі два поспіль анонси повідомляли про невигідні для іміджу Саакашвілі викриття: «Ведущая: Где Михаил Саакашвили зарабатывал до своего приезда и на какие деньги сейчас живёт и устраивает протесты в центре столицы? Наши журналисты отправились в Соедененные Штаты, чтобы выяснить: существует ли управляемый Саакашвили международный институт?» Також проанонсували чергову серії фільму «Герократія».

На «1+1» піарили концерт Тіни Кароль і власний проект «Музей новин».

На СТБ єдині взялися за тему із екстрадиційним арештом казахської опозиційної журналістки Жанари Ахмет. 

«Інтер» цього дня до моніторингу не потрапляє, оскільки видає підсумкові новини. Цей випуск компенсують новини за неділю.

4 листопада, субота

Більшість новин розпочиналися із ДТП в райноі станції «Героїв Дніпра» у Києві. Канали включали свідчення очевидців та коментарі від поліції. Антон Страшко для «1+1» вислухав кілька версій. Зокрема знайшли й водія маршрутки, якого звинувачували у ДТП в Києві, та запитали думку автоюриста.

На 5-ому також розпочали з надзвичайних новин: ДТП у Києві та обвал будинку в Одесі. Далі перейшли до волонтерсько-військових тем, зокрема репортажу про відзначення Дня артилерії на Луганщині, та міжнародних новин.

На «112» були переважно надзвичайні новини, але також і репортаж із Кривої Липи у Львові, де «полювали» на призовників, та сюжет про те, як обрати сімейного лікаря.

На ICTV фонд Леоніда Кучми проводив математичну олімпіаду для школярів: «Ведуча: Наші кореспонденті побували на Всеукраїнському турнірі, впровадженному завдяки підтримки президентського фонду Леоніда Кучми Україна. Серед учасників переможці та призери навіть міжнародних олімпіад. З обдарованими дітьми поспілкувалася наша Олеся Комарницька».

На «Україні» Олег Ляшко виступав із заявами про необхідність залучення інвестицій в Україну. Далі ДТЕК хвалився своїми успіхами у впровадженні альтернативної енергетики. Сам Рінат Ахметов був віртуально присутній у сюжеті фонду щодо програми «Сиротству нет». А також анонсували показ серіалу із критикою Саакашвілі: «Ведущая: Автор – известный режиссер и грузинский министр времен президентства Саакашвили – Гиорги Хаиндрава. В основе фильма – художественное переосмысление жизни государственного аппарата за кулисами «реформ".Узаконенное насилие, нечеловеческие условия заключения и пытки в тюрьмах, выжить в которых суждено далеко не всем».

На «1+1» проанонсували старт нового сезону шоу «Голос. Діти».

5 листопада, неділя

Розпочинається випуск новин на «Інтері»  із низки кримінальних новин: у Дніпрі серйозно поранені поліцейські, котрі намагалися затримати грабіжників, розстріляний бізнесмен у Харкові, перестрілка у Хмельницькому. Також у випуску – новини з фронту та міжнародні події.

Юрій Бойко привітав працівників соціальної сфери з професійним святом від імені «Опозиційного блоку». Він зустрівся з освітянами на Буковині й пообіцяв зробити все можливе для скасування закону про освіту: «Юрий Бойко, лидер фракции "Оппозиционный блок": Ми подали в Конституційний суд звернення - 48 депутатів підписали, наша фракція, інші депутати - по відміні цього закону. І будемо наполягати, щоб він був скорегований. Тому щоб такі райони, як ваш, мали можливість вчитися тією мовою, якою вони звикли».

ВИСНОВКИ

Протягом тижня до сумнівних зараховано 62 матеріали: 46 із ознаками замовлення, 12 паркетних новин, чотири промо-сюжети про власні проекти каналів.

Майже половина – 28 на каналі «Україна»,  вдічі менше – 14 на «Інтері», де’ять на «1+1», вісім на ICTV, два на 5-ому, один на «UA:Першому». Не виявлено таких повідомлень на «112» та СТБ.

В інтересах Арсена Авакова десять матеріалів: п’ять на «Україні», три на «1+1», по одному на ICTV та «Інтері». Тут же враховані матеріали, що пріоритетно просували версію про політичне переслідування Авакова-старшого через арешт сина, а також три паркетних новини, що просто ретранслювали дописи міністра у Facebook.

Свої стабільні шість сюжетів Рінат Ахметов отримав на каналі «Україна». Також на цьому каналі тричі піарили його футбольний клуб «Шахтар» і в одному матеріалі – компанію ДТЕК. Отже загалом в інтересах Ахметова дев’ять сюжетів.

Шість матеріалів називали переможцем виборів в ОТГ «Солідарність-БПП»: по дві згадки на «Інтері», ICTV та «Україні».

Чотири паркетних новини про Володимира Гройсмана: по дві на «Інтері» та «Україні».

У чотирьох новинах на «Інтері» виступав Сергій Каплін.  Тричі фігурував на «Інтері» «Опозиційний блок».

Двічі просували інтереси «Батьківщини»: по одному матеріалу на ICTV та «Інтері».

Три паркетних матеріала з Олександром Турчиновим поширили: по одному на 5-ому, «UA:Першому» та ICTV.

Двічі на «Україні» піарився Сергій Тарута.

По одному матеріалу піарили Бориса Колеснікова, Олега Ляшка, Марину Порошенко на каналі «Україна», «Наш край» і Петра Порошенка на ICTV, партії «Укроп» на «1+1».

До числа упередженої критики відносяться чотири матеріали: всі на каналі «Україна» із анонсами викриттів Михеїла Саакашвілі.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

comments powered by Disqus