Джинсове соцзмагання між «Інтером» та «Україною»

Фото: sobytiya.tv

На цьому тижні загострилася ситуація на Донбасі, а світ почав звертати на Україну більше уваги. Можливо, саме це спричинило зростання кількості замовних матеріалів як на користь «Опозиційного блоку», так і задля піару доброчинності Ріната Ахметова. Опозиційні політики відверто використовували «Інтер» і «Україну» як трибуну для просування своїх гасел.

19 січня, понеділок

Головні теми новин дня  вибух у Харкові, бої в донецькому аеропорту, річниця початку протистоянь на Грушевського і відкриття набору до нової патрульної поліції.

Увагу річниці початку активного протистояння майданівців і силовиків на Грушевського приділили в новинах усі центральні канали, крім «України» та «1+1». «Інтер» використав дату лише як привід для піару Олега Ляшка: «А вот о том, что происходило на Евромайдане ровно год назад, во время трагических событий на Грушевского — сегодня вспоминал радикал Олег Ляшко. Он побывал в памятных местах, связанных с Революцией достоинства». При цьому ретроспективи подій 19 січня 2013 року журналісти вирішили не давати.

Розповідаючи про втеклого з України екс-співробітника Адміністрації Януковича Андрія Портнова, «Інтер» бездоказово стверджує, що «Портнов, курировавший при Януковиче судебную реформу, до сих пор контролирует внушительное число украинских судей, считают политологи, а потому уверен в своей безнаказанности». Проілюстровано цю тезу синхроном близького до «Опозиційного блоку» політкоментатора Костя Бондаренка. Оскільки звинувачення на адресу суддів розмиті й неконкретні, відсутність балансу не виглядає як порушення стандартів.

Як і на минулому тижні, «Подробности» вже не обурені новорічним ефіром «Інтера», а, навпаки, шукають аргументів на захист телеканалу. «Ни "Интер", ни "1+1", ни ТРК "Украина", ни "Новый канал" — в новогоднюю ночь закон не нарушали —  уверен министр информационной политики Юрий Стець, комментируя появление на экранах украинских телеканалов российских звезд. Речь идет о Кобзоне, Валерии, Газманове, — йдеться в матеріалі, спрямованому на критику Олександра Турчинова. А вот 1 января секретарь СНБО Турчинов заявлял: Нацсовет по вопросам телевидения и радиовещания должен срочно рассмотреть вопрос о лишении телеканала "Интер" лицензии, мол, показывая российских звезд, он стал составляющей информационной войны. Ни один другой канал он не назвал. Интересно, что информвещание телеканала "Интер" последовательно критиковало действия Турчинова на посту спикера Верховной рады и исполняющего обязанности президента Украины». Слова Турчинову, що міг би пояснити свою позицію, не дали. Як не згадали й про те, що «Подробности» ще зовсім недавно фактично розділяли позицію Турчинова щодо критики появи російських зірок на «Інтері» в новорічну ніч.

У новинах «України» — порівняно велика порція піар-матеріалів про доброчинність Ріната Ахметова. 1) «В связи с постоянными и массированными обстрелами Донецка и прилегающих городов Гуманитарный штаб Рината Ахметова сегодня приостановил выдачу продуктовых наборов»; 2) «В Гуманитарном штабе "Поможем" сообщили, что в города где продолжаются массированные обстрелы завтра гуманитарную помощь раздавать не будут в целях безопасности жителей. О возобновлении работы пунктов в среду решение примут завтра»; 3)«Штаб Рината Ахметова готовит кризисных психологов. Это большой проект, цель которого помочь людям пережить травму войны. Специалисты психологической службы уже работают с пострадавшими в зоне боевых действий и переселенцами».

Новини інших телеканалів у цей день були відносно чистими.

20 січня, вівторок

Головні теми дня — запеклі бої в донецькому аеропорту й терористичний акт у Запоріжжі.

Увагу центральних телеканалів привернув скандал навколо міністра енергетики та вугільної промисловості Володимира Демчишина, який начебто підписав контракт із Росією, де згадується «Кримський федеральний округ». Згодом цю інформацію спростував сам Демчишин, а прем’єр Арсеній Яценюк призначив службову перевірку. Втім, «Інтер» скористався скандалом для жорсткої критики Яценюка й цілого уряду. «Вместо того, чтобы найти источники поступления этих энергоресурсов, правительство занималось предвыборной кампанией, — каже заступник директора НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев. — Безусловно, когда пришел отопительный сезон, оказалось, что электроэнергии катастрофически не хватает». Критикує договір і депутат Київради, лідер «Демократичного Альянсу» Василь Гацько: «Коли були підписані ось ці договори — в той самий день уряд і Яценюк видає розпорядження, яким погоджує пропозиції Міненергетики підписати, розпочати точніше продаж електроенергії будь яким суб’єктам господарювання. Він не міг не знати про те, що договори підписуються, зокрема і з російськими кампаніями». Слова урядові для відповіді на ці закиди «Інтер» вирішив не давати.

Далі у випуску — два піар-матеріали «Опозиційного блоку». Перший — про поїздку співвласника «Інтера», нардепа й спонсора партії Сергія Льовочкіна до Сполучених Штатів Америки: «Сергей Левочкин встречался и с республиканцами, и с демократами. Разговор шел естественно об Украине и вот что он сказал». І далі — величезний синхрон самого лідера Опозиційного блоку: «Сегодня ожидается ежегодное обращение президента Обамы. Он будет выступать с этим обращением в конгрессе. И значительное внимание в его выступлении в международном блоке будет уделено Украине и поддержке нашей страны. Я считаю это очень важно. Сейчас обсуждается значительная помощь со стороны международных финансовых организаций. Общая сумма программ может составлять 15 миллиардов долларов. Но этого недостаточно для восстановления инфраструктуры на востоке нашей страны. Украина должна выполнить большую домашнюю работу. Она должна провести реформы и создать эффективный инвестиционный климат». Суспільної ваги ані факт поїздки Льовочкіна до США, ані зміст сказаного ним не має — вочевидь це корпоративна джинса.

Другий — про зустріч іще одного нардепа від «Опозиційного блоку», Олександра Вілкула, з грузинськими депутатами. Опозиціонер запевнив гостей у готовності його партії до реформ: «В Грузии действительно сделали реформы, действительно создали условия для развития экономики. А в Украине власть погрязла в коррупционных разборках друг с другом. «Оппозиционный блок» готов к сотрудничеству с парламентом Грузии, в том числе и по разработке экономических реформ». Аналогічний коментар з’явився на «Україні», але там його збалансували коментарем представника «Самопомочі».

Розповідаючи про відзначення Дня автономної республіки Крим в Одесі, «1+1» піарить одеського нардепа від Блоку Петра Порошенка Олексія Гончаренка: «Мы ни на секунду не сомневаемся, что так это и будет! Мы ни на секунду не сомневаемся, что украинское знамя будет реять над Крымом, и залог тому — наша армия и флот. Мы вернем свою территорию, вернем Крым под контроль Украины!». Це чистий піар, адже про жодні конкретні дії чи механізми, за допомогою яких Блок Петра Порошенка чи влада загалом збирається повернути Крим, Гончаренко не говорить.

На «Україні» у вівторок — два піар-матеріали про благодійність Ріната Ахметова. Перший: «В Донецке врачи спасают годовалую девочку. Ее ранило осколками во время вчерашних обстрелов в городе. Родители малышки погибли. Врачи уже провели две операции, состояние девочки — стабильное. […] Гуманитарный Штаб Рината Ахметова берёт под опеку маленькую Софию и готов в любой момент оказать необходимую помощь». І другий: «Сегодня в самом Донецке, а также Горловке и Ясиноватой была приостановлена работа пунктов выдачи гуманитарной помощи. Это связано с мерами безопасности, которые был вынужден принять гуманитарный штаб, чтобы не подвергать риску жизни людей. Тем временем помощь поступает в регион для того, чтобы в любой момент можно было возобновить ее раздачу».

У вівторок «Україна» все-таки зробила ретроспективний сюжет про річницю подій на Грушевського.

21 січня, середа

Головні теми дня — лікування поранених українських бійців, посилення обстрілів на Донбасі, заява випускників миколаївського інтернату про насильство над дітьми з боку керівництва закладу.

«Повітряні бої» відновились: у середу адміністративний суд Києва пікетували співробітники авіакомпаній. У суді розглядали справу за позовом «Міжнародних авіаліній України» — компанії Ігоря Коломойського — проти Міністерства інфраструктури. «Інтер» сповна використав цей інформаційний привід для атаки на Коломойського: «МАУ хочет, чтобы рынок регулировала только Госавиаслужба. Пикетчики уверяют — глава Госавиаслужбы заангажирован самой же МАУ». У матеріалі гендиректор приватної авіакомпанії Віктор Телегін каже: «Господин Антонюк(голова Державної авіаційної службт, — ТК),если уж конкретно говорить, выступает за то, чтобы была монополия на авиационном рынке. Будут только те направления и только та политика, которую будет диктовать одна авиакомпания и ее представитель в Госавиаслужбе — господин Антонюк». Позиції ані Антонюка, ані МАУ в матеріалі немає. Показово, що «1+1», який досі активно висвітлював позитивні новини авіакомпаній Коломойського та лобіював інтереси МАУ в протистоянні з державою, про суд не згадав узагалі. Інші канали також залишили цю подію без уваги, крім Першого національного, який зробив збалансований сюжет.

«Інтер» також не припиняє піарити «Опозиційний блок». Другий день поспіль у «Подробностях» ідеться про американський вояж Сергія Льовочкіна: «Об экономической и политической ситуации в мире и в Украине говорил во вчерашнем обращении к Конгрессу и президент США выступление Обамы слушал и народный депутат основатель института “Новая Украина”, Сергей Левочкин. Он встречался с местными политиками, и республиканцами, и демократами, и вот что сказал». Цю інформацію проілюстровано загалом неінформативним синхроном Льовочкіна: «Президент Обама у вчорашньому зверненні к Конгресу згадав Україну. Це свідчить про те, що Америка підтримує мою країну. Політично і економічно. Кожна зустріч, яку я тут проводжу, починається з питання миру. І зараз найголовніше, щоб українська влада перейшла від слів до справи, і почала робити реальні кроки для досягнення такого миру».

Також «Інтер» дає виправдатися нардепу від «Опозиційного блоку» Наталії Королевській, яку Генеральна прокуратура викликала на допит за підозрою в фінансуванні сепаратистів: «Абсолютно нет никаких оснований либо фактов для данного дела. Я там в качестве свидетеля. Для меня принципиально Донецкая и Луганская области это территории Украины и наша страна сильна только в единстве». Аналогічна заява пролунала в «Событиях» каналу «Україна».

«Україна» також захищає криворізькі інтереси Ріната Ахметова. Йдеться про Юрія Вілкула, батька нардепа від «Опозиційного блоку» Олександра Вілкула й мера Кривого Рогу: «В Кривом Роге возможны провокации. Местные радикалы предупреждают: готовы выходить на улицы с оружием. Один из активистов Владислав Штефан от имени Криворожского майдана сообщил — ранее обращался в милицию с заявлениями о нарушениях в деятельности мэра Юрия Вилкула. Но поскольку правоохранительные органы подтверждения нарушениям не нашли, майдановцы решили брать ситуацию в свои руки. Напомню, в декабре они уже пытались захватить одно из предприятий Метинвеста в Кривом Роге. При этом майдановцы подтверждают, что сотрудничают с местными криминальными авторитетами, в частности, четырежды судимым Юрием Настусенко». Імітацію балансу створює коментар Штефана, однак жодних доказів співпраці майданівців із криміналітетом немає.

«Подробности» на «Інтері» знов демонструють небайдужість до народного депутата Борислава Берези, який регулярно фігурував у джинсових блоках перед парламентськими виборами. Йдеться про кримінальне переслідування співвласника агрохолдингу «Мрія»: «Один из собственников агрохолдинга "Мрия" Николай Гута на основании фальшивых бухгалтерских отчетов набрал у восьми иностранных инвестфондов кредитов на миллиард 300 миллионов долларов. Потом — агрохолдинг объявил, что не может их погасить. Денег на счету не оказалось, а сам Гута бежал за границу. Это было в прошлом году. Но только сейчас — МВД подало его в международный розыск. Теперь мошенника ищет интерпол». Не зрозуміло, за яким принципом для коментування цієї новини обрано саме Березу, але говорить у сюжеті саме він — до того ж, речі не надто інформативні: «Процесс конечно, движется, однако традиционно виновник не то что не арестован, а ему удалось сбежать. Инвесторы не просто разочарованы, они не могут поверить, что такое могло произойти. Если Украина хочет сохранить инвестиционную привлекательность, она обязана решить эту проблему».

СТБ без жодних явних інформаційних приводів присвятив сюжет тестеві власника каналу — Леоніду Кучмі, який розмірковує про ситуацію на Донбасі: «Це тиск на Україну. Насамперед, щоб ми погодились із тими умовами, які висуває Росія — це тиск на європейців, на Сполучені Штати Америки, в тому числі, що дивіться, я не зупинюсь до тих пір, якщо ви не підете на умови мої, російські. Батальйони російських солдатів ідуть до України з технікою. Миру не буде на Україні. Чого очікують? Щоб миру не було».

Певні підозри викликає матеріал «Подробностей» про переведення міліціонерів із окупованих на вільні території за хабарі. «Исполняющий обязанности начальник всех МРЭО Донецкой области. Он лично от меня требовал взятку в размере — все зависит от города, где я буду откомандирован — от одной до семи тысяч долларов за сладкое место», — стверджує Павло, колишній співробітник донецького ДАІ. Однак прізвища хабарника не названо, а з коментарів начальника департаменту ДАІ Міністерства внутрішніх справ Анатолія Сіренка складається враження, що його запитували про працевлаштування конкретного працівника, а не про хабарництво: «Якщо він служить народу України, то він не повинен сидіти в Донецьку, разом із “ДНР” та “ЛНР”. Він повинен прибути туди, де знаходяться правоохоронні органи. Можлива така ситуація, що він буде і поновлений в органах внутрішніх справ». У підсумку звинувачення в хабарництві залишилося неконкретним, не розслідуваним і не доведеним.

Цього дня приводом для атаки «Інтера» на Коломойського стала ситуація з «Укрнафтою», 42 відсотками акцій якої володіє «Приват»: «Стоило депутатам попытаться вернуть государству контроль над крупнейшим нефтедобытчиком страны — Укрнафтой, как тут же объявились неизвестные собственники. Три офшорные кипрские компании. Требуют от Украины 5 миллиардов долларов. Якобы за то, что правительство заставляет “Укрнафту” продавать населению украинский газ по заниженной цене». Відповіді групи «Приват» немає, натомість наведено синхрон експерта Юрія Корольчука: «Можна розцінювати, як свого роду шантаж. І намагання до певної міри відстояти свої попередні позиції. А попередні позиції приватних акціонерів компанію “Укрнафта”, власники контролюються групою “Приват”, це ключове намагання відстояти право власності на природний газ. “Укрнафта” відмовляється виплачувати рентні платежі. Фактично саботує частково виплату». Іншої експертної думки для балансу чи то не шукали, чи не знайшли. Інші телеканали про заяву кіпрських компаній проти «Привату» не згадали.

Згадує про Коломойського і «Укрнафту» в матеріалі про заяви Арсенія Яценюка канал «Україна»: «Ещё одно требование премьер адресует уже парламенту. От депутатов ожидает, что те поддержат новую редакцию закона о собраниях акционеров в компаниях, где долей владеет государство. Первым, кто ощутит действие закона — будет "Укрнафта". Государственная доля там — более 50%. Но до сих пор провести там собрание акционеров провести не удавалось, миноритарии — одконтрольные олигарху Игорю Коломойскому всячески этому препятствовали». І тут балансу немає.

«Інтер» знов виступає з критикою уряду через «скандальні» контракти з Росією про постачання електроенергії, звинувачуючи тепер особисто Яценюка: «Один из главных вопросов — почему в день подписания скандальных контрактов именно премьер разрешил продажу электроэнергии любым субъектам хозяйствования. Не мог не знать о контрактах и секретарь СНБО Турчинов. Так как решение о необходимости импорта электроэнергии принимали на заседании Совета Нацбезопасности». І тут прем’єрові не дають змоги виправдатися. Зауважмо, що загалом «Опозиційний блок», на користь якого так часто працює «Інтер», не заперечує проти торгівлі з Росією — навпаки, в ефірі «Подробностей» представники партії хвалилися, що допомагають владі домовлятися про імпорт російського вугілля.

Також «Інтер» повертається до критики Державної іпотечної установи. Цього разу досить ясно зрозуміло, чому: ця структура загрожує інтересам банку «Надра», що належить співвласникові «Інтера» Дмитрові Фірташу: «Государственное ипотечное учреждение снова пытается отобрать деньги у одного из украинских банков(«Надра», — ТК)Дело давно разбирается в суде. Сегодня собирались уже 3 раз. ГИУ повесило на банк долг почти в 230 миллионов гривен. Банкирыговорят: после кризиса 2008 со всеми госкредитами и процентами по ним рассчитались давно. Чиновники не верят».

В інтересах бізнесу свого власника діє й «Україна», нагадуючи про борги держави перед компанією Ріната Ахметова: «Металлурги, которым налог тоже не возвращают убытки еще не посчитали, но долг у государства только перед предприятиями группы Метинвест составляет почти миллиард гривен. Эксперты объясняют — задержка с выплатой хотя бы на три месяца может привести к кризису». Доводити, що відшкодування податку на додану вартість не треба скасовувати, до студії запросили Олександра Вілкула, народного депутата від «Опозиційного блоку». «Уже никто не говорит о какой-то модернизации, о приобретении нового оборудования. Этот не возврат НДС ставит под угрозу практически уже выплату заработной платы. Людей, к сожалению скоро уже начнут отпускать в отпуска без содержания. А до того точно нельзя довести», — сказав політик. Про те, щоб збалансувати його аргументи позицією влади, «События» не подбали.

Не забула «Україна» і про похвалу доброчинності Ахметова: «Гуманитарный штаб Рината Ахметова возобновил выдачу продуктовых и детских наборов. Пункты раздачи помощи открыли сегодня только в тех районах Донецка и Макеевки, где безопасно. В других районах города и населенных пунктах, которые подвергаются обстрелу, пункты, как и прежде не работают. Мирные жители, те которые получают гуманитарную помощь с утра выстроились в длинные очереди».

22 січня, четвер

Головні теми дня — обстріл бойовиками зупинки громадського транспорту в Донецьку, протистояння на Донбасі, економічний форум у Давосі.

У матеріалі «Інтера» про пікет Південного машинобудівного заводу в Дніпропетровську з’являється з коментарями майже щоденний герой «Подробностей», народний депутат від «Опозиційного блоку» Олександр Вілкул, який каже: «Тут важно еще разобраться, кто хочет искусственно довести "Южмаш" до банкротства для того, чтобы заполучить сотни гектаров земли в центре Днепропетровска и еще заработать с порезки завода на металлолом». Втім, пояснення дій керівництва заводу в матеріалі є, хоча все одно не зрозуміло, до чого тут Вілкул.

Повертається «Інтер» до улюбленої щотижневої теми незаконного видобутку бурштину на Рівненщині, у «кришуванні» якого звинувачують тамтешню міліцію. «Тут міліція хотіла мати владу, требували 10 тисяч доларів, щоб коні три дня здавали і в частності начальнику міліції і прокурору в тому числі», — каже мешканець села Березове Федір. Далі, порушуючи стандарт відокремлення фактів від коментарів, автора звинувачує правоохоронців у злочині: «Такие расценки — это уже слишком, сетуют старатели. Месторождение только начали разрабатывать. И платить отказались. Тогда, говорят, милиция и стала активничать. Опергруппы, разработки — все, как положено. Дошло даже до драки», «На месторождении свежие следы добычи янтаря. Отсюда ушли не более получаса назад. Как только наша машина появилась в районе. Об этом узнали в милиции и тут же предупредили старателей: сматывайте удочки, а рот на замок». Відсутність позиції міліції в матеріалі пояснена відмовою від коментарів.

А найбільший врожай піару в новинах цього дня зібрав Рінат Ахметов. Згадку про його доброчинні діяння можна було побачити в сюжеті «Інтера» про обстріляний Маріуполь: «О помощи жителям Донбасса сегодня говорили и в Фонде Рината Ахметова. Отныне волонтеры будут развозить медикаменты, продукты и детские товары во все населенные пункты, которые оказались на лини огня вне зависимости от того, кто их контролирует». А в «Событиях» каналу «Україна» вийшло чотири (!) замовні матеріали на користь Ахметова:

1) стандартний щоденний сюжет про роботу гуманітарного штабу: «Несмотря на обстрелы, пункты раздачи гуманитарной помощи Рината Ахметова сегодня почти все работали»;

2) більш докладний матеріал про допомогу хворій дівчинці: «На лечение Тани Чернобай необходимы тысячи гривен ежедневно. Гуманитарный штаб Рината Ахметова  уже выделил 52 тысячи гривен. Их хватит на ближайшие две недели лечения ребенка»; «Для Рината Ахметова самая большая ценность — человеческая жизнь. Особенно, если это жизнь ребенка.  Поэтому мы призываем родственников и родителей всех пострадавших детей в результате трагических событий на Донбассе обращаться на горячую линию Гумштаба»;

3) заява заводів, що належать System Capital Management: «Информация о сокращениях сотрудников Мариупольских заводов имени Ильича и Азовсталь не соответствует действительности. Об этом заявили директора предприятий. Они объяснили: производство действительно сокращается, ведь в прифронтовой город в последнее время трудно доставить сырье. Да и оборотных средств у заводов очень не много. Ради экономии несколько цехов придется временно законсервировать. Но всех работников оставят в штате». Для загальноукраїнської аудиторії цінність цієї інформації досить сумнівна;

4) матеріал про те, що Придніпровська теплоелектростанція, що належить Ахметову, опинилася на межах зупинки. Потрібний власникові каналу меседж озвучує експерт Дмитро Марунич: «У нас есть простое решение  с точки  зрения логистики и экономики — наладить поставки угля с территорий, там, где сейчас идет АТО, — каже співголова Фонду енергетичних стратегій Дмитро Марунич. — Сейчас нужно как минимум разблокировать поставки того угля который уже ввезен на территорию, которая контролируется украинским правительством».

 

23 січня, п’ятниця

Головні теми дня — черги донорів, що прагнуть здати кров для поранених вояків у Дніпропетровську, бої на Донбасі, обговорення українських питань на економічному форумі в Давосі.

Цього дня в Давосі відбувся «український сніданок», який щороку організовує Віктор Пінчук. Висвітлюючи цю справді знакову подію, телеканали сконцентрувалися навколо питань війни на сході й фінансування українських реформ, «ТСН» зосередилася виключно на обговоренні теми майбутнього Росії. А для «Інтера», наприклад, найцікавішою виявилася розмова його співвласника Сергія Льовочкіна з політиками в кулуарах. «Давосский форум — в первую очередь, это экономика. Затем уже політика, — заявив своєму телеканалу Льовочкін. — Украине катастрофически необходимы инвестиции. Инвесторам — нужны реформы. Пока то, что происходит — это разговоры и пожелания, это не реформы. В разговоры уже давно никто не верит». Такими ж неінформативними були коментарі Пінчука, що пролунали в сюжетах як його власних, так і інших каналів: «Сегодня у нас не было красивых речей, был откровенный разговор, были жесткие вопросы к нашим членам новой команды. Со стороны тех, кто принимает решения выделять Украине деньги не выделять». Телеглядачам так і не пощастило довідатися, що корисного приніс сніданок Україні.

«Інтер» і далі працює над відбілюванням іміджу Наталії Королевської, представниці «Опозиційного блоку», підозрюваної у фінансуванні тероризму. «За ситуацией на блокпостах в Донецкой области следили сегодня и нардепы. Побывали под Горловкой — в 15 километрах от города. Там с получением пропусков тоже проблемы», — йдеться в матеріалі, проілюстрованому синхроном Королевської: «Эту процедуру сегодня нужно делать доступной, прозрачной, и сделать так, чтобы люди могли действительно пользоваться. Я написала письмо президенту, обратилась с тем, чтобы он перенес срок введения и ввел простоту, проконтролировал, как это работает».

Також — укотре вже — в «Подробностях» піариться Олександр Вілкул, цього разу вимагаючи від влади розібратись із проблемами Південного машинобудівного заводу: «Немедленно разобраться в ситуации, решить проблему Южмаша на государственном уровне, требуют народные депутаты. Предлагают конкретные шаги», «Необходимо срочно выплатить долги по зарплате и принимать конкретный закон государственной поддержке Южмаша и космической отрасли. Иначе мы полностью потеряем ракетостроение». І знов можна лише здогадуватись, який стосунок має нардеп до Південмашу.

Повертається «Інтер» і до «Укрнафти», нагадуючи компанії, що вона повинна виплатити державі дивіденди, а суспільству — що в усьому винен Ігор Коломойський: «“Укрнафта” до сих пор не отдала в бюджет 1 миллиард 600 миллионов гривен. Это долг за пользование недрами. Теперь крупнейшему нефтедобытчику страны грозят новые уголовные дела и арест имущества. Об этом сегодня после пресс-конференции сообщил глава Государственной фискальной службы Игорь Билоус. Так же в апреле компания обязана выплатить 1,8 миллиарда гривен дивидендов. 42 процента «Укрнафты» контролирует группа "Приват", регулярно блокировавшая собрания акционеров. Вернуть государству контроль над «Укрнафтой» должен помочь закон о кворуме акционеров. Но право выдвигать председателя правления все равно останется у миноритариев. И поменять устав без их воли — не удастся. Эксперты уверены — таким образом группа "Приват" себя обезопасила. Не исключено, что дело и в этот раз может дойти до суда». Традиційно обійшлося без позиції Коломойського, «Привату» чи «Укрнафти». Інші телеканали про таку заяву голови Фіскальної служби не згадали.

  1. Майже такою самою рясною, як напередодні, була цього дня джинса Ахметова. «Інтер» розповів про те, як гуманітарний штаб Ахметова вчить волонтерів: «Помочь детям войны. Сегодня психологов-волонтеров обучали тонкостям работы с детьми, которые пережили все, что происходит на Донбассе. Желающих помочь оказалось почти тысяча человек. Выбрали — около трехсот», «Мы отобрали психологов со всей Украины, людей, которые уже работают с людьми — жертвами военных действий, это мирное население, которое пострадало и страдает ежедневно от военных действий», — додала Дарія Касьянова, керівник напрямку психологічної допомоги дітям Гуманітарного штабу. З’явилась ця інформація, мало чим корисна для телеглядачів, і в новинах СТБ. А «Україна» продемонструвала два сюжети про доброчинність свого власника: 1) «Несмотря на боевые действия на Донбассе, мирные жители получат гуманитарную помощь Рината Ахметова. Пункты выдачи  помощи  Гуманитарного  штаба Рината Ахметова в Донецке почти все работают. Исключение составляют точки в 3-х районах города»; 2) «Из Макеевки вот уже которую неделю не может выехать Валентина Мирошниченко. Несколько месяцев назад при обстреле погибла ее дочь. На руках пожилой женщины остался 8летний внук, но оформить опеку над мальчиком бабушка не может, ведь для этого нужно выехать на подконтрольную Киеву территорию. Ни работы, ни денег у женщины нет. […] Выживает сейчас только благодаря гуманитарной помощи Рината Ахметова. Волонтеры не только приносят продукты, но и оказывают психологическую помощь. Также штаб подключился к сложной процедуре оформления опекунства».

Цікаво, що, так ретельно відстежуючи досягнення Ріната Леонідовича в царині доброчинності, канал «Україна» — як і більшість інших — не помітив такого визначного факту його біографії, як допит у Генеральній прокуратурі. Не пройшла ця подія повз уважний 5 канал: «Бізнесмена Ріната Ахметова допитували у Генеральній прокуратурі як свідка у справі про фінансування тероризму і незаконних збройних формувань. Таке він повідомив виданню “Лівий берег”. Зі слідчим, Ахметов каже спілкувався кілька годин. Наголосив, відповів на всі його запитання. Раніше ж повідомлялося, що Генеральна прокуратура розслідує справу про причетність до фінансування тероризму, і незаконних збройних формувань народного депутата від Опозиційного блоку Наталії Королевської, та колишнього регіонала Олександра Єфремова». Все-таки дивно, як охоче згадують Ахметова наші телеканали в контексті допомоги постраждалим від війни, і як неохоче — в контексті причетності до організації цієї війни.

24 січня, субота

Головна тема дня — обстріл Маріуполя з численними жертвами.

Оперативно зорганізувавшись, «1+1» присвятив подіям у Маріуполі спецвипуск «ТСН», оновлюючи інформацію в режимі реального часу. Інші канали, природно, також зосередились на цій найбільшій трагедії з часів початку перемир’я.

Проте не обійшлося без джинси. «Інтер» знов мусолить тему «Укрнафти», доводячи, що попри ухвалений нещодавно закон, «Приват» і надалі контролюватиме компанію. Балансу думок у матеріалі немає — експерти лише критикують «Приват» і доводять інтерівську  тезу.

А на «Україні» — два матеріали про Ахметова: заява про готовність допомогти постраждалим у Маріуполі («Сейчас Ринат Ахметов поставил перед нами задачу помочь абсолютно все семьям пострадавших в этой ужасной трагедии, — каже координатор Гуманітарного штабу Рима Філь. — На сегодняшний день медицинская помощь от Гуманитарного штаба уже доставлена в больницы города Мариуполя») і стандартний сюжет про те, що «гуманітарний рейс» прибув у Донецьк.

Висновки

Протистояння посилюється не лише на лінії фронту, але й в інформаційному просторі. Рінат Ахметов, схоже, посилює вимоги до своїх піарників щодо висвітлення в теленовинах його гуманітарної діяльності та захисту бізнес-інтересів. Для цього не вистачає «України», хоч вона й підвищує щоденні обсяги корпоративної джинси — піар-матеріали Ахметова з’являються також на СТБ та «Інтері». У новинах останнього майже щоденно відбуваються атаки на Коломойського, однак симетричної відповіді від «1+1» немає.

У своєму джинсовому ентузіазмі «Інтер» і «Україна» майже зрівнялися: протягом тижня в новинах «Інтера» вийшло 19, «України» — 18 замовних матеріалів. Іще три було зафіксовано на СТБ і одна — на «1+1». Загалом ми виявили в новинах загальнонаціональних телеканалів 41 замовний матеріал. Слід відзначити порівняну чистоту новин Першого національного, 5-го каналу та ICTV.

comments powered by Disqus