Колядки для Корбана

Скрін-шот 1+1

4 січня, понеділок

Захисники Корбана зібрали прес-конференцію, на якій заявили, що не знають про місце перебування свого підзахисного. З-поміж українських центральних каналів про це повідомили тільки «1+1» та «UA: Перший».

«ТСН» активно використовувала оціночні судження. Наприклад: «Нові свідчення свавілля судової влади і прокуратури в справі лідера партії "Укроп" повідомили його захисники». Впродовж усього матеріалу журналіст посилається виключно на коментарі адвокатів: «Захисники твердять, часу для вивчення клопотання прокуратури їм не надали, а до його розгляду по суті так і не перейшли. Натомість, суддя переймався доставкою Корбана під крапельницями, після операції із зали суду. А прокурори лише підігравали йому». Також кореспондент наводить нібито докази фальшування справи: «Дивовижа відбувається і в Апеляційному суді Києва. Ще 30 грудня вранці ЗМІ повідомили, що апеляцію на арешт Корбана розглядатиме суддя Денис Масенко, хоча саму скаргу адвокат Лисак подав лише 30-го ввечері». У жодному поважному ресурсі цієї інформації ми підтвердити не змогли. Першоджерелом новини, на яку посилалася «ТСН», виявилось інформагентство «Голос UA», яке посилалося на джерело в БПП. Журналісти «1+1» цю непідтверджену «інформацію» використали сповна. Згадали також про заступника голови суду Віктору Глиняному, який розглядатиме скаргу на арешт Корбана: «За дивним збігом обставин, його син, Сергій Глиняний працює в столичній прокуратурі і відповідає за участь прокурорів цієї установи у розгляді апеляції в Апеляційному суді Києва. 21 жовтня минулого року прокуратура Києва почала люстраційну перевірку Сергія Глиняного. Але про її результати не відомо». Чи подавали журналісти запит щодо люстрації Глиняного — не відомо. Коментарів самого Глиняного також немає.

Однобоким виявився й матеріал «UA: Першого»: журналісти подали в ефір виключно позицію захисту.

«Подробности» піарять «Опоблок» у матеріалі про те, що Кабмін заборонив прокат фільмів за участі зірок, які загрожують нацбезпеці. Мінкульт додав ще низку акторів: «Это Михаил Боярский, Валентин Гафт, Федор Бондарчук, Сергей Безруков, Иосиф Кобзон и многие другие. Это еще один шаг к диктатуре. Так назвали действия правительства в "Оппозиционном блоке". В заявлении политсилы говорится: "попытки цензурировать телеканалы — это очередной удар по гражданским свободам украинцев"».

«Україна» тим часом традиційно розповідає про Гумштаб Ріната Ахметова: «Галина живет в Сартане, в нескольких километрах от линии разграничения. Пенсионерка и её сестры накануне праздников получили гуманитарную помощь Рината Ахметова. Из любого продукта в наборе можно приготовить вкусное блюдо».

5 січня, вівторок

«1+1» продовжує захищати Геннадія Корбана: «В справі Геннадія Корбана з'явилися нові епізоди. Вони стосуються нафтогазового бізнесу, пов'язаного з Дмитром Фірташом і покійним Ігорем Єремеєвим. Таку інформацію оприлюднили його адвокати після розгляду апеляції на арешт лідера партії "Укроп". Яким чином цей бізнес стосується Корбана, в ГПУ не повідомляють, обурюються захисники». Є коментар представниці прокуратури, однак її слова одразу перекриває Геннадій Корбан: «Поскольку вы, господин Масенко, являетесь судьей из города Луганска, вас перевели сюда под определенные обязательства». Цей коментар Корбана є необґрунтованим, оскільки виходить: якщо суддю переведено з Луганська — він нечесний. Хіба люди, що виїхали з окупованих територій, не можуть претендувати на такі ж посади у вільних від бойовиків містах? Далі Корбан тисне на свої заслуги: «Я нарушал законы, когда останавливал 55 поездов в день, которые шли из Донецка в Днепропетровск прямым ходом. Я нарушал законы тогда, когда отправлял раненых солдат без загранпаспортов на лечение и реабилитацию в Литву под свою ответственность. Я нарушал законы, когда договаривался с сепаратистами об обмене пленными, минуя всякие формальности для того, чтобы спасти и вернуть домой наших солдат». Потім ми бачимо коментар адвоката Оксани Томчук, яка заперечує, що Корбан мав спільний бізнес із Фірташем та Єремеєвим: «Умова стосувалася роботи фактично підприємств, групи Кадирова, тобто це російський бізнес в Україні. Група Кадирова, яка має спільний бізнес-інтерес з паном Фірташом і фактично оператором цих процесів виступав нині покійний депутат Верховної Ради пан Єремеєв. Справа стосовно незаконної діяльності підприємств Кадирова сьогодні на території України залучена до справи Геннадія Корбана. Жодних пояснень, чому це відбулося, ми від прокуратури зараз не маємо». Чому журналісти «ТСН» не поцікавилися позицією прокуратури з цього приводу — питання.

Інші канали розповіли про суд над Корбаном нейтрально, використовуючи позицію як прокуратури, так і захисту.

«Україна» традиційно розповіла про Гумштаб Ахметова.

6 січня, середа

Святвечір для православних та греко-католиків. Однак канали вибрали собі конфесії: 5 канал та СТБ дали слово лише патріарху Філарету, предстоятелю Української православної церкви Київського патріархату, а «Подробности» та «События» віддали перевагу Московському патріархату: «В Свято-Успенской Киево-печерской Лавре также проходили праздничные богослужения, которые возглавил Предстоятель Украинской Православной Церкви — Блаженнейший Митрополит Киевский и всея Украины — Онуфрий».

ICTV розповів про православних як Московського, так і Київського патріархатів, не забули й про греко-католиків. «Україна» тим часом пропіарила опозиціонера й мера Кривого Рогу Юрія Вілкула: «А в Кривом Роге Днепропетровской области уже в этом году землю получат более чем 1,5 тысячи ветеранов АТО. Причем бесплатно и по упрощенной процедурой. Это запланировано в программе, которую инициировал мэр города Юрий Вилкул. Первые 200 участков по 10 соток уже выделили в 2015-м семьям погибших бойцов и раненным военным. Оформление документом заняло не больше 4 месяцев».

Ідентичний матеріал вийшов і на «Інтері».

Не забула «Україна» і про щоденний сюжет на підтримку Гумштабу Ахметова.

7 січня, четвер

Різдво. Знову ж таки, канали обрали свої конфесії: «1+1» розповів про православних Київського та Московського патріархату, а також про УГКЦ. «Інтер» традиційно розповів про УПЦ МП. «Україна» просто розповіла про Ахметова, без священнослужителів.

8 січня, п’ятниця

В ефір вийшов лише один піарний матеріал — на «Україні» про Гумштаб.

9 січня, субота

«ТСН» каналу «1+1» подала в ефір матеріал, не зовсім коректний щодо переселенців: «У Києві джип із донецькими номерами на смерть збив жінку». Хіба настільки важливо повідомити, що це були донецькі номери? Коли трапляється аварія, в якій брала участь автівка, до прикладу, з тернопільськими номерами, журналісти так активно цього не вказують. Те саме зробив і ICTV.

«Україна» традиційно розповіла про Ахметова: «Чтобы Ксения смогла держать спину ровно,  ей нужна была сложная операция на позвоночнике. Для переселенцев это очень дорого. За помощью Наталья обратилась в Штаб Рината Ахметов».

ВИСНОВКИ

Уже другий рік поспіль центральні телеканали на Різдво тішать своїх глядачів практичною відсутністю сюжетів із ознаками замовності в ефірі. Але цього року ситуація трохи погіршилася — журналісти «ТСН» («1+1») активно захищали Геннадія Корбана, порушуючи баланс думок та вдаючись до оціночних суджень. Як і попередніх різдвяних свят, «Україна» продовжила щоденно розповідати про благодійність Гумштабу Ахметова.

Загалом протягом тижня ми нарахували тільки 12 сюжетів, які мають ознаки замовності: «Україна» показала сім, ще три — «1+1» і два — «Інтер».

comments powered by Disqus