Найбільше джинсує опозиція, а на політичному горизонті — нові зірки. Моніторинг теленовин за 11–17 грудня 2017 року

Ситуація із Саакашвілі цього тижня вже була не такою гарячою, як попереднього. Але журналісти продовжили її розвивати навіть на брифінгу ГПУ, присвяченому формально іншій темі. В результаті ретранслювали заяви генпрокурора, не добалансувавши їх повним бекґраундом, усі, крім одного каналу. Тобто у висвітленні практично не була артикульована позиція Саакашвілі чи його захисту.

Про свої наміри брати участь у майбутніх виборах заявили в Аграрній партії. Раніше цю політсилу подекуди можна було побачити на ICTV, а тепер вона представлена на «Інтері». Також на «Інтер» просочилася голова Харківської ОДА Юлія Світлична, яке все хвалилася своїми міжнародними заходами, зокрема прийомами європейських політиків саме в Харкові. «1+1», спростовуючи нібито намір Святослава Вакарчука йти у Президенти, одночасно назвали, по суті, його політичні вимоги, підігріваючи тему його політичних амбіцій.

11 грудня, понеділок

Обрання запобіжного заходу Михеїлу Саакашвілі доволі збалансовано подавали всі канали. У більшості це були перші матеріали випуску, переважно у форматі включень, адже на момент випусків засідання ще тривало. Лише на 5-му каналі про це повідомили аж у середині випуску — восьмою новиною. «1+1» єдині дали довідку про суддю Ларису Цокол, котра розглядала справу: в її арсеналі участь у справах Геннадія Корбана, Ігоря Мосійчука та Олексія Пукача.

На кількох каналах вийшли паркетні новини з коментарями тільки Володимира Гройсмана. На ICTV прем’єр прогнозує зростання середньої зарплати, на «Інтері» запевняє, що «реформи тривають», і також анонсує зростання зарплат. На «Україні» зосередилися на темах імпорту та українських виробників: «Ведущая: В то же время премьер настаивает на преференциях для украинских производителей». І одразу після цього — зацитували Олега Ляшка із Facebook із такою підводкою: «Ведущая: Между тем программа Радикальной партии "Покупай украинское, плати украинцам" уже в действии. По инициативе политсилы в госбюджете на 2018 год впервые выделено 400 млн гривен на приобретение отечественных вертолетов для спасателей». У самому дописі Ляшко вболіває за долю запорізького заводу «Мотор-Січ», пов’язаного з народним депутатом фракції «Воля народу» В’ячеславом Богуслаєвим.

На чотирьох каналах повідомили про організовану фондом Віктора Пінчука лекцію з безпеки в Києві: ICTV, «Україна», «Інтер» та СТБ. Сам Пінчук зі штамповими регаліями «бізнесмен і філантроп» коментує подію та подальші плани тільки на своїх каналах: СТБ та ICTV. На каналі «Україна» про подію випустили сюжет, на «Інтері» — лише коротке повідомлення із синхороном екс-міністра оборони США Ештона Картера, який вважає корупцію однією з головиних загроз для України. Про те, що захід організував Пінчук, тут також згадали, але без компліментарних регалій та подальшої його появи в повідомленні.

На «1+1» показали заяву Святослава Вакарчука зі спростуванням про наявність у нього президентських амбіцій. Але тут же назвали десять кроків, які він вважає першочерговими для країни, що виглядає вже як елемент політичної програми.

У переліку сюжетів із ознаками замовності — матеріал до 20-річчя компанії «Київстар» на ICTV; вже згаданий піар Пінчука на ICTV та СТБ; сюжет Вікторії Чистюхіної про ліки дітям Донбасу від фонду Ахметова та конкурс юних конструкторів «Авіатор-2018» від фонду представника «Опоблоку» Бориса Колеснікова на каналі «Україна»; однобокі звинувачення на адресу спонсора партії «За життя» Ростислава Дубового, що кидають тінь на самого Рабіновича та його партію — на «Інтері». На «1+1» анонсували цілим сюжетом серіал «Діагноз», що виходитиме на телеканалі.

12 грудня, вівторок

Прес-конференція в Генпрокуратурі, присвячена питанням Криму, переросла в обговорення справи Саакашвілі. Всі канали, які поширили заяву ГПУ про оскарження рішення щодо запобіжного заходу для Саакашвілі, у бекґраундах по суті звинувачень не згадали про позицію Саакашвілі.

Особливо дивно це на «1+1», де повідомили, що провели час під будинком, у якому політик знімає квартиру, бачили його адвоката і прихильників, але їхніх оцінок ситуації так і не дали.

Не було Луценка у вечірніх новинах на «UA: Першому». Але про заяву повідомили в ранкових новинах, із нагадуванням, що висунуті звинувачення Саакашвілі відкидає. Ввечері до теми не поверталися.

На ICTV двічі з’являвся Леонід Кучма: заяви про обмін полоненими, продовження переговорів у Мінську та про студентську стипендію його фонду. Повідомлення про полонених не має зрозумілого інформприводу — в ньому повторюють уже відомі тези. Ситуацію із заручниками Кучма повідомляв і на 5-му, там в основу повідомлення винесли необхідність переговорів у нормандському форматі. Після коментаря Кучми також подали інформацію щодо стану переговорів щодо обміну полоненими від Ірини Геращенко.

Військовий репортаж із Донбасу на ICTV був покликаний спростувати російські фейки щодо обстановки у Травневому та Гладосовому, в яких закріпилися українські військові. Про ці населені пункти говорили в репортажі на «1+1», але не апелюючи до поширення фейків російськими та сепаратистськими медіа.

Сюжети про побиття підлітка у школі на Дніпропетровщині вийшли на «112», «1+1», «Інтері» та СТБ. Всі вони використали фрагменти відео з Youtube. На «112» двічі повторюють момент із найжорсткішими ударами, на «Інтері» навіть не «замилили» обличчя неповнолітніх. На СТБ частково вирізали самі моменти завдання ударів, тобто найменше експлуатували сцени жорстокості: «Кор.: показати це відео з етичних міркувань ми не можемо». На «1+1» у підводці ведуча попередила про жорстокі кадри, але з таким формулюванням, яке тільки підживлює інтерес: «Ведуча: Далі, увага, в сюжеті будуть використані кадри, які приголомшили і правоохоронців, і досвідчених психологів».

На «1+1» у сюжеті Алли Пас про відкриття сезону на «Буковелі» представники курорту розповідали, як «гори кличуть всіх». Також у випуску сюжет про благодійний проект каналу під назвою «Здійсни мрію».

На «Інтері» знову згадали заступника керівника слідчого управління Нацполіці Дмитра Бута. Приводом стала політична заява: «Ведущая: Незаконное обогащение и коррупционные действия зам. начальника следственного управления Нацполиции Дмитрия Бута должно расследовать НАБУ. Об этом заявил народный депутат Сергей Каплин». Жодних коментарів, як і згадок, що Бут позивався на «Інтер» через поширювану про нього інформацію, немає. Також однобоко критикують «спонсора» партії «За життя» Руслана Дубового. Не вказано ані джерела, ані автора, немає жодного коментаря, зокрема й критикованої сторони.

Також на «Інтері» — паркет Юлії Світличної. Вона коментує очікування президентів Польщі та України в Харкові: «Юлия Светличная, глава Харьковской областной государственной администрации: Ми в Харківській області приділяємо велику увагу міжнародному співробітництву. Кожного року організовуємо Економічний форум, який відвідують велика кількість послів. Цьогоріч вже приймали президента Литви Далю Грибоускайте, наразі очікуємо візит 2-х президентів — Петра Олексійовича та Анджея Дуди. Вся інфраструктура готова, готові до візиту і сподіваюся, що це ще один крок до довіри до Сходу України і до України в цілому».

Раніше Світлична найчастіше з’являлася на каналі «Україна». Цього дня на «Україні» її не було, але незмінно присутній сюжет про його благодійність на Донбасі.

13 грудня, середа

Одразу дві важливі події відбулися в Харкові: зустріч президентів України й Польщі та визнання провини обвинуваченої в резонансному ДТП Олени Зайцевої.

Про візит президентів на «Україні» встромили зовсім не обов’язковий для розкриття теми коментар голови ОДА: «Юлия Светличная, председатель Харьковской областной госадминистрации: Нам дуже приємно, що Харків стає майданчиком для міжнародного співробітництва, цьогоріч ми вже вітали Далю Грибоскайте, Президента Литви, сьогодні Президент України разом з Президентом Польщі зустрічаються у Харкові». Такий самий коментар вийшов і в сюжеті на «Інтері», хоча те саме голова ОДА говорила і вчора.

Борис Колесніков на каналі «Україна» представив «Национальный план по предотвращению коррупции». Інна Жиленко розповіла в сюжеті про допомогу Ахметова продуктовими наборами на Донбасі.

По побиття підлітка у школі на Дніпропетровщині канал «Україна» розповів тільки сьогодні — на більшості каналів це висвітлили вчора. Обличчя учасників бійки приховали, але сцени побиття є на відео.

«1+1» у найкращих таблоїдних традиціях стежить за подробицями розлучення Антіна Мухарського та Сніжани Єгорової. Вчора був сюжет про голий протест шоумена перед судом, цього дня — про долю його автомобіля, проданого через державний аукціон після конфіскації. Також на «1+1» продовжили показувати свою благодійність у проекті «Здійсни мрію».

На «Інтері» в сюжеті з Кабміну наголошують на критиці «Нафтогазу», зокрема, Володимир Гройсман укотре заявляє про необхідність навести лад у компанії. І наступний матеріал на «Інтері» — сюжет без вказання автора і без коментарів, який стверджує, що реформи керівництва «Нафтогазу» спрямовані на персональне збагачення за рахунок абонентів. Позиції критикованих керівників немає.

Далі на «Інтері» сюжет Павлини Василенко про турботу Бойка над пенсіонерами-військовими та правоохоронцями. Лідер «Опоблоку» звернув увагу, ніби підвищення пенсій їх не торкнулося, й вимагає перерахунку.

Також на «Інтері» порушували тему свободи слова в Україні. Коментар у повідомленні один — від голови НСЖУ Сергія Томіленка, твердження не підкріплені ніяким фактажем: «Екатерина Лысенко, ведущая: Украина попала в список стран, где бросают за решетку за репортерскую деятельность. Об этом сообщает Комитет по защите журналистов. В организации заявляют — по всему миру в тюрьмах сейчас находится рекордное количество журналистов — 262. Уже второй год подряд антирейтинг возглавляет Турция, дальше идут Китай и Египет. А вот Украина — среди новичков, в одной компании с Камбоджей, Сомали и Пакистаном». Жодного прикладу на цю тему в Україні в повідомленні немає.

14 грудня, четвер

У воєнних репортажах непросто знаходити ексклюзивні теми. Часто фронтова буденність накладає одноманітність і певну шаблонність на матеріали з передової чи прифронтових населених пунктів. У сюжеті Володимира Михайлова на ICTV вдалося знайти небуденну подію — затримання контрабанди цигарок, через яку вдалося висвітлити схему таких оборудок.

На «Україні» у студії голова Харківської ОДА Юлія Світлична: про візит президентів до Харкова, результати БПП на виборах в ОТГ та «скиглення» Тимошенко про фальсифікації. Далі Борис Колесніков із підтримкою молодих аграріїв — його фонд проводить конкурс «Агро-2018». І наступний сюжет від Інни Жиленко про благодійність фонду Ахметова. Чергове повідомлення про те, що Філарет нагородив Олега Ляшка.

«Інтер» випустив черговий упереджений критичний матеріал про Вадима Рабіновича. Спершу заявляють про інтерес НАБУ до нібито подвійного громадянства політика — тут ні коментарів НАБУ, ні від Рабіновича. Посилаються на Василя Крутчака, називаючи його вже не журналістом, як раніше, а блогером. І наприкінці: «За кадром: Нардепу Рабиновичу уже не стоит беспокоится — свою шикарную старость он уже себе обеспечил, живя на две страны — Украину и Израиль. Как НАБУ оценит такие финты нардепа, мы вам непременно расскажем». Наступний сюжет — про рівень пенсійного забезпечення в Ізраїлі, що, певно, мало би підтвердити тягу Рабіновича, адже починається матеріал так: «Ведущая: То есть человек, который имеет две судимости, может спокойно уехать на землю обетованную и рассчитывать там на деньги от государства. А соцвыплатам в Израиле могут позавидовать многие». Вочевидь, на заздрість українських пенсіонерів, що має вилитися в політичний антирейтинг, розраховані ці матеріали.

Потім на «Інтері» знову з посиланням на НСЖУ говорять про загрозу свободі слова: «Сергей Томиленко, глава Национального союза журналистов Украины: На жаль ми констатуємо, що у нас, особливо в цьому році, зростає фізична агресія щодо журналістів і відповідно нападників і потенційних нападників, їх нічого не стримує, бо відповідно, прецедентів покарання винних немає і вони знають, що все одно журналіста ніхто не буде захищати. Ми хочемо зламати цю ситуацію». За даними ІМІ, ситуація в 2017 році не суттєво відрізняється від ситуації попереднього року, тому виникають питання до коректності оцінок пана Томіленка.

15 грудня, п’ятниця

В Україні запрацював Верховний суд. «Паркетами» Петра Порошенка на цю тему відзначилися новини ICTV та «1+1». На каналі «Україна» та 5-му вийшли сюжети з коментарем, зокрема, представника Венеціанської комісії. «1+1» показав кількох цікавих особистостей зі складу новоствореного суду. На СТБ включили коментар керівника САП Назара Холодницького та голови суду з побажаннями незалежності та справедливих рішень. Але ні ці сюжети, ні паркетні новини не нагадують про низку зауважень експертів щодо формування складу Верховного суду, і загалом подія завчасно окреслена як уже успішно втілювана складова судової реформи.

Про те, як Володимир Гройсман побував на підприємстві, що виробляє шини, та говорив про зростання економіки і свої антипопулістські принципи, — розповіли на ICTV та каналі «Україна». Хоча такі повідомлення — не новини, а піар політика.

І ще одна паркетна новина вийшла на ICTV — звіт про роботу міністерства інфраструктури містить тільки коментарі Володимира Омеляна та Славоміра Новака, наголошує виключно на позитивних моментах і замовчує проблемні, як-от демарш Ryanair чи повільні зміни на «Укрзалізниці».

Далі на ICTV в сюжеті Олесі Комарницької попіарили фонд Леоніда Кучми на підтримці конкурсу Sikorskу Challenge. Також «Факти» ICTV побували на «Буковелі». Сюжет Катерини Курбанової можна було би розцінити як ужитковий: скільки коштує відпочинок на зимових курортах — справді актуально. Але огляд стосується лише одного курорту, який називають найвідомішим та вживають інші компліменти, як у рекламних роликах: «Кор.: Хто на лижах не катається, розваги тут все одно знайде. Діток можна посадити на санчатах, сноутюби за 50 гривень, хаскі в упряжці привезуть вас засніженим лісом за півтори тисячі. На оглядових підйомниках можна побачити усю красу Карпат, а ще лазня, чани щонайменше за півтисячі гривень. Традиційні страви — вареники, банош та червоний борщ можна скуштувати за гривень 70 і зігрітися гарячим глінтвейном за 45».

На каналі «Україна» анонсували черговий «спецрепортаж» із викриттями Саакашвілі, в анонсі наголошено виключно на негативних характеристиках політика: «Ведуча: Кто стоит в тени организаторов протеста в поддержку Саакашвили? Выпутается ли человек без гражданства из им же созданных политических хитросплетений? И может ли Саакашвили иметь общие интересы с беглым бизнесменом Курченко?».

Далі ситуацію з Саакашвілі та інші політичні теми у студії обговорювали із Борисом Колесніковим. У випуску пропіарили і фонд Ріната Ахметова та європейські цінності його футбольної команди «Шахтар»: «Ведущая: Гендерное равенство, семейные ценности и приобщение к спорту — меморандум о сотрудничестве с фондом ООН по вопросам народонаселения подписал футбольный клуб "Шахтер"». Ще два матеріали присвятили власному іміджу: анонсували новорічне шоу каналу та похвалилися іменем «Сегодня» до двадцятиріччя медійного бренду.

На «1+1» вийшов сюжет за підсумками програми «Право на владу», що містить низку невідокремлених оцінок. Наприклад: «Кор., Марія Васильєва: Здатність політиків кривити душею та "грати", як у театрі, виявилось найтяжчим відкриттям для ведучих ток-шоу». Критикують автори сюжету і президентську фракцію, і їхніх союзників, і Ляшка, а от Тарас Батенко від «Укропу» їм явно імпонує, його роботу в парламенті, костюм, годинник чи декларацію не обговорюють. А наприкінці сюжету анонсують новий сезон політичного ток-шоу.

На «1+1» Антон Страшко розповідає про інцидент у Києві: на капоті авто кричав про допомогу чоловік, а машина продовжувала рух. Кореспондент зібрав коментарі обох сторін інциденту, спілкувалися з поліцією, але не повідомляють, чи зареєстровано провадження й чи висунуто підозри. Найбільша проблема в підводці ведучої: «Наталя Мосейчук, ведуча “ТСН”: В Києві, чоловіки кавказької зовнішності збили та провезли на чималій швидкості 20-річного хлопця». Такий же заголовок має відео на youtube-каналі «ТСН», і абсолютна більшість коментарів містить мову ворожнечі, спрямовану на представників вказаної етнічної групи.

Мітинг палестинців у Києві висвітлили тільки на «UA: Першому», 5-ому та «Україні», люди висловили протест під посольством США через заяви Трампа.

Про що йшлося в новинах «Інтера» цього дня — читайте в моніторингу підсумкових новин. Натомість у цьому звіті оглянемо щоденні новини «Інтера» в неділю.

16 грудня, субота

Обговорювали в усіх новинах паводки на Закарпатті та перспективи миротворчої місії ООН на Донбасі.

На каналі «Україна» — Ляшко у студії заявляв про підвищення мінімальної зарплати: чи то до 4100, чи до 4300, чи до 5000 грн. А також просував інтереси лобійованого законопроекту «Купуй українське». Далі у програмі розповіли, як Валентин Наливайченко подарував машину швидкої в мобільний шпиталь. І наступний же матеріал — як фонд Ріната Ахметова допомагає важкохворим дітям із Донбасу.

На ICTV, «Інтері» та «Україні» матеріал про благодійний захід для дітей до Дня Святого Миколая. Судячи з того, що Марина Порошенко єдина в цьому матеріалі висловлюється, то очевидно, що в центрі уваги зовсім не діти та їхні святкові бажання. На «1+1» акцент на тому, як актори продовжили виставу попри інцидент із декораціями, хоч і згадують, що організований благодійний спектакль за сприяння першою леді, але її синхрону немає.

Зате промотували на «1+1» фільм «Свінгери», створений медіагрупою «1+1 media».

На «Інтері» говорили про дискусії довкола пам’ятника Катерині Другій, і на захист російської імператриці виступив із заявою «Опозиційний блок»: «Кор. Андрей Анастасов: По поводу возможного сноса памятника Екатерине Второй высказались и политики. В "Опоблоке", например, заявили, что это может привести к дестабилизации ситуации в Одессе с непредсказуемыми последствиями».

Далі захистити від кризи на Дніпровський металургійний комбінат у Кам’янському на Дніпропетровщині (підприємство Тарути, але, за даними місцевих ЗМІ, на ньому працюють також менеджери Ахметова) обіцяє нардеп від «Опоблоку» Олександр Вілкул: «Ведущая: Из-за оттока людей комбинат может остановиться. ДМК — основное предприятие в Каменском. В этом году из-за войны и торговой блокады завод практически остановился на четыремесяца. Город, по сути, замер. Поддержать металлургов приехал нардеп от "Оппозиционного блока". Он рассказывал, что пакет законопроектов в рамках стратегии новой индустриализации подан уже в Верховную Раду два года назад, но его так и не рассмотрели». А Наталія Королевська (також представниця «Опозиційного блоку», але титрована від ініціативи «Жінки за мир»), привезла подарунки дітям сірої зони, які роздала на камери. Показали і «господарність» народного депутата від БПП Сергія Рудика, чомусь саме він коментує ремонт школи на Черкащині, нібито саме він особисто сприяє виділенню коштів на потреби школи із держбюджету.

17 грудня, неділя

Починається випуск на «Інтері» з новин про сутички і штурм Жовтневого палацу. Основна інформація з посиланням на поліцію, також про перебіг подій у коментарі розповіли свідки. Позиція Саакашвілі — буквально одним реченням за кадром. У підводці ведуча каже: «Штурм Октябрьского. Дежавю сегодня особенно явно ощутили зрители, которые пришли на концерт, а попали на погром». Схоже, під «дежавю» — натяк на події Майдану, але тоді слово «погром» є недоречним у контексті порівняння.

У цьому випуску про свої політичні плани заявила Аграрна партія. У сюжеті Інни Томіної йдеться про заяви щодо участі в місцевих і парламентських виборах, а також політичну програму: «Кор.: В резолюции съезда прописали несколько требований. Среди них: провести комплексную земельную реформу, искоренить коррупцию в стране, создать антиккорупционный суд, изменить избирательную систему. О последнем на съезде говорили – немало. Ведь в этом году "Аграрная партия" — в тройке лидеров на местных выборах. Дальшепрограмма минимум – удвоить результат и пройти в парламент».

Також у сюжеті Олександра Васильченка розповідали, як вселенський патріарх Варфоломій зустрічався із представниками УПЦ Московського патріархату. І кореспондент, і народний депутат від «Опозиційного блоку» Вадим Новинський наголошують, що патріарх запевнив у підтримці «канонічної церкви». «Вадим Новинский, народный депутат, "Оппозиционный блок": Мы проинформировали святейшего патриарха о ситуации как в политической жизни Украины, так и в религиозной жизни Украины. И получили от него заверения в полной поддержке канонической церкви. Им были высказаны мысли о недопустимости дискриминации канонической церкви на законодательном уровне. О недопустимости гонения прихожан нашей канонической церкви. Он поддержал нас в том, что государство не должно вмешиваться в церковные вопросы и межцерковный диалог».

ВИСНОВКИ

Протягом тижня до сумнівних нараховано 61 матеріал: 37 повідомлень із ознаками замовності, 19 паркетних новин, п’ять промосюжетів про власні медіапродукти каналів. Таких 23 матеріали на каналі «Україна», 15 — на «Інтері», 11 — на ICTV, вісім — на «1+1», два на СТБ, по одному на 5-му та 112. Жодного — на «UA: Першому».

Лідерами за кількістю піару стали представники «Опозиційного блоку». На їхньому рахунку дев’ять матеріалів із ознаками замовності: чотири на каналі «Україна» та п’ять на «Інтері». На каналі «Україна» з’являвся виключно Борис Колесніков. На «Інтері»: двічі Юрій Бойко, по одному — Олександр Вілкул, Наталія Королевська та загальнопартійна заява.

В інтересах Ріната Ахметова — сім матеріалів на «Україні»: шість про його благодійний фонд, один про європейські цінності його футбольного клубу «Шахтар».

Сім паркетних новин однобоко висвітлювали заяви генпрокурора Юрія Луценка: по одній на ICTV, «112», 5-му, «Україні», «1+1», «Інтері» та СТБ.

Прем’єр Володимир Гройсман з’явився в чотирьох паркетних новинах: по дві на ICTV та каналі «Україна».

Олега Ляшка тричі піарили на каналі «Україна».

Леонід Кучма тричі піарився на каналі свого зятя ICTV. Сам Віктор Пінчук двічі піарився на своїх каналах: по одному сюжету на ICTV та СТБ.

Перша леді Марина Порошенко також стала героїнею трьох паркетних новин: по одній на каналі «Україна», «Інтері» та ICTV.

Голова Харківської ОДА Юлія Світлична помічена у двох відверто неновинних матеріалах: по одному на «Інтері» та «Україні».

Курорт «Буковель» із початком лижного сезону піарили двічі: на «1+1» та ICTV.

По одному матеріалу в інтересах Аграрної партії, народного депутата від БПП Сергія Рудика, народного депутата від БПП Сергія Капліна на «Інтері»; компанії «Київстар» та міністра інфраструктури Володимир Омелян на ICTV; Валентина Наливайченка на «Україні».

Упереджено критичних матеріалів — шість: п’ять на «Інтері» та один на «Україні». Тричі на «Інтері» критикували Вадима Рабіновича та його партію «За життя». По одному матеріалу — проти «Нафтогазу» та Дмитра Бута. На каналі «Україна» — одне критичне повідомлення щодо Михеїла Саакашвілі.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Моніторинг здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки «Інтерньюз». Висновки й погляди, висловлені в моніторинговому звіті, можуть не збігатися з поглядом «Інтерньюз».

comments powered by Disqus