Примарний «Град», «Ле Хайм» Рабіновича й торс Путіна. Моніторинг теленовин за 31 липня — 5 серпня 2017 року

Літні випуски новин — тематично строкаті, хоча й не позбавлені важливих політичних процесів. Цього тижня обговорювали нові санкції проти Росії, зміни в бюджеті й деяких законах України, гучні корупційні справи, святкували День десантників і Нацполіції. Протягом тижня посилив свою присутність в ефірі за рахунок офіційних подій Петро Порошенко, який зазвичай лишається в тіні уряду.

Серйозні провали з точністю траплялися в новинах на каналах «Україна» та «112». А «Інтер» у боротьбі з опонентами «Опоблоку» не цурався майже заборонених методів. За найцікавіші та найгучніші теми цього тижня змагалися «1+1» та «UA: Перший».

31 липня, понеділок

Президент підписав закон про Конституційний Суд. На більшості каналів це виглядало як повідомлення з коментарем Петра Порошенка, в якому йшлося про можливість громадян тепер також звертатися до Конституційного Суду.

Лише «UA: Перший» згадав, що окремі експерти критикували цей законопроект і подали альтернативну оцінку: «Раніше цей документ критикували українські правозахисники, адже він, зокрема, передбачає відкрите голосування за кандидатуру уповноваженого з прав людини. Як каже правозахисник Тетяна Печончик, це загрожує обранням повністю підконтрольного владі омбудсмена. Звернення до президента підписали представники Amnesty International, Центру громадянських свобод та Кримської правозахисної групи».

Зведення штабу АТО, які стали вже звичними атрибутами новин за три роки російської агресії, цього разу оминули випуск новин на «112» — тут узагалі не повідомили про обстановку в зоні бойових дій (окрім рухомого рядка). А загалом канали дещо по-різному подавали ситуацію: на ICTV, СТБ та каналі «Україна» сказали про чотирьох поранених, на 5-му — про одного пораненого і трьох травмованих, на інших каналах — про трьох поранених під Новотошківкою. За даними штабу АТО, на 18:00 повідомляли про одного пораненого та двох травмованих, а за підсумками всієї доби у штабі повідомляли про чотирьох поранених.

Кілька каналів повідомили про засудження в Росії пенсіонера з Луганщини Олексія Сизоновича, якому закидають підготовку теракту. Про це йшлося на «112», СТБ, 5-му та «Інтері». Тільки «Інтер» дав реакцію українського МЗС, що повніше висвітлює тему: «В украинском МИДе заявляют, информацию об уголовном производстве в отношении Сезоновича не получали, поэтому поручили генеральному консульству в Ростове проверить эту информацию».

На «1+1», висвітлюючи справу нардепа від «Народного фронту» Максима Полякова, явно приставали на його сторону: «Лідія Таран, ведуча: Народний депутат України Максим Поляков за власним бажанням сходив до Генпрокуратури і розповів про, на його думку, злочинні дії слідчих і керівництва НАБУ і Спеціалізованої антикорупційної прокуратури». В повідомленні хоч і згадують, що НАБУ вважає Полякова причетним до бурштинових оборудок, але більше акцентується на тому, що Поляков вважає це провокаціями та особистою помстою проти себе: «Ведуча: Сьогодні нардеп від фракції "Народний фронт" розповів слідчим ГПУ, як саме, на його думку, керівник НАБУ перевищує службові обов'язки. Поляков сподівається, що Генпрокуратура викличе Артема Ситника на допит».

На «Інтері» нардеп Сергій Каплін у Дніпрі погрожував протестами. Він вже у звичній для себе ролі — на мітингу. Цього разу критикують міністра юстиції (народнофронтівця) Павла Петренка та закидають йому покривання рейдерського захоплення землі: «Сергей Каплин, лидер Социал-демократической партии: Абсолютної бездіяльності чи злочинної діяльності Міністерства юстиції по території всієї країни. Направити проект постанови про відкликання міністра юстиції Петренка з посади міністра юстиції. Ми звертаємося до міжнародних інститутів. Ми звертаємося до НАБУ, до Генеральної Прокуратури. Якщо ті люди, яких я перелічив: Зайцева, Ібрагімова, керівник Мілма не заберуть руки від цієї земельної ділянки, ми готові проводити масштабні акції протесту».

І наступний сюжет на «Інтері» — Сергій Льовочкін малює сумні перспективи: «Ведущая: В Украине продолжают расти долги по зарплате. На сейчас они составляют почти 2,4 миллиарда гривен. Это антирекорд последнего десятилетия, заявил сегодня народный депутат от "Оппозиционного блока" Сергей Левочкин. По его словам, только за последний месяц задолженность выросла на 3 %, а с начала года — более, чем на треть».

На каналі «Україна» Вікторія Чистюхіна розповіла, як Рінат Ахметов допомагає пенсіонерам із Красногорівки, яким не вистачає коштів навіть на хліб.

1 серпня, вівторок

Оскандалений на минулому тижні Михеїл Саакашвілі провів прес-конференцію скайпом, перебуваючи в США. На жаль, прогнозовано, новини про це вийшли здебільшого однобокі.

На ICTV лише позиція «грузинського реформатора»: «Він переконаний: позбавлення його українського громадянства — це політична розправа. Саакашвілі запевняє, що заздалегідь повідомляв міграційну службу, що у Грузії проти нього є чотири кримінальні впровадження. Окрім того, переконує: заява, що нині опублікована в інтернеті про заповнення ним документів на громадянство, вона підроблена».

На «1+1» невідокремлені оцінки та відсутність балансу: «Жодних помилок при заповненні анкети на отримання українського громадянства. Громадянина світу Михеїла Саакашвілі позбавили громадянства України. Він сьогодні вийшов на скайп-зв'язок зі Сполучених Штатів Америки. Оприлюднену анкету на отримання громадянства назвав підробкою і наголосив, що не приховував кримінальні справи проти себе в Грузії». Тут ще розповіли про технічні складнощі, через що журналісти з годину чекали на спікера. І ці деталі займають приблизно такий же обсяг повідомлення, як і самі меседжі Саакашвілі. Ні ICTV, ні «1+1» не давали бекґраундом нагадування про претензії влади до Саакашвілі, позицію Адміністрації Президента чи МЗС.

На «Інтері» американський власкор Дмитро Анопченко розповів, як відбувалася прес-конференція з іншої частини планети, по той бік скап-включення. За кадром не оминув і історії звинувачень політика: «Кор.: На вопрос об обвинениях, которые против него выдвинуты в Грузии, Михаил Саакашвили отмахивается: дескать, ничего серьезного. Обвиняют в растратах, за которые пытаются выдать покупку пиджаков да венка на похороны Вацлава Гавела».

На «UA: Першому» до сюжету Ольги Кравченко включені коментарі експерта Незалежного центру політичних досліджень Максима Лациби, який критикує спосіб позбавлення Саакашвілі громадянства, згадали про допис міністра внутрішніх справ Арсена Авакова щодо можливості довести свою позицію юридично. Наприкінці сюжету поданий бекґраунд.

5 канал, канал «Україна», СТБ та «112» у новинах прес-конференцію Саакашвілі проігнорували. «112» згадував про неї в гостьових студіях.

Цього дня Петро Порошенко підписав зміни до бюджету, і про це також сказали не всі. ICTV та канал «Україна» наголосили на соціальних стандартах і захисті малозабезпечених, а на 5-му виокремили тільки збільшення видатків на оборону, що типово для цього каналу — військові теми тут займають левову частку випусків новин.

Більшість каналів інформували про обшуки в запорізькій мерії. І тільки на «Інтері» сказали, що СБУ не дає коментарів: канал «Україна» посилається на прес-службу СБУ, «1+1» та «UA: Перший» повідомили про підозри СБУ за кадром, ICTV переповіли підозри, але зазначили, ніби СБУ позицію так і не озвучила.

У матеріалі Сергія Бордюжі на «Інтері» нібито мовчання СБУ обертається на користь посадовців мерії: «Кор.: Искали незаконные средства электронной передачи информации. В самой мэрии все это назвали провокацией… С прессой силовики не общались, и официально свои действия в СБУ не комментировали. Лишь подтвердили: да, работают. А вот в мэрии от журналистов ничего не скрывали. И все подозрения в связи с так называемыми ДНР и ЛНР опровергли». На завершення в сюжеті повідомляють, що обшуки завершилися безрезультатно. Цікаво, звідки такий впевнений висновок, якщо тут же стверджують, що СБУ з пресою не спілкувалася?

Далі на «Інтері» інший мер, навпаки, потрапив у немилість. Із посиланням на допис у Фейсбуку Дмитра Погребова, депутата Дніпровської міськради і опонента чинного міського голови Бориса Філатова, повідомили про побиття юриста Микити Загрейчука. «Ведущая: Об этом пишет депутат. И, по его словам, у Загрейчука не было бизнес-конфликтов. Пострадавший якобы расследовал возможную коррупцию со стороны мера и Горсовета, а также поддерживал людей, пострадавших от действий чиновников», — на ці серйозні закиди немає жодних коментарів, навіть поліції, яка могла би підтвердити обставини побиття і взагалі сам факт. Дивно й те, що таке резонансне повідомлення прозвучало тільки на «Інтері».

Далі у випуску «Опозиційний блок» в особі Юрія Бойка заявляє, що не підтримує пенсійної реформи й вимагає підвищення пенсій. А наприкінці випуску вийшов феєричний сюжет із критикою партії Вадима Рабіновича «За життя!». «Опоблоківець» Микола Скорик заявляє, що партія створена, аби відбирати голоси в його політсили. Апофеозом цього сюжету є коментар політолога Володимира Цибулька з натяком на етнічну приналежність Рабіновича: «Владимир Цыбулько, политический эксперт: Партія "Ле Хаим", або "За жизнь", вона сконцентрувала в собі таку кількість фріків політичних, що ця концентрація фріків повинна рано чи пізно була її розірвати, ще до початку виборчої кампанії».

Знову дисонанс у зведеннях із фронту. За даними штабу на 19:00, протягом дня поранений один військовий, а обстріли велися зі стрілецької зброї, мінометів та зенітної установки. Попри це без посилання на конкретні джерела канал «Україна» заявив про обстріл Водяного з установки «Град», і вказав, ніби поранених немає. «1+1» заявив про п’ятьох поранених, хоча навіть в уточненому зведенні наступного дня таких цифр не було. Решта каналів озвучили інформацію, оприлюднену штабом АТО.

Стабільно на каналі «Україна». Тут, як і щовипуску, розповіли про роботу гумштаба Ахметова.

На СТБ відрізнилися цікавим тематичним сюжетом: розповіли про успіх 14-річної української дівчинки Ангеліни Касьянової на конференції Eurochild у Брюселі, завдяки якій вона розповіла світу про життя дітей-переселенців, змушених утікати від війни.

2 серпня, середа

Президент підписав закон про подовження терміну дії збільшеного мита на вивезення металобрухту, і це було відбито лише в новинах каналів, що належать представленим у металургійному бізнесі олігархам. На ICTV — каналі Віктора Пінчука — про зміни до законодавства говорять як про порятунок металургійної галузі. На каналі Ріната Ахметова, де й раніше просували цю тему, на першому плані Олег Ляшко (точніше, його допис у Фейсбуку): «Олег Ляшко, народный депутат Украины: Нарешті закон підписано. Наша команда боролась за це, незважаючи на шалений супротив ззовні і всередині країни. Українська промисловість перемогла, бо цей закон — правильний! Він захищає робочі місця та експортну виручку, а значить і фінансову стабільність країни і добробут українців!».

Про те, як відзначали День десантника в Україні, найбільш скупо повідомили на ICTV та «Інтері»: лише БЗ без синхронів. На каналі «Україна» вийшло два окремих сюжети — з Дніпра та Києва, 5 канал в одному сюжеті об’єднав святкування з Дніпра, Миколаєва та Житомира, де дислокуються аеромобільні війська, «112» виніс у головне повідомлення інформацію про кількість загиблих на Донбасі десантників (як і «Інтер»), на «UA: Першому» розповіли, як відзначали Житомир, Львів та Чернігів, на СТБ — Миколаїв, на «1+1» — в одному сюжеті об’єднали заходи з Дніпра, Львова та Чернігова, а окремо зробили сюжет із Києва, на всяк випадок проінспектувавши фонтани й повідомивши, що чоловіків у беретах і тільниках там не виявили.

На каналі «Україна», говорячи про оновлення санкцій США для Росії, від імені всієї України дають слово Арсенію Яценюку, який хоч і прем’єр, але колишній і нині не має офіційної посади в держорганах: «В Украине поддержали действия Дональда Трампа. // Арсений Яценюк, лидер "Народного фронта": Жодна політика умиротворення не зупинить втручання Президента Путіна в життя демократичних держав. Ми закликаємо Європейський Союз та інших партнерів об'єднатися проти загрози, яку становить Путні, його авторитаризм та військова агресія».

Не обійшлося на каналі «Україна» без сюжету від Інни Жиленко про подвиги фонду Ріната Ахметова.

На «Інтері» двічі піарився Сергій Каплін: заявляв про об’єднання соціалістичних партій проти «рейдерства» та критикував закриття провадження щодо розслідування нібито корупційних дій заступника міністра внутрішніх справ Вадима Трояна. Також на «Інтері» засвітився Сергій Рудик, нардеп від БПП, який знову інспектував кордон.

На ICTV та СТБ пропагували молодіжну програму фонду Віктора Пінчука You camp.

3 серпня, четвер

Суд над Януковичем вперше відбувався з новим адвокатом. Більшість каналів також повідомили, що 15 серпня призначили додаткове засідання і у справі допитають свідка — представника України в ООН Юрія Сергеєва, що був на засіданні, на якому Чуркін дістав звернення Януковича до Путіна з проханням ввести війська. Взагалі проігнорував цю тему тільки «1+1».

Практично всі повідомили, що Володимир Кличко завершує боксерську кар’єру. Про це йшлося переважно в останніх частинах випуску, але «112» цією новиною випуск вирішив розпочати. На «ТСН» це четвертий сюжет випуску, на «UA: Першому» — п’ятий.

На «Інтері» Каплін заявив, що «Парубий и Аваков приватизировали Верховную Раду». Далі на «Інтері» знову в питаннях безпеки кордону фігурує Сергій Рудик. Хоча ведуча зазначає: «Закон о государственной границе нужно переписать. Об этом заявляют депутаты сразу нескольких фракций парламента». Далі і в самому сюжеті автор Данило Снісар також вживає слово «депутати» у множині, але за всіх парламентарів двічі говорить тільки Сергій Рудик, який офіційно є членом фракції БПП. Цей депутат досить часто став з’являтися на «Інтері» останнім часом. Наприклад, минулого тижня він двічі фігурував у «Подробностях» і щоразу в темі прикордонної безпеки.

У наступному матеріалі «Опозиційний блок» зацікавився громадянством Уляни Супрун: «Миграционную службу просят проверить главу Минздрава Ульяну Супрун на наличие двойного гражданства. Депутатское обращение по этому поводу в ведомство направили нардепы из Оппозиционного блока Игорь Шурма и Алексей Билый». І хоча тут згадується позиція МОЗу, але очевидно, що автори не зацікавлені висвітлювати її повно і проявляти ініціативу в пошуку контраргументів: «В Минздраве на депутатское обращение уже отреагировали. Дескать, гражданство Супрун получила абсолютно законно и за границу выезжает с украинским паспортом. Вот есть ли у нее паспорт американский — в заявлении Министерства об этом ни слова». А самі журналісти «Інтера» питали? Про це в сюжеті не вказано.

Тільки «UA: Перший» повідомив про поранення мирного мешканця на Донбасі. А також на каналі підняли важливе питання: «200 мільйонів щороку Україна платить Росії за збереження відпрацьованого ядерного палива». Розбиралася в проблемі Ольга Кравченко.

На «1+1» розповідали про власний благодійний проект спільно з фондом «Крона». У рамках проекту «Здійсни мрію» хворому на рак крові хлопчику, який мріє стати поліцейським, влаштували зустріч із головою Нацполіції Сергієм Князевим та подарували поліцейську форму.

На каналі «Україна» незмінно звітували про благодійність Ріната Ахметова на Донбасі, розповіли про участь медіагрупи у зйомках фільму «Ворошиловград» за книжкою Сергія Жадана, та проанонсували матч ахметовського футбольного клубу «Шахтар».

4 серпня, п’ятниця

Резонансна подія з військовими сталася в тилу: один загиблий та п’ятеро поранених на навчаннях під Києвом. «112» у випуску о 19:00 повідомив уже про двох загиблих, посилаючись на власні джерела. Наступного дня в ефірі «112» військові заперечували загибель ще одного бійця.

Пряме включення — тобто найоперативнішу форму для подачі у вечірньому випуску — обрав канал «Україна»: «На месте работают специалисты военной прокуратуры и наш корреспондент. Как только нам удастся установить с ним прямую связь — расскажет детали трагедии». Прямим включенням о 19:15 на каналі «Україна» Артем Хоменко повідомляє про одного загиблого і п’ятьох поранених, двоє з яких у важкому стані. Для матеріалу опитали місцевих мешканців, які чули, що відбувалося на полігоні.

На «1+1» про це повідомили четвертою новиною, тільки БЗ без включення. На «Інтері» спершу Руслан Смещук побував на навчаннях артилеристів, і ні слова про ЧП не сказав, а наступним сюжетом, одинадцятим у випуску, повідомили про загибель військового на навчаннях: «Об этом сообщает Генштаб вооруженных сил Украины на своей странице в Фейсбуке». Хоча інформація також була опублікована на сайті військової прокуратури.

Цей випадок уже четвертий за останні кілька місяців: у квітні загинули військові в Чугуєві на Харківщині, на початку липня на Миколаївщині загинув боєць під час навчань, у кінці липня на Дніпропетровщині від отриманих під час навчань поранень у лікарні помер військовий. Але жоден канал не згадав про ці випадки й не ставив Генштабу запитання, хто несе відповідальність за ці надзвичайні ситуації, чи роблять службові висновки про ці події й чи не вважають, що трагедії на навчаннях стали надто частим явищем.

Тим часом у Києві відзначали день Нацполіції. На 5-му каналі про звитяги правоохоронців говорить не керівник Нацполіції, не самі поліцейські, а лише Президент: «Петро Порошенко, Президент України: Кількість організованих груп і злочинних організацій, протиправну діяльність яких поліцейські припинили в першому півріччі 2017 року, вже перевищує показник минулого року». У жодному сюжеті, де згадувалися ці позитивні оцінки, не сказали про зростання злочинності як виклик для правоохоронців, про невдачі реформування поліції, про масові звільнення і брак кадрів тощо. Аби не хвалити поліцейських, на «Інтері» про це свято взагалі вирішили не згадувати. А от про те, що за клопотанням адвокатки з оточення Льовочкіна суд зобов’язав поновити розслідування відносно Антона Геращенка — повідомили. При цьому без жодних передісторій: що за справа й чому розслідування було закрите.

Вигідно відзначився випуск на «UA: Першому», де в день Нацполіції вирішили розповісти про нову програму «Поліна», що покликана протидіяти побутовому насильству й насильству в сім’ї.

На «1+1» продовжили історію власної доброчинності й розповіли, як влаштували свято важкохворому хлопчику, котрий мріє стати поліцейським.

Канал «Україна» радісно підхопив повідомлення з «чесного» каналу Fox News, де критикували Саакашвілі: «Анна Панова, ведущая: Михеила Саакашвили раскритиковали в США. Статья появилась на сайте Фокс Ньюс, который считают любимым медиа президента Дональда Трампа. Журналист пишет: президент Пётр Порошенко дал политику гражданство и сделал его губернатором Одесской области. Но Саакашвили покинул должность и начал, цитирую: необоснованно обвинять в коррупций Порошенко и его правительство».

Далі на каналі «Україна» звітували про три роки роботи штабу Ахметова та встановлення сонячної електростанції від ДТЕК на Херсонщині: «Построили станцию в рекордные срок — за пять месяцев. Она генерирует "зеленую" энергию и отпускает ее в энергосистему Украины. Новая СЭС не только поможет решить проблемы с перебоями электричества, но и пополнит местный бюджет».

Лише «1+1» та «UA: Перший» у новинах розповіли про засудження українського активіста Володимира Балуха в анексованому Криму. На Суспільному обійшлися коротким повідомленням, а «ТСН» показали розгорнуту історію переслідування активіста через ексклюзивні кадри Анастасії Бобкової з «Радіо Свобода».

5 серпня, субота

Про загибель колишньої народної депутатки від Партії регіонів Ірини Бережної в ДТП у Чорногорії повідомили всі телеканали. Майже всі подали інформацію нейтрально, нагадавши її політичну приналежність.

Лише на «1+1» сюжетом Івана Гребенюка «проїхалися» по біографії політикині: «Кор.: Бережна не раз критикувала і Майдан, і війну на Донбасі, називаючи її громадянською. Зокрема, і в частих ефірах на російському пропагандистському телебаченні ... Попри критику в бік євроінтеграції України, саме у Європі Бережна відпочивала часто». Це єдиний канал, на якому цій події присвятили цілий сюжет.

Тільки «1+1» та «UA: Перший» посилалися на інформацію МЗС щодо цієї аварії. «Плюси» вказали, що про це повідомили колеги Ірини по партії Олена Бондаренко та Олена Лукаш. На неназваних однопартійців у БЗ посилається «112», 5 канал послуговувався даними інших ЗМІ — з посиланням на «Лівий берег». А ICTV та канал «Україна» взагалі не вказали джерела інформації, хоча сам фактаж від інших каналів не відрізняється.

Більшість випусків розповіли, як Петро Порошенко особисто інспектував стан повітряного флоту у Вінниці. Не повідомив у новинах про це тільки «112». Але майже всі матеріали були незбалансовані з певною «паркетною» патетикою. Інформативно про підвищення надбавок військовим — це був головний меседж Президента — повідомили «1+1» та «UA: Перший», а решта каналів підкреслено звеличували роль Президента в цьому питанні:

  • «Президент України Петро Порошенко анонсував підвищення зарплат для військових окремих спеціальностей, а також доручив збільшити доплату для тих,хто в зоні АТО» (ICTV);
  • «Захисникам мирної України, які в зоні АТО на першій та другій лініях боронять країну від російської агресії, підвищено матеріальне забезпечення. Повідомив про таке виховний головнокомандувач» (5 канал);
  • «Глава государства возложил цветы к памятнику Дмитрия Майбороде. В 2014-м, его самолет подбили на Донбассе. И наградил военнослужащих за боевые заслуги. Обещает, скоро военным на передовой повысят зарплату» («Україна»);
  • «Финансирование армии — это приоритет. Об этом сегодня заявил президент Петр Порошенко в Винницкой области. На военный аеродром глава государства прилетел на истребителе МиГ-29. После чего поздравил летчиков с профессиональным праздником. И добавил, что в этом году украинский ВВС выделили более миллиарда гривен» («Інтер»).

Як живеться самим льотчикам, як оцінюють виділений мільярд на техніку — чи його справді достатньо? Ніхто з кореспондентів таких питань у матеріалі не ставить. На каналі «Україна» в сюжеті хоч і фігурують крім топ-посадовців самі військовослужбовці, але вони розповідають тільки про те, як чудово оновилася техніка.

На «1+1» хоча й інформативно йшлося про надбавки, але в наступному матеріалі Порошенко незбалансовано вихваляється видатками на армію: «Петро Порошенко, Президент України: На відновлення боєздатності, утримання, експлуатацію та ремонт озброєння, військової техніки Повітряним силам України виділено з державного бюджету понад 1 млрд гривень. Це дозволить поставити військовим частинам 45 основних зразків озброєння, зразків техніки».

Також у випуску «1+1» на Карпатському форумі засвітився близький до команди Коломойського нардеп Олександр Шевченко. Доцільність його появи в сюжеті сумнівна, він констатує проблеми, які до того озвучила за кадром журналістка Валентина Доброта:

«Саме освіта і дороги — найболючіші питання для високогір'я — стали основними темами Карпатського форуму народовладдя у Верховині. // Олександр Шевченко, народний депутат України: Івано-Франківщина є лідером в будівництві автомобільних доріг, чи скоріше всього відновлення вже існуючих, то можна порівняти, що саме в цьому регіоні — Верховина, Косів — дороги практично не відновлюються. Ситуація з бездоріжжям призвела до того, що ні діти не можуть в школу приїхали, ні на швидкій не можуть проїхати, не можуть просто туристи доїхати... А, на жаль, якщо нема дороги, немає, відповідно, і можливості розвиватись регіонам».

На каналі «Україна» обговорювали торс Путіна. Про те, що російський президент засвітився «топлес» у Сибіру: «Ведущая: Британская Daily Mail сделала вывод: российский лидер хочет показать, что здоров и полон сил. А международное агентство Reuters отметило:Путин показал голый торс за 8 месяцев до президентских выборов».

На «Інтері» Сергій Каплін знову заявляв про об’єднання соціалістів проти «политического бандитизма» Іллі Ківи, на каналі «Україна» стабільно звітували про роботу штабу Ріната Ахметова, а на «UA: Першому» проанонсували «Дитяче Євробачення», трансляція та організація якого — ексклюзивне право Суспільного.

ВИСНОВКИ

Протягом тижня виявлено 42 сумнівних повідомлення: 33 матеріали з ознаками замовності, шість незбалансованих «паркетних» матеріалів, три промосюжети власних проектів телеканалів чи медіагруп.

Першість знову взяв «Інтері» із шістнадцятьма такими матеріалами, тринадцять на каналі «Україна», шість на «1+1», три на ICTV, два на 5-му, по одному на «UA: Першому» та СТБ. Не виявлено підозрілих матеріалів тільки на «112».

Рінат Ахметов мав стабільні шість сюжетів на каналі «Україна», а також по одному матеріалу на цьому каналі, що просували його бізнес ДТЕК та ФК «Шахтар».

Майже таким же популярним цього тижня був Петро Порошенко — про нього вийшло також шість «паркетних» матеріалів: два на 5-му, по одному на «Інтері», «1+1», «Україна» та ICTV.

Чотири матеріали зображували Сергія Капліна в героїчній боротьбі (переважно проти «Народного фронту») на «Інтері».

Стільки ж сюжетів просували позицію «Опозиційного блоку» на «Інтері». Головним спікером цього тижня був Юрій Бойко.

Два матеріали підігравали Михеїлу Саакашвілі: по одному на ICTV та «1+1». Двічі піарили Віктора Пінчука на його ж каналах: по одному на ICTV та СТБ. Двічі з’являвся на «Інтері» нардеп від БПП Сергій Рудик.

По одному вигідному матеріалу отримали: міський голова Запоріжжя Володимир Буряк («Інтер»), Олег Ляшко та Арсеній Яценюк («Україна»), нардепи Олександр Шевченко та Максим Поляков («1+1»).

Критичних матеріалів у новинах було загалом вісім. Проти «Народного фронту» чотири сюжети «Інтері», там же один проти Уляни Супрун, ще один містив «наїзд» на мера Дніпра Бориса Філатова, а також один критичний сюжет називав фриками партію Вадима Рабіновича «За життя!». На каналі «Україна» в одному матеріалі критикували Михеїла Саакашвілі.

Моніторинг щоденних теленовин здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки «Інтерньюз Нетворк».

comments powered by Disqus