Про що мовчали новини у травні-2013

Фото Влада Соделя / www.radiosvoboda.org

Описово проаналізовано новини за тиждень із 20 по 26 травня. Моніторинг за березень-2013 дивіться тут.

1. Матеріали з порушеннями професійних стандартів, які можуть свідчити про ознаки замовності (цензури)

Загалом протягом звітного тижня травня в підсумкових випусках щоденних новин досліджуваних телеканалів була така кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з порушеннями професійних стандартів, які можуть свідчити про ознаки замовності (цензури):

Таблиця 1. Загальна кількість матеріалів із порушеннями професійних стандартів, які можуть свідчити про ознаки замовності (цензури):

Канал

травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

40

34

24

40

30

27

«Україна»

26

22

13

28

14

16

«Інтер»

25

21

13

12

7

19

«1+1»

23

18

17

22

19

21

ICTV

22

31

17

25

14

17

5-й канал

12

13

13

21

13

13

СТБ

10

13

10

16

8

8

Новий канал

8

11

7

10

5

9

ТВі

3

6

5

7

4

-

На звітному тижні травня загальна кількість таких матеріалів була трохи більшою, ніж у квітні. У різних каналів цей показник істотно не відрізнявся від квітневого, крім ICTV, де кількість таких матеріалів відчутно зменшилася.

Таблиця 2. Кількість матеріалів бізнесової тематики з ознаками замовності:

Канал

ТРАВЕНЬ

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

ICTV

8

5

1

0

3

3

Новий канал

5

3

0

0

1

2

СТБ

3

4

0

1

2

2

«Україна»

2

1

2

1

1

3

Перший канал

1

0

0

0

0

3

«1+1»

0

1

2

3

0

3

«Інтер»

0

0

0

1

1

0

5-й канал

0

0

0

0

0

0

ТВі

0

0

0

0

0

-

Як і раніше, «антилідерами» цього рейтингу є канали групи Пінчука. На звітному тижні травня, крім різноманітних заходів Фонду Кучми і Фонду Пінчука, на Новому каналі – рекламні сюжети фірми Intel і круїзів на лайнері «Адріана». На ICTV – аеропорту «Жуляни» і НВК «Наука». На «Україні» – сюжети про заходи Фонду Ахметова.

Таблиця 3.1. Кількість матеріалів із порушеннями по основних лініях: позитивні або нейтральні, без балансу думок, матеріали про ВЛАДУ:

Канал

травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

38

33

23

40

30

26

«Україна»

25

21

13

28

14

16

«Інтер»

24

21

12

12

7

17

«1+1»

23

17

17

22

19

20

ICTV

21

30

17

25

14

16

5-й канал

12

12

13

20

13

12

СТБ

10

13

9

16

8

6

Новий канал

7

10

6

9

5

9

ТВі

3

6

4

5

2

-

Таблиця 3.2. Кількість матеріалів із порушеннями по основних лініях: негативні, без балансу думок, матеріали про ОПОЗИЦІЮ:

Канал

Травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

«Інтер»

10

8

8

5

3

5

Перший канал

9

11

6

9

2

4

5-й канал

6

7

4

7

3

5

СТБ

5

6

4

5

1

5

«Україна»

5

9

4

7

1

4

«1+1»

4

8

7

9

4

5

ICTV

4

8

4

7

2

4

Новий канал

3

7

4

6

0

4

ТВі

0

0

1

0

1

-

Примітка. Сума цифр не обов’язково збігатиметься з загальними показниками (таблиця 1), оскільки є матеріали, де водночас розвиваються обидві лінії.

У матеріалах із порушеннями стандартів, що можуть свідчити про ознаки замовності (цензури), канали порушують такі стандарти:

Таблиця 4.1. Порушення стандарту БАЛАНСУ ДУМОК:

Канал

травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

40

30

24

38

30

26

«Інтер»

24

14

10

10

5

15

«Україна»

24

18

13

25

14

15

«1+1»

22

11

14

18

17

19

ICTV

22

23

15

20

14

16

СТБ

9

8

9

14

7

7

5-й канал

9

9

13

18

12

11

Новий канал

7

9

6

7

3

7

ТВі

3

6

5

6

4

-

Таблиця 4.2. Порушення стандарту ПОВНОТИ інформації:

Канал

ТРАВЕНЬ

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

40

34

24

40

30

27

«Інтер»

25

21

13

11

7

19

«Україна»

25

22

13

23

14

16

«1+1»

23

18

17

22

19

21

ICTV

22

31

17

24

14

17

5-й канал

11

13

13

19

13

13

СТБ

9

13

10

16

8

8

Новий канал

8

11

7

10

5

9

ТВі

3

6

5

7

4

-

Таблиця 4.3. Порушення стандарту ВІДОКРЕМЛЕННЯ ФАКТІВ ВІД ДУМОК:

Канал

ТРАВЕНЬ

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

38

33

20

32

27

25

«Україна»

25

22

11

23

12

15

«1+1»

23

18

16

21

17

20

«Інтер»

22

21

12

10

7

18

ICTV

22

31

17

24

13

16

5-й канал

10

11

9

19

10

11

СТБ

9

12

9

16

7

8

Новий канал

8

11

7

10

3

8

ТВі

3

5

5

7

4

-

Таблиця 4.4. Порушення стандарту ДОСТОВІРНОСТІ подачі інформації:

Канал

ТРАВЕНЬ

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

13

11

11

16

12

8

«Інтер»

10

11

9

4

3

5

«Україна»

10

8

9

8

4

5

«1+1»

8

8

13

9

9

7

ICTV

7

11

11

10

3

5

5-й канал

5

4

6

6

3

4

СТБ

4

7

5

6

2

3

Новий канал

2

4

4

4

3

2

ТВі

1

1

4

5

2

-

Таблиця 4.5. Порушення стандарту ТОЧНОСТІ подачі інформації:

Канал

ТРАВЕНЬ

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

7

2

1

4

4

2

«Україна»

4

3

2

0

5

1

СТБ

3

0

1

3

2

0

«1+1»

2

3

2

3

4

0

«Інтер»

2

3

3

0

1

1

ICTV

2

5

1

0

0

0

5-й канал

2

2

3

1

0

0

Новий канал

1

0

4

1

3

0

ТВі

0

1

1

1

0

-

Протягом звітного тижня травня найбільш показовими за порушеннями стандартів інформаційної журналістики, які можуть свідчити про ознаки цензури, були журналістські матеріали з висвітленням усіх реакцій і подій, пов’язаних із інцидентами під час мітингу опозиції 18 травня.

У понеділок, 20 травня, канали розповідали про перебіг подальших після мітингу подій несистемно, змішуючи докупи розслідування численних інцидентів 18 травня, різноманітні заяви – політичні оцінки подій, заклики до певних дій різних персоналій та інституцій тощо. Зрештою, за подібною формою в більшості матеріалів втрачалася межа між фактичною основою й суб’єктивними думками з приводу цих фактів. Вкупі з тим, що значна частина промовистих фактів щодо перебігу суботніх подій була замовчана і 18 травня у випусках новин, і 19 травня у підсумкових тижневиках багатьох каналів (за винятком хіба що 5-го каналу, журналістку якого було побито, і частково – «1+1» та ICTV), можна констатувати, що фактична основа подій станом на понеділок 20 травня значною мірою була вже втрачена для аудиторії. Або окремі факти подавалися взагалі перекручено. Як, наприклад, Перший канал повідомляє в понеділок: «Особи головних підозрюваних <у побитті журналістів> міліція встановила», ICTV повідомляє: «Утихомирили їх лише беркутівці. Особи нападників з’ясували оперативно. Відомі вони і стражам порядку», хоча насправді особи підозрюваних через соціальні мережі напередодні встановили журналісти, а не правоохоронці.

Крім того, в подіях 18 травня була ціла низка зафіксованих на фото і відео фактів, що потребували безумовного журналістського розслідування (особливо ж в умовах явної бездіяльності правоохоронців). Крім встановлення осіб нападників на журналістів, це були: факт супроводження провокаційного БТР на мітинг опозиції машиною ДАІ (про це побіжно згадали лише на «1+1» і ICTV, але не намагалися розслідувати); факт, чітко встановлений журналістами «Української правди», що нападники на журналістів попередньо стояли в охороні сцени регіоналів на «антифашистському» мітингу на Європейській площі (згадують лише 5-й канал і ТВі, але побіжно); факт, що «Беркут» мирно відпустив тих же нападників, відвівши їх убік; факт, що київська вчителька Ніна Москаленко впізнала в нападниках тих рейдерів, які під захистом міліції виселяли її з законної оселі (про це побіжно згадують лише СТБ, ICTV і 5-й канал) та інші. Реально ж жоден канал журналістськими розслідуваннями не займався, відбулися лише хаотичним і вибірковим викладом реакцій і подій понеділка. Так само канали не спробували чітко висвітлити факт бездіяльності міліції під час провокативних сутичок на мітингу опозиції, хоча логічним для журналістів було би встановити особи конкретних правоохоронців, які, як чітко було видно з відео, нічого не робили, щоб зупинити нападників, і звернутися до цих правоохоронців по коментар із приводу їхньої бездіяльності. Так само доцільним і цілком можливим було б встановити особу правоохоронця, який у певний момент почав лаяти своїх колег за бездіяльність, і взяти з цього приводу його коментар.

Перший канал у понеділок взагалі цитував лише представників влади (заступника начальника головного слідчого управління МВС О. Татарова, міністра внутрішніх справ В. Захарченка і спікера парламенту В. Рибака), що є рекордним порушенням стандарту балансу думок. «Інтер» імітував баланс думок лише у темі про рішення погоджувальної ради ВР про звіт міністра внутрішніх справ. Так само ICTV, де, крім того, є безпідставні узагальнення такого типу: «Але спікер порадив почекати результатів роботи тимчасової слідчої комісії, яку планують створити. У її створенні зацікавлені й регіонали», що перекручує факти, – виходить, начебто регіонали прагнуть розслідування більше за опозицію.

Прикметно, що на деяких каналах (зокрема, на СТБ і 5-му) озвучується навіть думка О. Єфремова, яка не стосується подій 18 травня, проте грає на «відбілення» регіоналів, що міліція буцімто була бездіяльною і під час закидання сніжками депутаток-регіоналок.

На «Україні» в підводці до сюжету кажуть таке: «В субботу фотокор издания "Коммерсант" Влад Содель с женой – журналисткой "5-го канала" Ольгой Сницарчук – фотографировал драку на оппозиционной акции протеста». Тут згадка про родинні зв’язки Соделя і Сніцарчук є абсолютно неконтекстною, оскільки зовсім не стосується суті подій.

Перший канал у понеділок навіть не згадує про пікетування журналістами МВС. Жоден із каналів, висвітлюючи цю тематику, не повідомив цього дня про спільну заяву НМПУ і НСЖУ з вимогою відставки міністра внутрішніх справ, про заяву Freedom House з цього приводу і про пікетування журналістами облпрокуратури в Херсоні.

У вівторок, 21 травня, у висвітленні звіту міністра внутрішніх справ Захарченка ВР Перший канал знову подає виключно провладні інтерпретації подій, зокрема однобічно озвучуючи заяву підозрюваного в побитті журналістів В. Титушка про те, що буцімто його найняла опозиція. В матеріалах інших каналів повноцінного балансу думок немає, перевага в цитуванні надається підозрюваному Титушку і представникам влади для озвучення їхніх версій подій, постраждалій журналістці Сніцарчук і представникам опозиції дається слово лише для емоційних коментарів. Прикметно, що в матеріалах більшості каналів (навіть 5-го) перебіг подій коментують провладні політики, які до цих подій узагалі не мають прямого відношення, зокрема депутати В. Олійник, Г. Герман та І. Богословська. При цьому вони або озвучують негативні політичні оцінки мітингу опозиції, на що, зрозуміло, опозиції не надається слово у відповідь. Або пояснюють, як-от Богословська, перебіг подій на мітингу (зокрема, те, чому в БТР виявився полковник міліції), що взагалі є повністю некомпетентним щодо події коментарем. Більш-менш повним і збалансованим було висвітлення подій вівторка на каналі ТВі. Зокрема, лише тут повідомлялося про те, що лідер «Свободи» Тягнибок впіймав міністра внутрішніх справ Захарченка на озвученні з трибуни ВР матеріалів незаконного прослуховування його телефонних розмов із однопартійцями.

У середу, 22 травня, Перший канал взагалі не повідомляє про акцію протесту журналістів на засіданні Кабміну. «1+1» роздає журналістські оцінки події: «Зробили це без попередження, порушивши, звичайно, протокол. Реакція прем’єра була передбачуваною… міністри сиділи із холодними обличчями». «Інтер» оцінює журналістів, як «нарушителей спокойствия», а подію як «скандал в Кабміні». «Скандалом» назвали подію і на ICTV. За необхідною у висвітленні такої теми правовою оцінкою дій журналістів і прем’єра звернулися лише на Новому каналі (взявши коментар у медіаюриста Тараса Шевченка). Інші канали обмежилися політичними оцінками, більшість віддавали при цьому перевагу провладним коментаторам. Цього ж дня про те, що на суд, який визначав запобіжний захід Титушку, не пустили журналістів, повідомляють лише Новий канал і 5-й канал. У матеріалах про суд більшість каналів знову надають без балансу думок слово самому Титушку, який каже на своє виправдання.

У четвер, 23 травня, в повідомленні про зустріч Азарова з журналістами Перший канал озвучує – цитатами і синхроном – лише думки самого Азарова. Не згадують на каналі й про акцію журналістів під Кабміном. «Інтер» роздає оцінки: «пошли навстречу друг другу». І «повчає» колег: «Вот и получается, стоишь с микрофоном – и ты на работе. Взял в руки плакат – и ты участник акции». Так само у висвітленні теми створення парламентської ТСК: «Депутаты Верховной Рады дружно и показательно встали на защиту журналистов». Оцінки в матеріалі СТБ: «Тепер вже не скандал, а рукостискання». Частина каналів тиражує меседж Інни Богословської, яка піддає сумніву побиття журналістів і порівнює їх із фашистами («1+1», СТБ і ICTV і 5-й канал), і меседж Ганни Герман про те, що побиття журналістів було провокацією проти влади, вигідною лише опозиції (Перший канал і Новий канал). Богословській надають слово і на «Україні». Лише ICTV повідомляє про вимогу опозиції в рамках ТСК розслідувати роль секретаря Радбезу Клюєва в організації провокацій. Лише ICTV і 5-й канал згадують, що Захарченко спершу вимагав своєї зустрічі з постраждалими Сніцарчук і Соделем без присутності інших журналістів. Жодний канал не повідомив про те, що на зустріч журналістів з прем’єром і міністром внутрішніх справ не пустили медіаюриста.

У п’ятницю, 24 травня, лише 5-й канал, «Україна» і ТВі повідомили про те, що Азаров і Захарченко проігнорували годину питань до уряду в Верховній Раді.

2. Замовчання каналами суспільно важливої інформації у травні 2013-го

На звітному тижні травня телеканалами не оприлюднювалися такі теми, факти і думки, озвучення яких було б невигідним для влади (дані за травень – тиждень з 20 по 25травня, дані за квітень – тиждень з 1 по 6 квітня, дані за березень – тиждень з 4 по 9 березня, за  лютий – це дані за тиждень з 4 по 8 лютого, за січень 2013 року – це дані за тиждень з 21 по 26 січня, за грудень 2012  – це дані за тиждень з 10 по 16 грудня).

Таблиця 5. Загальна кількість замовчань важливих тем, думок, фактів або бекґраундів:

Канал

травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

121

115

119

118

89

71

«Інтер»

117

98

75

99

72

56

СТБ

116

96

88

111

84

70

Новий канал

114

87

85

114

79

71

«1+1»

112

99

71

99

74

63

ICTV

111

98

76

103

78

65

«Україна»

110

102

89

112

77

70

ТВі

95

77

65

97

71

-

5-й канал

94

85

71

95

65

55

Таблиця 6. Кількість замовчань каналами інформації про різноманітні акції протесту різних політичних сил і окремих груп населення, про судові заборони таких акцій, а також про дії правоохоронців із блокування таких акцій і кримінального переслідування їх учасників:

Канал

травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

23

14

13

18

8

10

СТБ

20

6

10

18

8

9

«Інтер»

19

11

7

12

6

8

ICTV

19

12

9

16

8

11

«Україна»

18

11

10

18

5

11

«1+1»

17

12

9

14

5

8

Новий канал

17

6

11

18

5

10

5-й канал

15

6

10

14

4

6

ТВі

14

6

8

16

6

-

Жоден із каналів не повідомляв про такі події цієї тематики:

КМДА просить суд заборонити будь-які акції, крім передбачених програмою святкування Дня Києва (21 травня)

Свободівці пікетують Харківську міськраду з вимогою не допустити закриття українських класів у школах міста (22 травня)

Таблиця 7. Кількість замовчань каналами інформації, пов’язаної з наступом на свободу слова:

Канал

травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

31

5

4

5

1

1

«1+1»

26

5

4

5

1

0

«Інтер»

26

5

4

5

1

1

СТБ

26

5

4

5

1

1

ICTV

26

5

4

5

1

1

«Україна»

25

5

4

5

1

1

Новий канал

24

4

4

5

1

1

ТВі

20

3

2

3

1

-

5-й канал

18

4

2

4

1

1

Жоден із каналів не повідомляв про такі події цієї тематики:

Міністр внутрішніх справ повинен піти у відставку – спільна заява НМПУ і НСЖУ (19 травня)

FreedomHouse вимагає притягнення до відповідальності нападників на журналістів (20 травня)

У Херсоні журналісти пікетували обласну прокуратуру, вимагаючи розслідування побиття київських колег (20 травня)

Рух «Стоп цензурі!» вимагає від МВС щотижневих публічних звітів щодо розслідування нападу на журналістів (21 травня)

Посол Великобританії сподівається на належне розслідування інциденту з побиттям журналістів (21 травня)

Міжнародний комітет захисту журналістів вимагає притягти до відповідальності міліціонерів, які не перешкодили побиттю журналістів 18 травня в Києві (21 травня)

Опубліковано ще одне відео з акції 18 травня, на якому видно, що «бойовики» б’ють ще одного фотографа (22 травня)

Медіаюриста не допустили на зустріч журналістів із Азаровим (23 травня)

Більш як півсотні журналістів у Чернівцях вийшли на акцію протесту проти побиття своїх колег у Києві 18 травня (23 травня)

Таблиця 8. Кількість замовчань каналами інформації, пов’язаної зі зниженням різних складових добробуту населення або окремих його груп:

Канал

травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

22

26

18

31

16

19

ТВі

22

19

15

29

12

-

«Інтер»

21

21

14

22

11

15

СТБ

21

20

17

32

15

20

Новий канал

21

18

17

32

13

20

«Україна»

20

26

15

32

14

20

5-й канал

19

18

16

30

13

18

«1+1»

18

20

8

23

10

14

ICTV

18

22

16

28

15

17

З подібних тем жоден канал не повідомляв про таке:

За 4 місяці 2013 року українці отримали на чверть менше субсидій для сплати житлово-комунальних послуг – Держстат (20 травня)

В Рівному відмикають населенню гарячу воду на невизначений термін через брак лімітів на газ (24 травня)

Міндоходів вимагає сплати 15–17% податку з грошей, які присилають додому українські заробітчани з-за кордону (25 травня)

Таблиця 9. Кількість замовчань каналами інформації, пов’язаної з наступом влади на бізнес або з підтримуваним владою рейдерством:

Канал

травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

10

6

3

3

7

2

«1+1»

10

6

2

3

7

2

«Інтер»

10

6

3

3

6

0

Новий канал

10

6

3

2

7

2

5-й канал

10

6

3

3

5

2

«Україна»

10

6

3

3

6

2

ТВі

10

6

2

1

6

-

СТБ

9

6

3

3

7

2

ICTV

9

6

3

3

6

2

З подібних тем жоден канал не повідомляв про таке:

У 2013 році виробництво українських авто знизилося на 71% (20 травня)

Держлікслужба припинила діяльність ексклюзивного представника фірми Heel в Україні (21 травня)

Українські пивовари вважають намір підвищити втричі акциз на пиво цілеспрямованим тиском на галузь (22 травня)

Кабмін пропонує ВР вдвічі підвищити акцизні ставки на пальне (23 травня)

Міндоходів не вважає, що 7-відсотковий ПДВ на ліки призведе до істотного зростання цін – відповідь на запит фармацевтів (23 травня)

Підприємства України в першому кварталі року знизили свої прибутки в 6,5 раз – Держстат (24 травня)

Канадський інвестор вимагає від Януковича захисту своїх майнових прав в Україні (24 травня)

Таблиця 10. Кількість замовчань каналами інформації, пов’язаної з публічними заявами й діями опозиції:

Канал

травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

СТБ

35

41

42

37

38

23

Перший канал

34

53

50

39

39

23

«1+1»

34

46

42

38

36

20

ICTV

34

43

34

32

32

20

Новий канал

33

35

39

38

34

22

«Україна»

32

43

44

38

33

21

«Інтер»

30

44

36

37

32

19

5-й канал

28

37

34

29

26

18

ТВі

26

31

31

31

31

-

Жоден канал не повідомляв про такі заяви й дії опозиції:

Яценюк вимагає покарання правоохоронців, які виштовхнули активістку опозиції з потягу на ходу (20 травня)

Яценюк вимагає від Януковича дати оцінку «провокації партії влади» на мітингу опозиції (20 травня)

Кличко: Єдиного кандидата від опозиції буде названо через рік (20 травня)

Тимошенко завела інтернет-щоденник (20 травня)

«Батьківщина» висуває Власенка до Вищої ради юстиції, регіонали проти (20 травня)

Ім’я кандидата в президенти від опозиції назвуть перед виборами, щоб забезпечити його безпеку – Турчинов (12 травня)

Все, що інкримінують Тимошенко у справі ЄЕСУ, відбувалося після її звільнення з корпорації – адвокат (21 травня)

Яценюк впевнений у перемозі Тимошенко на президентських виборах в разі можливості взяти участь у них (21 травня)

Міністр Захарченко збрехав із трибуни ВР про зафіксований на відео факт супроводження БТР міліцією і повинен піти у відставку – «Батьківщина» (22 травня)

УДАР вимагає від Партії регіонів вибачитися за події 18 травня в Києві (22 травня)

Яценюк вимагає викликати Азарова на засідання ТСК відносно побиття журналістів (22 травня)

Єдину опозиційну партію буде створено найближчим часом – Яценюк (22 травня)

Депутати «Батьківщини» зареєстрували законопроект, за яким пропонується визнати ОУН-УПА стороною, що воювала за незалежність України (23 травня)

УДАР вимагає звільнити ЦВК в повному складі за ситуацію в проблемних округах (24 травня)

Таблиця 11. Кількість замовчань каналами інформації, пов’язаної з конфліктними ситуаціями, спровокованими діями влади в гуманітарній сфері:

Канал

травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

Перший канал

5

7

2

10

6

6

«1+1»

5

6

2

7

6

4

СТБ

5

6

1

8

6

6

Новий канал

5

5

1

8

6

6

ICTV

5

6

1

7

6

5

5-й канал

5

6

1

6

7

4

«Україна»

5

6

2

9

7

6

«Інтер»

4

7

2

9

7

6

ТВі

3

5

1

8

7

-

Жоден із каналів не повідомляв про таке:

КМДА не пускає на роботу відновленого судовим рішенням директора «Київської фортеці» (20 травня)

Таблиця 12. Кількість замовчань каналами інформації, пов’язаної з конфліктними ситуаціями, спровокованими діями силових структур, а також вибіркового судового переслідування і жорстокого поводження, спрямованих проти представників опозиції та проти некриміналізованих представників населення, окремих людей, а також насильницьких дій проти опозиціонерів та активістів, пов’язаних із їхньою політичною чи громадською діяльністю:

Канал

Травень

2013

квітень

2013

березень

2013

лютий

2013

січень

2013

грудень

2012

«Інтер»

23

20

24

24

26

11

ICTV

23

18

25

23

24

13

Перший канал

22

23

32

28

33

13

Новий канал

22

19

29

28

27

13

«1+1»

21

21

31

26

25

8

СТБ

21

20

30

27

30

12

«Україна»

21

22

29

26

26

14

5-й канал

20

16

28

20

21

8

ТВі

14

15

23

20

26

-

Жоден із каналів не повідомляв про таке:

Суд визнав голову комітету «Наступ» винним у непокорі міліції через встановлення наметів на Софійській площі (21 травня)

Одному з активістів опозиції на суді за події 18 травня викликали швидку (21 травня)

«Спільна справа»: Внаслідок силових дій «Беркуту» 18 травня в Києві вагітна активістка втратила дитину (21 травня)

Опозиційні кандидати в мери Василькова заявляють про незаконне стеження (24 травня)

Інші прикметні теми, замовчані всіма каналами в травні:

Кличко за рейтингом довіри громадян наздогнав Януковича – соцдослідження GfK (20 травня)

Майже дві третини українців вважають, що країна розвивається в неправильному напрямі – соцопитування Центру Разумкова (20 травня)

Українцям більш близькою є ідея вступу до ЄС, аніж до Митного союзу – соцопитуваня Центру Разумкова (20 травня)

Посли США і ЄС так і не отримали відповіді від пенітенціарників щодо зустрічі з Тимошенко – посол США (20 травня)

Посол США нагадує українській владі, що його не пускають до Тимошенко (21 травня)

ЄС дуже сподівається на звільнення Тимошенко до самміту у Вільнюсі – посол ЄС в Україні (22 травня)

Парламентська більшість не захотіла провести восени слухання про результати пенсійної реформи і про розвиток телерадіопростору (23 травня)

Київрада виділила Генпрокуратурі землю в центрі міста під будівництво офісу і житлового будинку (23 травня)

Київрада проігнорувала протест прокуратури і віддала під забудову заповідну зону на Трухановому острові (23 травня)

Державний борг України у квітні продовжив зростати (24 травня)

Лише 1% українців довіряють міліції – соцопитування Інституту соціології НАНУ (24 травня)

Станцію київського метро «Теремки» не встигають закінчити в строк (24 травня)

Моніторинг дотримання професійних стандартів у роботі інформаційних служб українських телеканалів здійснюється громадською організацією «Телекритика» за підтримки USAID, наданої через «Інтерньюз Нетворк». Метою моніторингу є підвищення рівня медіаграмотності українського суспільства, стимулювання медіа до відповідальності, дотримання журналістських стандартів та підвищення якості медійного продукту.

Об’єктом моніторингу є сюжети суспільно-політичної тематики у вечірніх (головних) випусках новин на «Інтері», ICTV, «1+1», СТБ, Новому каналі, Першому національному, 5-му каналі й ТРК «Україна». Період проведення моніторингу: 20–26 травня.

Моніторинг є незалежною експертною оцінкою громадської організації «Телекритика». Всі висновки й точки зору, висловлені в усіх публікаціях моніторингу, можуть не збігатися з точкою зору USAID чи «Інтерньюз Нетворк». Методологію проведення моніторингу викладено тут. Матеріали проекту читайте в рубриці «Моніторинг» сайту MediaSapiens. У 2012 році методологія зазнала зміни, тепер моніторинг здійснюється протягом одного тижня щомісяця.

Примітка: за травень – дані за тиждень з 20 по 26, за квітень – дані за тиждень з 1 по 6 квітня, за березень – дані за тиждень з 4 по 9 березня, лютий – за тиждень з 4 по 8 лютого, за січень 2013 року – дані за тиждень з 21 по 26 січня, за грудень 2012-го – дані за тиждень з 10 по 16 грудня.

comments powered by Disqus