Роттердам де Ахметов. Моніторинг теленовин за 13-18 червня 2016 року

Фото: ednist.info

Відповідно до нової методики розрахунку, вартість вугілля у виробництві вугільно-теплової генерації рахується за формулою «вартість вугілля у порту Роттердам плюс вартість його доставки в Україну». Через її запровадження тонна вугілля коштує тепер не 1100 грн, а 1500 грн. Вигоду, на думку частини журналістів — дописувачів у пресі, інтернет-ЗМІ та соцмережах, отримав Ринат Ахметов. Однак мільярдні оборудки пройшли практично не поміченими центральними телеканалами. Моніторинг порушень стандартів інформаційної журналістики в новинах «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого» та 5-го каналу впродовж 13–18 червня 2016 року.

13 червня, понеділок

«События» телеканалу «Україна» продовжують недоречно додавати в сюжети про Верховну Раду коментарі опозиціонерів і Радикальної партії:

«Виктор Галасюк, народный депутат, фракция Радикальной партии: Підвищення тарифів на опалення і ціни газу для населення практично вдвічі. Тепер за опалення звичайної двокімнатної квартири прийдеться сплачувати 1500 або більше гривень. Комуналка вже наздоганяє Європу, а доходи громадян відстають в 10 разів.

Юрий Бойко, народный депутат, председатель фракции партии “Оппозицинный блок”: Я думаю, що черговим кроком уряду буде підняття і введення податку на свіже повітря, як у відомому мультфільмі. Вважаємо, що питання політичне. Ми вимагаємо відмінити тарифи і розглянути це питання».

Не забуває кореспондент і самостійно закцентувати увагу на «Опоблоку»: «Чтобы высчитать обоснованные цены на коммуналку, оппозиция предлагает создать парламентскую комиссию. И еще одну для расследования трагедии на мусорном полигоне под Львовом».

Водночас в ефірі «України» — уже традиційно піар міністра юстиції Павла Петренка: «Люстрацию в Украине нужно закончить, — заявил министр юстиции Павел Петренко. Глава ведомства заверил, что Венецианская комиссия полностью поддерживает предложенный закон. И пункт об автоматическом очищении власти. Петренко против внесения изменений в документ. Поскольку это может остановить процесс обновления госслужбы».. Новину побудовано виключно на коментарі міністра.

Не забувають «События» і про «паркет» прем’єра: «Через 10 лет Украина будет в Евросоюзе. Об этом на украинско-шведском инвестфоруме заявил Премьер Владимир Гройсман. Он призвал иностранных бизнесменов вкладывать деньги в украинскую энергетику, аграрный сектор и IT-отрасль. Со своей стороны Кабмин обещает инвесторам создать благоприятные условия для ведения бизнеса».«Паркет» із цього ж форуму з’явився і на «Інтері» та ICTV.

«Україна» також традиційно піарить Гумштаб Ахметова: «Мама Ирина как только узнала о помощи Рината Ахметова детям сразу обратилась в Гуманитарный штаб. Там обеспечили лекарствами и приобрели коляску».

14 червня, вівторок

«1+1» атакує ДТЕК і голову НКРЄ: «Тепер українці купуватимуть електроенергію, вироблену з вугілля, купленого на українських шахтах, за ціною вугілля в торгівельному порту міста Роттердам з урахуванням доставки в Україну. Тепер мінімальна ціна становить майже 1600 гривень. Реальну собівартість українського вугілля НКРЕ рахувати не збирається», «Адвокатами нових тарифів виступають представники компанії "ДТЕК". Ця компанія належить олігарху Ринату Ахметову і виробляє майже 80 % української електроенергії. Саме себе забезпечує українським вугіллям, сама собі його продає за лише їй відомою ціною».

В сюжеті є обвинувачення і примарний баланс думок. Нібито є позиція голови НКРЄ і представника ДТЕК, однак насправді їхні слова не містять ні найменшої відповіді на обвинувачення журналістів «ТСН». Щоправда, є в матеріалі коментар енергетичного експерта Андрія Геруса: «А якщо подивитися на саму ціну вугілля, яку закладають в тариф, то в тарифі “електроенергія” закладена ціна вугілля у нас на 30 % більше так званого Роттердаму порту, а в Польщі ціна вугілля на 10 % нижча, ніж ціна вугілля в Роттердамі. І при тому, що шахтар у Польщі отримує набагато більше, ніж шахтар в Україні».

Натомість на ICTV — кардинально інша думка з приводу підвищення тарифів: «Цього тижня Верховна Рада в першому читанні може розглянути довгоочікуваний законопроект про ринок електроенергії. Про це сьогодні повідомили на засіданні профільного парламентського комітету. Як сподіваються фахівці, ухвалення документу дасть змогу остаточно перейти на ринкові принципи господарювання та формування тарифів. Тим часом, допоки закон не ухвалений, чиновники вкотре намагаються уникнути дефіциту вугілля на вітчизняних теплових станціях. Зокрема, Нацкомісія у сфері енергетики та компослуг вдалося до формульного підходу формування тарифу на електроенергію, встановивши граничну вартість вугілля на рівні імпортованого».

Є в новині й схвальний коментар голови НКРЄ Дмитра Вовка, однак тут немає критичного аналізу, пояснення, чому саме так потрібно було зробити. Сюжет вийшов цілком одностороннім. Ідентичний матеріал вийшов і на «Україні».

Тим часом «1+1» відстоює інтереси свого власника Ігоря Коломойського. В головному офісі іншої компанії олігарха — МАУ — тривав обшук: «Зайшли до приміщення вранці детективи Національного антикорупційного бюро в супроводі озброєних людей в балаклавах і заблокували три поверхи. Юристам компанії пояснили: проводять слідчі дії, що стосується справи про корупцію в Державній авіаційній службі. В НАБУ пояснили: шукають документи, що підтверджують заборгованість МАУ до Спеціалізованого фонду, притому що цю заборгованість компанія оскаржує в суді і рішення поки що немає. Мало того, вчора ввечері юристи МАУ отримали офіційний запит від НАБУ і самі почали готувати необхідні документи. То ж в обшуку не було потреби. Натомість в НАБУ стверджують: по-іншому інформацію здобути не могли».

На «Інтері» ця новина набула зовсім іншого емоційного забарвлення: «Владимир Полевый, начальник отдела по работе с общественностью и СМИ НАБУ: НАБУ очікувало відповіді на перший запит, а метою вчерашнего запиту було проведення сьогоднішнього обшуку. Зокрема для того, щоби документи, які запитуються, не були знищені. Установлено, що посадові особи державної авіаційної служби України з метою збагачення третьої особи, а саме приватного перевізника, сприяли компанії “Міжнародні авіалінії України” щодо несплати зазначених платежів до бюджету, а також не вжили заходів для стягнення цієї заборгованості».

У жодному з цих сюжетів немає третьої сторони — експертної думки.

5 канал продовжує піарити Петра Порошенка: «Оборона від гібридної агресії Росії має бути також гібридною. Україні варто вивчити досвід і можливості організації територіальної оборони та партизанського руху, вразі повномасштабної агресії з боку Росії. Про це заявив Петро Порошенко під час науково-практичної конференції в генеральному штабі. Зокрема, йдеться і про охорону важливих державних об’єктів. Ну а назагал, на думку Президента, Україна має поєднувати в своєму захисті як збройні, так і дипломатичні механізми, аби тиснути на агресора всіма способами».

Той же «паркет» побачили і глядачі «UA: Першого».

«Інтер» після невеличкої перерви продовжує атакувати головну люстраторку України Тетяну Козаченко. Мовляв, у її декларації за минулий рік загальний дохід — 760 тисяч гривень «и ни слова о 10 миллионах. Эти деньги журналисты нашли, проверяя декларацию сотрудницы Минюста по имущественным госреестрам. Согласно им, Татьяна Козаченко в августе 2014 года выдала как частное лицо два ипотечных кредита по 5 миллионов гривен каждый. В залог получила две трети одного магазина — около тысячи квадратов в самом центре Киева».

Далі ми бачимо коментар керівника близького до екс-регіоналів інформагенства «УНН» Дениса Іванеска: «Ни в декларации 2014 года, ни в декларации 2015 года эта сделка никак не была отражена, хотя новый закон о коррупции требует от государственных служащих вносить в свою декларацию не только наличные деньги, но также и кредиты или деньги, которые они дают взаймы». Ані документів, ані позиції експертів, правоохоронців чи самої Козаченко в сюжеті немає. Мовляв, «прокомментировать нам эту историю глава люстрационного департамента отказалась».

Матеріал побудований на коментарях того ж Дениса Іванеска і близького до «Опоблоку» політкоментатора Руслана Бортника: «Найгірше, що в цій історії — це те, що саме міністерство, керівництво міністерства не реагує на такого роду скандали. Як би на цьому був спійманий чиновник десь у Франції чи Німеччині, він автоматично був би відправлений у відставку,проти нього було б порушено антикорупційне розслідування».

Також знову в ефірі «Інтера» — недоречні коментарі нардепів-опозиціонерів в сюжетах про Раду і цього разу — ще й Борислава Берези:

«Юрий Бойко, глава фракции "Оппозиционный блок": Основная рекомендация Европарламента и касалась квотного принципа рассмотрения законов в зале это прав лишены, это право не учтено, опять из 158 законопроектов, вносимых на этой неделе — всего лишь 2 нашего авторства. Мы считаем, что это ограничение наших прав, даже не наших, а наших избирателей, которых мы защищаем. Именно поэтому, мы не будем голосовать за регламент.

Борислав Береза, народный депутат, внефракционный: За эти изменения голосовать нельзя, после этих изменений происходит настоящая узурпация власти, дело в том, что внефракционный депутат становится никем.Он не может подавать законопроекты альтернативные, пока не пройдут определенные комитеты, это сделано специально для того, чтобы нужные законопроекты протягивали, а альтернативние исчезали в небытие».

«События» каналу «Україна» не забувають вистелити «паркет» Павла Петренка: «Судьи, назначенные во времена Виктора Януковича, после пятилетнего срока роботы, снимут свои мантии. Об этом заявил министр юстиции Павел Петренко на пресс-конференции в Европарламенте. Вакансии будут заполнять на открытых конкурсах. Это прописано в окончательном тексте закона о судоустройстве и статусе судей, за который украинский парламент уже проголосовал».

«Україна» також не забуває про Гумштаб Ахметова.

15 червня, середа

«1+1» піарить компанію Ігоря Коломойського «МАУ»: «5-річний Клим Клименко, який дивом вижив під час обстрілу Краматорська, сьогодні відлетів на лікування до Німеччини. Обстеження в іноземній клініці оплатили благодійники. Квитки до Німеччини і в зворотному напряму до Києва батькові з сином подарувала авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України"».

Дивним виглядав сюжет «ТСН» про Одеський припортовий завод, «який сьогодні держава називає об'єктом № 1 для приватизації, уже сім років як має належати "Нортімі", вважають бізнесмени». Баланс перекошений у бік «Нортіми»: «Ще 2009-го на торгах на прямому телеефірі "Нортіма" купила підприємство за 5 мільярдів гривень. Тоді це було більше 600 мільйонів доларів. Однак конкурсна комісія того самого дня відмовилася визнавати результати торгів. У них тодішня прем'єр-міністр Тимошенко, за нею члени комісії начебто вгледіли змову учасників. Доказів цього так і не надали, але договір купівлі підписувати з "Нортімою" відмовилися».

ICTV випускає в ефір «паркет» Володимира Гройсмана: «Прем'єр вже провів зустріч із лідером республіканської більшості в Конгресі Кевіном Маккарті. Обговорили проведення реформ в Україні та ситуацію на Донбасі. Гройсман наголосив, що головне завдання уряду — макроекономічна стабільність. Для цього треба провести масштабну приватизацію держпідприємств, реформу митниці, продовжити енергетичну реформу. Також дуже важливо створити в Україні сприятливий бізнес-клімат, реформувати податкову систему і продовжити дерегуляцію в економіці. Глава уряду також нагадав про ймовірні загрози у зв'язку з окупацією Криму та закликав до єдності у протистоянні російській агресії та захисті демократичних цінностей. Прем'єр-міністр подякував Америці за підтримку України».

Ідентичні сюжети ми побачили на «Інтері» та «Україні».

«Інтер» не обійшовся без відстоювання інтересів «Опоблоку»: «Парламент, в котором нападают на оппозицию, должен быть распущен. Такое заявление сделал "Оппозиционный блок". Я процитирую: "Мы убеждены, что в цивилизованном обществе нападать на депутатов могут только дикари". В "Оппозиционном блоке" сожалеют, что нардепу Парасюку пришлось обратиться в медпункт. Тем не менее, подчеркивают, что именно он спровоцировал конфликт. Политсила заявляет: "мы готовы дать сдачи всем, кто плюет на Конституцию, международные обязательства, Минские соглашения и регламент Верховной Рады"». Те саме ми побачили й в ефірі «України».

Наступний сюжет «Подробностей» — теж проопозиційний: «В Киеве второй день голодают около 100 шахтеров-инвалидов труда. Люди требуют индексации регрессных выплат и пенсий, размеры которых не корректировали девять лет». «Підтримували» мітингарів екс-регіонали:

«Артур Мартовицкий, народный депутат из фракции "Оппозиционный блок": Требования шахтеров — включить в повестку дня на этой пленарной неделе на рассмотрение проект закона 1450 я считаю справедливым. Было вчера на Парубия направлено обращение, чтобы включили в повестку дня проект закона 1450.

Юрий Павленко, народный депутат из фракции "Оппозиционный блок": Ми наполягаємо, щоб завтра Верховна рада винесла висновок щодо законопроекту 4015, який внесений ще в лютому. Передбачає дві прості норми — відновити проведення індексацій сум щомісячних страхових виплат, також провести перерахунок за ті роки, коли ця індексація не здійснювалися — 201316 роки».

Не забули «Подробности» і про Федерацію роботодаців, очолювану співвласником каналу Дмитром Фірташем: «Если Украина не достигнет ежегодного 5-процентного роста ВВП, ее ожидает будущее сырьевого придатка. Такой неутешительный прогноз сделали в Федерации работодателей Украины. Там опасаются, что за границей отечественную продукцию будут перерабатывать и возвращать в Украину в качестве готовых продуктов, но уже импортных».

Канал «Україна» продовжує відстоювати підвищення тарифів. Для цього запросили до студії голову Незалежної профспілки гірняків Михайла Волинця:

«Ведущий: Чтобы получить эту сбалансированную цену на уголь, как вы говорите, мы знаем о том, что регулятор поддерживает новую формулу, назовем ее "европейская методика", мы это знаем, — это что-нибудь решит? Новое формирование цены.

Михаил Волынец, председатель Независимого профсоюза горняков: Наконец, регулятор прозрел, наконец. Потому что они поняли, что они разрушают всю энергетику страны. В первую очередь — угольную промышленность и тепловую генерацию, которая напрямую с ней связана. Я вам скажу следующее, что в прошлом году покупали уголь за рубежом по цене 90 или 100 долларов за тонну, если 100 долларов — это 2500, украинский уголь забирали на рынок по 1100 гривен, по 40 долларов».

Після виступу Михайла Волинця «Україна» випускає в ефір сюжет на підтримку підняття тарифів: «Спасти шахты может справедливая цена на уголь. Чтобы ее установить, НКРЭ ввела в Украине специальную формулу. Стоимость украинского сырья решили сравнивать с импортным, которое привозят из Роттердама. Она не должна быть выше. Это позволит определить граничную рыночную стоимость. И когда поставки с Донбасса заблокированы, Украина не будет переплачивать за привезенный из-за границы уголь для ТЭС».Серед експертів з’явився нардеп-опозиціонер Артур Мартовицький. А всі коментарі експертів побудовано виключно на підтримці підняття тарифів. Іншої експертної оцінки, критичного аналізу в матеріалі не було — суцільний позитив.

Також «События» піарять Олега Ляшка: «Ми пропонуємо прийняти постанову, де доручити перерахувати Кабінету міністрів ціну на газ для населення і перевести її до реальної ціни вартості. Навіть якщо взяти з усіма витратами, собівартістю, з транспортуванням, з націнкою, то максимальна ціна газу вітчизняного виробництва має становити не більше 3000 гривень за тисячу кубометрів». Новину побудовано виключно на його коментарі.

Не забуває «Україна» про два сюжети на честь Гумштабу Ахметова.

16 червня, четвер

«1+1» знову атакує Рената Ахметова, порушуючи баланс думок: «Завдяки рішенню запровадити нову формулу обрахунку ціни на вугілля, яке затвердив 26-річний голова НКРЕ Дмитро Вовк, із кишень споживачів у кишені виробників перейде кругленька сума. […] Офіційно прибуток отримає компанія олігарха Рината Ахметова "ДТЕК"».

В матеріалі немає коментаря обвинуваченого Дмитра Вовка і є міфічний баланс представника ДТЕК Максима Тимченка. Справа в тому, що коментар ДТЕК не був відповіддю на обвинувачення кореспондента «ТСН»: «Я считаю, что это положительный шаг. Если говорить в детали формулы, то дискуссия была сегодня конструктивной, профессиональная». Також у сюжеті є критичні коментарі депутатів, однак немає жодного незалежного експерта.

Натомість на «Україні» — кардинально інша версія. Мовляв, тарифи на електроенергію планують зробити прозорими: «Один из факторов, который на них влияет — цена на уголь. Чтобы избежать спекуляций, ее предлагают рассчитывать по специальной формуле, в которой будет учитываться стоимость топлива в порту Роттердама. Именно эта площадка считается центром международной торговли углем. И цены на ней — ориентир на мировом рынке. Украина также решила перейти на такую международную методику, чтобы не переплачивать при покупке угля, в случае перебоев с его поставками с Донбасса».

«Експертом» у темі виступає депутат від БПП Олександр Домбровський, перший заступник голови комітету ВР з питань паливно-енергетичного комплексу: «Якби ми були з вами енергетично експортно-орієнтованою країною, ми б могли орієнтуватися тільки на власні енергетичні ресурси. Якщо ми з вами імпортуємо енергетичну групу вугілля — антрациту, тому що український антрацит залишився на тимчасово окупованій території — тому ми змушені шукати такі глобальні об'єктивні інструменти, якими користується весь цивілізований світ».

Далі в ефірі «України» — голова нацкомісії з регулювання в сферах енергетики і комунальних послуг Дмитро Вовк, який став гостем студії (Якраз його коментаря і бракувало в сюжеті «ТСН».) Він підтримав підвищення цін:

«Дмитрий Вовк, председатель национальной комиссии по регулированию в сферах энергетики и коммунальных услуг: …Казалось бы, население платило низкие тарифы, но, все это занижение потом находило свое отражение в тарифах всех предприятий, в стоимости услуг, в стоимости железной дороги и так далее. В конце концов, за заниженную цену населению, платили все промышленные потребители. Казалось бы, на этом заканчивается участие населения. Но нет. Вся эта продукция, которая производится промышленностью учитывает эти цены. В Европе, во всех развитых странах работает принцип единых тарифов, когда население ы платит также обоснованную экономическую цену».

Заради справедливості варто сказати, що позиція щодо НКРЄ і підвищення цін в авторитетних українських виданнях, таких, скажімо, як «РБК-Україна» та «Українська правда», збігається з інформацією, поданою в «ТСН». Єдиним зауваженням до «1+1» є відсутність балансу думок.

5 канал продовжує випускати в ефір президентський «паркет»: «Порошенко підписав зміни до закону про лікарські засоби, які спростять реєстрацію медичних препаратів на території України. Президент мав зустріч з представниками громадськості та активістами, котрі допомагали розробляти зміни до закону. Порошенко назвав підписання документа непересічною подією, до якої країна йшла довгі роки й додав, що після набуття чинності документа країна отримає лікарські препарати вищої якості».

«Інтер» продовжує вставляти в сюжети про Раду недоречні, неконкретні синхрони «Опоблоку»:

«Юрий Бойко, глава фракции "Оппозиционный блок": Наша позиция, что парламент работает неэффективно. Что рекомендации, которые были правильные, четкие, которые были разработаны комиссией, не внедряются. Практически исключается оппозиционные фракции. Ключевой посыл от сегодняшней миссии — это создание комитета, который бы отрабатывал пути модернизации и имплементации их предложений».

І продовжує відкрито піарити «Опоблок»: «Верховная Рада просит Вселенского патриарха Варфоломея предоставить Автокефалию украинской церкви. Такое решение поддержали сегодня — 245 депутатов. Нардепы считают: автокефалия необходима для целостности украинского народа. Оппозиционеры за это не голосовали. Они убеждены — вмешательство власти в вопросы церкви, напротив, углубляет раскол Украины».

Третій матеріал випуску – теж проопозиційний: «Проиндексировать регрессные выплаты требует Оппозиционный блок. И призывает парламентариев уже в ближайшее время принять соответствующий законопроект. Об этом идет речь в заявлении политсилы».

ICTV продовжує випускати «паркет» Володимира Гройсмана: «Сьогодні Володимир Гройсман зустрівся із сенаторами американської демократичної партії , та її лідером у платі представників конгресу — Ненсі Фелозі. Обговорювали санкції щодо Росії та можливість співпраці країни з НАТО. У сенаторів чітка позиція — неприпустимість Російської агресії, тож вони схвалюють початок судової реформи в Україні».

«Україна» не забуває про Гумштаб Ахметова.

17 червня, п’ятниця

«Факти» знову виводять в ефір депутата від Радикальної партії Віктора Галасюка, який разом із лідером своєї партії Олегом Ляшко місяцями боровся проти вивезення металобрухту з країни. У цій новині баланс думок порушений на користь Галасюка: «Депутати активно обговорюють заветований президентом закон про металобрухт. У профільному комітеті вже розглянули і погодили новий законопроект із побажаннями Петра Порошенка. Хоча, на думку керівника комітету з промислової політики та підприємництва, такі новації лише зашкодять українській гірничо-металургійній галузі». В новині є лише коментарі Галасюка на Олександра Каленкова, президента ахметовського об'єднання «Металургпром». Позиції керівника держави або хоча б його представників немає.

Наступний сюжет ICTV — черговий політичний піар партії «Наш край»: «Для таких ініціативних людей (які борються за сторення власних ОСББ, — І.А.) партія "Наш край" розпочала проект "Наш дім" та відкрила громадські приймальні. Тут працюють юристи, фахівці-комунальники та ті, хто вже створив ОСББ. Вони проконсультують щодо потрібної документації та навіть виїдуть на місце, аби оцінити стан кожного будинку».

«Інтер» у сюжеті про Раду вкотре недоречно додає коментарі представників «Опоблоку». Цього разу популістично й неконкретно до перевиборів закликає один із лідерів партії Олександр Вілкул: «Верховная Рада непонятно чем занималась, не занималась принятием законов, которые нужны народу Украины. А занималась фактически только драками и политическими провокациями. сегодняшний парламент очевидно не жизнеспособный. Выходом на самом деле являются перевыборы».

«Україна» уже традиційно запрошує до студії лідера Радикальної партії Олега Ляшка й питає його думку стосовно політичних подій в країні. Наприклад: «Ведущий: Вы заявили также на этой неделе о том, что подготовили судебный иск про отмену решения НКРЕ по поводу повышения тарифов с 1 июля. Как раз этот момент должен наступить. И даже блокировали трибуну с требованиями вернуть гражданам льготную цену на газ», «Ведущий: Но ведь Кабинет министров взамен, не просто так повышения тарифов происходит. Взамен предлагает существенно, чуть ли не в два раза к 17-му году увеличить расходы на субсидии населения. Вы думаете этот механизм здесь не нужно отменять?».

«Україна» також не припиняє піарити Гумштаб Ахметова. Цього дня — двома матеріалами: «В Киевском центре детской кардиологии и кардиохирургии за год проводят почти 3 тысячи операций. Каждый 16-й спасенный ребенок с Донбасса. Представители Штаба Рината Ахметова поздравили медиков с профессиональным праздником. Работая в связке врачи и благотворители ежедневно спасают десятки жизней», «Супругам очень помогли тренинги, организованные Фондом Рината Ахметова».

СТБ піарить свого власника Віктора Пінчука: «Перші поради від радника Президента України зі світовим ім`ям. Андерс Фог Расмусен, колишній прем’єр-міністр Данії та екс-голова НАТО, виступив на молодіжному форумі. Його слухали понад чотири сотні молодих науковців, які протягом останніх десяти років ставали стипендіатами програми Фонду Віктора Пінчука “Завтра.ua” і “Всесвітня студія”». Те саме зробили й «Факти» каналу ICTV.

5 канал знову випускає «паркет» гаранта: «Президент відзначив медиків державними нагородами. Шестеро отримали звання Заслуженого лікаря України, ще понад 20 були нагороджені орденами й медалями. Крім того, медики були відзначені орденом "За мужність", а також медалями "Захисника вітчизни". Президент дякував лікарям за працю, особливо тим, хто лишається на лінії зіткнення в Донецькій та Луганській областях. За два роки, там, на лінії фронту, допомогу пораненим надавали більше ніж 2,5 тисяч медиків, майже 200 з них відзначені державними нагородами».

Те саме зробили «1+1», «Канал 112», «UA: Перший», СТБ, «Інтер».

Також телеканали розповіли і про релігійні заяви гаранта: «Представники Ватикану могли б долучитися до переговорного процесу зі звільнення українців, які в полоні в Росії та в терористів на Донбасі. Про це заявив президент України Петро Порошенко на зустрічі державним секретарем Святого престолу, кардиналом П'єтро Пароліно. Тож обидві сторони домовилися про спільну гуманітарну місію, яка допоможе повернути полонених. Також Порошенко заявив .що сподівається на подальшу підтримку західних партнерів у питанні повернення Криму. Тим паче, що санкції проти Росії подовжено», — передав слова Порошенка ICTV. Те саме ми побачили й на «Інтері».

Тим часом «Україна» порушує баланс думок у сюжеті про протести проти теоретичного нового сміттєзвалища. Всі інші канали додали позицію міської влади Львова про те, що полігону в селі не буде, однак тут журналісти чомусь змовчали: «Львовская власть уверена: единственное решение мусорной проблемы — строительство завода в самих Грибовичах. А пока чиновники определяются, на улицах Львова все чаще можно увидеть переполненные урны».

18 червня, субота

На «Інтері» знову стають традицією політичні піар-сюжети до виборів: «Днепр готовится к промежуточным парламентским выборам. Они пройдут на округе № 27 17 июля».

Упродовж всього матеріалу журналісти захищають інтереси кандидата від «Опоблоку» Загіда Краснова: «Предвыборная кампания только началась, и уже — громкие заявления. В ЦИК зарегистрировали сразу несколько однофамильцев кандидата Загида Краснова. Причем, двое — полные тезки. Вот только этих людей в городе никто не знает, их место прописки: то Киев, то Кривой Рог. Сам Краснов уверен: оппоненты развернули против него грязную кампанию».

Розкидається словами й відсутністю доказів і сам кандидат: «Если власть использует против меня четырех или трех клонов, то значит, я на правильном пути. Я уверен, что на поводке людей вести у власти не получится 17 июля на выборы. Я уверен, что народ сделает осознанный, правильный выбор, и мы победим».

У цьому ж матеріалі кандидата відстоює і «політолог», як його протитрували «Подробности», Андрій Клячин: «Когда у кандидата есть четкая, принципиальная позиция, он становится мишенью для очень резких атак со стороны оппонентов. До этого они стали Дартами Вейдерами, сегодня они становятся двойниками Краснова, через месяц-другой они могут стать еще кем-то. Интересен и заметен тот факт, что новые паспорта эти люди получили в одном и том же райотделе столичной милиции в один и тот же день». Цього ж Андрія Клячина видання «Новое время» ще у 2015 році називало політтехнологом, який працює на Вілкула.

Самі журналісти «Інтера» теж не залишилися осторонь і осипали Краснова компліментами, посилаючись на неназваних «експертів»: «Эксперты считают: появление клонов — это попытка оттянуть голоса у Загида Краснова. Бизнесмен, меценат, в местной политике много лет. Долгое время занимается решением коммунальных проблем многоэтажек, а этой весной лоббировал в горсовете ежемесячные муниципальные надбавки для бюджетников города. Его называют единым оппозиционным кандидатом. И у него высокий рейтинг».

Натомість «Україна» традиційно хвалила Гумштаб Ахметова: «С протезом девочка не могла смириться, избегала людей. Плакала. На помощь внучке и бабушке пришли психологи Гуманитарного штаба Рината Ахметова. На протяжении нескольких месяцев занятий специалисты смогли преодолеть последствия тяжелой травмы войны. Ребенка перестали мучить кошмары по ночам. Приняла Милана и новую себя».

Тим часом «1+1», як і інші канали, вкотре випустив в ефір президентський «паркет». Гарант приїхав до околиць Слов'янська відвідати добровольців Нацгвардії і вручити бійцям державні відзнаки: «Ви — еліта силових підрозділів України. Ви — надійний захист українського народу і зупините будь які спроби дестабілізації, які спробує розгорнути країна агресор. І за це я, як президент, як верховний головнокомандувач, від імені українського народу, сьогодні хотів вам подякувати». Такий же «паркет» побачили глядачі «UA: Першого», ICTV, «Інтера» та «України».

ВИСНОВКИ

Впродовж усього тижня частина телеканалів так і не спромоглася хоча б поцікавитися темою НКРЄ, що, в контексті олігарха-монополіста, мало б бути топ-новинами впродовж усіх днів обговорень; а ті, що зацікавилися, порушували профстандарти, особливо баланс думок, тим самим викривили картинку. Як результат, глядач не отримав фахового коментаря з приводу підвищення цін.

Загалом упродовж тижня ми нарахували аж 61 матеріал із ознаками замовності. Найбільше цього разу в «України» — 23 підозрілі сюжети. Далі «Інтер» (14), ICTV(8), «1+1» (7), «UA: Перший» (4), 5 канал (3), ще два дивні матеріали побачили глядачі СТБ.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «События» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

comments powered by Disqus