Старі пісні про головне

Скрін-шот, События ("Україна"), 13.01.2016

11 січня, понеділок

«1+1» продовжує відстоювати Геннадія Корбана: «В Апеляційному суді сьогодні розглянули питання про зміну запобіжного заходу Михайлу Кошляку, підозрюваному в межах кримінального провадження проти лідера "Укропу". Сьогодні дивним чином автоматична система призначення суддівської колегії обрала саме тих суддів, які п'ятого січня розпочали розгляд апеляції на лідера "Укропу", а саме Валерія Лашевича, Дениса Масенка та Віктора Глиняного». Весь матеріал побудовано з позиції захисту Корбана і без позиції обвинувачення та незалежних експертів.

Наступним матеріалом «ТСН» намагається довести, що в Україні активно діє політичне переслідування: «Активісти запевняють: бути патріотично налаштованою людиною в нинішній Україні небезпечно. Мати таких людей під боком влада, стверджують вони, не бажає, бо не вигідні. Частина активістів нині за ґратами. Їх, запевняють побратими, підозрюють у справах, до яких ті не мають жодного стосунку», «87 людей за менш, ніж два останні роки — стільки нарахували в громадському комітеті з питань визволення політв'язнів. Там додають: за часів правління Януковича незручних його режиму в буцегарні сиділо 62 людей». Наприкінці матеріалу адвоката Корбана Оксану Томчук титрують просто як правозахисницю: «Нам на повному серйозі розповідають про те, що було отримано висновки ДНК, з якоїсь жуйки, хтось кудись виплюнув. Це, безумовно, є ліквідація ось цього найбільш активнодіючого і найбільш небезпечного для діючої вдали прошарку населення. Тобто це волонтери, це добровольці, це ті люди, які в найскрутніші часи встали на захист держави і фактично готові діяти і зараз». Впродовж усього сюжету журналісти все нагнітають ситуацію, базуючись виключно на словах обвинувачених, при цьому немає коментарів прокуратури і слідчих, наприклад. Не додали й позиції незалежних експертів.

Телеканал «Україна» продовжує піарити Гумштаб. Цього випуску — двома матеріалами:

«Шесть миллионов наборов для выживания раздал за полтора года Гуманитарный штаб Рината Ахметова»; «Спасибо! Дай Бог всем здоровья! Ринату Леонидовичу особый поклон от меня лично! Вообще, единственный человек, который позаботился о нас».

12 січня, вівторок

«1+1» продовжує відстоювати інтереси Корбана: «Припинити політичні репресії та звільнити політв'язнів — така електронна петиція з'явилася на офіційному сайті президента України. Репресії, переслідування за патріотичні переконання та свавілля правоохоронної системи набули в Україні загрозливих масштабів — із цього починається текст вимоги. В контексті замовних кримінальних справ згадується і випадок Геннадія Корбана, активістів партії "Укроп"…». Автором цієї петиції є нардеп-«укропівець» Віталій Купрій.

Натомість «Інтер» каже, що суд у справі Корбана проводять чесно: «Судью Геннадию Корбану назначили законно. В систему автоматического распределения дел между судьями никто не вмешивался. Об этом сегодня сообщили в ГПУ. Расследование начали после заявления адвокатов Корбана в правоохранительные органы. Экспертизу проводили в Национальном Институте судебных експертиз». Такої ж думки й «Україна».

Тим часом 5 канал пропіарив Петра Порошенка: «Про ситуацію на сході України і можливість розгортання миротворчого контингенту телефоном говорили президенти України і Казахстану». Ідентичне повідомлення з’явилося в ефірі ICTV.

«Інтер» теж недоречно показав гаранта в ефірі: «Петр Порошенко встретился с послами сразу четырех стран: Латвии, Пакистана, Ватикана и Бангладеш. Глава государства принял от них верительные грамоты и поздравил с началом работы в Украине». Аналогічна новина вийшла на «Україні», яка не забула про щоденний матеріал на підтримку Гумштабу Ахметова.

«Подробности» прорекламували «Опоблок», який позивається проти Мінкульту: «Основанием для подачи иска стало увеличение списка лиц, которых Министерство культуры считает угрозой для нацбезопасности Украины — до 83 человек. Очень сложно представить, что такой фильм как "Три мушкетера" или "Гараж", например, или "Кавказкая пленница" составляют угрозу нацбезопасности Украины. Это особенно глупо выглядит с учетом того, что в эпоху интернета не составляет никакого труда найти любой фильм и посмотреть его не по телевизору, а через компьютер. Поэтому, безусловно, это несусветная глупость». Відповіді Мінкульту й думки експертів у матеріалі немає.

Також «Інтер» піарить опозиціонера й мера Кривого Рогу Юрія Вілкула: «Чтобы сконцентрироваться на развитии города Кривого Рога, я принял решение не баллотироваться в третий раз на пост президента Ассоциации городов Украины. И таким образом работать только на развитие Кривого Рога».

«UA: Перший» тим часом пропіарив ВО «Свобода»: «Акцію на підтримку політв'язнів влаштували активісти "Свободи" під стінами Лук'янівського СІЗО. Вони нагадали: цього дня, 44 роки, тому Україною прокотилася хвиля арештів громадських діячів, серед яких Василь Стус та Іван Дзюба. Наразі активісти склали список сьогоднішніх політв'язнів. Їх 80. Разом із Надією Савченко свободівці називають затриманих за бійку на Драгобраті представників "Правого сектору", арештованих у справі вбивства Бузини Андрія Медведька і Дениса Поліщука. Активісти вимагають звільнити всіх, а також розслідувати обставини смерті в СІЗО активіста Макара Колесникова». На жаль, у матеріалі немає іншої позиції щодо нинішніх арештантів, належного бекґруанду.

13 січня, середа

Перша прес-конференція Президента Порошенка у 2016-му.

Зустріч гаранта з журналістами показала неготовність медійників ставити Порошенку незручні питання. Найгострозубішими виявилися Христина Бердинських з журналу «Новое время», Христина Бондаренко з hromadske.tv та главред порталу «Левый берег» Соня Кошкіна. Решта була до гаранта м’якою і не «дотискала» питання своїх колег, на які Порошенко так і не дав чіткої відповіді. Це, власне, і відобразилось у матеріалах центральних каналів на цю тему.

Цікаво, що лише «UA: Перший» та ICTV звернули увагу на запитання Христини Бердинських про відставку Віктора Шокіна, однак ніхто з центральних каналів на звернув уваги на останні хвилини прес-конференції, де Порошенко казав про пріоритет держави в сільському господарстві замість промисловості, наприклад. Також ніхто з телевізійників не проаналізував, що ж означають такі непрямі відповіді Порошенка й яке смислове значення має ця зустріч із журналістами. «Медіасапієнс» уже аналізував докладно висвітлення прес-конференції, тож не будемо повторюватися.

Тим часом «1+1» не припиняє боротьби за Геннадія Корбана: «… Не захотіла колегія і відводити прокурорів, на чому наполягав захист, на думку якого обвинувачення ще до ухвали суду вважає підозрюваного винним. Це рішення обурило присутніх у залі активістів. А ще більше їх розлютило те, що судді під час виконання прихильниками Корбана державного гімну не просто його не співали, а навіть не підвелися. Сьогоднішнє засідання тривало цілий день під безпрецедентною охороною МВС, а також під акомпанемент велелюдного мітингу прихильників лідера партії "Укроп" з усієї країни. Підтримала Геннадія Корбана і сестра полоненої Надії Савченко Віра». Не забули і про апеляцію до патріотизму: «Я тот человек, который в общем-то подставил плече нашей стране, — звертався Корбан. — Должен ли я находиться в этой клетке, а коррупционеры сидеть на свободе? А почему у меня на ноге до сих пор находится браслет все это время, начиная с Днепровского суда, начиная с задержания? Я арестован и под браслетом. Давайте еще может быть мне свяжем руки, ноги всунем, кляп в рот для полноты, так сказать, картинки». Звісно, позиції обвинувачення в матеріалі знову немає.

Натомість «Інтер» передав зміст чергового судового засідання коротко: «Судебное заседание растянулось почти на семь часов. Но до рассмотрения самой апелляции защиты Корбана дело так и не дошло. Львиную долю времени заняло рассмотрение двух ключевых ходатайств — об отводе судей и прокуроров. И те, и другие у адвокатов вызвали недоверие». Аналогічний матеріал вийшов на «Україні».

Також «Подробности» продовжують піарити Порошенка: «Петр Порошенко сегодня поговорил с канцелром Германии Ангелой Меркель и президентом Франции Франсуа Олландом».

ICTV тим часом рекламує Саакашвілі: «Михаїл Саакашвілі на презентації третього антикорупційного форуму у Харкові закликав Україну переймати досвід Грузії. Голова Одеської ОДА вважає головним завданням форуму створення нової позапартійної сили, спроможної оновити український політикум».

«Україна» продовжує розповідати про Гумштаб Ахметова — двома матеріалами.

14 січня, четвер

«Подробности» піарять «Опоблок»: «Принять все законопроекты, прописанные в Минских соглашениях, требует от Верховной рады "Оппозиционный блок". Кроме того, политсила считает, что на ближайшей парламентской неделе нардепы должны проголосовать за изменения в бюджет и социальные законопроекты».

Також тут варто зазначити, що характер протестів шахтарів на Західній Україні, які тривали останніми тижнями, вказує на ознаку можливості спланованих дестабілізуючих акцій, оскільки в сюжетах телеканалів посадовці просили шахтарів почекати з виплатами. Мовляв, до 20 січня з’являться. Однак шахтарі вперто продовжували блокувати дороги, зупиняючи транспорт. А вже у цьому випуску на «Інтері», який найактивніше висвітлював тему шахтарських протестів, лідер Опоблоку Юрій Бойко взявся протестувальників захищати: «Нужно дать государственное финансирование на государственные шахты, их 35 осталось в стране, для того, чтобы пустить новые лавы, для того, чтобы увеличить добычу там, чтобы мы не покупали уголь за рубежом и не отдавали деньги из своей экономики и не кормили других производителей. Это — первое, что нужно сделать и соответсвующие изменения в бюджет надо немедленно вносить, поскольку это жизнеобеспечение, это рабочие места в нашей стране. На самом деле уголь, который добывается у нас, действительно он добывается на большой глубине, он дороже, чем на открытых карьерах в той же России или в той же Южной Африке. Но, тем не менее, дешевле платить своим шахтерам, чем эти деньги отдавать в другую страну». Звісно, коментарів посадовців і незалежних експертів у матеріалі немає.

«Україна» натомість піарить ДТЕК Ахметова: «Угольная отрасль нуждается в полной загрузке, считают эксперты. Покупать топливо за границей, когда свое лежит на складах, а шахтеры остаются без зарплаты — нецелесообразно. Кроме того, угольный кризис не отделяют от кризиса энергопотребления — сегодня простаивают мощности, способные обогреть 7 областей. И ситуацию может спасти рост потребления промышленностью электроэнергии и увеличение ее экспорта». З пропозицією виступив директор із комерційної діяльності ДТЕК Віталій Бутенко: «Мы сейчас все находимся в одной лодке — тепловая генерация и угольный сектор, независимо от форм собственности, и в 16 году нам необходима простая вещь — украинский уголь на украинских тепловых станциях. И давайте искать пути увеличения отпуска украинской электроэнергии, увеличения спроса на украинскую электроэнергию, как в Украине, так и вне». Коментарів з профільного міністерства немає, як і позиції експертів.

Натомість є ще й два матеріали про Гумштаб Ахметова.

15 січня, п’ятниця

«Подробности» знову піарять Юрія Вілкула з «Опоблоку»: «Правительство убрало льготы и для пенсионеров, и для ветеранов и для чернобыльцев, у нас в городе мы все это оставили, и за 1,5 гривны в этом году будут ездить наши жители. Мы сегодня подписали меморандум по снижению на 20% цены на проезд в маршрутном транспорте».

Аналогічний матеріал вийшов наступного дня на «Україні», яка вкотре похвалила й Гумштаб Ахметова.

16 січня, субота

«Інтер» продовжує ретранслювати заяви «Опоблоку»: «Прекратить все попытки мобилизации и сосредоточиться на выполнении Минского плана — принятии изменений в Конституцию, законов о выборах на неконтролируемых территориях и амнистии, требует "Оппозиционный блок"».

«Україна» тим часом знову два матеріали присвятила Ахметову.

Висновки

Прес-конференція Петра Порошенка показала — центральні телеканали не готові ставити голові держави гострі запитання «в лоб». Меседжі гаранта не проаналізував жоден телеканал із жодним експертом, тому глядачі так нічого й не отримали, окрім розмитих відповідей Президента.

Також центральні телеканали потроху повертаються до стабільної кількості матеріалів із ознаками замовності у своїх ефірах. Загалом упродовж тижня ми нарахували 31 такий сюжет. Лідером стала «Україна» завдяки активному піару Гумштабу Ахметова (13 матеріалів із ознаками замовлення), далі — «Інтер» (10), «1+1» (4), ICTV (2), 5 канал і «UA: Перший» видали в ефір по одному, на погляд автора, недоречному матеріалу.

comments powered by Disqus