Вибух у центрі Києва? Не важливо… Моніторинг теленовин за 21–26 серпня 2017 року

Коли вже знаєш, що на День незалежності попри численні заходи безпеки стався вибух, а в результаті постраждали троє людей, то очікуєш побачити це повідомлення в перших рядках теленовин за 24 серпня. Але новини на наших великих телеканалах уміють дивувати.

А ще цього тижня на «Інтері» та каналі «Україна» знову розійшлися погляди. На «Україні» транслювали заклики Ляшка ледь не стріляти в Саакашвілі на кордоні, а «Інтер» критикував Ляшка за такі заяви.

21 серпня, понеділок

Президент Петро Порошенко відвідав Кропивницький. Із візиту глави держави «паркетні» новини вийшли на каналі «Україна», «1+1» та «Інтері». Президент запевняє про покращення, й оцінку ситуації в країні дає тільки він, так, як йому це вигідно:

  • «Ведущая: Президент отметил — самое тяжелое для страны уже позади, Украины пережила глубокий кризис из-за гибридной войны с Россией и уже больше года демонстрирует экономический рост» (канал «Україна»);
  • «Ведуча: Україна витримала випробування гібридною війною і практично оговталася від наслідків російської агресії, окупації Криму і частини Донбасу. Про це заявив президент Петро Порошенко під час візиту до Кропивницького» («1+1»);
  • «Ведущая: Украина выдержала испытание. Украинский народ показал, что может объединится перед лицом агрессора. Об этом Президент Украины заявил в Кропивницком» («Інтер»).

Пункти маршруту Президента просто перелічуються. Хоча про відкриття лікарні можна було зробити окремий проблемний сюжет, а присутність Порошенка використати суто як привід.

На каналі «Україна» вже не перший місяць інформують про діяльність тільки однієї облдержадміністрації — Харківської. Її очільниця Юлія Світлична знову в головній ролі. Цього разу в сюжеті про ранковий забіг у Харкові. Враження, що з усіх відомих осіб на заході була присутня тільки вона, й тому саме голова ОДА бажає з екранів відриватися від диванів і долучатися до практик здорового способу життя.

На «Інтері» та каналі «Україна» знову захищали Миколу Мартиненка. Матеріали на цих каналах містять тільки позицію політика, без аргументів НАБУ, в яких йому закидають завдання мільйонних збитків державі. Причому на каналі «Україна» матеріал вийшов не просто однобокий, а ще й із плашкою «Доказательства невиновности».

У сюжеті Інни Жиленко на каналі дякувати Рінату Ахметову «змусили» 12-річного хлопчика. Не факт, що саме змушували, але хлопець у кадрі почувається некомфортно й не віриться, що озвучувати подяки Рінату Ахметову було його власною ініціативою.

На «Інтері» розкритикували Мін’юст за надбавки судовим виконавцям. Хоча в міністерстві пояснили, що гроші отримують не з бюджету, а відсоток від стягнень, що є мотивацією для службовців, тут усе одно продовжують розганяти «зраду». Маловідомий активіст Денис Шинкаренко, чиєї організації навіть не називають, просто протитрувавши її «антикорупційною»: «Денис Шинкаренко: …Это нанятые нами люди, да, это чиновники, которым мы с вами — налогоплательщики — платим заработную плату и тут человек получает, если в долларовом эквиваленте 50 или 170 тысяч долларов в месяц, то я этого не понимаю. Эти суммы они просто не понятно, откуда они вылезли, за какие достижения». І тут варто ще раз повторити, що Мін’юст пояснив, звідки взялися ці надбавки.

Далі на «Інтері» пішли оцінювати статки «Народного фронту»: «Екатерина Лысенко, ведущая: Жизнь не по доходам. Представители Народного Фронта экс-премьер Арсений Яценюк и нынешний глава МВД Арсен Аваков внесли в декларации купленный телеканал, коллекции дорогих вин, предметы роскоши, дорогостоящие автомобили, десятки квартир и домов в Киеве, а ещё миллионые счета в долларах и евро». Хоча дані декларацій, як і купівля телеканалів, уже давно не є новиною, як і решта фактів, озвучених у cюжеті Анастасії Безпальчої. Коментують озвучені викриття лише політологи Руслан Бортнік, близький до «Опозиційного блоку», та Олександра Решмеділова. Глядач, попередньо розігрітий захмарними преміями судових виконавців, тут може просто вибухнути обуренням.

Далі на «Інтері» продовжують підсилювати розкол у партії «За життя». Єдиним мовцем у сюжеті є політтехнолог Кость Бондаренко. У протистоянні двох центрів Рабіновича називають людиною з минулого, а Мураєва — перспективним і сучасним: «Кость Бондаренко: Что известно, так это то, что между Рабиновичем и Мураевым существует целый ряд проблем. Рабинович — это человек, который формировался в поздние советские времена и соответственно это реликт эпохи 90-х, будем говорить так. Мураев — это человек, который сформировался на независимости, и человек нового поколения. Так что у них разные подходы, разное видение. Партия фактически состоит из двух центров. И эти центры могут взаимодействовать на основе компромисса. Наверняка иногда поле для компромисса исчезает и, соответственно, тогда партию ожидает раскол».

Важлива новина, про яку промовчали тільки на «Інтері», — зустріч представника Держдепартаменту США Курта Волкера з радником президента Росії Владиславом Сурковим щодо України.На всіх каналах повідомили, що наразіо подробиці не розголошують, а Волкер дасть прес-конференцію завтра. Але на СТБ спромоглися бодай якось конкретизувати, про що, ймовірно, йшлося на зустрічі: «Російські видання, посилаючись на власні джерела, стверджують, що йшлося і про обмін заарештованого українського журналіста Романа Сущенка, якого ФСБ звинуватила в шпигунстві, на російського контрактника Віктора Агеєва, якого затримали українські воїни на сході».

Позитивно вирізнявся на фоні інших сюжет «UA: Першого» про те, як мешканці Радивільського району на Рівненщині лишилися без суддів на рік, на 5-му Ксенія Дворнікова детально розбиралася у причинах подорожчання газу на заправках, на каналі «Україна» Олена Гончаренко розповіла про проблеми прифронтової школи у Кримському.

22 серпня, вівторок

На телеканалах обговорюють репетицію параду до Дня незалежності, нові подробиці розслідування обстановки в Одеському СІЗО, інформують про новий випадок ботулізму на Львівщині.

У контексті нових випадків захворювання практично всі згадують про відсутність сироватки. Але ніхто так і не розбирався, коли ж препарати зможуть закуповувати для всіх лікарень, а не лише тримати резерв на центральному рівні. Особливо агресивний у звинуваченнях на адресу МОЗу «Інтер»: «Ведущая: Пациенты полагаются в основном сами на себя, ведь ждать медикаментов из Киева, где их хранит Минздрав, часто означает рисковать жизнью». Цю тезу в сюжеті так і не розкрито, а осад лишився.

На 5-му інформацію про відео з побиттям ув’язнених в Одеському СІЗО засунули в хвіст випуску, а на «Інтері» використали для спекуляцій на іміджі Мін’юсту: мовляв, поки в тюрмах б’ють людей, чиновники виписують собі доплати.

На каналі «Україна» креативлять із пошуком способів ще більше зіпсувати репутацію Михеїла Саакашвілі. Цього випуску одразу два матеріали із критикою політика. Спершу знайшли племінника покійного екс-президента Грузії, попередника Саакашвілі Едуарда Шеварнадзе. Георгій Шеварнадзе називає Саакашвілі «батьком елітної грузинської корупції». От би тут хтось порівняв рівень корупції у Грузії за Шеварнадзе та Саакашвілі…

Далі цитують допис Олега Ляшка на Фейсбуку, де він закликає прикордонників стріляти на ураження в усіх, хто «прориває кордон». А починається інформація з анонсу, що Саакашвілі, якого позбавили українського громадянства, хоче повернутися в Україну 10 вересня. Журналістам личить ігнорувати відверто безглузді заяви популістів. Але коли йдеться про упереджені новини, то ці заяви, навпаки, обростають коментарями. Так, на «Інтері» вже добре знайомий нам політтехнолог Руслан Бортнік критикує Ляшка й називає його заяву неадекватною, а самого політика називає псевдоопозиціонером — тези про близькість Ляшка до представників чинної влади найчастіше звучать на «Інтері». Водночас на «Інтері» подана реакція й самого Саакашвілі, яку канал «Україна» не проігнорував би, якби мав на меті інформування, а не маніпуляції.

На «Інтері» цього дня небачений парад сюжетів із ознаками замовності. Знову критикували МВС і проїхалися про керівникові департаменту Нацполіції Дмитрові Буту. Минулого тижня двічі звинувачували його в покриванні корупційних схем і тискові на бізнес. Цього разу сюжет коментують політтехнологи Андрій Золотарьов та Руслан Бортнік, а завершує сюжет такий пасаж від кореспондентки Аліни Забережної: «О том, что реформ не то что нет, а скорее наоборот — идет тотальный откат назад — это видят и в Европе, и в США. Если история ничему не учит, то народ проучит этих коррупционеров еще раз. И жестоко проучит».

Далі знову, як і в попередніх тижнях, Каплін обороняє Соцпартію від Іллі Ківи, звинувачує його в корупції й контрабанді, лідер «Опоблоку» Юрій Бойко переживає за долю фермерів. Також у випуску сюжет від Андрія Кравця, де у п’яти коментарях чиновникам Дніпровської міськради, а саме секретарю міськради В’ячеславу Мішалову, закидають побудову корупційних схем. За весь сюжет жодної репліки від міськради, чи особисто Мішалова не пролунало.І на завершення на «Інтері» згадали справу засновника видання «Страна UA» Ігоря Гужви. Звучать тільки його аргументи: «Игорь Гужва, главный редактор интернет-газеты "Страна.ua": Они пытаються сшить это дело таким образом, чтобы выставить меня виновным в совершении преступления, которое я не совершал. Но, видимо, по недосмотру или уже просто из-за тог, что не получается скрыть очевидные факты, в процессе следствия всплывают вещи, которые чётко свидетельствуют о моей невиновности».

Щодо інших подій, то цього дня Петро Порошенко на Луганщині відкривавнову телевежу. Найбільше уваги візиту Президента приділили на 5-му, детально розповіли про переваги нового обладнання, а потім дали окремий репортаж, як Президент просуває мирні ідеї на сході. Ці матеріали були дуже лояльними до глави держави й більше схожими на матеріали прес-служби. Інші канали висвітлювали подію стисліше й інформативніше.

На СТБ проанонсували власне шоу «Сюрприз-Сюрприз» у випуску новин.

23 серпня, середа

Очільник Пентагону прибув до Києва, а у країні відзначають День прапора.

На більшості телеканалів не було суто офіційних заходів. Матеріали, в яких День прапора коментував тільки Президент, вийшли на «Інтері» та СТБ. Посадовці фігурували в репортажах більшості каналів, але учасниками сюжетів на інших мовниках були й прості люди, що прийшли відзначити свято. Поширеною практикою стали репортажі про прапори на фронті: такі вийшли на ICTV, каналі «Україна», «Інтері». На 5-му розповіли про волонтерку, котра шиє прапори для передової. На «Інтері», «1+1» показали привітання з Днем прапора з окупованих Криму й Донбасу.

Але не минулося без «паркету». На ICTV прем’єра Володимира Гройсмана змалювали нещадним борцем із корупцією: «Ведуча: Володимир Гройсман пообіцяв продовжити нещадну боротьбу із корупцією при закупівлях медикаментів.

Володимир Гройсман, прем'єр-міністр України: Такі речі треба знищувати. Знищувати, робити абсолютно всі процеси публічними, щоб у нікого, навіть, подумки не було бажання влізти в кишеню українських громадян. Були б ми хапугами, ми б закривали очі на ці речі, а ми закривати оці на ці речі не будемо. Ми будемо з цим боротися».

Решта каналів змогли більш інформативно подати новини із засідання уряду. На каналі «Україна» у студії Борис Колесніков. Із ним обговорюють ставлення до свят Незалежності, Дня прапора, становлення країни, національної ідеї: «Борис Колесников: Национальная идея для всего мира одинакова. Мы уже несколько лет об этом говорили. Это создание общества равных возможностей».

Далі на каналі «Україна» холдинг Ахметова «Метінвест» хвалиться модернізацією свого виробництва, а також тут розповідають про благодійність фонду Ріната Ахметова.

«Інтер» припускає, що поліція намагається відбілити Ляшка, перевіряючи підписи Ляшка в протоколах НАЗК. І знову висновки робить той самий політтехнолог: «Руслан Бортнік: То, что Национальная полиция возбудила это дело, говорит о том, что, наверное, Ляшко сегодня ближе к коалиции намного стал и дела сегодня, они постепенно начинают разрушаться. Очень знаково, что последнее время часто то, что говорит Ляшко, звучит в унисон с тем, о чем говорит власть. И решение Национальной полиции на руку Ляшко. И такие решения без воли, как минимум, министра, безусловно не принимаются».

На «Інтері» двічі фігурує нардеп Сергій Каплін. Спершу він коментує мільйонні премії судових виконавців, хоча його коментар там не є необхідним і без нього сюжет нічого не втратив би. Потім політик закликає перевірити чиновників, які прийшли до влади після Майдану.

Про керівника департаменту поліції Дмитра Бута знову згадали на «Інтері». Кажуть, що перевірка НАЗК не побачила в нього порушень у декларації. Звідки редакція отримала цю інформацію, чому такий висновок зробили антикорупціонери і що вони перевіряли — не повідомляється. Лише анонсовано, що детальніший сюжет вийде в наступних випусках новин.

Тільки на «UA: Першому» та СТБ продовжують інформувати про справу Насірова, зокрема повідомили, що йому продовжили запобіжний захід.

24 серпня, четвер

Головна тема — День незалежності України. Тут канали змагалися в оргінальності й шукали свої родзинки для висвітлення свята.

Попри те, що в центрі Києва у святковий день стався вибух і постраждали троє людей, більшість каналів повідомляє спочатку про те, як урочисто, святково й пафосно пройшов святковий парад у столиці, жодним словом не видаючи «затьмареного свята». І лише потім — у деяких випадках через кілька матеріалів — інформують про надзвичайну подію. Першою новиною це дали тільки «112» та «UA: Перший».

На «Інтері» згадують про вибух у першому матеріалі лише для того, щоб дорікнути поліції, що та не впоралася з безпекою: «Ведущая: Охрану порядка обеспечивали около 5 тысяч полицейских. В МВД заверяли — меры безопасности введут небывалые. Тем более, что на празднования приехали высокие заокеанские гости! Но предотвратить ЧП силовикам не удалось. Прямо в правительственном квартале — едва ли не сразу после парада — прогремел взрыв. Несколько человек получили ранения. Был ли это теракт и кто осуществил взрыв — об этом мы расскажем позже. А пока — о том, как отмечали в столице День Независимости». Далі йде репортаж про святковий парад, а подробиці самого вибуху повідомили аж у четвертому матеріалі випуску.

На ICTV вибух — друга новина, одразу після параду, на CТБ — третя, на «Інтері» та 5-му четверта, на «1+1» — восьма, а на каналі «Україна» аж дванадцята. Там повідомили про надзвичайну подію з постраждалими навіть пізніше за щоденний звіт про діяльність фонду Ріната Ахметова.

На 5-му каналі додали подробиць про постраждалих:: «Ведуча: За інформацією власних джерел 5-го каналу, постраждали родичі та друг Героя України Валерія Чебінєєва — командира снайперської роти 79-ї десантно-штурмової бригади».

Формат святкових новин відрізнявся в подачі ICTV та каналу «Україна». На ICTV випуск складався з низки узагальнювальних оглядових сюжетів: зовнішні перемоги, відданість армії, проблеми корупції, історія незалежності, історія «Євробачення» в Україні, популяризація вишиванки тощо. Протягом випуску про незалежність говорили відомі українські діячі: письменниця Оксана Забужко, журналістка Юлія Мостова, видавець і поет Іван Малкович. Редакція старалася знайти оригінальний формат, і їй це вдалося. Але протягом випуску складалося враження, що, крім святкових парадів, в Україні та світі цього дня нічого не відбулося.

На каналі «Україна» до Дня незалежності підготували спеціальні репортажі про різні куточки країни, з яких родом ведучі новин: Олег Панюта з Криму, Анна Панова з Центральної України, а Ольга Грицик зі Львова.

Найголовнішою відмінністю випуску була мова. Хоча зазвичай новини о 19:00 на «Україні» виходять російською, цього дня зробили виняток і перейшли на українську. Розпочали випуск з огляду подій в АТО, й парад у Києві став тільки третім повідомленням. Тут крім офіційних посадовців на екрані з’явилися Олег Ляшко, який пишається, що є українцем, та Вадим Новинський, який вірить в Україну. Вочевидь замовні синхрони. Вони коментували парад навіть не на його фоні, тож не очевидно, чи вони взагалі були там присутні:

«Олег Ляшко, лідер фракції Радикальної партії: Ми йшли на парад з однією метою — для того щоб подякувати нашим захисникам і вшанувати пам'ять полеглих, і подякувати живим. Подякувати нашій армії. Я горжусь тим, що я українець, що я живу в незалежній державі. да, в нас маса проблем, які треба вирішувати, але ніхто за нас не виріше за нас наші проблеми. Ні американці, ні європейці, ні росіяни.

Вадим Новинський, народний депутат України: Я верю в Украину. Я желаю этой веры всем украинцам. И надежда на то, что у нас все получится. Наша страна будет цветущей, сильной, единой страной, единой Украиной, а для этого просто покажем всю свою любовь друг к другу».

У новинах загалом не бракувало надміру офіційних подій: покладання квітів топ-чиновниками тощо. Але з огляду на подію навіть такі новини були доречними.

25 серпня, п’ятниця

Деталі вибуху в центрі Києва тепер у топах новинних випусків. Новинарі розповідали про перші оцінки слідства та поширювали заяву десантника Валерія Чибінєєва, що він не пов’язує вибух із його військовою службою. Зовсім опустив цю тему тільки СТБ.

На «112» розпочали випуск з інтерв’ю генпрокурора Юрія Луценка. Він відповідав на найактуальніші питання щодо резонансних процесів: про кваліфікації вибуху на Грушевського, допити й перебування за кордоном бізнесмена Петра Димінського, якому закидають можливу причетність до смертельної ДТП, перспективи розгляду справи Януковича.

Розлетілася телеканалами новина про смерть п’ятирічної дівчинки в Сумах від правця. Про це розповіли в  новинах на ICTV, каналі «Україна», «112», 5-му каналі та «Інтері». Інформація подається виключно з позиції медиків. При цьому звучать звинувачення на адресу батьків дівчинки: дитина не була щеплена, а до лікарні батьки звернулися надто пізно. Не видно жодної спроби з’ясувати, чому так сталося з позиції батьків. Особливо оцінною була подача на двох каналах:

5 канал: «Ведуча: Від безвідповідальної Феміди до безвідповідального батьківства. 5-річна дівчинка померла від правця на Сумщині», — заявляє ведуча.

«Інтер»: «Ведущая: Родители вызывать врача не торопились, обрабатывали рану дома самостоятельно. В больницу поехали только, когда девочка была уже в тяжелом состоянии».

На ICTV через смерть дитини співчувають не батькам, а медикам: «Ведуча: Лікарі важко переживають смерть дитини, адже такого тут не було років із тридцять. Усіх дорослих, які заражались правцем, вдавалось рятувати. Медики сподіваються, що смерть дівчинки багатьох батьків змусить переглянути ставлення до щеплень, адже, якби дитина своєчасно отримала проти-правцеву вакцину, залишилася б жива».

На каналі «Україна» лише частково прозвучала позиція батьків, хоча очевидно, що вона взята з інтерпретації лікарів: «Ведущая: Кроме погибшей, в семье еще шестеро детей и ни один не привит. Как объяснили медикам родители, вакцинация детей противоречит их религиозным убеждениям».

Далі на каналі «Україна» в сюжеті Юлії Меншакірової хвалили Ріната Ахметова за благодійні ліки дітям Донбасу.

На цьому каналі також повідомили про відмову футбольного клубу «Динамо» приїхати на матч до Маріуполя. У цьому сюжеті розпитують перехожих, чи безпечне місто Маріуполь, про обстановку каже командир полку «Азов», санкції до команди коментує президент Федерації футболу Андрій Павелко. Але не представлена позиція самого «Динамо» навіть за кадром.

Також у випуску розповідали про 30-річчя відновлення чернецтва в Києво-Печерській лаврі. Тут в основі сюжету дещо тривіальні історії зцілення: одна жінка розповідає, що її мати одужала після операції, але пов’язує це з молитвами, інша жінка в кадрі розповідає, що її донька змогла завагітніти тільки після відвідин Лаври. На каналі «Україна» якщо й говорять про церкву, то переважно про УПЦ Московського патріархату, якій і належить Лавра.

А на «Інтері» вітає митрополита Бориспільського і Броварського УПЦ МП Антонія з 50-річним ювілеєм Вадим Новинський : «Кор. Лина Зеленская: Поздравить митрополита с юбилеем сегодня приехали многие его друзья.

Вадим Новинский, народный депутат: Это человек, истинно божий человек, который ходит всегда перед Богом и перед людьми. Он всю свою душу, всю свою жизнь полагает перед Богом и не ищет лицеприятия, не ищет какой-то похвалы человеческой. Он ищет в первую очередь, и работает, и все делает для славы Божей. А, конечно, слава человеческая его догоняет за его благие дела, за его доброе сердце».

На «Інтері» знову говорять про проект «Стіна» та розслідування розтрати коштів на будівництві муру. Хоча ніякого нового приводу для цього немає, все як і тиждень, і два тижні тому: «Ведущая: Стоимость незатейливого оборонительного сооружения оценили в четыре миллиарда гривен. За два с половиной года в стену замуровали уже более миллиарда. Под давлением фракции "Народный фронт" в этом году на строительство направили дополнительные средства. Как показало расследование, акты выполненных работ заявленным нормам не соответствуют».

На «UA: Першому» зробили репортаж про завершення відбору на дитяче «Євробачення», на трансляцію та організацію якого НСТУ має ексклюзивні права. Тому це виглядає як промоція проекту, до якого телекомпанія має безпосереднє відношення.

«1+1» розповіли про звалище з медичними відходами на Київщині. І хоча прокоментувати причини появи цього звалища не дали фахівцям, кореспондентка Оксана Муляр з оператором зробили головне: зафільмували небезпечне сміття. «Кор.: Через об'єктив камери оператор бачить більше. Тут справді є голки, контейнери з кров'ю. Із деяких пакунків кров почала витікати.

Оксана Муляр: Тут ось є мішок, до якого можна підійти. Медичні відходи, особливо небезпечні. Категорія В».

Кореспондентка повідомила, що редакція направила запити до всіх компаній, чиї назви побачили на мішках. Отже, ймовірно, на «1+1» можна буде побачити продовження потенційно гучного розслідування.

26 серпня, субота

Багато випусків новин почали з ситуації на Донбасі і змушені були констатувати порушення нового перемир’я, що мало розпочатися з 25 серпня.

На каналі «Україна», здається, вирішили наздогнати ліміт матеріалів із ознаками замовності за попередні святкові дні. З нагоди 50-річчя Конгресу українців дякує діаспорі лідер «Народного фронту» Арсеній Яценюк: «Ведущая: Заслуги украинцев за границей оценил и лидер партии "Народный фронт" Арсений Яценюк. Он отметил, представители диаспоры помогали стране десятилетиями».

Далі у студії з’являється народний депутат і засновник нової політичної партії «Основа» Сергій Тарута. Він вітає шахтарів із професійним святом, критикує блокаду Донбасу й рішення футбольного клубу «Динамо» не виїжджати на матч до Маріуполя.

Далі про «сумне свято для шахтарів» каже в наступному сюжеті Олег Ляшко: «Олег Ляшко, народный депутат: Найкраще свято для шахтаря — це коли купуватимуть українське вугілля. Треба наше вугілля купувати, а не імпортне. Тому що це робочі місця для шахтарів, це енергетична безпека держави, податки і високі зарплати».

Не обійшлося й без сюжету про благодійність Ріната Ахметова — він, як чарівник, «дарує мирне літо» дітям Донбасу в сюжеті Інни Жиленко.

Нардеп Вадим Новинський, якого згадували у вчорашніх новинах на «Інтері», цього дня з’явився у випуску каналу «Україна». Тут використано той самий синхрон політика, що і вчора на «Інтері». Але якщо вчора слова Новинського про «божу людину» виглядали направленими на привітання митрополита Антонія, то тепер ті самі фрази звучать без згадування про ювілей священнослужителя, а в контексті завезення мощів святого Миколи Чудотворця.

«Анна Панова, ведущая: Поклониться мощам Николая Чудотворца теперь можно в Вознесенском монастыре на Закарпатье. Ковчег с останками на вечное хранение монастырю передал управляющий делами Украинской православной церкви митрополит Антоний. Он родом из села, в котором расположен монастырь. Святого церковь почитает, как скорого помощника, покровителя детей и путешественников.

Антоний (Паканич), управляющий делами Украинской православной церкви: Радуються і сестри святої обителі, і всі паломники, які досить багато приїжджають сюди в наш монастир. І тепер кожна людина, особливо молиться за мир в нашій Україні. Кожна православна людина переживає за ту ситуацію, яка є на сході нашої батьківщини. І ми молимося, щоб Господь змилостивився над нами.

Вадим Новинський, народный депутат, фракция партии "Оппозиционный блок": Это человек, истинно божий человек, который ходит всегда перед Богом и перед людьми. Он всю свою душу, всю свою жизнь полагает перед Богом и не ищет лицеприятия, неищет какой-то похвалы человеческой. Он ищет в первую очередь, и работает, и все делает для славы Божьей».

На «Інтері» піарився тільки нардеп Сергій Каплін. Він критикує МВС: «Ведущая: Безопасность украинцев, похоже, — не приоритет для МВД. В ведомстве под руководством Авакова больше заботятся о сохранении системы "круговой поруки" и эту систему необходимо разрушить. Так считает нардеп Сергей Каплин». Звісно, його думка єдина в матеріалі й оскарженню не підлягає.

ВИСНОВКИ

Протягом тижня виявлено 42 сумнівних матеріали: 34 новини з ознаками замовності, шість паркетних повідомлень, два промоційних матеріали власного проектів телекомпаній.

На «Інтері» — 19 матеріалів, на каналі «Україна» — вісімнадцять, по одному — на ICTV, СТБ, «UA: Першому», 5-му каналі та «1+1». Чистими були новини на «112».

Про благодійність Ріната Ахметова йшлося в шести матеріалах на каналі «Україна». Ще один сюжет просував інтереси ахметовського «Метінвесту».

У чотирьох матеріалах надто компліментарно була подана позиція Петра Порошенка: на каналі «Україна», «Інтері», 5-му та «1+1».

Сергій Каплін тричі світився на каналі «Інтер». Тричі світився Вадим Новинський: двічі на каналі «Україна» та в одному матеріалі на «Інтері». Тричі на каналі «Україна» піарили Олега Ляшка.

В інтересах колишнього народного депутата Миколи Мартиненка вийшло два матеріали: по одному на «Інтері» та каналі «Україна».

По одному матеріалу просували інтереси: Володимира Гройсмана на ICTV, Ігоря Гужви на «Інтер», Сергія Тарути, Бориса Колеснікова, Арсенія Яценюка, Юлії Світличної на каналі «Україна».

Критичних матеріалів було дванадцять: десять на «Інтері» та два на каналі «Україна». Останній критикував тільки Михеїла Саакашвілі.

У двох сюжетах на «Інтері» критикували Мін’юст, у двох — Олега Ляшка, два матеріали з критикою МВС, два матеріали з критикою «Народного фронту», по одному критикували Вадима Рабіновича та секретаря Дніпровської міськради В’ячеслава Мішалова.

СТБ та «UA: Перший» отримали «штрафні» за промоцію в новинах власних телепроектів: шоу «Сюрприз, сюрприз!» та «Дитячого Євробачення».

Моніторинг щоденних теленовин здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки «Інтерньюз Нетворк».

comments powered by Disqus