«1+1» та «Інтер» повідомляють інформацію, якій самі не довіряють

Наталія Окунська, Скрін-шот ТСН,

Про це свідчить моніторинг порушень журналістських стандартів у щоденних новинах центральних телеканалів, здійснюваний громадською організацією «Детектор медіа», за період 28 листопада–3 грудня 2016 року.

Головними темами тижня стали: допит Віктора Януковича, можливе скасування мораторію на експорт необробленого лісу, Всесвітній день боротьби з ВІЛ/СНІД.

Найяскравіші порушення:

«1+1» використав колишню дружину депутата, аби нашкодити «Батьківщині»

Розлучення нардепа від БЮТ Сергія Власенка та моделі Наталії Окунської у 2008 році  залишається одним із найскандальніших в історії українського бомонду. У чому тільки не звинувачувала депутата колишня дружина: обмані, шантажі, спробі забрати дітей, побоях. Особливо активно у 2013 році, коли той працював адвокатом у справі Юлії Тимошенко. Зараз колишня модель буцімто отримала політичний притулок у Франції, а команда «1+1» 28 листопада вирішила з нею про це поговорити. У самому сюжеті йдеться про складні часи та злидні пані Окунської, коли вона тільки переїхала до Парижу, і про шлях від більш ніж скромного помешкання (кімнати на 10 м2) до «великого житла». От тільки журналісти не вірять в її історію: «Яким коштом веде таке пристойне життя в столиці кохання, — колишня модель не зізнається. Так само не показує і документ, який би доводив правдивість її зізнань».То навіщо було говорити з нею? Бо вона критикує «Батьківщину».

Перш за все у сюжеті наголошують, що чоловік Наталії Окунської - «права рука Юлії Тимошенко». Лідерка «Батьківщини» та пан Власенко фігурують у сюжеті особисто, правда не бажають відповідати на питання про екс-дружину нардепа. Вона ж, розповідаючи історію про отримання політичного притулку, говорить про них відверто: «Я показала все, что политическая партия "Батькивщина" у себя на политическом официальном сайте писала обо мне гадости. То есть политическая партия была сильно обеспокоена личным конфликтом. Когда был суд, я показала видео, как пришла вся политическая партия "Батькивщина"». Навіщо «ТСН» розповідає про звинувачення людини, у слова якої не вірить, - питання риторичне.

«Інтер» перетворив непідтверджений пост із Facebook на першу новину у випуску

29 листопада випуск «Подробностей» на «Інтері» починається зі звинувачень проти «Народного фронту». Коментуючи джерело інформації (журналіста Сергія Щербину), журналісти стверджують: «Откуда журналист получил все эти данные, нам он так и не рассказал, а попытки получить от него короткий комментарий оказались безрезультатными». Такої надійності «Інтеру» достатньо, аби зробити цю новину першою у випуску.

За словами Сергія Щербини, автомобілі, які за кошти отримані з Кіотського протоколу, планують закупити у Нацполіції, - купуються з націнкою у 6 тисяч доларів кожен, а в результаті автори схеми зможуть заробити на цьому десять мільйонів. Хто ж займається шахрайством у МВС? Журналісти прямо не називають винуватців, лише заявляють, що: «Участник конкурса, по информации того же Щербины, - компания, владелец которой приближён к "Народному фронту", давний бизнес-партнёр министра юстиции Петренко и одногруппник брата главы этой фракции в парламенте». Коментуючи ситуацію, Іван Лахтинов, радник інформаційних проектів Transparency International Україна, стверджує: «Прийняти участь завдяки Prozorro міг будь-хто, проте свою пропозицію подав лише один учасник. Наші фахівці розглянуть більш детально дану закупівлю». Себто, він просто констатує факти процедури, і невідомо на яке саме питання журналіста звучить ця відповідь. Проте у «Подробностях» ці слова чомусь узагальнюють так: «Эксперты в сфере госзакупок уверяют: сделано всё так, что комар носа не подточит». Аби ще більше дискредитувати ініціативу із закупівлі нових машин, у фіналі сюжету нам демонструють «кладовище Пріусів», яке буцім то є в багатьох містах України.

«Україна»: Яценюк - тричі герой безвізу

Про те, що Арсеній Яценюк намагається повернутися в медійну площину, ми писали вже давно. На телеканалах йому майже щотижня дають прокоментувати якусь подію, при чому нічого новинного цей коментар зазвичай не несе. Проте цього тижня «Україна» побила всі рекорди у піарі екс-прем’єра і зробила з нього справжнього героя безвізового режиму з ЄС. 28 листопада у «Событиях» заявляють: «Дату отмены виз и продление санкций против России намерен обсудить в Брюсселе лидер партии "Народный фронт" Арсений Яценюк».

Тут розповідають про насичений графік прем’єра і його боротьбу за всю Європу: «Яценюк напомнил, что решение Еврокомиссии на предоставление “Газпрому” разрешения на дозагрузку газопровода “Опал” не соответствует Третьему Енергопакету и противоречит интересам не только Украины, Польши и Словакии, а и Европы в целом».

29 листопада Яценюк повертається на «Україну», аби пообіцяти, що перекаже «і президенту, і прем’єру, і членам кабінету», що енергетичні проблеми з європейськими партнерами можна вирішити, якщо постаратися.

30 листопада Арсеній Петрович знову на «Україні». Після повного переказу свого робочого дня, він повідомляє про відому ще шість днів тому інформацію: Україна все для безвізу зробила, тепер лишилися тільки «юридичні тонкощі». Цікаво, що щоразу Яценюк з’являється у випуску все раніше й раніше: якщо у понеділок його піарити на 25-хвилині програми, то у середу вже на четвертій. Насправді, «Україна»знову говорить про Яценюка ще і в четвер, 1 грудня, але цього разу він вже не герой, а жертва: подає в суд проти блогера, що приписав йому 24 вілли в Маямі.

Перевагу на телеканалах отримали такі політики та політичні сили:

  • Петро Порошенко: паркетні сюжети за участю президента можна було двічі побачити на ICTV та «5 каналі» і по одному разу на «Україні», «1+1» та UA: Перший. На телеканалі «Україна» вийшов також піар-сюжет про дружину гаранта.
  • Володимир Гройсман: цього тижня піар-матеріали про прем’єра вийшли на «Україні», «Інтері» та ICTV.
  • Арсеній Яценюк: Екс-прем’єр у лідерах піар-рейтингу. На його честь вийшло одразу сім матеріалів: 4 на «Україні», два на ICTV та один на «1+1».
  • Олег Ляшко: лідера «Радикальної партії» традиційно піарили на телеканалі «Україні». Цього тижня лише чотири рази.
  • Сергій Каплін: «Інтер» випустив про депутата від БПП три піар-повідомлення. Також на каналі вийшов матеріал на захист свого власника Сергія Льовочкіна.
  • Леонід Кучма: малозмістовні коментарі колишнього президента можна було тричі почути на ICTV, двічі на «5 каналі», а також по разу на «Інтері» та «Україні».
  • Віктора Пінчук: Фонду Олени Пінчук «АнтиСНІД» надали перевагу на СТБ, ICTV та «Україні».
  • «Опозиційний блок»: партія стала піар-лідером тижня, про неї на каналах було одразу 13 згадок! Сім разів опозиціонерів незбалансовано висвітлювали на «Інтері» і ще п’ять разів на «Україні». Але справжньою несподіванкою став раніше нетиповий для каналу піар «Опозиційного блоку» на ICTV.
  • «Наш край»: партію двічі пропіарили на телеканалі ICTV. Зокрема, агітували за її представника на виборах у місцевих громадах.
  • «Аграрна партія України»: політичну силу по разу згадали на ICTV та «Україні».

Критика:

  • Андрій Садовий: мера Львова цього тижня критикували на «Інтері» та «Україні». Головним чином через пов’язаних з ним людей.
  • Арсен Аваков: за тиждень «Інтер» випустив про міністра внутрішніх справ лише два негативні матеріали. Також на каналі вийшли сюжети проти: «Народного фронту», партії «Наш край» і особисто Арсенія Яценюка.
  • Партію «Батьківщина» та Петра Порошенка по разу критикували на «1+1».

Загалом протягом тижня експерти ГО «Детектор медіа» нарахували 84 сумнівних матеріали - найбільше у цьому році! Лідирував за кількістю сумнівного контенту телеканал «Україна» (28 сюжетів), не надто відстали «Інтер» (24) та ICTV (16). Далі сім сумнівних матеріалів вийшло на «1+1» чотири на «5 каналі», три на «112» і по одному на «UA: Перший» та СТБ.

Детальніше про це читайте на «Детектор медіа» у  «Адепти Опоблоку, парад президентів та корова Ляшка. Моніторинг теленовин 28 листопада - 3 грудня 2016 року».

 

comments powered by Disqus