Содом і Генпрокуратура. Тенденції в теленовинах грудня 2017 року

Фото: uberhumor.com

Грудень завершив 2017 рік на високій ноті: протистояння між правоохоронними абревіатурами, арешти та втечі Саакашвілі, бюджет, запуск Верховного суду, мораторій на продаж землі, повернення полонених. Телеканали займалися маніпуляціями в більшості з цих тем, випустивши протягом грудня 219 сумнівних повідомлень (на шість менше, ніж у листопаді). Крім розповідей про серйозні речі, журналісти під кінець року видали в ефір і легші сюжети, можливо, навіть легковажні. Наприклад, про прогнози темних магів чи про фільм «Свінгери», рекламуючи який, «1+1» помінявся місцями з MTV та трішки Playboy.

Детальніше в усьому цьому ми розбиралися в аналізі теленовин грудня. А нижче — тезовий огляд головних «порушників» та їхніх досягнень.

Найбільше порушень

Телеканал «Україна» продовжує укріплювати свою монополію в порушенні журналістських стандартів. Цього місяця в ефірі «Сегодня» вийшло вдвічі більше, ніж в «Інтера» (54 сюжети) та втричі більше, ніж у ICTV (31 матеріал). Подібний успіх каналу «Україна» забезпечило те, що місцеві журналісти, мабуть, найактивніше прикладалися до маніпуляцій в усіх головних темах грудня: найбільше критикували Саакашвілі, найбільше критикували НАБУ, найбільше розповідали про піарну благодійність, найгірше цитували річні звіти чиновників. Мабуть, єдине, що «Сегодня» вдалося добре, — це щоденні благодійні повідомлення про Ріната Ахметова, які склали третину від усіх порушень на каналі. Зазначимо, що й за результатами всього року саме «Україна» допустила у своїх новинах найбільше порушень.

Найбільше піару

Лідерство за кількістю позитивних і незбалансованих згадок на телебаченні посідає «Опозиційний блок»: 31 матеріал протягом місяця. Себто, статистично, глядачі могли щодня бачити маніпуляції на користь цієї політичної сили. Пояснюється ця перемога, загалом, двома речами. По-перше, всі «негативні» для «влади» події (втеча Саакашвілі, шум навколо закону про НАБУ й т. і.) — це привід для опозиції зробити заяву. По-друге, деякі теми на «Інтері» та «Україні» ледь не приватизовані «Опозиційним блоком» — декомунізація, благодійність, життя селян.

Також у грудні відзначився генпрокурор Юрій Луценко із десятьма незбалансованими появами на телебаченні: журналісти часто забували про позиції його колег-антикорупціонерів та Михеїла Саакашвілі.

Крім цього, на «Інтері» яскраво спалахнула зірка Аграрної партії, яка, здається, тепер згасне там ще нескоро.

І, звісно, курорт «Буковель», про існування якого своїм глядачам щотижня нагадує «1+1».

Ви не повірите, але найбільш розпіареною особою місяця, року та, цілком імовірно, сучасної української історії, став Рінат Ахметов. «Україна» випустила про доброту&благодійність хазяїна 34 сюжети протягом лише одного грудня.

Найбільше чорного піару

Ми не знаємо, що сталося з журналістами, але грудень видався сумним місяцем для чорного піару — його майже не було на телебаченні. Тобто, канал «Україна», звісно, випустив свої сім сюжетів про Михеїла Саакашвілі, а «Інтер» — шість матеріалів про Вадима Рабіновича, але не було схоже, що телеканали справді старалися, так, поливали брудом за інерцією на, загалом, тих самих темах. Двічі «Україна» також критикувала НАБУ, «Інтер» двічі жалівся на «Нафтогаз» і по разу на Мінохорониздоров’я та слідчого Дмитра Бута, що веде справу проти власників телеканалу. Останній тиждень 2017 року навіть став першим, коли «Подробности» не випустили жодної «замовної» «чорнухи». Сподіваємося, тенденція збережеться і в 2018 році.

Цитата місяця

У грудні телеканали видали в ефір чимало першокласних заяв, але ми все ж змогли обрати для вас три.

Кореспондентка Катерина Рудешко, ICTV, 9 грудня: «Без перебільшень М1 Music Awards можна назвати музичним “Оскаром” країни». І справді ніякого перебільшення. Та й навіщо ICTV брехати, вони ж з М1 входять до одного медіахолдингу.

Прем’єр-міністр Володимир Гройсман, ICTV, 22 грудня: «Я не столичний з точки зору політики. І для мене тоже багато речей, які мене дивують тут: цинізм, необов'язковість, з іншого боку буває, коли підставляють».

Кореспондентка Наталя Нагорна, «1+1», 26 грудня: «Довгі години очікування, черги з автобусів, озброєні спецпризначенці та про всяк випадок зафіксовані люди — так званий обмінний матеріал». Обмінним матеріалом журналістка назвала військовополонених сепаратистів.

Вау-момент місяця

Мабуть, ще ніколи матеріал місяця не було обрати так складно, як у грудні. На ICTV зробили сюжет про прогнози мольфара, темного мага та астролога. На «Інтері» заявляли, що демонтаж пам’ятника Катерині Другій в Одесі призведе до дестабілізації ситуації в місті. Потім той же «Інтер» підготував піарний сюжет про 13-го апостола Володимира Мунтяна, який передав лікарні (тримайтеся) десять телевізорів, і подякували за це всі, від пацієнтів до головного лікаря.

Але, за доброю традицією, найбільше в грудні вразив «1+1». Тут 16 грудня намагалися «продати» глядачам фільм «Свінгери». До сюжету потрапила абсолютно гола й ніяк не зацензурена Дар’я Астаф’єва, жарти про пеніс (багато), спекуляції журналістів про те, чи вагітна Оля Полякова, а також кадри із самого «фільму» і його прес-показу, який замість нас опише кореспондентка «1+1»: «Шампанське, спіднє — на люстрах, оголені дівчата у ванній та великі свінгерські ліжка із гостями — це прем'єра сексуальної комедії "Свінгери"». І проблема навіть не в тому, що подібні сюжети, радше за все, офіційно заборонені до 23:00 (частина 2 статті 62 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»), а в тому, що телеканал за чотири хвилини так і не навів жодної причини піти на фільм, крім сексу.

comments powered by Disqus