Передвиборна джинса і «паркетне» мовлення

Передвиборна джинса і «паркетне» мовлення

21 Червня 2014
3646

Передвиборна джинса і «паркетне» мовлення

3646
Моніторинг новин регіональних телеканалів у період з 12 по 18 травня, що припав на розпал президентської кампанії, підтвердив негативні очікування з приводу зростання кількості новин з ознаками замовності загалом у 1,5–3 рази. 
Передвиборна джинса і «паркетне» мовлення
Передвиборна джинса і «паркетне» мовлення

23%, або практично щочетверта новина, запропонована глядачеві місцевими каналами, просувала чиїсь політичні або комерційні інтереси. За оцінками експертів, окрім каналу «Херсон плюс», джинсували всі телевізії, незалежно від форми власності. 

Обласні державні телекомпанії чітко дотримувалися вимог законодавства стосовно висвітлення перебігу президентської кампанії. Але їхнім слабким місцем і надалі залишається засилля «паркетних» новин і возвеличення місцевих посадовців та народних депутатів. Скажімо, харків’яни пропіарили своїх Дмитра Святаша та Олександра Фельдмана, а вінничани – Оксану та Григорія Калетніків. Однак, працюючи у рівних умовах, редакції, продемонстрували дуже різні показники наявності новин з ознаками замовності, – від 4% у Харкові до 51% у Вінниці.

Решта каналів на повну відривалася з політичною джинсою. Найбільше замовних новин, які слугували промоції кандидатів у президенти, стосувалося Петра Порошенка. Фігурували у замовних матеріалах Петро Симоненко й Сергій Тігіпко – на сході і півдні, а Юлія Тимошенко і Анатолій Гриценко на заході. Та усі джинсові рекорди побив 7 канал, який в одному випуску новин розмістив аж три (!) сюжети про візит Порошенка до Харкова.

У сумському телепросторі «президентську джинсу» розбавили вибори міського голови обласного центру. Тамтешні комерційні канали у випусках новин раз по раз розміщували сюжети про кандидата на посаду міського голови Олександра Лисенка.

Забезпечення якісного інформування глядачів про події у країні та в регіонах мало би слугувати стовідсоткове дотримання телевізійниками професійних стандартів інформаційної журналістики. У травні загальний показник відповідності новин їхнім вимогам зменшився несуттєво, – з 4,3 до 4,1 бала із шести можливих. Тобто, загалом 67% оцінюваних сюжетів відповідали професійним стандартам.

Подолали п’ятибальну відмітку по дві львівські (Новий канал та ZIK) та херсонські телекомпанії («Херсон плюс» та ТРК «ВТВ плюс»). Натомість один із сумських каналів не забезпечив виконання вимог журналістських каналів навіть наполовину.

Узагальнений моніторинг за травень 2014 року матеріалів із ознаками замовності (або цензури) на місцевих телеканалах Херсона («Скіфія», «Херсон плюс», «ТРК ВТВ ПЛЮС», Чорноморська ТРК), Львова (ZIK, Новий канал, ТРК «Львів»), Харкова (ХОДТРК, 7 канал, Simon), Вінниці (Вінницька обласна державна телерадіокомпанія «Вінтера», телеканал «Віта», ТРК «Вінниччина») й Сум (Сумська обласна державна телерадіокомпанія, ТРК «Відікон», «Академ ТВ»).

Методологія моніторингу новин на місцевих телеканалах аналогічна методології моніторингу новин на загальнонаціональних каналах. Її викладено тут.

Моніторинг за квітень 2014-го можна почитати тут.  

Огляд матеріалів із ознаками політичного чи комерційного замовлення (джинси) у випусках новин

ХАРКІВ

Із проаналізованих 180 новин трьох телекомпаній експертами виявлено ознаки замовності в кожному десятому сюжеті. Більше половини джинси припадає на матеріали 7-го каналу – 10 сюжетів, або 17%. Ще 6 сюжетів із ознаками замовності помічено у новинах ТРК Simon (9%) і 2 – у новинах ХОДТРК (4%). Порівняно з попереднім місяцем кількість замовних матеріалів на каналах регіону практично не змінилася.

Левова частка сюжетів з ознаками замовності 7-го каналу – це протокольні матеріали із заходів чиновників, у яких відсутня зрозуміла суспільно важлива інформація. Наприклад, сюжет «Про те, що на місцях треба залишати зароблені кошти та вирішувати без допомоги центру чимало життєво важливих питань говорили і під час селекторної наради на чолі з віце-прем'єр-міністром Володимиром Гройсманом» (15 травня, автор – Олександра Суфіянова) не містить жодної інформації, яка стосувалася б безпосередньо Харкова. Окрім «паркетності», такі сюжети почасти мають «депутатський характер»: «З тим що люди мають, вони йдуть до приймальні народного депутата» (13 травня, автор – Євгенія Кутнова) – про проведення прийому громадян народним депутатом Валерієм Писаренком, а також матеріал «У міському Палаці дитячої та юнацької творчості жителі Московського району відзначали свято Перемоги» (12 травня, автор – Анжела Сушко) – про захід, проведений народним депутатом Дмитром Святашем і його благодійним фондом:

«Анатолій Мірошниченко, ведучий: У міському Палаці дитячої та юнацької творчості жителі Московського району відзначали свято Перемоги. Юні артисти підготували для ветеранів Великої Вітчизняної великий концерт, всі разом згадували воєнні подвиги, співали фронтові пісні. Традиційно святкування були організовані народним депутатом України Дмитром Святашем(…)

Анжела Сушко, кореспондент: На сцені міського Палацу дитячої та юнацької творчості – святковий концерт. Звідусіль лунають слова вдячності ветеранам війни за їх великий подвиг. Традиційно організаторами такого свята у Московському районі виступили народний депутат України Дмитро Святаш і фонд “Пересвет”.

Дмитро Святаш, народний депутат України: “Я хотел бы пожелать нашей стране, нашему городу, нашим ветеранам пожелать, в первую очередь, мирного неба над головой и чтобы нам, поколению их внуков, не пришлось повторять их подвиг, не пришлось защищать и освобождать нашу страну от внешних или внутренних врагов. Мира, здоровья и счастья”».

Також у випусках новин 7-го каналу містяться сюжети, які можна кваліфікувати як передвиборчу джинсу. Їх розміщено в загальному блоці й не марковано належним чином.

Наприклад, випуск новин 7-го каналу від 15 травня розпочинається трьома (!) поспіль сюжетами про візит до Харкова Петра Порошенка: «Харків відвідав народній депутат України Петро Порошенко», «Під час зустрічі з харків’янами Петро Порошенко презентував книгу “Ким бути” із серії “Жити по-новому”», «Вже наприкінці свого візиту до першої столиці Петро Порошенко зазначив, що одним з головних завдань, яке потрібно зробити для виведення країни з кризи та відновлення миру і спокою в державі – це повернення довіри людей».

Грішить розміщенням передвиборчої джинси й інший харківський телеканал – Simon. Наприклад: «Кандидат в Президенты Сергей Тигипко призвал к мирному урегулированию конфликта на востоке Украины» (14 травня, автор – Євгенія Бабошко), «Прекратить АТО на юго-востоке Украины требует и лидер КПУ Петр Симоненко» (14 травня, автор – Ксенія Бай), «Харьков посетил кандидат в Президенты Петр Порошенко. Политик побывал на заводе “Турбоатом”, на строящейся станции метро “Победа”, выступил в эфире 7-го канала, а также пообщался с харьковчанами» (15 травня, автор – Ксенія Бай), «Участники Всеукраинской конференции “Мир и гражданское согласие в Украине”, которую инициировал Сергей Тигипко обсудили шаги по разрешению конфликта на юго-востоке страны» (16 травня, автор – Євгенія Бабошко). Що стосується останнього прикладу, то Сергія Тігіпка представлено як миротворця. Причому його статус кандидата у президенти раз по раз підкреслюється. Жоден інший учасник конференції в сюжеті не фігурує:

«Владимир Мазур, ведущий: Кандидат в Президенты Сергей Тигипко призвал к мирному урегулированию конфликта на востоке Украины. Об этом он заявил с трибуны ВР. Политик подчеркнул, чем больше будем ждать – тем больше будет жертв и тем сложнее будет договориться о перемирии. Подробности далее в сюжете.

Евгения Бабошко, корреспондент: Стране нужен мир любой ценой, – уверен Сергей Тигипко. Затягивание с переговорами не только провоцирует новые жертвы, но и приближает страну к полномасштабному конфликту.

Сергей Тигипко, кандидат в Президенты Украины: Давайте згадаємо в Югославії шов чітко такий же сценарій, 130 тисяч людей загинуло. Загинули, більшість мирні люди були. Ми роздираємо країну. Давайте ми подумаємо, що можна зробити.

Евгения Бабошко, корреспондент: По мнению политика власть не реагирует на ситуацию и не делает конкретных шагов на встречу политическим оппонентам. Если ранее, говорит Тигипко, только небольшой процент жителей юго-востока поддерживал сепаратистов, после гибели людей настроения стали меняться и надо принимать решительные меры.

Сергей Тигипко, кандидат в Президенты Украины: Припинити АТО. Домовитись про те, що одні не атакують захоплені об’єкти- інші не захоплюють нові об’єкти – раз. Друге, потрібно сісти за стіл переговорів. В кінці-кінців, треба знаходити людей, лідерів громадської думки, керівників підприємств, що хочете. Можна брати не політизованих людей, які не заангажовані політично і розмовляти просто. Звичайною мовою розмовляти і шукати компроміси, що вони бачать, що потрібно робити на сьогоднішній час».

Обидва сюжети з ознаками замовності, помічені на каналі ХОДТРК, акцентовано висвітлюють заходи, організовані за підтримки народних депутатів: «Ветеранів-учасників та дітей війни привітали у Московському районі Харкова» (12 травня) – про захід, організований Дмитром Святашем; «У затишній атмосфері, що лише сприяла спілкуванню ветеранів із молоддю, відзначили 69 річницю Перемоги і у харківському Екопарку» (12травня) – про захід, організований Олександром Фельдманом.

Що стосується сюжетів з ознаками комерційної замовності, то за звітний період по одному такому сюжету помічено в новинах 7-го каналу і ТРК Simon. Це «День науки у Національному університеті міського господарства відзначили урочистим засіданням вченої ради» (7 канал, 16 травня) і «Потребительские цены с начала года в Украине выросли на 0,8%» (Simon, 16 травня). Останній – відверта розлога реклама оператора мобільного зв’язку «Київстар», зокрема щодо тарифів, послуг та бонусів компанії для абонентів:

«Евгения Бабошко, корреспондент: Мобильный оператор «Киевстар» запускает новый тарифные планы – абонент теперь может не только выбирать нужные услуги и пользоваться ими без ограничений, но и самостоятельно управлять своими затратам(…)».

ВІННИЦЯ

Вже другий місяць поспіль вінницькі канали, включені до моніторингу, утримують сумнівне лідерство за кількістю новин з ознаками замовності, – 40%. Причому погіршилися як загальний показник регіону (16% у квітні), так і в розрізі каналів.

За оцінками експертів, у державного телебачення «Вінтера» у травні ознаки замовності мали 51%, або 35 із 68 оцінюваних сюжетів (проти 24% попереднього місяця). А в ТРК «Віта» перевірку на джинсу не пройшли 26% новин (проти 7% у квітні). Слід зауважити, що на загальний показник регіону щодо наявності новин із ознаками замовлення міг вплинути контент телеканалу «Вінниччина». Втім, з 7 травня й до кінця місяця телевізія мовлення не здійснювала.

Отож, найбільше замовних матеріалів експерти зафіксували у новинах «Вінтера», – це кожен другий сюжет, причому всі вони мають ознаки політичної джинси. Найбільшу замовну увагу «Вінтера» звертала на вибори та висвітлення діяльності посадовців різних гілок влади в області, некритично висвітлюючи буденну роботу чиновників та політичну діяльність державних службовців різного рангу.

Окрім відвертого «паркету», «Вінтера» не зраджує своїм симпатіям до родини Калетніків: у випуску новин за 13 травня вийшли промосюжети аж про двох нардепів – Оксану та Григорія.

Зокрема, в сюжеті журналіста Олексія Літвінова «На Ямпільщині із сільськими головами та депутатами районної ради зустрілася народний депутат України Оксана Калетник», котрий хоч і містить інші синхрони, нардеп зображена ледь не як головний ініціатор децентралізації влади в країні :

«Олексій Літвінов, кореспондент: Депутати переконані: сьогодні механізми децентралізації влади все ще розробляються та визначають згори, без проведення широкого діалогу з місцевими громадами. У цьому їх підтримує і народний депутат України Оксана Калетник. За її словами, проблемні питання потрібно обговорювати на рівні місцевих громад, аби виявити всі ризики для їхнього розвитку, а не чекати, поки впроваджені вольовим рішенням влади зміни вкотре не принесуть очікуваних результатів.

Оксана Калетник, народний депутат України: Питання децентралізації, тобто реформи місцевого самоврядування, воно реально на часі. І те, що сьогодні дійсно є досить така проблемна картина, коли у нас певна кількість регіонів взагалі хоче повної автономії, і погрожує взагалі просто розваленням країни, ми повинні дійсно посилити діалог, щоб за рахунок цього діалогу показати, які є позитивні моменти того, що країна залишається цілою.

Олексій Літвінов, кореспондент: Народна обраниця переконана: депутати Верховної Ради України мають їхати в регіони, аби почути, чого вимагають представники місцевих громад, та обговорити з ними пропозиції законотворців. Лише у такому випадку адміністративна реформа з децентралізації влади може дати ефективні результати».

Або ж візьмімо сюжет «Щира задушевна розмова та пам’ятний подарунок – саме так вже не один рік вітає ветеранів із великим Днем перемоги народний депутат України Григорій Калетник», який стосується заходу, приуроченого до Дня перемоги. Нагадаємо, новина вийшла аж 13 травня, отож про оперативність інформаційного приводу годі й казати.

Експерти також звернули увагу на «делікатність моменту» з появою у випуску новин за 12 травня, у розпал президентської кампанії, сюжету «Вінницьке козацтво вирішило відзначити героя України Олексія Порошенка за вагомий внесок у розбудову держави», який стосується батька тоді ще кандидата у Президенти України Петра Порошенка.

Що ж стосується замовних новин телеканалу «Віта», то експерти віднесли їх до джинси здебільшого тому, що вони або відстоюють інтереси тільки однієї сторони, або ж у них безпідставно акцентується увага лише на позитивних, або негативних характеристиках суб’єктів. Дуже показовим у даному контексті є сюжет за 12 травня «Екс-очільниця фракції регіоналів у Вінницькій облраді Тетяна Антонець керуватиме новою депутатською групою під назвою “Справедливість”»:

«Ольга Сольвар, ведуча: Екс-очільниця фракції регіоналів у Вінницькій облраді Тетяна Антонець керуватиме новою депутатською групою під назвою “Справедливість”. Відповідну заяву оголосила сьогодні під час сесії. В групі поки що дев’ять депутатів. Метою об’єднання є захист соціальних прав та гарантій жителів Вінниччини. Назву група отримала не випадково. Тетяна Антонець пояснила: вона не впевнена у справедливості дій ані керівництва, ані нашої області, тож особисто береться захищати земляків. Розпочати планують із керівників комунальних підприємств.

Тетяна Антонець, депутат Вінницької обласної ради: Оскільки у Вінницькій області більше 250 керівників комунальних закладів, нам обіцяли, що справа лікарів – це тільки початок. Все решта – це керівники комунальних закладів. Тому перше питання, яке ми будемо відстоювати – це питання саме по керівникам комунальних закладів, хто попав під роздачу… немає інших питань, як найболючіше питання – корупція в медицині. Тому ми розпочнемо із головних лікарів».

ХЕРСОН

В 16% сюжетів новин телеканалів регіону експерти побачили ознаки замовності. «Скіфія» збільшила кількість джинсових сюжетів ушестеро, – з 3% в квітні до 19% у травні, ТРК «ВТВ Плюс» – на 4% до 22%. Натомість у новинах каналу «Херсон плюс» експерти замовних сюжетів не виявили (в квітні – 16%).

Загалом, у травні кількість замовних матеріалів у новинах херсонських телеканалів становила 15 із 91, або 16% проти 11% у квітні. За висновками експертів, збільшення їх кількості свідчить про активізацію політиків перед виборами президента. До того ж, політична джинса на каналах зроблена просто, за схемою: кандидат у Президенти «прийшов, побачив, розповів».

На каналі «Cкіфія» у травні медіаексперти визначили 8 матеріалів, що мають ознаки політичної замовності, причому в половині з них фігурували кандидати у Президенти України, – двічі Петро Порошенко, а Петро Симоненко та Микола Маломуж – по разу.

Не обійшлося і без «паркетних» новин, або таких, де з найкращого боку подаються місцеві чиновники. Зокрема, часто згадується в. о. Херсонського міського голови Володимир Миколаєнко. У двох матеріалах було зроблено акцент на приїзді в регіон чиновників Кабміну, а не на проблемах територій та шляхах їх вирішення. Зокрема, це стосується сюжетів про робочу поїздку голови Державної реєстраційної служби України Ігоря Алексєєва. Це ж стосується і новини про Всеукраїнську селекторну нараду віце-прем’єр-міністра України, міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Володимира Гройсмана.

В одному із сюжетів фігурує народний депутат України Андрій Путілов із загалом беззмістовним синхроном: «Я уверен, мы победим. Победим по одной причине, потому что в наших жилах течет кровь победителей. Ваша кровь, ветераны. Большое спасибо вам за чистое небо, большое спасибо вам за победу. Это была ваша победа, это была наша победа».

Редакція ТРК «ВТВ Плюс» у травні випустила 7 матеріалів, що мають ознаки політичної замовності. Цікавим форматом просування інтересів однієї зі сторін є сюжети, які будуються навколо безапеляційних висловлювань політиків, зокрема, кандидатів у Президенти Сергія Тігіпка та Петра Симоненка.

«В кінці-кінців, давайте ми зробимо кроки, один на зустріч іншому, спробуємо пошукати компроміс. Давайте згадаємо, в Югославії йшов чітко такий же сценарій. 130 тисяч людей загинуло, загинуло більшість – мирні люди були. Ми роздираємо країну. Давайте ми подумаємо, що можна зробити», – цитують Тігіпка.

Або ж варіант із лідером комуністів: «Вы террористами объявили 7 миллионов население, проживающего в Донецкой и Луганской области. Они массово вышли именно вчера я звонил буквально каждый час, там массово люди выходили с 6 часов утра в очередях стояли, для того, чтобы попасть и проголосовать против власти».

У матеріалах із ознаками замовності фігурує й голова Херсонської ОДА Юрій Одарченко. У матеріалі «Істина у вині» він безпідставно, на думку медіаекспертів, виступає в ролі історика:

«Є дуже багато цікавих місць на Херсонщині. Ви знаєте, якщо навіть порівняти вина Криму, Масандру і вина в заводах Князя Трубіцького, то я хочу вас запевнити, що традиції князя Трубоцького вони більш такі стиглі, більш міцні. Виноградарство і Таврія. Існують свідчення – ще у четвертому столітті до нашої ери на залитих сонцем землях древні греки вирощували соковиті ягоди».

СУМИ

Майже третина, – 27% – матеріалів місцевих телеканалів у травні експерти визнали такими, що мають ознаки замовності: «Академ ТV» – 35%, ТРК «ВІДІКОН» – 49%, Сумська обласна державна телерадіокомпанія СОДТРК – 6%. Причому ТРК «ВІДІКОН» за кількістю замовних матеріалів поступився тільки Вінницькому обласному державному телебаченню.

Окрім Президента, сумчани обирали ще й міського голову обласного центру. Тож експерти зазначають, що замовниками політичної агітації були не тільки штаби кандидатів на пост Президента України, а й кандидати на пост мера Сум. Це зумовило різке збільшення у травні кількості матеріалів з ознаками замовності. Сумська обласна державна телерадіокомпанія, що не підтримувала жодного кандидата, має показник 6% (у квітні – 2%), тоді як приватні телекомпанії «Академ-ТВ» та «ВІДІКОН» – істотно погіршили свої результати в порівнянні з квітнем, – у півтора та в три рази відповідно.

Загалом 34 із 126 проаналізованих матеріалів містять ознаки порушень, що можуть свідчити про їх замовний характер. Це переважно (32 з 34 «підозрілих» матеріалів) політична джинса. У квітні цей показник був удвічі нижчим – 14%, що й не дивно з огляду на розпал виборчої кампанії.

Три замовних із 53 проаналізованих матеріалів виявлено у Сумської ОДТРК. Це втричі більше, ніж у квітні (2%, один матеріал), але все одно небагато. Матеріали з ознаками замовності в ефірі місцевого державного телебачення переважно «паркетні»: про звіт міської влади, облаштування нею дитячого майданчика («Сучасний дитячий майданчик відтепер тішитиме жителів проспекту Лушпи та прилеглих будинків») та вирішення проблеми одного з підприємств. Таким чином, хоча ці матеріали й позначені як імовірно замовні, вони не являють собою прихованої передвиборної агітації, а є звичним «самохвальством» місцевої влади.

У новинах телеканалу «ВІДІКОН», який у травні встановив антирекорд із кількості замовних матеріалів, в ході моніторингу виявилено два матеріали, які можна віднести до умовної категорії комерційної «джинси»: оголошення про початок комерційної виставки «У Сумах стартувала виставка міжрегіональної і зовнішньоекономічної співпраці «Слобожанський міст» та його повтор 18 травня (фактично, це два виходи в ефір однієї й тієї самої замовної інформації).

На думку експертів, головним замовником політичної джинси на обох приватних каналах став Олександр Лисенко, кандидат на посаду міського голови. Почасти матеріал не є замовним за формальними ознаками, але в ньому простежується «особливе ставлення» до певних політичних постатей. Як, наприклад, у сюжеті «Академ-ТВ» за 12 травня:

«Ніна Паустовська, Наталка Лисенко, кореспонденти: Попри відсутність параду, біля пам’ятника Альоші ніде яблуку впасти. З георгіївськими стрічками та особливим знаком – червоним маком – на грудях люди йдуть віддати шану фронтовикам.

Анатолій Єпіфанов, почесний громадянин Сум: В цей день розумні люди завжди будуть пам’ятати. І не будемо ми сьогодні на ті життєві, як називається непонятні моменти, що у нас сьогодні в державі, то саме головне, найбільше свято, яке об’єднує всіх, немає, крім 9 травня. І тому я поздоровляю ветеранів, в першу чергу, поздоровлю всіх-всіх сумчан»

Експерти вважають, що сюжет опосередковано сприяє легітимізації символу, який в останні місяці став уособленням сепаратистських та проросійських заворушень, а також сприяє піару місцевого регіонала Єпіфанова, який, окрім «почесного громадянина Сум», є також бізнесменом і політиком. Ці ж самі події Сумська ОДТРК висвітлює у проукраїнському ключі.

Тим часом канал «ВІДІКОН» розміщував новини, які відверто просувають кандидата на посаду міського голови від «Батьківщини», виконувача обов’язків міського голови Олександра Лисенка, який згодом переміг на виборах сумського мера. Сюжет за 12 травня:

«Дмитро Будянський, ведучий: Нова влада обласного центру активно залучатиме до розробки програм розвитку міста науковий потенціал сумської громади. Це підкреслив під час зустрічі з ентузіастами-винахідниками виконувач обов’язків сумського міського голови Олександр Лисенко. За участі очільника міста відбулося засідання клубу "Інтелект-капітал", що об’єднує фахівців з різних наукових та виробничих сфер.

Олексій Ігнатьєв, кореспондент: більше 10 років у Сумах діє клуб "Інтелект-капітал". Він об’єднує когорту винахідників. Це громадська організація, що ставить перед собою завдання створити умови для постійного ділового спілкування представників інтелектуальної еліти. Пошуки, впровадження різноманітних новацій – головне, чим займаються ці люди. останнього разу вони запросили до участі у своєму засіданні виконувача обов’язків сумського міського голови Олександра Лисенка. Він погодився і заявив, що технічний і творчий потенціал міста не обійдеться без уваги влади.

Олександр Лисенко, в. о. сумського міського голови: Невже у нас немає світлих голів, професорів і науковців, підприємців і винахідників, які сьогодні можуть просто свій досвід покласти на папір, покласти у програми, от? Тому що ті програми, які сьогодні існують в міській раді, я їх 4 роки як депутат читав. От я завжди вносив туди свої пропозиції. Я хочу, щоб і ваші пропозиції були покладені в цю програму...

Олексій Ігнатьєв, кореспондент: Неформальне спілкування – запорука майбутніх, цілком реальних проектів, – говорить Олександр Лисенко.

Олександр Лисенко, в. о. сумського міського голови: "Спільні проекти, які будуть, ми тоді будемо знати, що це не придумав хтось, хто сидить чиновник у влади, а це є спільний проект клубу "Інтелект-капітал", спільний проект іншої громадської організації, от. Тому що зрозуміло, що всі проекти, всі програми ми будемо проводити через громадське обговорення. Ми змінимо пріоритети влади разом із вами і буде все дійсно так, щоб ми мали, як кажуть, орочительное хазяйство у місті Суми».

Олексій Ігнатьєв, кореспондент: Наразі активні громадяни формують пакет пропозицій для міської влади. Її очільник запевняє, що невдовзі ідеї будуть опрацьовані, а кращі з них, особливо інвестиційно привабливі, мають високі шанси бути втіленими у життя».

Наступного дня випуск новин телеканалу «ВІДІКОН» відкривається відверто джинсовим, незбалансованим матеріалом про те, що «демократичні сили» Сум підтримують Лисенка:

«Дмитро Будянський, ведучий: Демократичні сили Сумщини підтримали єдиного кандидата на посаду міського голови, нині виконуючого його обов’язки Олександра Лисенка. Про це представники політичних партій та громадських організацій заявили на круглому столі. На їх думку, Олександр Лисенко – єдиний кандидат, який хоче втілити ідеї Майдану, та має для цього достатній управлінський досвід.

Маргарита Єрмак, кореспондент: У Сумському прес-клубі зібралися представники різних політичних партій та громадських організацій. Нині їх об’єднує спільна ідея – чесні вибори та гідні переможці. На посаді міського голови бачать Олександра Лисенка...

Віктор Казбан, голова ГО "Конгрес української інтелігенції": Його на сьогоднішній день сповна підтримує це партія "УДАР", обласна організація, "Батьківщина" партія, ну і визначається зараз партія наша "Свобода", яким чином. Не буду характеризувати, але це один із лідерів сумського Майдану. Це людина, яка жодною мірою, ні на йоту, ні на крок не відійшла від своїх переконань, починаючи із листопада місяця і по сьогоднішній день.

Маргарита Єрмак, кореспондент: Окрім ідейних переконань, кандидатура Олександра Лисенка, на думку опозиційних сил, має ряд професійних плюсів.

Любов Ніконорова, член ВО "Батьківщина": Він має досвід управління містом і має чітку програму дій. Знає систему місцевого самоврядування, має здатність консолідувати громадськість, ну, і політичні сили, звичайно. Вміє визначати пріоритети, а саме головне, мені здається, спрямований на результат».

Експерти зауважують, що й «паркетна джинса» у новинах «ВІДІКОНу» мала передвиборне забарвлення, знову ж, на користь Олександра Лисенка.

Ще один показовий приклад розміщення джинсового матеріалу – сюжет «Академ-ТВ» за 15 травня про зустріч сумських підприємців із нардепом від УДАРу Оксаною Продан, який можна вважати прихованою рекламою кандидата в президенти Порошенка:

«Анатолій Кравченко, ведучий: Відверта розмова із народним депутатом. Сумські підприємці зустрілися з Оксаною Продан, яка активно відстоює інтереси дрібного бізнесу у Верховній Раді. Про що говорили?

Наталка Лисенко, кореспондент: Оксана Продан добре відома як лідер податкового майдану 2010 року. Нині ж вона прямий представник підприємців у парламенті. на Сумщину завітала за ініціативи прихильників кандидата у Президенти Петра Порошенка, якого підтримує "УДАР". Розмову почала з приємних новин. Вже кілька тижнів, як у Верховній Раді прийняли проект про відміну низки дозвільних документів.(…)

Наталка Лисенко, кореспондент: Оксана Продан як і Петро Порошенко – підприємці з досвідом і розуміють, що нині бізнес встояв не завдяки, а в супротив державній політиці. Тож пообіцяла, що нова влада врахує всі проблемні моменти, аби надалі виборювати права дрібного бізнесу на рівні парламенту».

Втім, це практично єдина згадка про Порошенка і кандидатів у Президенти України загалом у новинах сумських телеканалів протягом тижня.

ЛЬВІВ

Такими, що містять ознаки замовності, експерти визнали 18% травневих новин львівських каналів. Це у 3,5 рази більше, аніж було в квітні. Причому Новий канал проти минулого місяця погіршив свій показник учетверо до 16%, ZIK збільшив кількість джинси з 5% до 18%. ТРК «Львів» у травні був лідером із розміщення сюжетів, що мають ознаки замовності, – 21%.

Із 30 сюжетів, віднесених експертами до умовної джинси, майже третина – вісім – припадає на новини, які містять ознаки комерційної замовності. Решта (22) мають ознаки політичного замовлення.

З огляду на передостанній тиждень президентської кампанії, можна було сподіватися, що абсолютна більшість політичної джинси стосуватиметься агітації за кандидатів на пост глави держави. Утім, ТРК «Львів» більшою мірою обслуговував інтереси своїх патронів: із 9 замовних новин шість стосувалися висвітлення протокольних заходів.

Зокрема, цьому критерію цілковито відповідають сюжети «Співпраця з Європою. Очільниця області Ірина Сех зустрілася з надзвичайним і повноважним послом Австрійської Республіки в Україні Вольфом Дітріхом Хаймом» за 14 травня,  або ж новина «У Львові відзначили найкращих музейників у восьми номінаціях» за 16 травня. А також сюжет про реформу МВС за 15 травня. Ці новини не містять суспільно значимої інформації, а головними дійовими особами виступають посадовці різних рівнів.

Особливі симпатії до міського голови Львова Андрія Садового та очолюваної ним «Самопомочі» демонструє Новий канал. Скажімо, абсолютно нейтральну новину про кампанію з вимірювання артеріального тиску мешканцям міста розмістили всі канали, але саме Новий дав можливість продемонструвати турботливому меру близькість до народу («Львів’ян закликають поміряти свій артеріальний тиск»):

«Ірина Панчишин, кореспондент: До ініціативи приєднався і міський голова. Вимірює тиск так щороку.

Андрій Садовий, міський голова Львова: Нормальний, робочий. Для вас роботи нема. Я би хотів, щоб львів’яни не зневажали, а дійсно дбали про своє здоров’я. до речі, за тих 8 років, що ми вимірюємо тиск, більше 800 тисяч львів’ян мали можливість свій тиск поміряти і дуже багато це робили перший раз в житті. Але є плюс в тому, що десь близько 29 тисяч – це львів’яни, де виявили дуже серйозні проблеми. Були виявлені».

Або ж у новині «Школярам нагадують правила дорожнього руху» вже в першому абзаці робиться наголос на те, що це акція об’єднання «Самопоміч»:

«Парасковія Дворянини, ведуча: Львів має бути безпечним для дітей. Школярам нагадують правила дорожнього руху. Тренінги, майстер-класи та змагання – така програма загальноміської кампанії “Львів – безпечне місто”. ЇЇ вже впродовж року проводить об'єднання “Самопоміч”».

Зауважимо, обидві новини вийшли одного дня, у випуску новин за 12 травня.

Що ж стосується ZIK, то саме цей канал транслював телевізійні сюжети, які можна вважати промоцією кандидатів у президенти. Так, новини «Росію треба позбавити права брати участь у Чемпіонаті світу з футболу та відібрати право на проведення чемпіонату 2017року» за 12 травня та «В умовах російської агресії стратегічні об'єкти України будуть надійно захищені» за 13 травня висвітлюють позицію кандидатів Анатолія Гриценка та Юлії Тимошенко відповідно до проблем, згаданих у назвах сюжетів. Причому жодної подієвої прив’язки до регіону ці новини не мають.

Іще одна новина, що має ознаки політичної замовності, вийшла 13 травня, – «Проти кандидата у президенти Петра Порошенка застосували брудні технології». В сюжеті є пряме посилання на причетність до поширення «чорнухи» прихильників основного суперника Порошенка, проте їхня позиція жодним чином не висвітлена.

«Кореспондент: Проти кандидата у президенти Петра Порошенка застосували брудні технології. 12 травня невідомий зателефонував у львівський штаб претендента на посаду глави держави. Чоловік повідомив, що місцеві друкарні на вулиці Стрийській 78 друкують газети накладом 1 мільйон примірників з чорною агітацією проти Петра Порошенка. Поліграфічне підприємство належить одному з депутатів обласної ради. Його називають людиною Віктора Медведчука, котрий багато років був радником Юлії Тимошенко. На місце пригоди викликали міліцію та СБУ.

Олег Мандюк, керівник РВШ Петра Порошенка: "Цю газету роздавали повсюди по львівській області, в суботу і неділю. Нашими активістами в Бориславі в неділю була затримана жінка, яка разом з агітпродукцією Юлії Тимошенко роздавала цю газету"».

Дотримання професійних стандартів

ХАРКІВ

Середній показник дотримання харківськими телеканалами журналістських стандартів у травні склав 3,87 із 6 можливих балів (у квітні – 4,07 бала). Найкращі показники продемонстрували новинарі 7-го каналу – 4,8 бала, телеканал Simon забезпечив дотримання стандартів наполовину – 3,09 бала, а обласне державне телебачення – на 3,72 бала.

Експерти зазначають, що дотримання балансу думок для харківських телеканалів у травні було недостатнім. Якщо результат 7-го каналу (0,59) виглядає ще більш-менш пристойним, то показники ХОДТРК (0,32) і Simon (0,29) є вкрай низькими. Як правило, ці телеканали у своїх сюжетах висвітлюють думку лише однієї сторони, не надають ні альтернативної позиції, ні коментаря компетентного експерта. До того ж, часто новина подається у форматі тексту диктора в студії. Наприклад, сюжет ХОДТРК за 16 травня «Децентралізація влада, відтак передання фінансових ресурсів на місця, сприятиме й удосконаленню надання адмінпослуг».

Вимог стандарту оперативності здебільшого дотримуються всі телеканали. Найкращий результат у 7-го каналу – 0,93, близьким до до нього є й показники ХОДТРК – 0,85 і ТРК Simon – 0,84. Прикладом порушення даного стандарту може слугувати подання каналом ХОДТРК 14 травня новини «Харківські студенти-медики хочуть допомагати пораненим в ході АТО», у той час як аналогічний сюжет «Харківські студенти готові співпрацювати з медиками області та допомагати постраждалим під час антитерористичної операції» вийшов на 7-му каналі днем раніше.

Ще один приклад – сюжет «Помощь армии равномерно и по расписанию В Харьковской области местные власти решили помочь в распределении помощи армии от населения и оборудовали специальные пункты приема продуктов и бытовых товаров» у випуску новин ТРК Simon від 14 травня, при цьому ХОДТРК надала цю ж інформацію на день раніше – 13 травня – «Від щирого серця — жителі Ізюмщини допомогли воякам харчами».

Стандарт достовірності (посилання на джерела) є високим для двох телеканалів – 7-й канал (0,98) і ХОДТРК (0,94). Результат ТРК Simon є суттєво нижчим – 0,76. Йдеться як про ігнорування посилань на джерела, так і їх розмивання. Прикладом недотримання стандарту достовірності може слугувати наступний сюжет: ТРК Simon за 15 травня «Харьковский территориальный батальон передислоцировали в Луганскую область»:

«Владимир Мазур, ведущий: Харьковский территориальный батальон передислоцировали в Луганскую область. Об этом сообщили родственники харьковчан, которые утверждают что солдат готовят к боевому заданию без должного оснащения. Так по их информации у военных нет бронежилетов(…)».

Найнижчим серед харківських телеканалів у ТРК Simon є й дотримання стандарту відокремлення фактів від коментарів – 0,51, у той час, як у 7-го каналу він становить 0,88, у ХОДТРК – 0,81.

Експерти вважають, що стандарту точності належно дотримується лише 7-й канал. Його результат – 0,86 – є значно вищим за показники ХОДТРК (0,49) і Simon (0,41), котрі, як уже згадувалося, часто подають інформацію у вигляді начитки, коли диктор «від себе» передає слова речників замість того, щоб показати синхрони з їхньою прямою мовою. Зокрема, як у сюжеті ХОДТРК за 16 травня «Хвилиною мовчання вшанували сьогодні на Вінниччині пам’ять земляків, які загинули в ході антитерористичної операції на сході країни»:

«Павел Посохов, ведучий: Хвилиною мовчання вшанували сьогодні на Вінниччині пам’ять земляків, які загинули в ході антитерористичної операції на сході країни. Годину смутку із вінничанами розділив і очільник уряду Арсеній Яценюк. Наші військовослужбовці під кулями захищають країну та її майбуття і право кожної родини жити у вільній європейській державі, сказав Яценюк, звертаючись до спецпризначенців підрозділу "Ягуар", який дислокується у місті Калинівка. Прем’єр-міністр вручив військовослужбовцям Нацгвардії чотири сертифікати на отримання квартир. Ще п’ять квартир отримали родини загиблих в АТО на Донеччині. Наші брати, які боролися і загинули, їхні сім’ї залишилися без годувальників, але не без допомоги держави, сказав Яценюк. Також він ознайомився із буттям військової частини, на власні очі побачив казарми та класні кімнатами. Із багатьма вояками з Вінниччини Яценюк зустрічався у Слов’янську, розмова тоді видалась серйозною. Тож сьогодні глава Кабміну відзвітував про зроблене, зокрема запевнив: квартири отримають не генерали, а ті, хто зі зброєю в руках на передовій протистояв терористам(…)».

Що ж стосується повноти подачі інформації, то дотримання даного стандарту – це слабке місце всіх харківських телеканалів. Хоча й тут результат 7-го каналу – 0,54 – є суттєво вищим за показники «ХОДТРК» (0,30) і ТРК Simon (0,26).

Канали часто подають інформацію лише з одного джерела, а іноді обмежуються в сюжеті лише двома-трьома реченнями, не практикуючи бекґраунд, не наводячи думку експерта чи хоча б синхрони людей, яких безпосередньо стосується тема сюжету.

ВІННИЦЯ

Дотримання журналістських стандартів у травневих новинах каналів «Вінтера» та «ВІТА» зафіксовано на рівні 3,53 бала, що майже до сотої повторює квітневі показники. Це один із найгірших середньозважених показників регіонів. Різниця поміж середніми оцінками трьох телеканалів незначна: «Вінтера» – 3,41, «ВІТА» – 3,62.

За оцінками експертів, кореспонденти телеканалу «Віта» у травні в питанні дотримання професійних стандартів інформаційної журналістики працювали якісніше, аніж їхні колеги з обласного телебачення. Також зазначається, що «Вінтера» подала найбільше новин із ознаками замовності, зумівши при цьому, як не парадоксально, випередити «Віту» за дотриманням стандарту балансу думок/ точок зору. Щоправда, за всіма іншими стандартами на першому місці «Віта»: у неї вищі бали за оперативність, достовірність (посилання на джерела), відокремлення фактів від коментарів, повноту поданих фактів/інформації з проблеми.

Загалом, найвищим балом експертами оцінено достовірність та посилання на джерела у теленовинах «Віти» (0,97), найнижчим – баланс думок та точок зору у сюжетах цього ж каналу (0,18).

Найвищу середню оцінку в травні здобув стандарт достовірність (посилання на джерела), – 0,91 («Віта» – 0,97, «Вінтера» – 0,85). На другому місці – точність: 0,75 («Вінтера» – 0,77, «Віта – 0,72).

Що ж стосується дотримання стандарту оперативності, то, на думку експертів, вінницькі тележурналісти не особливо дбали про «свіжість» новин. Причому показник дотримання цього стандарту в обох каналів був майже однаковим,  – «Віта» – 0,64, «Вінтера» – 0,62.

Лише в половині поданих сюжетів кореспонденти «Віти» та «Вінтера» забезпечили відокремлення фактів від коментарів. Недостатньо уваги приділялось і питанню забезпечення повноти поданих фактів та інформації з питань, що висвітлювались у сюжетах місцевих новин. Цьому стандарту відповідала тільки кожна четверта новина.

Найбільше зауважень експертів викликало дотримання вінницькими каналами стандарту балансу думок/точок зору. За підсумками моніторингу, журналістам обласного державного телебачення вдалося забезпечити збалансовану подачу інформації у кожному третьому сюжеті, а комунальної «Віти»  – лише щоп’ятому.

ХЕРСОН

Травневий моніторинг новин херсонських каналів засвідчив порівняно високий показник дотримання журналістських стандартів, а саме на 4,76. Регіональне лідерство виборов канал «Херсон плюс» із 5,06 бала із 6 можливих, близький до нього показник забезпечив ТРК «ВТВ Плюс» – 5,0. «Скіфія» ж суттєво поступилася колегам, набравши 4,21 бала.

На думку експертів, найкраще місцеві журналісти в травні дотримувалися стандартів достовірності й точності подання інформації, – 0,87 та 0, 97 бала.

Натомість показник відповідності місцевих новин стандарту відокремлення фактів від коментарів – найнижчий (0, 64). Не в останню чергу через те, що досить часто сюжети містять оціночні судження або нічим не підкріплені висновки їхніх авторів-журналістів. Ось лише деякі цитати з сюжетів телеканалу «Скіфія»: «будь-яке свято у Любимівці завжди проходить емоційно і грандіозно»; «юні білозерці зростають з почуттям великої поваги до подвигу своїх дідів і бабусь»; «перелік продуктів, які виготовляють на підприємствах виправних установ області великий, а якість її вже давно оцінили не лише на Херсонщині», «майбутні акули пера складають іспит не у стінах університетських аудиторій».

Схожа картина спостерігається і в новинах каналу «Херсон плюс». Тутешні автори новин також грішать тим, що опосередковано нав’язують глядачеві свою точку зору, як би невинно не виглядали наведені приклади: «вибори міського голови заплановані в Херсоні на 25 травня, одночасно з президентськими, це напевно, найочікуваніша подія останніх двох років у місті», або ж «мотоцикли та мопеди, особливо в теплу пору року, є найпопулярнішим транспортним засобом».

Образність авторського тексту спричинила зменшення показника дотримання стандарту відокремлення фактів від коментарів і в ТРК «ВТВ Плюс», журналісти якого практикують висловлювання на кшталт «телефонні дзвінки, як грім серед ясного неба», «майже чотири сотні людей терпляче чекали на вулиці», «кримська ситуація призвела до того, що херсонське училище, як говориться, відправилось у вільне плавання» та «інший в’їзд до Херсону з боку Миколаєва – це траса Одеса  Мелітополь  Новоазовськ все ще залишається небезпечним. Тут хоч око виколи».

Експерти також зауважили, що журналісти каналу «Скіфія» меншою мірою порівняно з квітнем забезпечували оперативність донесення інформації до свого глядача. «Щороку 12 травня відзначають Всесвітній день медичної сестри. Офіційно це свято було започатковано 1971 року. Цій професії вже більше віку і працівники лікарні імені Личанського вирішили не відступати від традицій», – такий сюжет редакція випустила 13 травня. Це при тому, що 12 травня, у День медсестри, телеканал також виходив у ефір.

Не на користь оперативності спрацювало й те, що впродовж тижня редакція неодноразово повторювала інформацію про початок формування батальйону територіальної оборони. При цьому журналісти не доповнювали сюжет новими деталями.

Разом із тим у новинах херсонських каналів забезпечено досить високий показник дотримання стандарту балансу думок і точок зору, – 0,72. Найбільш збалансовані новини у травні продукував канал «Херсон плюс» (0,88), відповідає середньозваженому регіональному цей показник у ТВК «ВТВ Плюс». Тим часом «Скіфія» враховувала в сюжетах усі позиції сторін лише в 56% новин.

СУМИ

Середньозважений показник дотримання стандартів інформаційної журналістики в новинах трьох сумських телеканалів у травні становив 3,50 бала, тоді як у квітні – 4,18. Знизились показники всіх трьох каналів: у СОДТРК з 4,36 бала до 3,66, в «Академ-ТВ» – з 4,21 до 3,94 бала. Найнижчий показник продемонстрував канал «ВІДІКОН», погіршивши результат минулого місяця – з 3, 97 до 2,90 бала.

При тому, що загальний рівень дотримання стандартів знизився, їхні показники вирівнялися. Зокрема, 0,50 до 0,60 бала зріс середній показник балансу думок, дотримання якого у регіональних новинарів зазвичай викликає найбільше проблем. Якщо СОДТРК і «Академ-ТВ» випускали в ефір по 6566% збалансованих новин, то «ВІДІКОН» у травні міг похвалитися дотриманням даного стандарту тільки в половині сюжетів.

Найнижчими ж є показники дотримання стандартів повноти (0,40) та точності (0,44), особливо в каналу «ВІДІКОН». Його глядачі могли сподіватися лише на кожну третю новину, що відповідає цим стандартам.

Лише в половині новин сумських каналів автори сюжетів подбали про відокремлення фактів від коментарів (0,54). Дотримання цього стандарту порівняно з квітнем суттєво зменшилося(0,74).

Високими є показники дотримання регіональними телеканалами стандарту достовірності (0,73 бала) та оперативності (0,88).

Експерти зауважують особливість новин Сумської ОДТРК, яка полягає в тому, що всі випуски відкриваються не місцевими, а всеукраїнськими новинами, зокрема, про перебіг антитерористичної операції. Це певною мірою виправдано, проте каналові необхідно чітко визначитись із порядком денним та охопленням всеукраїнських новин. Хоча загалом канал досить адекватно висвітлює саме сумський вимір теми східноукраїнського протистояння: говорить про загиблих і постраждалих на Донбасі сумчан, про правоохоронців із Сумщини, які туди вирушають, безпеку на кордоні тощо.

Досить збалансовано висвітлювали перебіг підготовки до виборів ОДТРК і «Академ-ТВ». Зокрема, право голосу в ефірі мала громадська мережа «ОПОРА», яка моніторить демократичність та прозорість виборчого процесу.

ЛЬВІВ

Журналісти львівських телеканалів, включених до моніторингу, у квітні забезпечили дотримання журналістських стандартів на рівні 4,86 із шести можливих балів: телеканал ZIK забезпечив показник 5,09, Новий канал – 5,06 бала, що фактично відповідають квітневим результатам. Падіння загального рівня дотримання професійних стандартів проти минулого місяця на 0,2 є несуттєвим. Крива стандарту поповзла донизу через показник ТРК «Львів» з 4,45 бала. Нагадаємо, у квітні новини державного телебачення до моніторингу не включалися.

Телевізійники всіх трьох каналів загалом забезпечили близьке до ідеального забезпечення дотримання стандартів оперативності, достовірності та відокремлення фактів від коментарів (відповідно 0,98 бала, 0,92 і 0,91 з можливої «одиниці»). Стосовно стандарту достовірності, то канали грішать не стільки нехтуванням посилання на джерела, як їх розмиванням.

Що ж до стандарту відокремлення фактів від коментарів, новинарі почасти дозволяють собі вживати у новинах оціночні судження, які демоструюють власну позицію журналіста і нав’язують її глядачеві. Наприклад, сюжет Нового каналу «Бійка під стінами обласної адміністрації» за 12 травня містить таку репліку:

«Марта Когут, кореспондент: Натомість саму Ірину Сех сутички під стінами адміністрації не турбували. Найбільше губернатора обурили заявки про те, що вона кришує вирубку лісу, їздить до Відня на шопінг, а ще носить шубу із натурального хутра. Аби розвіяти ці чутки – принесла свої паспорти без штампів про перетин кордону та шубу. Навіть була готова її порізати…». А журналістка Ірина Паньчишин у сюжеті «Два наїзди за один вечір» образно описує ДТП: «А це вже вулиця Руська. У боллардову пастку тут потрапив спецавтомобіль. Винен, зі слів очевидців, також водій. Подумав, що Шумахер і проскочить за трамваєм».

При загалом найвищому показнику дотримання стандартів телеканалом ZIK, дуже прикрим виглядає нехтування відокремленням фактів від коментарів у сюжеті «Персональну відповідальність за події в Україні несе Володимир Путін» за 15 травня. Зокрема, кореспондент каналу стверджує, що «Юлія Тимошенко – єдиний кандидат у президенти, яка відвідала схід вже декілька разів з початку російської агресії. Вона веде переговори заради миру. І пропонує ліквідувати соціальну основу конфлікту. Для цього у перемовинах потрібні усі країни-гаранти цілісності України. До учасників женевських переговорів мають звернутися парламент, духовні лідери, та громадськість нашої держави. І водночас необхідне порозуміння всередині країни».

В новинах львівських телеканалів ZIK та Новий канал однаково високий показник дотримання балансу думок, – 0,75 і 0,71 бала. У ZIK показник міг би бути вищим, проте даються взнаки матеріали, які містять ознаки замовності, особливо ті, що стосуються промоції кандидатів у президенти Гриценка, Тимошенко та Порошенка. Там висвітлено тільки їхню позицію.

Схожа ситуація і в ТРК «Львів», у якого експерти визнали збалансованими тільки 55% новин. Здебільшого, за рахунок засилля «паркету» та новин, які стосуються загальнодержавних подій. Вони подаються «одним абзацом», у вигляді дикторської начитки і, з редакційної точки зору, певне, й не передбачають наявності експертних коментарів, думки пересічних людей тощо. Для прикладу, у випуску новин за 12 травня експерти нарахували 8 таких «сюжетів».

Що ж стосується Нового каналу, то значній кількості новин телевізії притаманний так званий псевдобаланс. Висвітлюючи події, журналісти Нового іноді підіграють міській владі.

Нагадаємо, що результати моніторингу засобів масової інформації також є оцінковими судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.

Моніторинг дотримання професійних стандартів у роботі інформаційних служб українських телеканалів здійснюється громадською організацією «Телекритика» за підтримки USAID, наданої через «Інтерньюз Нетворк». Метою моніторингу є підвищення рівня медіаграмотності українського суспільства, стимулювання медіа до відповідальності, дотримання журналістських стандартів та підвищення якості медійного продукту.

Моніторинг є незалежною експертною оцінкою громадської організації «Телекритика». Всі висновки й точки зору, висловлені в усіх публікаціях моніторингу, можуть не збігатися з точкою зору USAID чи «Інтерньюз Нетворк». Методологію проведення моніторингу викладено тутМатеріали проекту читайте в рубриці «Моніторинг» сайту MediaSapiens.

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
ГО "Детектор медіа"
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
3646
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду