«Комсомольская правда в Украине» змінила назву наполовину

Як повідомляється на сайті видання, з 12 січня газета «Комсомольская правда в Украине» виходить під брендом «КП в Україні». 

«Комсомольская правда» видається у більш ніж 50 країнах світу, у тому числі в державах, які також пройшли декомунізацію. І лишень в Україні закон змусив газету з 90-літньою історією змінити назву. Враховуючи, що «сьогодні українські журналісти працюють у безпрецедентних умовах свободи слова» і «такого в Україні не було ніколи», редакція вимушена піти на такий крок. І якщо вже «журналістам надана абсолютна свобода слова» - скористаємося цією можливістю і будемо виходити під назвою «КП в Україні». Дуже сподіваємося, що люди, які виступають за декомунізацію, нарешті почнуть читати друковану пресу і кількість наших підписників у цьому році значно збільшиться», - прокоментувала зміну назви головний редактор газети Оксана Богданова у замітці на сайті видання. 

Однак, не зважаючи на зміну назви та логотипу у друкованій версії газети на сьогодні, 14 січня, сайт газети носить стару назву «Комсомольская правда в Украине». Логотип та шрифти на сайті не зазнали змін, залишившись традиційними. Єдиною відмінністю логотипа від звичного, до-декомунізаційного лого газети, є шапочка Санта-Клауса, домальована до літери «д» у слові «правда». 

Нагадуємо, що в серпні 2015 року редакція газети «Комсомольская правда в Украине» звернулася до Конституційного суду України з проханням дати тлумачення статей закону про декомунізацію. 

Редакція повідомляла, що після вступу у дію в Україні закону про декомунізацію звернулась за роз'ясненнями положень закону до Міністерства юстиції України, у якому просила Мін'юст надати відповідь, чи стосується закон про декомунізацію назви видання. Газета стверджує, що міністерство навело цитату з Статуту ВЛКСМ: «Комсомол - активний помічник і резерв Компартії Радянського Союзу, що є керівною і спрямовуючою силою радянського суспільства...». Редакція видання заявила про категоричну незгоду з висновками міністерства і вказала, що в нормах закону не йдеться, що в назвах юридичних фірм, газет, журналів не може бути слів, пов'язаних з радянською добою.

Варто нагадати, що за підсумками 2014 року моніторинг громадської організації «Телекритика» виявив сліди проросійської пропаганди в деяких національних (газети «Вести», «Комсомольская правда в Украине», канал «112 Україна») та місцевих ЗМІ (одеська ТРК «Репортер»), у заявах політичних партій (КПУ, «Опозиційний блок») та окремих органів влади (Донецька міська та Луганська обласна ради).

comments powered by Disqus