Протест «День без жінки» у медіа: як страйкували американські журналістки

WhoWhatWear

Організатори страйку «День без жінки» (A Day Without a Woman) запропонували три способи приєднатися до акції протесту: взяти вихідний день «від оплачуваної і неоплачуваної праці», відмовитися від покупок (з винятками для маленьких магазинів або тих, що належать жінкам) і носити червоне, щоб показати солідарність з рухом.  

Сторінка організаторів страйку «День без жінки» (A Day Without a Woman) 

До страйку доєдналися популярні жіночі сайти: The Cut, Bustle, Romper, Jezebel, Vogue, Teen Vogue, Cosmopolitan, Marie Claire та Glamour. Стратегія в усіх сайтів різна: деякі відмовилися від публікації нового контенту у цей день, деякі публікували лише матеріали про гендерну рівність та новини щодо страйку «День без жінки». Gizmodo Media Group вирішила, що 8 березня усі її сайти будуть оновлюватися лише силами працівників-чоловіків. 

Стаття у Vogue про те, як долучитися до «Дня без жінки»

Стаття на сайті Jezebel, присвячена страйку 

Репортаж у Cosmopolitain про страйк у США

Авторка The Verge Кейтлін Тіффанізвернула увагу на те, наскільки помітним є страйк жінок в онлайні.  «У цифровому просторі часто єдиною видимою ознакою статі є підпис автора, і то цей показник ненадійний. Тому видимість страйку в онлайні є досить туманною», - пише вона. Багато новинних сайтів мають чітку політику, що забороняє публічну політичну діяльність – протести або страйки, - тому значне число жінок вийшли на роботу 8 березня.

Авторка поспілкувалася з 20 журналістками та розпитала їх про те, чи долучалися вони до страйку і якщо так, то яким чином. Більшість опитаних нею жінок розповіли, що працедавці дали їм вибір, страйкувати чи ні. Лише дві журналістки не стали обговорювати це питання із керівництвом, побоюючись за майбутнє підвищення чи негативне враження, яке це могло справити  на нового менеджера. «Це очевидний приклад того, як подібні страйки показують лінію розподілу привілеїв в рамках феміністського руху», - зазначила Кейтлін Тіффані. Вона також навела думку редактора, який побажав залишитися анонімним: усі настільки звикли до того, що в медіапросторі домінують чоловічі голоси, що ніхто не помітить, якщо один день усі журналістки-жінки відмовляться працювати.

Незалежна журналістка Лукс Алпатраум (Lux Alptraum) дотримується схожої думки – якщо журналістки не будуть писати в Міжнародний жіночий день, це означає що про нього писатимуть чоловіки. «Я не кажу, що загальний страйк є поганою ідеєю, але це більш складне питання в галузі, де жіночі голоси часто ігноруються», -прокоментувала вона.

Головна редакторка Racked Брітт Абуталеб (Britt Aboutaleb) вирішила працювати 8 березня, але вважає, що страйк у інших професіях та галузях має важливий вплив у суспільстві: «Я не дуже в захваті від ідеї прогортати море текстів від чоловіків в інтернеті у цей день, але я в захваті від того, наскільки невід'ємними є жінки, наскільки помітною є їх відсутність».

Раніше науковий дата-спеціаліст Амбер Томас (Amber Thomas) проаналізував топ-10 фільмів 2016 року та дійшов висновку, що лише 27% діалогів були віддані жінкам. А звіт університету Маунт Сент Мері у Лос-Анджелесі показав, що жінки утричі частіше оголюються в американському кіно, ніж чоловіки.

Також дослідники з Університету Глазго та Каледонійського Університету Глазго встановили, що ЗМІ більше висвітлюють надмірне споживання алкоголю жінками, хоча в реальності чоловіки пиячать більше.

Нагадаємо, MediaSapiens опублікував огляд трьох книг про жінок: історію пакистанської правозахисниці, данської актриси та британської мандрівниці-шпигунки.

 

comments powered by Disqus