Журналісти власноруч зробили із Дональда Трампа кандидата в президенти - звіт

Seth Wenig, AP

Згідно зі звітом Центру дослідження медіа та політики при Гарварді, ціллю передвиборчої кампанії кандидата від Республіканської партії Дональда Трампа в першу чергу були журналісти, а не електорат.

Звіт охоплює річний період - так звані «невидимі праймеріз» -  проміжок часу, коли кандидат оголосив про намір участі в президентській гонці, і до, власне, початку праймеріз.  У звіті виділені дві основні причини, з яких можна було передбачити - Дональда Трампа у медіа висвітлюватимуть активно.

Перше - це репрезентація кандидата в опитуваннях та рейтингах. Друге - це його вміння збирати гроші на передвиборчу кампанію. Як правило, останнє розглядається журналістами та політичним істеблішментом як мірило сили та потенціалу.

«Коли Трамп почав з'являтися в новинах, його позиція в рейтингах була невисокою, а коштів на проведення кампанії майже не було. На початку президентської гонки, його популярність серед журналістів була вищою, ніж популярність серед електорату. В період так званих  "невидимих праймеріз", він вже був присутній в медіа як один із центральних претендентів на пост глави країни.  Але так високо він піднявся за рахунок безпрецедентного висвітлення в ЗМІ», - пояснюється у звіті.

«Журналістів приваблює щось нове, незвичайне, сенсаційне - той тип матеріалу, який приверне увагу аудиторії надовго. Трамп прекрасно підходить для цих цілей. Краще, ніж будь-який інший кандидат. Можливо, він перший, кого медіа власноруч зробили кандидатом в президенти. Хоча він раз за разом лоскотав усім нерви, журналісти підживлювали повальне захоплення ним», - переконані в Центрі дослідження медіа та політики.

Трамп експлуатував жадібність журналістів до сенсації. Але в нього не було інших опцій: в нього не було підтримки виборчих округів, і не було особистих якостей, необхідних для зайняття посади президента.  Журналісти можуть заперечити, що серед американської аудиторії є високий запит на зіркові постаті та історії, особливо серед «білих представників робітничого класу». І саме це призвело до затвердження Трампа на його теперішній позиції. Хоча таке виправдання дослідники вважають недалекоглядним.

У звіті аналізувались друковані видання CBS, Fox, the Los Angeles Times, NBC, The New York Times, USA Today, The Wall Street Journal and The Washington Post. Однак, поза увагою залишились телеканали та соціальні мережі.  Як відзначає Poynter, чимало кабельних телеканалів виділяли надзвичайно багато ефірного часу Дональду Трампу і часто були некритичними у висвітленні його діяльності.

Як повідомлялося, кандидат у президенти США від Республіканської партії Дональд Трамп відкликав акредитацію журналістів The Washington Post на висвітлення своєї передвиборної кампанії.

Раніше Дональд Трамп та кандидатка від Демократичної партії Гіларі Коінтон обмінялися обмінялися ущипливими репліками в Twitter. Зрештою Клінтон порадила Трампу видалити його Twitter-акаунт.

Як відомо, New York Times веде постійно оновлюваний список людей, місць та речей, які Трамп образив у Twitter. Також видання писало, що Дональд Трамп заробив близько $ 2 млрд завдяки увазі ЗМІ. 

comments powered by Disqus