«Інтер» транслює неперевірені заяви ФСБ про контрабанду з України та ЄС

«Інтер»

17 квітня телеканал «Інтер» у програмі «Подробности» озвучив заяву Федеральної служби безпеки Росії щодо України та ЄС. «ФСБ России сегодня сообщило, что перекрыло, цитирую, "крупный канал контрабанды оружия, взрывчатки из Евросоюза и Украины, — розповіла ведуча Катерина Лисенко. Підозри щодо цього повідомлення виникають одразу. Що за підбір джерел контрабанди, чому ФСБ нібито називає цілу організацію та одну країну? Або кого саме цитує ведуча, якщо в заяві ФСБ такої фрази немає, й там ідеться про «страны Евросоюза»? Натомість показаний каналом відеоряд та саму цитату можна знайти на сайті «РИА Новости», хоча жодних посилань на це джерело новина «Подробностей» не містить.

Повідомлення «Інтера» (як і заява ФСБ) взагалі досить скупе на факти: «Деталей немного: якобы изьяли более 20 килограммов взрывчатки и 230 единиц оружия. А по делу проходит 54 человека. Но гражданами каких стран являются эти люди и взяты ли они под стражу? Пока неизвестно. Мы направили запросы в наше силовое ведомство с просьбой прокомментировать эту ситуацию, но ответа так и не получили».

Це, власне, й усе, що повідомив «Інтер». Себто телеканал не дочекався відповіді СБУ. (ФСБ зробило провокативну заяву саме 17 квітня, тобто цього ж дня. І навіть якщо «Інтер» справді звертався до СБУ, то міг ще й не отримати відповіді просто за браком часу.) Новинарі «Інтера» не поспілкувалися з експертами, не уточнили жодної нової інформації, крім тієї, яку знайшли на російському (!) сайті; не дізналися, чи правдива ця інформаціяі. Із трьох необхідних для новини джерел «Інтер» у повідомлені не вказав жодного. Не зрозуміло, навіщо взагалі телеканал передає провокативне повідомлення ФСБ, при тому що в лютому, наприклад, «Інтер» промовчав про викриту СБУ мережу контрабанди ліків із Росії.

Іще одне схоже повідомлення телеканал озвучив 20 квітня, щоправда, цього разу цитуючи матеріал видання Bloomberg: «Москва намерена максимально интегрировать в свое пространство сепаратистские образования на Донбассе. Но юридически оформлять аннексию пока не планируют». Із цього приводу «Інтер» озвучив лише думку прес-секретаря Путіна Дмитра Пєскова, який «назвал публикацию "наивной и примитивной"». Журналісти припустилися таким чином одразу двох порушень. По-перше, канал не збалансував думку Пєскова альтернативною позицією експерта чи відповідного представника української влади. По-друге, телеканал збрехав глядачам, адже прес-секретар не «уже прокомментировал» інформацію, як стверджує «Інтер». Думка Пєскова міститься в самій публікації видання і стосується не написаного журналістами матеріалу, а ідеї, що Росія планує інтегрувати Донбас.

Тож телеканал проігнорував коментарі іншої сторони не лише тому, що підіграє Росії, а ще й тому, що не виконав журналістської роботи взагалі (взявши коментарі щодо скандальної публікації), натомість просто переказавши статтю Bloomberg.

Детальніше про це й те, як «1+1» не міг відпустити Гонтареву, а ICTV підхопив піар Ріната Ахметова, читайте в публікації «Трансляція написів на стіні та заяв ФСБ на "Інтері". Моніторинг теленовин за 17–22 квітня 2017 року».

comments powered by Disqus