Нацрада оголосила попередження цифровому мультиплексу «Ера продакшн»

Попередження оголошено за результатами планової перевірки компанії (за 210 днів до завершення дії ліцензії), яка виявила, що «Ера продакшн» змінила склад мультиплексу і нині транслює телеканали «Ера», «Правда тут», «Сонце», UBR, News Network замість передбачених ліцензією телеканалів «UA:Перший»/«Ера», К1, «Київ» і «Рада».

Директор компанії «Ера продакшн» Юрій Крушановський нагадав, що 19 жовтня компанія подала до Нацради заяву про внесення змін до ліцензії – заміну одних каналів на інші та розширення переліку каналів з чотирьох до п’яти. Водночас він визнав, що компанія спершу змінила склад мультиплексу (15 жовтня), а вже потім подала заяву до Нацради.

Голова Нацради Юрій Артеменко заявив, що в цьому і є порушення. «Спочатку отримайте зміни до ліцензії – потім змінюйте діяльність», - сказав він.

До речі, 24 грудня Нацрада розглянула подану «Ерою продакшн» заяву і вирішила відкласти ухвалення рішення щодо переоформлення ліцензії «Ера продакшн» до розгляду результатів перевірки. Юрій Крушановський закликав членів Нацради переоформити ліцензію «Ери продакшн», щоб компанія могла потім зняти санкцію попередження.

Юрій Артеменко акцентував, що «Ера продакшн» вимкнула парламентський телеканал «Рада». На його думку, це погіршує вчинене компанією порушення умов ліцензії.

Юрій Крушановський у відповідь розповів, що «Ера продакшн» вилучила зі свого мультиплексу телеканали, які не платили їй за послуги з ретрансляції сигналу, та включила до нього тих мовників, які платять. «У нас заборгованість перед Концерном РРТ (оператор, який обслуговує цифровий передавач «Ери продакшн». – ред.) – 200 тис. гривень. Канал “Рада”, наприклад, 10 років нам не платив ні копійки за ретрансляцію», - поскаржився пан Крушановський.

«Чого ж ви тоді в суд не подавали? – поцікавився Юрій Артеменко. – Це ваші господарські відносини. А наша компетенція – це права глядачів, які чекали від вас каналу “Рада”. Не можете виконувати умови ліцензії – здайте ліцензію, прийде хтось інший замість вас».

Юрій Крушановський запропонував, щоб «Ері продакшн» за трансляцію державного телеканалу «Рада» надавалася державна підтримка – наприклад, знижка на тарифи Концерну РРТ за обслуговування передавача «Ери продакшн».

Відповідальний секретар Нацради Катерина Котенко поцікавилася вартістю співпраці «Ери продакшн» з мовниками, яких компанія ретранслює у своєму мультиплексі. «Ми заключаємо контракти в межах 20 тис. гривень. При цьому Концерн РРТ цього року піднімає нам тарифи на 15% і виставляє рахунок на суму близько 50 тис. гривень. Ми знайшли партнерів, які нам дійсно платять гроші, і ми нині можемо врегульовувати наші відносини з Концерном», - розповів Юрій Крушановський.

Коли Катерина Котенко охарактеризувала діяльність «Ери продакшн» як посередника між телеканалами і Концерном РРТ, Юрій Крушановський це категорично заперечив: «У нас є власний передавач. Так, він обслуговується Концерном РРТ, але ми не посередники».

Член Нацради Олег Черниш зауважив, що внести зміни до ліцензії «Ери продакшн» наразі проблематично. Тому що за законом це мовлення з використанням радіочастотного ресурсу, а отже, воно має ліцензуватися за конкурсною процедурою, а не за заявковим принципом. При цьому «Ера продакшн» де-факто є провайдером локального мультиплексу, однак де-юре володіє ліцензією на багатоканальне мовлення, а не ліцензією провайдера (як «Зеонбуд»). Такими ж ліцензіями володіють ще два київських локальних мультиплекси – ТРК «Експрес-інформ» і «Гамма-консалтинг». Усі три компанії були учасниками цифрового експерименту 2006 року, який завершився у 2007 році та перейшов на постійні засади.

«Нам необхідно вирішити, яким чином вносити зміни до ліцензії. Крім того, невдовзі закінчиться термін дії ліцензії. Скоріше за все, для продовження потрібне буде подвійне ліцензування, тому що ви і провайдер, і мовник», - сказав пан Черниш пану Крушановському.

Насамкінець обговорення голова Нацради Юрій Артеменко заявив, що, за оперативною інформацією, кінцевим власником одного з телеканалів, які нині ретранслює у своєму мультиплексі «Ера продакшн», є людина, яка перебуває в розшуку, - колишній міністр доходів і зборів Олександр Клименко.

Зрештою, всі члени Нацради одноголосно підтримали оголошення компанії «Ера продакшн» попередження та зобов’язали її протягом місяця привести свою діяльність у відповідність до законодавства та умов ліцензії.

Якщо Нацрада найближчим часом так і не переоформить ліцензію «Ери продакшн» і не дозволить їй змінити склад мультиплексу, то, щоб виправитися та скасувати санкцію, компанії доведеться повернутися до старого складу каналів у мультиплексів. Якщо ж вона не виправиться і не скасує санкцію, то Нацрада може відмовити їй у продовженні строку дії ліцензії, який збігає 5 травня. Кінцевими власниками «Ери продакшн» є дружина народного депутата Андрія Деркача Оксана Терехова та Олена Федорова, яка є співвласницею компанії «Центральноєвропейські медіа ініціативи», що володіє колишнім провайдером мультиплексу МХ-4 ТОВ «Українська цифрова телемережа».

Зауважимо, що у квітні-травні спливає строк дії ліцензій іще двох київських локальних мультиплексів - ТРК «Експрес-інформ», кінцевим власником якого є Президент України Петро Порошенко, і «Гамма-консалтинг», міноритарними співвласниками якого є сини екс-очільника Комуністичної партії України Петра Симоненка. Невдовзі Нацрада теж має розглянути результати їхніх планових перевірок.

comments powered by Disqus