«Навіщо телепрограма про культуру, якщо маєш 16 тисяч читачів на Facebook?»

«Навіщо телепрограма про культуру, якщо маєш 16 тисяч читачів на Facebook?»

14:00,
14 Вересня 2015
2605

«Навіщо телепрограма про культуру, якщо маєш 16 тисяч читачів на Facebook?»

14:00,
14 Вересня 2015
2605
«Навіщо телепрограма про культуру, якщо маєш 16 тисяч читачів на Facebook?»
«Навіщо телепрограма про культуру, якщо маєш 16 тисяч читачів на Facebook?»
Лариса Денисенко та Андрій Бондар розмірковують, чи доречна культура на українському телебаченні.

Публіцисти, письменники, перекладачі, а також у минулому ведучі програм про культуру, яким не знайшлося місця в телевізійному ефірі. Лариса Денисенко, яка вела «Документ» на «1+1», та колишній співведучий ток-шоу «Ч/Б» на каналі «ТВі» Андрій Бондар зустрілись на Форумі видавців у Львові на дискусії «Гра в ящик? Телегенічна культура».

Програму «Документ» на «1+1» спершу перенесли з вечірнього ефіру в нічний, а потім закрили. Тепер Лариса Денисенко веде ток-шоу «Громадська хвиля» на «Громадському радіо». Каже, що закриття проекту, який мав свою аудиторію та нішу, показало: на сучасному українському телебаченні місця для культури немає навіть уночі.

– Людям мистецтва важливі виходи на традиційні медіа, такі як телебачення й радіо, через магію мікрофонів і камер. У них обличчя змінюються, деяких це просто паралізує.

– Культура на телебаченні може бути представлена в різних форматах. Якщо пофантазувати, то можна уявити культурну мапу погоди, коли виходить дівчина і розповідає: «у Львові +16 і Форум видавців».

– Я переглянула чиновницьку, марудну версію культури в подачі міністра культури В’ячеслава Кириленка на «1+1». Хтось це бачив? Ніхто. А він уже півроку працює! Блискучий ефір пана Кириленка з Оксаною Забужко подарував мені дозу здорового й нездорового сміху. Коли вона, мов хижий птах, постійно нападала, а В’ячеслав, непорушний, як його зачіска, казав «я це прийму до відома, я це прийму до роботи»…

– Проект Олеся Донія «Остання барикада»  цікавий, але там присутній момент містечковості, бо він не проговорює важливі проекти. На мій погляд, там бракує змістовності та формування культурної політики.

– Хочеться мати дискусійний майданчик про речі, які роблять нас нацією. Хочеться культурних площин, де проговорюються наші граблі, наші помилки, ями, переваги. Ці речі треба проговорити, відчути, а вже тоді можна буде над ними жартувати.

Андрій Бондар разом із Тарасом Чубаєм вів програму «Ч/Б» на «ТВі», однак рейтингові показники ток-шоу про культуру й суспільство не задовільнили керівництво каналу. Попри телевізійний досвід, каже, що не вірить у здатність телебачення «навчити чогось доброго й вічного». Натомість, сподівається на інтернет.

– Культурні проекти ніколи не матимуть у нас масовості, бо немає культурної традиції.

– Все в нас підкоряється магічному й несправедливому поняттю рейтингів. Продюсери телеканалів мали б звертати увагу на те, що культура – це все ж справа небагатьох. Хоч як ми стараємось іти в народ, усе впиратиметься в мінімальний рейтинг.

– Я не вірю, що можливе окультурення великих мас населення. Мені здається, що ми вже проґавили той час, коли можна було зробити культурну революцію.

– Культурою цікавляться ті, хто усвідомлює, що повинен працювати не лише «на унітаз», чиє життя має духовну складову. Повинне статися щось особливе, щоб ставлення більшості змінилось і культура перестала бути домішкою. Я – песиміст, і не бачу такої можливості.

– Документальний фільм про жертв Голодомору, які пам’ятають цю трагедію – це теж культура. Ця тема в нас не обговорюється.

– Думаю, що є можливість говорити про культуру в незвичному форматі. Наприклад, знімати про культуру на цвинтарі, в шахті, в пологовому будинку, чи в місцях, де існує загроза для життя.

– Навіщо тобі телепрограма про культуру, якщо ти маєш 16 тисяч читачів на Facebook?

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Фото: прес-служба Форуму Видавців/ Yaroslav Stanchak/ Фотоагентство LUFA
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2024 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду