Директорка BBC Radio розкритикувала «швидку журналістику»

Independent

The Independent цитує частину її промови, у якій пані Боаден пояснила своє рішення залишити свою посаду.  Вона пропрацювала у BBC 34 роки. Редакторка порівняла, як працювали медіа тоді, коли вона лише розпочинала працювати журналісткою, та як вони працюють тепер.

За її словами, журналістика раніше означала газети, радіо та телебачення. Вони працювали незалежно та  відносились із здоровою долею недовіри одне до одного. «Мовлення, як в межах Великобританії, так і в Європі, здійснювалося великими громадськими службами, які, як правило, добре фінансувалися і майже без сумніву сприймалися, як сили добра і джерела незалежної інформації», - сказала редакторка.

Хелен Боаден описала, яким чином ситуація змінилася: Холодна війна стала далеким спогадом, впевненість у тому, що правильно, а що ні, зникла. Громадські мовники опинилися припертими до стіни під натиском конкурентів. Завдяки сучасним технологіям журналісти отримали змогу вести репортажі практично з будь-якого куточка світу.

«Я можу пишатися тим, як зуміла поєднати разом цифрові технології, творчий підхід і редакційну позицію... Я у захваті від цифрових технологій. Але я досить доросла і досить мудра, щоб знати, що нічого не приходить без втрат. Відверто кажучи, я стурбована тим, куди рухається журналістика», - заявила Боаден. На її думку, іноді медіа поспішають дуже сильно, аби принаймні залишатися на тому ж місці.

Телебачення часто показує речі фрагментарно. Телевізійні новини обмежені часом і простором, тому це обмежує і контекст, який показується у новинах, перш ніж перейти до наступної теми.

«Чи робимо ми, засоби масової інформації, достатньо, аби пояснити і дослідити? Чи ми занадто зайняті, переходимо до наступної новини, стараючись встигати за темпом?», - запитала редакторка. На її думку «повільні» мовники, такі як радіо, заслуговують на підтримку. Це той тип медіа, який добре підходить для жанру аналітичного репортажу, контекст і пояснення є його сильною стороною.   

«Питання, яке я ставлю сьогодні - чи ми нехтуємо глибоким розумінням, підігнавши наші амбіції під технологічні дива сучасності?», - підсумувала вона. «Суспільні мовники, можливо, перестали бути найбільшими гравцями, як це було, коли я починала свою кар'єру, але для мене вони залишаються безумовно кращими».

MediaSapiens писав про те, як «клікбейт» заголовки спричинили зміну механізму формування стрічки новин соцмережі Facebook.  Користувачі були незадоволені тим, що заголовки статей вводять в оману або не містять ключової інформації. Публікації сторінок та сайтів, які погано зарекомендували себе у соцмережі, будуть рідше з’являтися у стрічках користувачів. 

comments powered by Disqus