Освітній проект «Медіанавігатор» — збірник вправ із медіаграмотності
Як відрізняти факти і судження, помічати фейки та нав’язані стереотипи — цим та іншим темам присвячені практичні завдання, розроблені педагогами і журналістами із семи країн.
Aidan White: By registering on Facebook, we seem to say: "Take my life and exploit it!"
"Google and Facebook became the reason why we turned out to be on the verge of the death of pluralism", - thinks Aidan White, director and founder of the Ethical Journalism Network. In an interview with MediaSapiens he told whether it is real for journalists to get rid of the impact of social media and how to follow professional standards in the conditions of the global informational crisis.
Ейдан Вайт: Реєструючись у Facebook, ми наче кажемо: «Візьміть моє життя й експлуатуйте його!»
«Через Google та Facebook ми опинилися на краю смерті плюралізму», — вважає Ейдан Вайт, директор і засновник «Мережі етичної журналістики» (Ethical Journalism Network). В інтерв’ю MediaSapiens він розповів, чи реально журналістам позбутися впливу соціальних медіа та як дотримуватися професійних стандартів в умовах глобальної інформаційної кризи.
Чого бракує для викладання медіаграмотності? Думка вчителів
Учителі, які працюють із учнями початкової школи, придумують креативні способи розвитку критичного мислення — наприклад, замислитися над вчинками головної героїні мультфільму «Маша и Медведь». MediaSapiens запитав у вчителів, яка специфіка викладання медіаграмотнсті в молодших класах і яких матеріалів їм бракує в роботі.
Трамп як стимулятор медіаграмотності
Після перемоги Дональда Трампа у США активно заговорили про вдосконалення системи медіаосвіти — щоби люди вміли розрізняти фейки й критично оцінювати інформацію. Поняття медіаграмотності при цьому дещо спрощують і намагаються виправити за допомогою неї всі проблеми ЗМІ.
О беженцах, пропаганде и «забытой войне» в Украине — интервью с немецкой журналисткой Джеммой Перцген
Как влияет пропаганда Кремля, снизилось ли доверие к СМИ в Германии, как немецкие медиа освещают Украину и есть ли язык вражды в «желтой прессе» — об этом в интервью MediaSapiens рассказала Джемма Перцген (Gemma Pörzgen), журналистка-фрилансер из Берлина, член совета директоров немецкого офиса «Репортеров без границ».
Медіаграмотність на практиці: як у чеських школах вивчають російську пропаганду
Чого навчають на курсі «Сучасна російська пропаганда» та як улаштована система медіаосвіти в Чехії.
Катерина М’ясникова: «Офіційна Україна дуже підставляється в реакції на надзвичайні ситуації, пов’язані з медіа»
Виконавча директорка НАМ Катерина М’ясникова в інтерв’ю MediaSapiens розповіла про свої плани на посаді віце-голови Global Forum for Media Development, про обізнаність світової медіаспільноти щодо проблем в Україні, а також пояснила, як вона оцінює свої шанси на членство в Нацраді.
Чи вдалося журналістській освіті в Чехії позбутися радянських підходів? Інтерв’ю з професором Карлового університету
MediaSapiens побував на кафедрі комунікаційних досліджень та журналістики Карлового університету та поспілкувався з його професором Яном Їраком про систему журналістської освіти в Чехії та виклики перед журналістами-практиками.
Журналістика зцілення, або Про альтернативне висвітлення трагічних подій
Після повідомлень про кількість поранених чи загиблих — у якому напрямку журналістам рухатися далі? «Відновний наратив» — так називають жанр матеріалів, що фокусуються на зціленні та відновленні життєвої стійкості людини під час та після важких подій.

Автори

К
С