Facebook, Google і Apple просять суд розглянути умови надання правоохоронцям геоданих

Фото: Верховний суд США, YAN MCGINNIS

Про це пише видання The Verge.

В основі звернення Apple, Facebook, Google, Airbnb, Dropbox та ще 9 компаній лежить питання, чи мають право американські правоохоронні органи без постанови суду вимагати дані про місцезнаходження власника телефону в третьої сторони (не у оператора мобільного зв'язку і не у власника телефону).

У цьому клопотанні ІТ-компанії зазначили, що «Верховному суду потрібно уточнити правозастосування певних доктрин четвертої поправки [Конституції США] (яка захищає від необгрунтованих обшуків і затримань – MS) з метою забезпечення реалістичної співпраці представників закону з технологічними інтернет-компаніями та очікуваннями людей, які сподіваються на конфіденційність їх цифрової інформації».

Компанії впевнені, що в наш час низка інтерпретацій правових положень вже не є актуальною. Тому судам в США слід «більш гнучко підходити до питання приватності людей в умовах цифрової доби».

Звернення до суду підписали 14 компаній.

Як зазначає The Verge, з урахуванням недавнього згоди Верховного суду США прийняти до розгляду позов «Карпентер проти Сполучених Штатів», ця справа може мати серйозні наслідки для глобального розуміння поняття конфіденційності в цифрову епоху.

Як зазначає Reuters, у червні Верховний суд США погодився вислухати Тімоті Карпентера, який в 2013 році був засуджений за серію озброєних пограбувань. Федеральна прокуратура змогла встановити, що він знаходився біля місця скоєння пограбувань за допомогою інформації про місцезнаходження його мобільного телефону, отриманих від оператора бездротового інтернету.

Карпентер стверджує, що без постанови суду такі дані не мали бути надані слідству й це є порушенням Четвертої поправки до конституції. Минулого року суд відхилив його звернення. Наступний розгляд справи відбудеться в жовтні.

Нагадаємо, у березні в США скасували прийнятий при Бараку Обамі закон, що встановлює вимоги до інтернет-компаній. Інтернет-провайдери тепер не повинні питати дозволу користувачів, щоб ділитися їхніми персональними даними з маркетинговими фірмами та іншими учасниками ринку.

comments powered by Disqus