Чотири міста обмінялися журналістами

Чотири міста обмінялися журналістами

00:00,
12 Квітня 2011
2189

Чотири міста обмінялися журналістами

00:00,
12 Квітня 2011
2189
Чотири міста обмінялися журналістами
Чотири міста обмінялися журналістами
Унікальний міжрегіональний медіапроект «Інше місто» стартував 28 березня в Чернігові, Чернівцях, Рівному й Полтаві

Троє молодих журналістів та одна журналістка майже на місяць залишили свої видання й поїхали до іншого міста. Їхнє завдання – допомогти мешканцям, владі й ЗМІ поглянути на рідне місто іншими очима.

Головна мета цього проекту – соціальна, – розповідає його ініціатор, видавець Чернігівської медіа групи Ярослав Сухомлин. – Для гостя в будь-якому місті дуже важливою є туристична інфраструктура. Свіжий погляд дає можливість звернути увагу на те, що непомітно мешканцям щодня. Цей досвід може стати в нагоді всім, зокрема владі, яка на всіх регіональних рівнях обіцяє розвивати туризм.

Крім того, провести «Інше місто» організаторів спонукав і «професійний зуд». Команда проекту в один голос каже про те, як важливо перебирати досвід одне в одного та навчатися поєднувати всі форми ЗМІ – пресу, телебачення, радіо й інтернет-ресурси.

Ми хочемо йти в ногу з часом, – каже головний редактор рівненського видавничого дому «ОГО» Віталій Голубєв. – Зокрема, стимулювати розвиток нового медіасегменту, блогів. Протягом реалізації проекту ми вчимося одне в одного й вкладаємо ресурс у розвиток нових медіа.

Свою роль зіграло і бажання позбутися регіонального комплексу меншовартості:

Всі звикли, що найважливіші й найцікавіші медіаподії відбуваються в столиці чи інших великих містах, – каже пан Сухомлин. – Ми хочемо довести, що це не так, що і в звичайних обласних центрах є цікаві ідеї і професійні виконавці. Об’єднуючись у такі міжрегіональні потужні медіапули, ми доводимо, що здатні на великі амбітні проекти.

У висвітленні проекту «Інше місто» задіяно чимало потужних регіональних медіа:

в Рівному: сайт www.ogo.ua, газета «ОГО», телеканал «Рівне1»;

в Полтаві: сайт www.kolo.poltava.ua, газета «Коло»;

в Чернівцях: сайт www.molbuk.com, газета «Молодий буковинець», телеканал «Чернівці»;

в Чернігові: сайт www.gorod.cn.ua, газета «Семь дней», телеканал «Дитинець».

Ідея обмінятися журналістами з різних міст народилася в Чернігові.

У червні минулого року Чернігівська медіа група проводила «Блог-експертимент», який виявився успішним не лише в масштабах міста, але й отримав схвальний відгук колег з усієї України: за нього організатори отримали перше місце на Всеукраїнському газетному конгресі, – згадує Ярослав. – А спроби пов'язати різні види ЗМІ наша компанія проводила й раніше, зокрема в межах підтримки музичного проекту «Слухай ЧЕ».

З початком 2011 року стартувала й підготовка до проведення «Іншого міста». Спершу передбачалося, що участь у реалізації візьмуть представники трьох міст України. З часом коло розширилося до чотирьох.

Фінансово цей проект уже зараз можна вважати успішним, незважаючи на те, що проводиться він уперше.

Ми не романтики, – каже чернігівський видавець. – Ясно, що гроші рахуємо. І вже на сьогоднішній день ми «відбили» витрати на його проведення. Справа в тому, що всі чотири регіональних видавництва – це лідери на своїх ринках. Ми знаємо і вміємо продавати. До того ж, здається, нам вдалося зацікавити рекламодавців, вони повірили в нашу ідею.

Під час підготовки була думка запропонувати цей проект єдиному всеукраїнському рекламодавцю одразу на всі міста. Проте згодом було прийнято рішення провести перший проект із залученням регіональних фінансових партнерів, отримати результати, і вже наступного разу, за потреби, демонструвати їх більш потужним структурам. А на продовження проекту вже зараз сподіваються й організатори, й учасники. Дехто передбачає навіть часткову зміну моделі проведення, зокрема фінансової:

– На майбутнє проект варто змінювати, можливо, звужувати теми, або, навпаки, розширювати, – вважає рівненський медіаексперт Віталій Голубєв. – Також можна сподіватися, що цей формат зацікавить міжнародних донорів.

Суть проекту доволі проста. На початку четверо журналістів отримали двадцять ідентичних за змістом і хронологією завдань. Їх вони мають виконувати щодня й про результати повідомляти в блогах на сайтах партнерів. Щоби зробити пости в блогах іще цікавішими для читачів, на завершення кожного запису автор пропонує почитати, як із завданням упоралися колеги з інших міст, і надає відповідні перехресні лінки.

Завдання-квести різні за складністю, та мають єдину мету – правдиво показати місто очима туриста. Досягнути цієї мети також допомагає мультимедійність журналістських робіт. По-перше, кожен блог-пост містить фото-, відео- чи аудіофайли. По-друге, за роботою журналістів постійно слідкують також місцеві газети й канали телебачення.

Михайло Салітра, редактор кримінальної сторінки в чернівецькому «Молодому буковинці», погодився на участь у проекті перш за все через професійні прагнення:

– Вдома працюється вже легко, коли ти все знаєш. А в новому місті мусиш уміти працювати в незнайомій обстановці, весь час вправно контактувати з новими, різними людьми – значить, здобувати нові вміння.

Одночасно, зауважує він, причин для відмови не було жодних.

– Можливо, я задумався би над доцільністю такого завдання, якби тема була вужче сформульована, або якби можна було передбачити брак часу, – міркує журналіст.

У новому для себе місті, Чернігові, Михайло живе в однокімнатній зйомній квартирі, яку оплачують чернігівські партнери. Кошти на харчування й проживання Михайло отримує від рідного видавничого дому.

Робочий день у Михайла починається о дев’ятій ранку і... не закінчується.

– Коли ти в чужому місті й маєш дізнатися про нього якомога більше, то навіть у вільний час, коли сидиш у кафе чи йдеш до клубу, все одно весь час перебуваєш у процесі збору інформації, – каже Михайло.

– Що би ти порадив колегам, які, ймовірно, братимуть участь у продовженні проекту?

– Мабуть, виконувати всі завдання до обіду й робити в них менше репортажності, але давати більше фактажу – це все те, чого мені зараз бракує, – посміхається співрозмовник.

Реакцією читачів на проект задоволені і його учасники, й організатори.

– З досвіду роботи можна сказати, що читачі доволі повільно втягуються в медійні проекти, – ділиться думками чернігівський організатор. – Для газетного проекту цей час – приблизно три місяці. Звісно, в інтернеті все відбувається швидше. Загалом, регіональна блогосфера розвивається дуже динамічно і має великий потенціал.

Ілона Фанта, головна редакторка полтавської групи видань «Коло» й кураторка проекту «Інше місто», зазначає, що записи рівненського журналіста Юрія Дюга в полтавських блогах регулярно входять до топ-5 або топ-3 новин сайту, а переглядаються ці пости до чотирьох сотень разів на добу (на блогах у Чернівцях – до 800 разів). При цьому експерти зауважують різницю в рівнях розвитку блогосфери в чотирьох містах і ще раз наголошують на тому, як важливо навчатися одне в одного.

Організатори обіцяють якесь особливо цікаве фінальне завдання (деталей поки що не розголошують), а результатом роботи в кожному місті має стати добірка пропозицій та рекомендацій – їх журналісти передадуть до органів місцевої влади. Ну й, звісно, заплановано велику підсумкову статтю в кожному місті.

До слова, за проектом стежать і самі представники влади. Зокрема, це виявилося в Чернівцях під час зустрічі полтавського журналіста з тамтешнім колишнім мером.

– Пан Микола з нетерпінням чекає на результати проекту, – каже співорганізаторка проекту в Чернівцях Надія Макушинська. – Хоч він уже й не міський голова, та для нас це все одно хороший показник і хороша новина.

«Інше місто» у Чернігові

«Інше місто» у Полтаві

«Інше місто» у Чернівцях

«Інше місто» у Рівному

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2024 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду