Топ-15 найпопулярніших матеріалів на MediaSapiens у 2017 році

Ми вже писали про те, що найбільше вразило нас у 2017 році, аналізували тенденції року у сфері освіти та протидіії фейкам. А в останній день року публікуємо перелік тих матеріалів, які читали найбільше на MediaSapiens.  

1.«Это, ребята, трупы»: як тележурналісти розповідали про ДТП у Харкові.

Найбільше переглядів (23 217) набрала публікація, в якій наш постійний автор Ярослав Зубченко аналізує  чергові «подвиги» тележурналістів у сфері журналістської етики та дотримання стандартів. ДТП із п’ятьма загиблими в Харкові викликало хвилю «шок-матеріалів» на телеканалах. Але всі рекорди побили в ефірі СТБ, де сюжет, фактично, почався із хвилинного відео, повного криків, паніки, крові та закадрових коментарів очевидців: «Это, ребята, трупы».  Будемо вважати велику популярність успіхом - нехай аудиторія знає своїх журналістів-героїв в обличчя.

До речі, тут можна почитати коментарі експертів про те, якими правилами варто керуватися журналістам під час висвітлювання трагічних подій.

2. Як російська пропаганда впливає на суспільну думку в Україні (дослідження).

Це результати опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології на замовлення ГО «Детектор медіа» (22 341 переглядів).  Опитування було презентовано у лютому, і цілком ймовірно, що з тих пір деякі речі змінились. Однак дослідження яскраво демонструє, які меседжі російської пропаганди знаходять підтримку серед населення (і в яких регіонах) та якої  інформації бракує українцям (наприклад, 41,7% опитаних вважають, що мають недостатньо інформації про стратегію та цілі держави  щодо Криму; 39,6% респондентів відповіли, що їм бракує інформації про втрати серед українських військових). Дослідження виявило амбівалентність оцінок різних подій одними і тими ж громадянами України: наприклад, 44,8% респондентів одночасно вважають, що війна триває через зацікавленість українських уряду й олігархів та через те, що Росія не виводить війська з Донбасу і підтримує «ЛНР» та «ДНР».

3. Ілон Маск починає запуск 4425 супутників для роздачі інтернету на всю Землю.

Так, і нас ця новина, із 21 915 переглядами,  потішила :) Йдеться про тестовий запуск супутника компанією відомого американського підприємця-мрійника Space X. Якщо випробування пройдуть добре, то всі чотири тисячі з гаком повнофункціональних космічних апарати запустять на орбіту до 2024 року. Варто зауважити, що зараз в космосі знаходяться менше 1,5 тисяч супутників, тож плани компанії Ілона Маска — справді грандіозні! Нам підприємець подобається ще й своїм іронічим ставленням до власних невдач: він, скажімо, виклав на своїй сторінці в Instagram відеоролик з усіма провальними спробами посадити ракети-носії Falcon 9.

 4. Телевізійні маніпуляції серпня: Час визнати, що «Інтер» — зливний бачок

Це огляд порушень стандартів на телеканалах за серпень, який набрав 21 027 переглядів. Судячи з коментарів у соцмережах, читачів найбільше зацікавила саме головна тема матеріалу – аналіз ключових маніпуляцій на «Інтері». Серед них – посилання на недостовірні джерела, велика кількість оціночних коментарів, регулярне використання одних і тих сами «експертів», які не є спеціалістами у питаннях. Більше про найгірші новини на телебаченні – в нашому матеріалі-антипремії.

5. План саморозвитку-2017: корисні онлайн-ресурси.

Тривалий час саме ця публікація лишалась найбільш популярною на MediaSapiens (зараз вона має 19 910 переглядів),  і це доводить, що багато з нас все ж прагнуть самоосвічуватись й дізнаватись нове. Наша авторка Альона Вишницька у ній дає багато порад та ідей, як покращити свої знання у мистецтві, літературі, географії. Не будемо запитувати, чи спробували ви бодай трійку із цих ресурсів, але обіцяємо, що на початку року Альона дасть поради, як дотримуватись новорічних обіцянок за допомогою нових технологій :)

6. ЮНЕСКО опублікувала п'ять принципів медійної та інформаційної грамотності.

Міжнародна організація визначила знання та навички, необхідні людям в сучасну цифрову добу,і ми раді, що це зацікавило наших читачів. 13 882 разів вони прочитали цю новину.

 Цікаво, що ЮНЕСКО в переліку принципів під назвою MIL поєднала інформаційну та медійну грамотність. Ці правила охоплюють всі види ЗМІ та інші джерела інформації: бібліотеки, архіви, музеї та інтернет, які організація вважає рівними за важливістю. В ЮНЕСКО завили, що активно працюватимуть над підготовкою вчителів, щоб залучити їх до впровадження MIL в навчальний процес.

7. Видавництво Condé Nast запускає ЛГБТ-журнал «Them». 

У жовтні один із найбільших світових видавничих домів, які випускають друковані журнали, запустив онлайн-видання Them («Вони»). Медіахолдинг позиціонує новий ЗМІ платформою «спільноти наступного покоління», де з'являються надихаючі історії та голоси. Проект охоплює теми від поп-культури та стилю до політики й пише про все це крізь призму ЛГБТ-спільноти.  Коментуючи запуск, керівник проекту Філіп Пікарді, який раніше очолював Teen Vogue, розповів, що там тема ЛГБТ була однією з найбільш популярних. Схоже, такою вона є й для українських читачів: адже ця коротка новина в нас набрала 13427 переглядів.

8. Бути медіаграмотним: десять необхідних компетентностей.

Ця публікація (яка набрала 11 120 переглядів) пояснює складові медіаграмотності. У ній ми переклали основні елементи моделі нідерландської організації Mediawijzer.net. Згідно з нею, компетентності з медіаграмотності можно умовно поділити на чотири групи — розуміння медіа, використання медіа, комунікація за допомогою медіазасобів та вміння досягати власних цілей, застосовуючи медіа. 

9. Конкурс карикатур на тему медіаграмотності

Це анонс конкурсу ГО «Детектор медіа», який вже завершився, і скоро ми оголосимо переможців. Всього ми отримали понад 160 робіт від 75 учасників і, повірте, вибір журі був непростим! Оскільки серед них багато талановитих та дотепних карикатур, які висміюють різні сторони медіа: засилля джинси, порушення стандартів, пропаганда, фейки. 

10. В мережі стало вірусним відео з телеведучою, яка не помітила початок ефіру.

Ця пубілкація, яку прочитали 8707 разів, про австралійську телеведучу каналу ABC Наташа Ексельбі (Natasha Exelby), яка несподівано для самої себе стала зіркою вірусного відео. Вона не помітила, коли в блоці новин закінчився ролик, й вона опинилась у прямому ефірі. Від здивування ведуча широко відкрила очі й рот, але потім опанувала себе й почала зачитувати текст із суфлера.

На телеканалі до цього випадку поставились дуже серйозно й усунули Наташу Ексельбі від роботи в студії. За колегу почали заступатися журналісти з різник країн та видань, зокрема з SBS, Sky News, Sydney Morning Herald. «Подібний ляп траплявся майже з кожним ведучим. Але нікому з них це не вартувало роботи», - написало видання NewsCom Australia.  Через тиждень після інциденту Наташа Ексельбі вирішила піти з ABC.

11. Муки розшифровки померли? Сервіси, які друкують замість вас.

Наш постійний автор Володимир Малинка протестував шість сервісів для розшифровки інтерв’ю - і 8660 переглядів набрала ця публікація.  Деякі повільно перетворюють мову в текст, інші добре працюють тільки  зі справді якісними записами. Порівняно непогані результати показали сервіси Trinscriber та Speech Recognition у Google docs. Втім, усі вони працюють не ідеально й тут потрібно обирати, що особисто вам зручніше: розшифровувати інтерв’ю самостійно у старомодний спосіб чи надиктовувати його новітнім сервісам.

12. Творчий конкурс на журналістику: змінити не можна залишити

У цій грунтовній статті, яка має  8590 переглядів, Віталій Голубєв, викладач кафедри журналістики Національного університету «Острозька академія», аналізує явні і приховані причини відмови від творчого конкурсу. А також аналізує, чи відповідають нинішні програми творчих конкурсів запиту професії і якими вони в іделі би мали бути.  

13. Про ейджизм і сексизм. Що медіа побачили в заступниці міністра енергетики 

«Власти Украины пополнились новенькой молоденькой красоткой», «Нашествие ранеток. Юная замминистра энергетики и другие ценные кадры», - ні, це не видумані заголовки, а справжні. Саме так деякі видання висвітлювали призначення Наталії Бойко заступницею міністра енергетики. На жаль, ейджизм та сексизм – це ті явища, які присутні в нашому медіапросторі – про них у колонці для MediaSapiens написав журналіст Олексій Коваленко, і цю статтю почитали  8166 разів. 

14. Як телеканали борються з медичною реформою й лоукостами. Маніпуляції в новинах 10–16 липня 

Медична реформа та лоукости – це були, без сумніву, одні із центральних тем року, де журналісти порушували стандарти. Незважаючи на численні пояснення та спростування МОЗ, журналісти залякували та дезінформували населення. (Щоправда, після ухвалення реформи ця критика раптово припинилась). Ну, а «1+1» всіма силами намагався не допустити конкурента Коломойського – Ryanair - в Україну.

15. МедіаСекс. Частина перша: «Всі хочуть українську жінку! І тільки наші чоловіки перебирають».

Це безперечний хіт року і, за відгуками наших читачів, один із найсмішніших матеріалів на сайті. Справді, Володимир Малинка із неперевершеною іронією описує свої враження від того, як у жіночих журналах висвітлюється тема сексу. Якщо ви ще раптом не читали, рекомендуємо! 

 

comments powered by Disqus