Журналіст через фейкові відгуки видав задній двір свого будинку за кращий ресторан в Лондоні

Vice

В квітні 2017 року журналіст вирішив провести експеримент й показати, як за допомогою певного набору дій можна змусити людей повірити в існування ресторану, якого насправді немає, а TripAdvisor - розмістити його у топі свого рейтингу закладів. Він вигадав ресторан під назвою  The Shed at Dulwich (Сарай у Далвічі) й зареєстрував його в TripAdvisor. В заявці було вказано, що ресторан працює лише за попереднім бронюванням. Також Уба Батлер додав до неї фото страв, які буцімто можна скуштувати в The Shed at Dulwich: усі фото були справжніми, але для того, аби їх зняти, чоловік використав ватні диски, губки, піну дня гоління тощо.

Фото «страви» з ресторану й як воно напсравді створювалося

 

«Десерт» з The Shed at Dulwich.

Ніхто не помітив ногу, на якій насправді лежить яєшня

Ресторан спершу опинився на 18149-му місці в рейтингу TripAdvisor. Друзі журналіста почали писати схвальні відгуки про нього й до літа The Shed at Dulwich піднявся на 1456-те місце. Усім бажаючим забронювати столик в ресторані приходила відповідь про те, що всі місця заброньовані на кілька тижнів наперед. В серпні ресторан був вже на 156-му місці. На адресу Уби почали приходити зразки продукції від постачальників, які хотіли працювати з рестораном, та пропозиції від PR-агенцій. А 1 листопада неіснуючий ресторан став кращим закладом у Лондоні за рейтингом TripAdvisor. На весь експеримент в журналіста пішло близько півроку.

Після цього він вирішив розпитати TripAdvisor про надійність їх системи оцінки закладів. У компанії йому відповіли, що створювати фейкові ресторани можуть захотіти лише журналісти, аби перевірити систему. «Для всіх інших у цьому немає ніякого сенсу, тому така проблема для нас не існує», -  відповіли в компанії.

Перш ніж закрити експеримент, Уба Батлер вирішив на один вечір дійсно організувати ресторан на своєму задньому дворі. Він запросив знайомого повара, купив продуктів й влаштував виступ діджея. Однак, відвідувачі залишились не дуже задоволені й рейтинг The Shed at Dulwich почав падати.

Єдиний вечір, коли ресторан The Shed at Dulwich дійсно працював

Раніше журналіст видання Bloomberg Businessweek Макс Чафкін (Max Chafkin) провів експеримент аби з'ясувати, як зі звичайної людини зробити «лідера думок» в соцмережах. Йому на це знадобився місяць.

comments powered by Disqus