#НеЖіночаСправа. Огляд подій у світі нових медіа за 21 лютого — 8 березня

Фото: sallyedelsteincollage.com

Google відзначає рекордні показники переглядів роликів у Youtube та запуск телевізійного сервісу, WhatsApp впроваджує аналог Instagram Stories, а Facebook, окрім того, що тепер виявляє потенційних самогубців, ще й, здається, нарешті почула своїх користувачів і вирішила у тестовому режимі впровадити кнопку дизлайку. До речі, остання також тестує сервіс міських путівників City Guides, що згодом може виявитися незамінним для мандрівників: про нього читайте тут. Та очевидно, що особливої уваги заслуговує відзначення в онлайні Міжнародного жіночого дня, подекуди дуже контроверсійне — в українському сегменті мережі.

Після широкого розголосу та активної участі у «Марші жінок», який почався у Вашингтоні і згодом поширився на інші міста у США та всьому світі, його організатори з нагоди Міжнародного жіночого дня в середу, 8 березня,закликали жінок вийти на страйк  (A Day Without a Woman), аби продемонструвати, наскільки помітною є відсутність жінок.

До страйку доєдналися популярні жіночі сайти: The Cut, Bustle, Romper, Jezebel, Vogue, Teen Vogue, Cosmopolitan, Marie Claire та Glamour.

Стратегія в усіх сайтів різна: деякі відмовилися від публікації нового контенту у цей день, деякі публікували лише матеріали про гендерну рівність та новини щодо страйку «День без жінки». Gizmodo Media Group вирішила, що 8 березня усі її сайти будуть оновлюватися лише силами працівників-чоловіків. Авторка The Verge Кейтлін Тіффані звернула увагу на те, наскільки непомітним є страйк жінок в онлайні. «У цифровому просторі часто єдиною видимою ознакою статі є підпис автора, і то цей показник ненадійний. Тому видимість страйку в онлайні є досить туманною», — пише вона. Пані Тіффані також навела думку редактора, який побажав залишитися анонімним: усі настільки звикли до того, що в медіапросторі домінують чоловічі голоси, що ніхто не помітить, якщо один день усі журналістки-жінки відмовляться працювати.

Водночас головна редакторка Racked Брітт Абуталеб (Britt Aboutaleb) вирішила працювати 8 березня, але вважає, що страйк у інших професіях та галузях має важливий вплив у суспільстві: «Я не дуже в захваті від ідеї прогортати море текстів від чоловіків в інтернеті у цей день, але я в захваті від того, наскільки невід'ємними є жінки».

В просторі українського Facebook впродовж дня тривали запеклі баталії поміж тими, хто вважає, що свято 8 березня — радянський атрибут, якого варто позбутися, та тими, хто наголошує, що Міжнародний жіночий день має набагато ширший контекст, і є гарним приводом для публічної розмови про права жінок. Представництво Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні запустило флешмоб #НеЖіночаСправа, покликаний в ілюстраціях розповісти про видатні світові досягнення жінок, котрі «не знали, що це не для [них]».

«Чи планує Обама  переворот»,

або що не так з пошуковиком Google

По-перше, компанія Google разом зі ще одним дочірнім підприємством Alphabet — Jigsaw — запустила нову технологію, що покликана допомогти онлайн-виданням ідентифіковувати образливі коментарі на своїх веб-сайтах. За даними Reuters, «Perspective» аналізуватиме коментарі, порівнюючи їх з тими, які раніше були позначені користувачами як ворожі чи образливі, або ж змусили їх припинити обговорення. У майбутньому інструмент розвиватимуть — «Perspective» планують навчити розпізнавати коментарі, що є особистими образами, чи висловлюваннями «не по темі», каже засновник і директор наукового центру Jigsaw Джаред Коен (Jared Cohen). Іншими словами, «Perspective» дозволяє виміряти рівень «токсичності» репліки у відсотковому співвідношенні. До прикладу, якщо показник перевищує 80%, найімовірніше, що в разі публікації він образить інших користувачів.

 

Технологію вже протестували на сайті The New York Times, та в компаніях сподіваються випробувати «Perspective» ще й на ресурсах The Guardian та The Economist. Її також готові запустити й для платформ, на кшталт Facebook та Twitter, котрих в минулому регулярно звинувачували в неналежній фільтрації контенту. Поки що інструмент працює недосконало та доступний лише англійською мовою.

Останніми місяцями великі ІТ-гравці світу активізували боротьбу з кібербулінгом, екстремістським контентом та фейками. Зокрема, у Франції напередодні виборів Facebook, Google та група ЗМІ запустили проект боротьби з неправдивими новинами Cross Check.

І хоча саме Google  була чи не найпершою компанією, яка вдалася до реальних кроків у боротьбі з дезінформацією, це не завадило The Guardian кілька днів тому звинуватити її у поширенні фейків. У виданні стверджують, що алгоритм пошуковика не завжди працює коректно: блоки з відповідями в Google часто містять неправдиву інформацію; ця функція автоматично підтягує короткі відповіді на загальні запити від популярних веб-сайтів.

Як це влаштовано? Такий блок з'являється безпосередньо в результатах пошуку, а також є основою для швидких відповідей в бездротовому динаміку з голосовим управлінням the Google Home.

 

До прикладу, за пошукового запиту «хто є найбагатшою людиною світу» у блоці автоматично з’являється відповідь на питання, користувачеві при цьому навіть не потрібно обирати серед запропонованих результатів пошуку. Часто в цю секцію потрапляє інформація з сайтів, які поширюють фейки, а система Google Home озвучує їх як загальновідомі факти (варто відзначити, що вона вказує джерела, з яких бере інформацію). Так, до прикладу, в мережі стало вірусним відео, в якому динамік Google Home відповідає на питання «Чи планує Обама переворот?». Система відповіла, що Барак Обама не тільки перебуває у змові з китайськими комуністами, але й планує переворот в кінці свого терміну на посту президента США в 2016 році.

 Або, наприклад, на запитання «що таке антифа?» («антифа» є скороченням від «антифашист»; термін був виганий журналістами і є своєрідним мемом, за допомогою якого вони позначають сучасних антифашистів, — MS) Google пропонує відповідь зі сторінки націоналістичної Facebook-спільноти в Австралії.

До речі, ресурс The Outline створив добірку з пошукових запитів, які підтягували фейки до сторінки з результатами пошуку.

Компанія, у свою чергу, вже попросила вибачення за неналежну роботу сервісу швидких відповідей та системи Google Home. Представник компанії пояснив, що пошук для цих категорій здійснюється автоматично за допомогою алгоритмів. «На жаль, бувають випадки, коли Google посилається на сайт з недоречною або неправдивою інформацією. Ми працюємо максимально швидко, аби видалити їх з пошукових результатів. Ми просимо вибачення за будь-яку шкоду, яку це могло заподіяти»

Що означає YouTubeTV

Окремої уваги також заслуговують позитивні для Google новини, пов’язані з розвитком її дочірньої компанії YouTube. Відтак, близько тижня тому віце-президент YouTube з технологічних питань Крістос Гудроу повідомив про новий рекордний показник платформи — за його словами, за переглядом роликів на YouTube користувачі щодняпроводять мільярд годин. «Якби ви вирішили витратити мільярд годин на YouTube, то вам знадобилося б 100 тисяч років. Стільки років тому люди створювали кам'яні знаряддя праці, мігрували з Африки, а по Землі бродили мастодонти і мамонти. А якби ви витратили 100 000 років, подорожуючи зі швидкістю світла, ви змогли б дістатися з одного кінця Чумацького Шляху до іншого (і не постаріли б ні на день!)», - написав Крістос Гудроу в офіційному блозі компанії. Видання Engadget вважає, що YouTube вдалося досягнути таких показників завдяки виходу на мобільні платформи через додаток і впровадження повноцінних субтитрів, завдяки чому користувачі можуть дивитися ролики без звуку. На початку лютого загальна кількість роликів з автоматичними субтитрами на YouTube перевищила мільярд.

Та це ще не все. Днем пізніше компанія оголосила про запуск сервісу YouTubeTV, що транслюватиме ефіри телеканалів за підпискою.

Спершу сервіс запустять у США. Підписка на один місяць коштуватиме 35 доларів і нею зможуть користуватись шість різних акаунтів. У пакеті буде доступно до 40 американських каналів, як кабельних, так і ефірних. Підписка також включає в себе контент YouTube Red, який виробляють популярні відеоблогери. Bloomberg пише, що компанія Google, якій належить YouTube, вже давно працювала над створенням цього сервісу та вела переговори з телеканалами щодо співпраці у поширенні їхнього контенту через свою онлайн-платформу. Сервіс ще не запущений повноцінно — охочим поки пропонують підписатися на сповіщення.

 

Для Alphabet та Google, що їй належить, новий сервіс — це очевидна можливість підвищити виручку від YouTube. Основним джерелом доходів для них являється велетенський рекламний бізнес — що становив 88% від $90-мільярдної виручки Alphabet в 2016. І платне телебачення — ще один спосіб закріпитись на ринку реклами, цього разу — телевізійної, пише The Wall Street Journal. За словами аналітика Майкла Натансона, 35 доларів на місяць — «дуже агресивнний цінник» з урахуванням преміального контенту YouTube, що буде коштувати Google близько 30 доларів. Якщо число каналів збільшиться, то навряд чи компанія зможе заробити на одній підписці. Однак доступ до телереклами може стати суттєвим новим джерелом виручки для Google та Alphabet, осільки компанії США витрачають на неї близько 70 млрд доларів на рік.

Водночас, такий тотальний перехід телевізійного продукту в онлайн означає ніщо інше, як лиш прискорення неминучої смерті телебачення в його класичному розумінні. «Нема жодних сумнівів у тому, що міленіали люблять якісний телевізійний контент. Але що ми бачимо: вони не бажають його дивитися у традиційній обстановці», — відзначає головний виконавчий директор Youtube С’юзен Войжитскі (Susan Wojcicki).

Ще більше відео

Пам’ятаєте, ми писали, що в 2017 зусилля гігантів у сфері соцмедіа зосередяться на розвитку відеоконтенту? Так ось Facebook вирішила зробити дуже масштабний крок в цьому напрямі — тобто зайнятися продакшеном ексклюзивних шоу, серіалів та програм. The Wall Street Journal повідомляє, що «Facebook готує півгодинні щотижневі ролики, які можуть торкнутися теми науки, стилю життя, відеоігор, спорту та поп-культури». Крім того, компанія планує витрачати на виробництво кожного відео до півмільйона доларів.

«Карусель» Instagram

Компанія Facebook також не бариться з впровадженням нових опцій в Instagram. Так, у сервісіз’явилася функція галереї: таким чином, у рамках одного допису користувач може публікувати до десяти фотографій і відеороликів одночасно. Для цього лиш необхідно завантажити оновлення додатку на свій смартфон. Варто відзначити, що така можливість не є цілковито новою — у минулому вона була доступною виключно рекламодавцям.

«Вам більше не доведеться обирати одну єдину фотографію, чи відео для публікації, — йдеться у повідомленні офіційного блогу Instagram. — Поділіться улюбленими моментами з вечірки, присвяченій дню народження вашого друга, чи створіть покроковий фоторецепт пирога, доступ до якого матимуть усі охочі».

Щоб опублікувати галерею з фотографій, потрібно натиснути на іконку синього кольору в правому кутку екрана. У таких публікаціях можна застосувати фільтри як для всіх елементів, так і для кожного окремо, а також змінювати їх порядок. При цьому геотеги та опис налаштовуються для всієї публікації одразу.

 

 Така функція дійсно полешить життя масі користувачів сервісу, які досі могли лиш об’єднувати свої фото в одне зображення за допомогою сервісу Layout. Очевидно, що такий шлях був до смаку небагатьом, оскільки для цього доводилося завантажувати окрему програму, та й публікація навряд чи обіцяла належну оцінку знімків, що просто втискувалися в один. Нарешті розробники сайту соцмережі почули прохання своїх клієнтів.

comments powered by Disqus