Про «порнопомсту», альтернативну стрічку новин і вбивство у Facebook

Фото: wallsdesk.com

За останній місяць у сфері нових медіа відбулася маса змін. Facebook запропонувала дуже класну функцію у стилі Big Brother Is Watching You — можливість відстежувати місце розташування друзів через месенджер; Google розмістила рекламу поруч із екстремістськими відео й, очевидно, була змушена просити вибачення за прикрість такого масштабу, а Twitter замінив «яйця» «людьми». Ще в Японії запустили сервіс оренди друзів для селфі. Фейкових друзів, ага. Але ми, як завжди, розпочнемо з компанії Facebook, бо вона, як і пан Трамп, тямить у ньюзмейкерстві.

Як працює позначка «суперечливий контент» у Facebook

Ще в грудні Facebook заявила про співпрацю з незалежними організаціями, що спеціалізуються на перевірці фактів, а саме: ABC News, AP, FactCheck.org, PolitiFact та Snopes. (Як пригадуєте, все це в контексті боротьби Facebook із фейками на платформі.) Тепер зусилля компанії стануть видимими: наприкінці березня адміністрація соцмережі впровадила відповідний інструмент — позначку «суперечливий контент» поруч із дописами, що містять неперевірену або неправдиву інформацію. Окрім позначки Facebook надає посилання на організації, що здійснювали верифікацію новини. А якщо клацнути на сповіщення — у pop-up віконці Facebook розкаже деталі.

Інститут медіадосліджень Poynter звертає увагу на те, що значна частина користувачів поширює фейки через соцмережі, не усвідомлюючи цього. Якщо фейсбук-користувач захоче поділитися на своїй сторінці новиною, яка була позначена фактчекерами як фейк, на екрані вигулькне попередження. Якщо користувач проігнорує попередження й вирішить усе одно опублікувати новину, вона з’явиться у стрічці з відповідною позначкою. Серед інструментів, які запускає Facebook задля боротьби з дезінформацією, є також функція, за допомогою якої користувачі можуть сповістити адміністрацію про фейк. Схожий інструмент соцмережа використовує щодо контенту, який містить мову ворожнечі, сцени насильства або сексуального характеру.

Що таке боротьба з «порнопомстою»?

До речі, щодо контенту сексуального характеру. На початку місяця платформа впровадила інструменти для боротьби з так званою порнопомстою — публікацією інтимних фото чи відео без згоди людей, які на них зображені. Алгоритм, подібний до того, що компанія використовує для боротьби з дитячим порно, буде помічати і блокувати контент, який адміністратори переглянули й визначили як «порнопомсту». Також соцмережа блокуватиме акаунти, що неодноразово поширювали інтимний контент без згоди всіх його учасників, пише The Guardian.

Варто зазначити, що, за даними дослідницького інституту Data & Society, 4 % американських користувачів інтернету зазнали «порнопомсти» в онлайні в 2016 році. У 27 штатах та в окрузі Колумбія діють закони, які забороняють публікацію інтимного контенту без взаємної згоди, але штрафи за порушення варіюються, а судове переслідування трапляється рідко. У Великобританії «порнопомсту» визнали злочином у 2015 році — відтоді було порушено 206 судових справ за цим звинуваченням.

Про альтернативну стрічку новин

Скільки ми вже писали про мінливий алгоритм Facebook — не злічити. Востаннє Facebook навіть групувала новини за темами в окремі кластери. Цього разу в компанії підійшли до справи радикальніше й запропонували користувачам альтернативну стрічку новин. Так, за інформацією Mashable, у мобільних додатках обраних користувачів (мова про користувачів Британії та Хорватії) з’явився новий значок у вигляді ракети, що відкриває стрічку дописів, які не увійшли до основної.

Оскільки функція ще на стадії розробки, точно зрозуміти принцип її дії поки складно. Імовірно, її формують дописи, які не мають стосунку до того контенту, що користувач попередньо коментував чи вподобав. Між іншим, користувачі помітили, що в альтернативній стрічці доволі значна частка припадає на локальні новини, а отже вона бере до уваги геолокацію.

«Ми весь час працюємо над тим, щоби наші користувачі бачили у своїй стрічці найважливіші історії, які їх справді турбують. Проте іноді люди просто не лайкають сторінки, які могли би їх зацікавити. Щоби вирішити цю проблему, ми й почали тестувати окрему стрічку», — розповіли представники соцмережі. За їхніми словами, в новій стрічці буде зібрано вагомі історії, які зможуть викликати інтерес у користувача.

А тепер про вбивство

Майже два роки тому ми вже писали про вбивство у прямому ефірі. Тоді Вестер Лі Фленаган застрелив журналістку Елісон Паркер та оператора Адама Ворда під час запису інтерв’ю для телеканалу WDBJ7 у штаті Вірджинія. Фленаган, колишній співробітник цієї телекомпанії, використовуючи мобільний телефон, зняв однохвилинне відео вбивства від першої особи, в якому він повільно наближався до жертв, займав зручну позицію, простягав руку з пістолетом.

Різниця лиш у тому, що цього разу вбивство, про яке йдеться, транслювалося в прямому ефірі не телеканалу, а Facebook: у неділю в місті Клівленд Стів Стівенс застрелив 74-річного Роберта Годвіна, який повертався додому з церкви, записавши акт убивства на відео. Втім, можна пригадати, що протягом п’ятигодинної спроби втечі дорогами Вірджинії два роки тому Фленаган також завантажив відео на акаунти у Twitter тa Facebook. «Це схоже на смертоносне суїцидальне селфі, що виражає порочний нарцисизм вбивці», — написав тоді Рой Кларк у статті для Poynter. Пан Стівенс теж удався до втечі й після короткого переслідування застрелився. Його мотиви залишилися невідомими.

У 2015-му особливої ваги надали швидкому реагуванню адміністрацій соцмереж на появу та поширення відео вбивства — в результаті Twitter та Facebook зазнали нищівної критики, що й стало одним із імпульсів для тієї наполегливої роботи, яку компанії реалізують нині в боротьбі з екстремістським контентом.

Facebook знов потрапила під критику. Відео вбивства було доступне в мережі близько трьох годин. Представник Facebook запевнив, що злочин не транслювався в прямому ефірі, як спершу повідомили медіа, а натомість був завантажений до мережі згодом. Однак користувачам не сподобалося, що компанія так довго не реагувала на публікацію контенту зі сценами насильства, яке порушує правила спільноти.

У Facebook назвали інцидент «жахливим злочином» і заявили, що компанія «не допускає такого роду контент на Facebook». Пізніше Марк Цукерберг висловив свої співчуття сім’ї вбитого Роберта Годвіна й пообіцяв ще більше працювати й робити все можливе, щоби запобігти подібним трагедіям. Безсумнівно, інформація з цього приводу ще надходитиме.

Instagram офлайн

У березні Instagram потішила своїх користувачів можливістю зберігати відео по закінченню прямої трансляції. Про те, як це зробити, на випадок, якщо ви ще не знаєте, можете прочитати тут. Одразу попереджаємо, що коментарі, «лайки», кількість переглядів та іншу інформацію про ефір сервіс не зберігає. Проте це — лише початок, пообіцяли в Instagram.

Днями сервіс оголосив одразу про два нововведення. Перше полягає в тому, що тепер користувачі отримають змогу створювати колекції зі збережених фотографій і давати їм назви.

Та куди цікавішою нам видається друга інновація, що цілком може змусити стрибати від радощів особливо залежних від сервісу користувачів. Під час конференції F8 у США представники Instagram повідомили, що тепер більшість функцій сервісу стануть доступними без підключення до інтернету — тобто працюватимуть в офлайновому режимі. Так, користувачі зможуть переглядати раніше завантажений до стрічки контент, залишати коментарі, ставити лайки, зберігати мультимедійні дані й видаляти підписників. Усі ці дії буде завершено, коли інтернет-з'єднання відновиться. Instagram також уможливила перегляд власної сторінки й тих профілів, які користувач відвідував раніше.

За рахунок цих оновлень компанія сподівається розширити свою присутність на ринках із низькою якістю інтернет-з'єднання. Саме тому першочергово офлайн-режим з’явився в додатку Instagram для Android. У майбутньому компанія планує запустити його і в додатку для iOS.

comments powered by Disqus