Як уникнути фейків — інструкція Facebook. Огляд подій у світі нових медіа за 21 квітня — 10 травня

Фото: pixabay.com

Чи допомагають соцмережі поширювати пропаганду ISIS?

На початку травня члени сімей трьох жертв теракту в каліфорнійському місті Сан-Бернардіно подали до суду на три великі технологічні компанії — Facebook, Google і Twitter.

На думку позивачів, саме вони уможливили комунікацію та поширення ідей ISIS у соцмережах і на платформі YouTube. На думку позивачів, без використання найбільших соціальних мереж зростання кількості прихильників ISIS та перетворення її на «найнебезпечнішу терористичну організацію» були б неможливими, цитує заяву Reuters.

У Twitter звернули увагу на те, що компанія регулярно блокує акаунти за пропаганду тероризму. Зокрема, в другій половині 2016 року сервіс мікроблогів заблокував понад 376 акаунтів. А у Facebook заявили, що в їх соціальній мережі «немає місця для груп, які беруть участь у терористичній діяльності, або для контенту, який висловлює підтримку такої діяльності», тому екстремістський контент оперативно видаляється. Між тим, ще зовсім нещодавно компанію вкотре критикували через повільну реакцію на публікації подібного змісту.

Три тисячі модераторів для моніторингу трансляцій у Facebook

Після історії у Клівленді, де Стів Стівенс застрелив 74-річного Роберта Годвіна, записавши акт убивства та опублікувавши його у Facebook Live, компанія оперативно зреагувала на нищівну критику за повільну реакцію на відео: так, протягом року Facebook має намір найняти три тисячі модераторів для моніторингу прямих трансляцій і відеороликів на платформі, написав Марк Цукерберг.

За його словами, тепер над моніторингом відеоконтенту працює оперативна група з 4600 працівників. Також Марк Цукерберг розповів, що минулого тижня соцмережа отримала скаргу на пряму трансляцію самогубства. Працівники Facebook звернулися до поліції і правоохоронцям вдалося запобігти суїциду. «Якщо ми хочемо створити безпечну спільноту, ми повинні навчитися швидко реагувати. Ми хочемо зробити так, щоб вам було легше повідомити про відео і вжити необхідних заходів», — написав він.

Ще один крок у боротьбі з фейками

Разом із тим найбільша соціальна мережа світу продовжує боротися з фейковими новинами. Так, 8 травня Facebook опублікувала в декількох найбільших британських газетах інструкцію з виявлення недостовірних новин, у якій наголошується, що потрібно уважно перевіряти джерела публікацій, скептично ставитися до гучних заголовків, перевіряти докази й дати.

Публікація інструкції в газетах пов'язана з тим, що через місяць у Великобританії відбудуться парламентські вибори, а громадяни цієї країни часто отримують інформацію саме з соцмережі. Директор Facebook по Великобританії Саймон Мілнер зазначив: «Люди хочуть бачити точну інформацію у своїх стрічках, і ми теж». Пропонуємо ознайомитися з положеннями інструкції:

  • Скептично ставтеся до заголовків.
  • Перевірте веб-адресу, посилання на яку міститься в публікації.
  • Вивчіть першоджерело, з якого походить новина.
  • Зверніть увагу на незвичайне форматування повідомлення.
  • Вивчіть долучені фотографії.
  • Перевірте дату публікації — чи не є ця новина застарілою.
  • Вивчіть докази, на які посилається автор публікації.
  • Подивіться, як і що про цю подію пишуть інші видання.
  • Переконайтеся, чи не є історія просто жартом.
  • Пам’ятайте, що деякі історії навмисно створюються фейковими — для цього існують сайти сатиричних новин та розіграшів.

Розчаровані в InstantArticles?

Цікаво розгортаються події навколо новинного сервісу компанії Instant Articles («миттєві статті»), співпрацю з яким два тижні тому припинила The Guardian. При цьому британська газета відмовилася й від Apple News. Представник The Guardian розповів, що газета впродовж двох років широко тестувала можливості, які пропонують дані сервіси, та наскільки вони відповідають редакційним і комерційним цілям видання. «Проаналізувавши отримані результати, ми вирішили припинити публікацію в цих форматах на обох платформах», — зазначив він. Дискусія про те, чи вигідний для ЗМІ сервіс Instant Articles, спалахувала неодноразово. Особливої ваги набули застереження з приводу того, що видання втратять аудиторію власних веб-сайтів.

У 2016 році Poynter назвав розвиток такої моделі публікації журналістського контенту  поворотним моментом у тренді щодо «розподіленого контенту» — ідеї, яка полягає в тім, що ЗМІ все частіше публікуватимуть свої статті та відео на різних платформах, не очікуючи, що читачі повертатимуться до їхніх веб-сайтів. «Розподілена модель дозволяє видавцям максимізувати читачів у соцмережах чи ще десь, але це також означає, що видавці більше не будуть єдиним арбітром каналів, які люди використовують, щоби знайти новини», — писав журналіст Бенджамін Муллін (Benjamin Mullin).

У той же час стало відомо, що Facebook має намір платити виданням за створення відеоконтенту — як за трансляції в Live, так і за окремо спродюсовані та завантажені ролики. Можливо, це вбереже платформу від можливих подібних рішень решти видань? Що поки важко спрогнозувати. За даними джерел Recode, видавці отримуватимуть щомісячні виплати за умови створення обумовленої кількості відео.

При цьому існує ще низка умов. Так, ролики мають бути достатньо довгими, щоби Facebook змогла помістити в них принаймні одну mid-roll рекламу (оголошення, яке з’являється посередині відео). Імовірно, що мінімальна довжина ролика становитиме 90 секунд, а live-відео — 6 хвилин. Доходи, отримані від показу реклами, розподілятимуться таким чином: Facebook отримає 45 %, видавці — 55 %. «Цей крок є частиною ширшого плану з просування нових рекламних продуктів компанії Facebook, зокрема mid-roll реклами», — пише Recode.

А загалом у Facebook усе розвивається найпрекраснішим чином. До прикладу, чотири з п'яти найпопулярніших додатків, відповідно до рейтингу аналітичної платформи Sensor Tower, належать Facebook. Серед них: WhatsApp, Facebook, Messenger, Instagram (не належить їй лиш Snapchat). Окрім того, в першому кварталі 2017 року прибутки компанії Facebook суттєво зросли завдяки новим юзерам. За результатами нового дослідження, кількість користувачів соцмережі сягає майже двох мільярдів — тобто чверті населення Землі.

700 млн в Instagram

Instagram також повідомила у своєму блозі про нове досягнення — щомісячна аудиторія популярного додатку здолала позначку в 700 млн активних користувачів. У грудні 2016 року Instagram оголосила про збільшення аудиторії на 100 млн за півроку. Але останні 100 млн користувачів додаток зумів залучити швидше — за чотири місяці. На думку команди Instagram, зростанню кількості користувачів сприяє запровадження таких функцій, як Stories, прямі трансляції, а також зникомі повідомлення в Direct.

Раніше в цьому місяці денна аудиторія InstagramStoriesперевищила аналогічний показник у Snapchat — сервісу, який першим почав використовувати формат «історій». Водночас, пише TechCrunch, Instagram продовжувала нарощувати присутність на іноземних ринках, не оминаючи увагою країни, що розвиваються. Натомість Snapchat обрав протилежну стратегію, зосередившись на вже наявній аудиторії, зокрема у США.

До речі, на думку експертів, зберегти перевагу в суперництві з основним конкурентом — Snapchat, допоможе нова опція сервісу. Днями соцмережа оновила свою мобільну версію сайту й дозволила публікувати фото прямісінько з браузера. TechCrunch пише, що це стане в нагоді користувачам, які не можуть або не хочуть використовувати офіційний додаток, робити знімки або публікувати вже наявні кадри. Також нова мобільна версія може стати популярною серед користувачів у країнах, що розвиваються, а також при проблемах із доступом в інтернет. Разом із тим фільтри в мобільній версії поки недоступні. Користувачі можуть обрізати знімок. Відсутня також можливість завантаження відеофайлів і відправки особистих повідомлень.

Цілодобовий новинний канал

Наприкінці березня Twitter запровадив показ реклами перед відеороликами в сервісі Periscope, розпочав роботу над створенням платної підписки для «професійних користувачів», а на початку травня гучно нагадав про себе заявою про запуск спільної платформи з Bloomberg, де цілодобово транслюватимуться новини. Перший відповідатиме за відеотрансляцію новин, а другий — за підготовку матеріалів. На платформі публікуватимуться тексти, зібрані зі світових бюро новин та відео, зняті користувачами Twitter. Очікується, що новий канал почне роботу вже цієї осені, проте його назва поки невідома. Роботу сервісу Twitter та Bloomberg планують підтримувати за рахунок реклами.

«Ми вважаємо, що зможемо охопити аудиторію, яка не платить за телебачення й дивиться його на ходу. Нам здається, що Bloomberg — ідеальний партнер для того, щоб реалізувати це», — зазначив фінансовий директор Twitter Ентоні Ното (Anthony Noto). А виконавчий директор Bloomberg Media Джастін Сміт підкреслив, що нині глядачі часто використовують одразу кілька екранів під час перегляду. Тому поєднання відео й текстового контенту в рамках інтерфейсу Twitter може бути вдалим рішенням. Компанії Twitter та Bloomberg розраховують отримати за допомогою свого сервісу більше охоплення аудиторії, ніж у будь-якого з уже наявних подібних продуктів.

comments powered by Disqus